Introducere ...3 Capitolul I. - Semnificatia conceptelor: Cariera si managementul carierei 1.1. Notiuni generale despre cariera si managementul carierei 5 1.2. Obiectivele managementului carierei .8 1.3. Planificarea carierei 9 1.4. Stadiile carierei ...11 1.5. Eficacitatea carierei ..14 1.6. Strategii de cariera 14 CAPITOLUL II - Prezentarea si Organizarea JW Marriott Bucharest Grand Hotel 2.1. Scurt istoric al lantului Marriott ...16 2.2 Descrierea hotelului Marriott Bucuresti .18 2.3 Piata de actiune si clientela .22 2.4. Oferta de servicii ..25 2.5. Organizarea hotelului Marriott Bucuresti .27 2.6. Departamentul de Resurse Umane- principalele atributii si responsabilitati ...31 2.7. Pregatirea si gestiunea carierei angajatilor 35 Capitolul III - Studiu de caz - Analiza Managementului Carierei la JW Marriott Bucharest Grand Hotel 3.1. Metodologia cercetarii ..39 3.2. Structura esantionului ...39 3.3. Analizarea si interpretarea rezultatelor .41 Concluzii 48 Bibliografie .49
Introducere Serviciile ocupa un loc important in ansamblul economiei, actiunea lor manifestandu-se pe multiple planuri. Acest fapt se datoreaza mutatiilor inregistrate in viata economica si sociala, dezvoltarii si diversificarii structurilor economiilor lumii, amplorii cuceririlor stiintifice si patrunderii lor in realitatea de zi cu zi. Tendinta cresterii rolului serviciilor in viata economica si sociala s-a manifestat in special in economiile tarilor dezvoltate unde alaturi de ramurile traditionale ale economiei au aparut unele activitati distincte, renumite in sfera serviciilor, infiintarea intreprinderii de servicii este strans legata de necesitatea satisfacerii unor nevoi nou aparute - nevoile de servicii - ca urmarea a revolutiei tehnico-stiintifice. Intreprinderea de servicii se defineste ca fiind unitatea organizatorica ce reuneste resursele materiale, financiare si umane in scopul realizarii unor prestatii destinate satisfacerii nevoilor de servicii in conditiile obtinerii unui profit. Calitatea resurselor umane dintr-o intreprindere are un rol deosebit de important deoarece aceasta conditioneaza eficienta utilizarii resurselor materiale si financiare ale intreprinderii. Dar, asigurarea resurselor umane necesare este o problema dificila deoarece trebuie desfasurata in concordanta cu obiectivele, strategiile si tacticile intreprinderii. Datorita caracteristicilor particulare ale serviciilor - intangibilitatea si indeosebi inseparabilitatea - resursele umane detin rolul principal in acest domeniu. Lucratorul este cel ce creeaza serviciul, el are rolul determinant in realizarea acestuia, trebuind sa satisfaca cerintele populatiei in cat mai mare masura. Consumatorii nu percep serviciul decat prin raportare la personalul de contact; acestia nu cauta serviciul propriu-zis, ci doar persoana care trebuie sa-l realizeze. Pentru prestarea serviciului la standarde inalte, personalul utilizat trebuie sa corespunda atat din punct de vedere numeric cat si sub raportul pregatirii profesionale si sa intruneasca o serie de cerinte de comportament impuse de relatiile in care se afla cu purtatorii cererii. Planificarea carierei reprezinta un proces complex si sistematic de stabilire a obiectivelor carierei, de elaborare si implementare a strategiilor de autoevaluare si analiza a oportunitatilor, implicand atat responsabilitatea individului, cat si a organizatiei. Scopul acestei lucrari este de a studia atat aspectele teoretice, cat si cele aplicative ale carierei ca proces care poate fi planificat, dezvoltat si evaluat. In primul capitol am sintetizat cateva elemente esentiale cu privire la conceptele "cariera" si "management al carierei" din perspectiva diferitilor autori din literatura de specialitate; de asemenea, am precizat obiectivele managementului carierei si cele trei etape ale managementului carierei: planificarea carierei individuale, planificarea carierei organizationale si dezvoltarea carierei. Capitolul doi prezinta unitatea aleasa pentru a o studia. JW Marriott Bucharest Grand Hotel este unul din cele mai impresionante hoteluri de 5 stele si felul in care este organizat m-a determinat a-l alege pentru studierea managemantului carierei in cadrul lui. Dupa prezentarea hotelului, a pietei de actiune si evidentierea activitatii departamentului de resurse umane, s-a facut un sondaj in cadrul hotelului la care au luat parte 50 de angajati. Capitolul III prezinta studiul propriu-zis. Obiectivele cercetarii au fost bine structurate pentru a evidentia preocuparea pentru planificarea carierei, integrarea nevoilor si aspiratiilor individuale in nevoile si obiectivele organizationale, satisfacerea nevoilor organizationale, dezvoltarea si amplificarea imaginii pozitive sau favorabile a organizatiei, asigurarea pregatirii si dezvoltarii necesare angajatilor pentru a le permite sa faca fata oricarui nivel de responsabilitate, cat si dezvoltarea unor noi cai ale carierei. Ultima parte a lucrarii prezinta concluziile ce au reiesit in urma studiului. Capitolul I. - Semnificatia conceptelor: Cariera si managementul carierei 1.1. Notiuni generale despre cariera si managementul carierei Conceptul de cariera se intalneste frecvent in limbajul curent, fiind polisemantic. Traditional, termenul de cariera era asociat cu persoanele care ocupau functii de conducere sau posturi foarte bine platite. Notiunea de cariera s-a extins insa, treptat, avand in vedere intregul personal al unei organizatii, cat si dezvoltarea in cadrul postului detinut sau in cadrul altor ocupatii, pe masura acumularilor de experienta profesionala . Potrivit literaturii de specialitate, conceptul de cariera detine diverse semnificatii: The New Webster's Dictionary defineste cariera ca fiind: ocupatia sau profesiunea urmata de-a lungul vietii profesionale; sau cursul general de actiune al unei persoane intr-o parte sau in intreaga viata . Frances Clark defineste notiunea de cariera, astfel: ,,Putem considera o cariera ca o succesiune de posturi sau activitati, planificate sau nu, implicand elemente de avansare, angajare si dezvoltare personala de-a lungul unei perioade definite de timp " Alte definitii abordeaza in mod special anumite elemente si etape ale carierei. Astfel, acestea pot fi grupate dupa cum urmeaza:
1. Armstrong, M., Managementul resurselor umane: manual de practica, Editura CODECS, Bucuresti, 2003 2. Catalina Bonciu , Introducere in managementul resurselor umane, Editura CREDIS, Bucuresti, 2007 3. Constantinescu, D.A., Dobrin, M., Nita, S.& Nita, A., Managementul resurselor umane, Editura Tehnica, Bucuresti, 1999 4. Coroiu N., Structuri de cariera, adaptare dupa Clark, F. SA. Total Career Management, McGraw-Hill, 1992 5. H.G.Heneman , Personel/Human Resource Manag., Boston, Fourth Edition, Irvin, 1989 6. Jigau, M. (coord) , Orientarea carierei. Incotro?, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003 1. Jansen, J., Managementul carierei- ghid practice, Editura Polirom, Iasi , 2007. 2. Jigau, M., Consilierea carierei, Editura Sigma, Bucuresti, 2001. 7. Klatt, L.A., Murdich, R.G., Schuster, F.E., Human Resource Management, Charles E. Merrill Publishing, A Bell Howell Company, Columbus, Toronto, London, Sydney, 1985 8. Lefter, V. & Manolescu, A. , Managementul resurselor umane, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1995 9. Lefter, V., Deaconu, A., Puia, R. , Managementul resurselor umane. Teorie si practica, Editura Economica, Bucuresti, 2008 10. Manolescu, A. , Managementul resurselor umane, Editura Economica., Bucuresti, 2003 11. Manole Cristina, Managementul resurselor umane in administratia publica, Ed.ASE, Bucuresti, 2006 12. Olteanu V., Economia intreprinderii de servicii, A.S.E., Bucuresti 1994 13. Preda, M., Comportament organizational. Teorii, exercitii si studii de caz , Iasi, Editura Polirom, 2006. 14. Vlasceanu, M. , Organizatii si comportament organizational, Editura Polirom, Iasi, 2003 15. Vlasceanu Mihaela, Managementul carierei. Sa invatam sa ne construim o cariera, Ed. Comunicare, Bucuresti, 2002 16. Zlate, M. , Leadership si management, Editura Polirom, Iasi, 2004 17. Zorlentan, Tiberiu Burdus, Eugen Nicolescu, Management, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1992 18. Wagner John A., , John R. Hollenbeck, Management Comportamental Organizational, Prentice Hall, 1992 - Agerpres - www.hotel_marriott.bucurestihoteluri.ro - www.bucurestihoteluri.ro/hoteljwmarriott.php - http://www.grand.hotel.marriott.bucuresti.tourneo.ro - www.marriott.com - www.merriam-webster.com - www.wikipedia.org - www.grandhotel.ro - www.horeca.ro - www.tophospitality.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.