Managementul Carierei

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Cap.I. ASPECTE GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL CARIEREI.4
1.1. MANAGEMENTUL CARIEREI.4
1.2.DEZVOLTAREA CARIEREI PROFESIONALE.14
1.3. PLANIFICAREA CARIEREI - FACTORI DE INFLUENTA.15
1.4. PLANIFICAREA CARIEREI ORGANIZATIONALE.20
Cap. II. ABORDAREA INDIVIDUALA A CARIEREI.22
2.1. CONCEPTUL DE CARIERA.23
2.2. PLANIFICAREA CARIEREI INDIVIDUALE.25
2.3.PLANIFICAREA CARIEREI ORGANIZATIONALE .26
2.4. DEZVOLTAREA CARIEREI.27
2.4.1. Metode de dezvoltare si planificare a carierei.29
2.4.2. Strategiile de cariera.29
2.4.3. Stadiile carierei.30
2.5. CONSILIEREA PENTRU CARIERA.31
2.5.1.Teorii manageriale referitoare la motivare si performanta.32
2.5.2. Performanta - scop in sine sau efect al motivarii ?.36
2.6. PLANUL DE CARIERA.37
2.6.1. Ghid de autoplanificare a carierei.37
2.6.2. Model de elaborare a unui proiect de cariera.38
Cap. III. STUDIU DE CAZ.41
3.1.CARIERA DIDACTICA-CADRUL LEGAL.41
3.2.STADIUL EVOLUTIEI CARIERELOR CADRELOR DIDACTICE DE LA GRUPUL SCOLAR "ION CAIAN ROMANUL".51
3.2.1. Situatia juridica : Institutie de Stat.51
3.2.2.Scurta prezentare a organigramei.52
3.2.3.Selectarea personalului.54
3.2.4. Perfectionarea personalului - CARIERA DIDACTICA.55
3.2.5. Determinarea motivarii resurselor umane.56
CONCLUZII.58
Cap. IV. BIBLIOGRAFIE.62 
ANEXE.63


Extras din disertatie Cum descarc?

"Experienta nu este ceea ce ti se intampla, ci ceea ce intelegi din ce ti se intampla."
Aldous HUXLEY
INTRODUCERE
Intr-o lume a afacerilor aflata tot mai pregnant sub semnul competitiei, capitalul migreaza catre noi oportunitati, catre noi zone de profitabilitate, iar transferul tehnologic a devenit o simpla problema de resurse financiare. Cu toate acestea, intre firme care functioneaza practic in acelasi ambient, pe coordonate asemanatoare din punct de vedere tehnic si dimensional, regasim diferente notabile in ceea ce priveste parametrii de performanta, unele dintre ele situandu-se in topul companiilor de succes, in timp ce altele lupta pentru supravietuire.
Elementul esential prin care firmele in cauza se diferentiaza il constituie modul de abordare a problematicii resurselor umane, cu alte cuvinte continutul si calitatea managementului acestor resurse. De altfel, tot mai multi specialisti in domeniu sunt de parere ca avantajul competitiv al unei organizatii rezida in oamenii sai.
Din punctul de vedere al angajatului, exista cel putin patru dimensiuni dupa care acesta isi evalueaza locul de munca , fiecareia dintre ele corespunzandu-i un set de politici sau practici organizationale si anume: termenii angajarii ,tipul locului de munca, regulile de la locul de munca si miza pentru succes.
Cap. I
ASPECTE GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL CARIEREI
1.1. Managementul carierei
Exista o mare varietate de perceptii ale notiunii de cariera, de la ideea de traiectorie ascendenta in domeniul profesional si social si pana la cadrul dinamic in care o persoana isi percepe viata in intregul ei si interpreteaza semnificatia diferitelor calitati personale, actiuni si lucruri care i s-au intamplat.
Toate definitiile din manuale si dictionare, indiferent ca se refera la orientarea profesionala la nivel scolar sau la cariera profesionala, inclusiv a adultilor, fac referire prin continutul lor la aspecte psihologice ce tin de aptitudini, aspiratii, motivatii individuale, corelate cu cerintele sistemului in care individul isi desfasoara activitatea. Aspectul important este cel al perceptiei individuale fata de propria cariera, corelat cu aptitudinile personale si posibilitatile de realizare. Aici intervine realismul persoanei in aprecierea proprie, situatie pe care consilierul o poate obiectiva, precum si nivelul de aspiratie si motivatia individuala. 
In managementul resurselor umane, in sens traditional, cariera profesionala inseamna o succesiune de etape in urma carora individul ajunge intr-o functie importanta, cu recunoastere sociala si bine platita (cariera didactica, militara, medicala etc.). Luand in considerare si aspectele psihosociale implicate in cariera profesionala, din necesitatea de a acorda importanta si protectie individului, specialistii straini din domeniul resurselor umane au ajuns la concluzia ca acest concept are mai multe sensuri, sensuri care constituie de fapt modalitati diferite de perceptie individuala a carierei. Astfel, se delimiteaza mai multe "intelesuri" ale carierei: avansare, profesie, succesiune de posturi de-a lungul vietii, serie de roluri de-a lungul vietii legate de experienta, percepere individuala a succesiunii de atitudini si comportamente (cariera subiectiva), cadrul dinamic in care o persoana isi percepe viata in intregul ei. Se face distinctia intre cariera obiectiva (care include dezvoltarea personalului si implica promovare, specializare, motivare, planificare a resurselor umane etc.) si cariera subiectiva (care are in vedere perceptia de sine si rolul profesiei in viata fiecarui individ). Apreciem ca nu ar trebui sa existe aceasta diferentiere decat din motive stiintifice si/sau pedagogice, deoarece realitatea nu face distinctie intre social si individual. Singura deosebire este aceea a perspectivei din care se abordeaza problematica - a individului sau a organizatiei. 
In anul 1995, V. Lefter si A. Manolescu afirmau ca "o lucrare ce-si propune sa abordeze un anumit domeniu al managementului este, indiscutabil, un act de curaj. Aceasta afirmatie are in vedere atat sensurile multiple ce sunt atribuite managementului, cat si complexitatea deosebita a problematicii sale". Lucrarea este una dintre primele, daca nu chiar prima, care apare la noi in tara avand in titlu sintagma "managementul resurselor umane". Aproape la zece ani de la aparitia acestei lucrari, volumul publicatiilor din domeniu poate sa fie dublu. Problema care se pune este in ce masura aceasta activitate este perceputa corect si desfasurata intr-un mod uzual, obisnuit, atat de catre angajati, cat si de catre angajatori. Fara indoiala ca din acea perioada si pana in momentul actual exista o evolutie, asa cum fara nici un fel de dubiu exista companii care realizeaza aceasta activitate ca pe ceva normal, obisnuit. Cu siguranta exista manageri profesionisti, insa numarul acestora poate sa constituie o treime din posibilul existent. Problema care se pune este de flexibilitate si adaptare la schimbare, nu in sens de modernism, ci de deschidere si receptivitate la nou.


Fisiere in arhiva (2):

  • coperta.doc
  • Managementul Carierei.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!