Managementul Educatiei Rutiere

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS
Cap.I. Managementul educatiei rutiere pag.4
-1.1.Introducere pag.4
-1.2.Educatia rutiera.Organizarea si desfasurarea procesului de
invatamant pag.8
-1.3.Rolul cadrelor didactice in educatia rutiera a elevului pag.14
-1.4.Principii didactice aplicate in educatia rutiera pag.16
-1.5.Metode de predare in educatia rutiera pag.19
Cap.II.Indrumari metodologice si resurse materiale in educatia rutiera pag.22
-2.1.Indrumari de specialitate privind desfasurarea lectiilor de instruire in conducerea autovehiculelor pag.22
2.1.1.Ce trebuie cunoscut inainte de prima lectie de conducere auto pag.22
2.1.2.Primele notiuni de conducere auto pag.24
2.1.3.Schimbarea treptelor de viteza pag.27
2.1.4.Unele probleme legate de executarea virajelor pag.28
2.1.5.Conducerea automobilului in rampa si in panta pag.29
2.1.6.Mersul inapoi si intoarcerea autovehiculelor pag.31
2.1.7.Repetarea cunostintelor predate pag.32
2.1.8.Cateva probleme privind pregatirea pentru examen pag.33
-2.2.Indrumari de specialitate privind folosirea manualelor de circulatie rutiera pag.36
-2.3.Asigurarea bazei materiale pag.37
-2.4.Parcul scoala de circulatie pag.39
Cap.III.Managementul comportamentului preventiv pag.40
-3.1.Sistemul circulatiei rutiere 
(OM- VEHICUL - DRUM - NATURA) pag.40
-3.2.Formarea comportamentului preventiv pag.43
-3.3.Reguli de circulatie pag.46
-3.4.Accidentul de circulatie - cauze pag.51
Cap.IV.Conducatorul auto si pietonul pag.58
-4.1.Comportamentul conducatorului auto incepator pag.58
-4.2.Politetea rutiera pag.59
-4.3.Conducerea economica a automobilului pag.60
-4.4.Transportul rutier si impactul ecologic pag.63
-4.5.Pietonul.Copilul pieton - educat si informat pag.68
Cap.V.Investigatii si aplicatii in educatia rutiera pag.71
-5.1.Chestionarul de circulatie. Obtinerea permisului pag.71
-5.2.Viitorul rutier - perspective europene 2015 pag.79
-5.3.Proiect didactic - Obiectul: Legislatia rutiera. Subiectul lectiei - Depasirea pag.98
Cap.VI.Concluzii pag.101
Anexe pag.103
Glosar de termeni pag.146
Bibliografie pag.158


Extras din disertatie Cum descarc?

Despre lucrare
Lucrarea de disertatie a fost realizata printr-o stransa conlucrare intre student si profesorul coordonator. Aceasta este o lucrare finala pentru absolvirea cursurilor postuniversitare de masterat in managementul educational. Lucrarea este redactata conform tematicii pentru examenul de masterat si reprezinta o sintetizare a cunostintelor insusite in decursul anilor de studii. 
Elaborarea prezentei lucrari consta in consideratii referitoare la managementul predarii si invatarii legislatiei rutiere si practicii conducerii autovehiculelor. In cadrul lucrarii s-a inceput cu o introducere referitoare la necesitatea instruirii in aceasta specialitate, organizarea si desfasurarea procesului de invatamant in educatia rutiera. In cateva capitole s-au prezentat rolul cadrelor didactice, principiile si metodele aplicate, asigurarea materiala si de asemenea s-au facut consideratii referitoare la accidentul rutier, la activitatea de transport cu impactul sau ecologic si mai ales importanta educarii copilului ca participant la trafic. In partea finala s-au prezentat cateva statistici, conditii pentru obtinerea permisului de conducere, modele propuse de panuri de lectii si s-au expus cateva concluzii generale.
Ca o parere personala - la lectia de "Legislatie rutiera" nu ar trebuii sa se acorde note! Corigenta la aceasta materie se numeste de multe ori "accident" cu urmari din cele mai dureroase. Comportarea in circulatie ca pieton sau conducator de vehicul este singurul si definitoriul examen la disciplina rutiera, calificativ acordandu-si fiecare singur in raport cu nivelul educatiei sale rutiere, cu masura in care intelege sa se integreze si sa devina un factor activ al circulatiei fluente, moderne si in siguranta.
Acesta este mesajul pe care il transmite aceasta lucrare de disertatie, care in continutul si in forma in care s-a realizat se prezinta dupa parcurgerea anilor de studiu, in care am fost indrumat cu daruire si rabdare de profesorii mei, carora le sunt recunoscator si le multumesc din suflet.
CAPITOLUL I
MANAGEMENTUL EDUCATIEI RUTIERE
1.1. Introducere
Aparitia automobilului si dezvoltarea sa continua in secolul nostru au generat o multitudine de avantaje economice pe linia transporturilor de marfuri si persoane.
Marile descoperiri precum si importantele progrese stintifice au condus la infiintarea unor noi ramuri ale tehnicii,care au stimulat si rapida dezvoltare a industriei de automobile. Civilizatia contemporana, "emanciparea" omului de astazi,nivelul ridicat de pregatire tehnica a specialistilor au contribuit la perfectionarea motoarelor diferitelor tipuri de autovehicule, la elaborarea unor noi solutii constructive in domeniul industriei de aotomobile, care sa slujeasca intereselor omului. 
Odata cu posibilitatea folosirii unei viteze mai ridicate in deplasare, automobilul a creat inca de la inceputul sau o serie de necazuri mai mari sau mai mici. La 6 iunie 1896 scriitorul fracez Hugues Le Roux ii trimite o scrisoare sefului plitiei din Paris, in care ii cerea printre altele: "ieri seara la orele 18:00, in apropierea strazii De Courcelles era cat pe ce sa ma accidenteze, impreuna cu familia mea,un domn care isi conducea automobilul cu viteza unei locomotive cu aburi. Mi-a fost imposibil sa-l ajung, iar gardianul public caruia ii cerusem asistenta mi-a raspuns ca : 'din pacate, domnule suntem neputinciosi in fata acestor oameni care datorita vitezei masini lor sunt cutiti de consecinte.' D-le , trebuie sa-i obligati imediat - si nu peste o jumatate de an - pe oamenii acestia sa-si fixeze placa de identitate pe o portiune vizibila a masinii, deoarece pe baza ei pot fi gasiti totusi oricat de iute ar fugii de raspundere."
Dupa ce isi exprima o serie de pareri cu privire la securitatea publica, scriitorul ii comunica sefului politiei ce masuri personale va lua pentru a se apara pe sine si familia sa impotriva aotomobilistilor. Se pare ca de aici a aparut ideea inmatricularii in circulatie a vehiculelor cu motor, dar cu acest episod se poate marca si aparitia unuia din primele incidente dintre om si automobil.
Perfectionarea automobilelor a continuat si continua si azi, iar viitorul ne va oferi probabil un nou tip de automobil care sa foloseasca drept conbustibil nu un produs petrolier, ci o sursa de energie electrica sau o alta sursa de energie. Constructia de autoturisme se va diversifica, explozia stiintei si tehnicii isi va pune cu putere amprenta asupra dezvoltarii si diversificarii productiei de automobile. Probabil ca intr-un vitor nu prea indepartat, autovehiculele vor fi conduse automat,sistemele de siguranta, protectie si dirijare pe caile publice asigurand deplasarea acestora inafara oricarui pericol si tot atat de posibil, constructia de trotuare rulante ce vor prelua si transporta intregul trafic pietonal in asa fel incat sa dispara orice intersectare a pietonului cu aotovehiculul. Desigur ca ceea ce se afirma mai sus nu este de domeniul unui roman SF, ci rezultatul experientelor realizate de oamenii de stiinta in cautarile lor febrile de a revolutiona constructia de automobile si de drumuri dar si pe aceea a aparaturii electronice de supraveghere si dirijare a circulatiei rutiere. Dar pana la atingerea acestor deziderate, intensificarea circulatiei pe drumurile publice, in prezent si in perspectiva, impune cu necesitate ridicarea pe o treapta superioara a muncii de educatie rutiera, a copiilor si adolescentilor, imbogatirea continutului si cresterea eficientei acesteia.
Alaturi de alte mijloace care contribuie la educatia rutiera a prescolarilor si elevilor - familia, mijloacele mass-media, etc. - activitatea specifica desfasurata in unitatile de invatamant constituie un factor hotarator in cunoasterea regulilor de circulatie.
Militand pentru educarea viitorului conducator auto si pieton in spiritul trasaturilor de comportament cerute de circulatia moderna si pentru formarea unei largi viziuni a acestora despre evolutia traficului si automobilului, subliniem ca simpla memorare a lectiilor nu ajuta la numic. Nu este suficient sa sa stie pe dinafara regulile, legile si decretele, daca nu se formeaza si optica corespunzatoare despre aspectele concrete ale acestor probleme,pe baza unor demonstratii practice, totul se va limita la notiuni abstracte fara valoare functionala. Rezultatele instruirii si educatiei in circulatia rutiera sunt conditionate de pregatirea, priceperea si talentul profesorilor. (Anexe)
Este grsit sa se considere ca circulatia este un atribut numai in seama politiei, problemele circulatiei sunt doar aparent probleme de ordine care pot fi rezolvate prin masuri oficiale. Situatiile circulatiei rutiere dau nastere la probleme tehnice si totodata sociale si morale care nu pot fi masurate si dominate simplu. Ele reprezinta in camp de actiune uman cu legi proprii, cu situatii dintre cele mai complexe. Omul reactioneaza intr-un fel imprevizibil, impulsurile si sentimentele sale neconcordand uneori cu ceea ce el gandeste rational. Iata de ce nu exista participant la circulatie in general ci pietoni, conducatori de vehicule, biciclisti, motociclisti, copii, adulti batrani, etc. Toti acestia, cu existenta lor proprie, au dorinta ca problemele de circulatie sa li se adreseze in mod diferentiat, potrivit cu situatia lor concreta in care se gasesc la un moment dat.
Civilizatia actuala nu ar putea fi conceputa fara circulatie - dimensiune esentiala a existentei umane - circulatia se dovedeste a fi deci o sfera diferentiata a realitatii cu multiple referiri sociale si tehnici precise.
O problema nerezolvata deosebit de grava, ramane insa frecventa mare a accidentelor. (Anexe)


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Educatiei Rutiere.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!