Managementul Crizei de Imagine a Organizatiei - Studiu de Caz Dacia

Cuprins disertatie Cum descarc?

1. Imaginea publica si cultura organizationala. Cele doua fatete ale identitatii organizationale.
1.1 Imaginea publica. Delimitari conceptuale, definitii
1.2 Pasi in construirea imaginii publice
1.3 Procesul de vanzare a imaginii publice
1.4 Operationalizarea conceptului de imagine
1.5 Tipuri de imagine in mass-media
1.6 Publicitatea organizationala
1.7 Cultura organizationala. Prezentarea generala a conceptului
2. Abordari teoretice privind universul conceptual al crizei
2.1 Origini si distinctivitate
2.2 Revizuirea literaturii de specialitate
2.3 Criza- efect al societatii de risc si al dezvoltarii sociale
2.4 Criza organizationala- a decide versus a comunica
2.5 Tipuri de crize organizatioanle
3. Relatiile publice in situatiile de criza
3.1 O privire de ansamblu
3.2 Etapele unui managemet de criza eficient
3.2.1 Recunoasterea simptomelor
3.2.2 Prevenire
3.2.3 Pregatirea
3.2.3.1. Estimarea vulnerabilitatilor
3.2.3.2. Activarea celulei de criza
3.2.3.3 Elaborarea planului de management al crizei
3.2.4 Abordarea situatiei de criza
3.2.4.1. Aflarea necunoscutei
3.2.4.2. Conturarea sistemului de comunicare
3.2.4.3. Selectarea strategiilor de comunicare 
4. Studiu de caz- Gestionarea crizei de imagine Dacia Logan
4.1 Prezentarea crizei
4.2 Comunicarea cu mass-media
4.2.1 Reactia presei la inceputul crizei
4.2.2 Reactia presei dupa criza
4.3 Comunicarea cu publicul intern si extern
4.3.1 Comunicarea interna si externa in timpul crizei
4.3.2 Strategia de comunicare interna si externa
4.3.3 Comunicarea cu institutiile locale si grupurile de presiune
4.4 Analiza SWOT a crizei
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

Argument
Crizele - la scara mai mica sau mai mare - tin, dupa toate aparentele, de domeniul cotidianului. Pentru ca ele sa nu alimenteze permanent temerile clientilor sau mai general spus a indivizilor tratati in diverse ipostaze, tot de domeniul cotidianului trebuie sa tina si tratarea lor. Relatiile publice detin trusa de prim ajutor in situatii de criza si, totodata, dispun de metodele preventive cele mai eficiente. Ceea ce mi-am propus este sa argumentez si sa ilustrez faptul ca astazi, mai mult decat oricand, companiile trebuie sa fie in permanenta alerta, prin elaborarea pro-activa a programelor de relatii publice de management al crizei, pentru a fi astfel capabile sa detecteze la timp si sa trateze potentiale situatii generatoare de criza, raspunzand prompt presiunilor media si ale publicurilor. M-am oprit, in demersul pe care mi l-am asumat, la tratarea cu metode ce tin de relatii publice a crizei in corporatii, pentru ca astazi vulnerabilitatile acestor constructe sociale sunt mai diversificate si mai vizibile decat oricand de-a lungul istoriei. Unele dintre aceste vulnerabilitati sunt rezultatul direct al schimbarilor suferite in mediul social (de exemplu, reglementarea chestiunii protectiei mediului, a agresiunii sexuale la locul de munca), altele apar ca efect al schimbarii in structurile economice (privatizarea este un exemplu). Simultan cu rafinarea tipologiilor crizei organizationale se dezvolta si mijloacele diseminarii rapide a situatiilor de criza prin canalele mediatice din ce in ce mai atente, in consecinta mai critice in legatura cu rolul corporatiilor. 
Pe masura ce relatiile publice au fost ridicate la rangul de functie a managementului ele au dovedit a avea un rol tot mai important in dezvoltarea sustenabila a companiilor, care au nevoie de implicarea constanta a unui departament specializat pentru asigurarea unei comunicari eficiente cu publicurile tinta dar si cu publicurile potentiale. 
Fara a avea pretentia unei abordari exhaustive a domeniului, lucrarea de fata doreste sa imbrace forma unei lucrari de initiere si familiarizare cu domeniul relatiilor publice. Prima parte a lucrarii contine abordari de natura teoretica privind domeniul relatiilor publice si imaginea publica a organizatiilor, iar partea a doua vizeaza o abordare practica a procedurilor de relatii publice (in special in relatie cu presa) aplicate intr-o situatie de criza de imagine. 
Capitolul 1 al lucrarii trateaza notiuni generale legate de imaginea publica si cultura organizationala, vazute ca cele doua fatete ale identitatii organizationale. Din start vom creiona trasaturile esentiale ale termenului de imagine publica. Avand in vedere importanta acesteia pentru dezvoltarea pe termen lung a companiei, consideram oportun sa tratam diferite aspecte referitoare la pasii de parcurs in construirea imaginii publice, procesul de ,,vanzare" a imaginii publice precum si modalitatile de operationalizare a conceptului. Capitolul 1 abordeaza de asemenea aspecte legate de cealalta componenta a identitatii organizatiei si anume cultura organizationala.
Capitolul 2 al lucrarii contine aspecte teoretice privind universul conceptual al crizei. In cadrul acestui capitol vom urmari aspecte legate de originile termenului de criza si trasaturile sale distinctive, realizand de asemenea o revizuire a literaturii de specialitate din aria domeniului de studiu. Capitolul al doilea al lucrarii abordeaza criza organizationala vazuta ca efect al societatii de risc si al dezvoltarii sociale, punand sub semnul intrebarii succesiunea evenimentelor atunci cand organizatia se confrunta cu o situatie de criza. In stare de criza, regula este ca mai intai sa se delibereze si abia apoi sa se comunice, cu mentiunea ca anumite decizii, pentru a fi corect intelese si chiar sustinute, necesita un proces de comunicare nu de putine ori dificil si indelungat. Tot in cadrul acestui capitol vom opera o clasificare a crizelor organizationale, avand in vedere insa cele doua ipostaze ale crizei: criza catastrofa si criza generatoare de schimbare. 
Capitolul 3 descrie rolul si importanta relatiilor publice in situatii de criza. Mediul organizational contemporan, prin natura sa competitionala, transforma managementul de criza intr-o politica organizationala sine qua non. In acest cadru, in care principiul supravietuirii celui mai apt nu este departe de realitate, organizatiile pe care o situatie de criza le gaseste nepregatite au mult mai multe de pierdut decat aveau, in conditii similare, cu doar cateva decenii in urma. Evolutia continua a mediului organizational conduce inevitabil la transformarea tuturor tipurilor de organizatii in tinte potentiale ale unei situatii de criza. Din ce in ce mai constiente de acest lucru, companiile se vad nevoite sa acorde o importanta fara precedent in istoria corporatista comunicarii de criza, din moment ce orice greseala le poate conduce, astazi, la consecinte dezastruoase. Asadar, managementul crizei este destinat tocmai sa reduca efectele posibil dezastruoase pe care o situatie de criza le-ar putea avea asupra companiilor. Etapele unui management de criza eficient implica recunoasterea simptomelor, prevenirea, pregatirea (estimarea vulnerabilitatilor si elaborarea planului de gestionare a crizei) si abordarea efectiva a situatiei de criza (conturarea sistemului de comunicare si selectarea strategiilor comunicationale celor mai potrivite).


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Crizei de Imagine a Organizatiei - Studiu de Caz Dacia.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!