Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

Cuprins disertație

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICA A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR IN ACTIVITATEA ECONOMICA 3
1.1. Obiectivele si importanta managementului marketingului serviciilor 3
1.2. Conceptia managamentului marketing servicii 11
1.3. Complexul de marketing servicii 14
CAPITOLUL II. DIAGNOSTICUL ACTIVITATII MANAGERIALE DE MARKETING A SERVICIILOR COMERCIALE. STUDIU DE CAZ S.C. AUTO FOCSANI S.A. (Reprezentanta Dacia - Renault Focsani) 21
2.1. Analiza manageriala a activitatii de marketing a serviciilor comerciale 21
2.2. Eficienta activitatii manageriale de marketing a serviciilor comerciale 34
2.3. Politici si strategii manageriale de marketing servicii 39
2.4. Argumentarea politicilor si strategiilor manageriale de marketing 48
CONCLUZII SI PROPUNERI 51
BIBLIOGRAFIE: 55


Extras din disertație

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICA A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR IN ACTIVITATEA ECONOMICA
1.1. Obiectivele si importanta managementului marketingului serviciilor
In perioada actuala nu mai exista nici un dubiu cu privire la cresterea importantei serviciilor in economia unei tari, aceasta fiind una din cele mai importante tendinte in cadrul unei societati moderne. Astfel, sectorul serviciilor depaseste astazi cel putin jumatate din activitatile economice mondiale moderne. Importanta sectorului serviciilor a fost recunoscuta devreme in literatura economica.
Daca in stadiul preindustrial economia era dominata de activitati naturale, agricole si tot ceea ce era legat de ele, odata cu revolutia industriala (aparuta pentru prima data in Anglia, in secolul al XVII-lea) s-au produs o serie de mutatii in cadrul vietii economice. Aceste schimbari au fost sesizate de economisti precum Adam Smith, J.B. Say sau Colin Clark. Astfel, economistul englez Adam Smith facea distinctie cu mai mult de doua secole in urma intre ,,activitatea productiva" care era concretizata in realizarea de produse si ,,activitatea neproductiva" care disparea in momentul in care performanta maxima era atinsa, lasand rareori in urma o valoare strict economica.
La inceputul secolului al XIX-lea, J.B. Say a reluat aceasta idee, folosind termenul de ,,servicii" pentru a descrie avutia nemateriala alaturi de cea materiala. In secolul al XX-lea, primele referiri importante legate de sectorul serviciilor au fost aduse dupa marea criza economica cand economisti ca Fisher (in 1935), Clark (1940), Fourastie (1952) au realizat studii remarcabile.
In timp ce sectorul primar se refera in principal la activitati legate de agricultura si activitati din domeniul extractiv-minier, iar sectorul secundar include activitati de prelucrare .industriala a produselor rezultate din primul sector, sectorul tertiar reuneste activitati legate de servicii.
In tara noastra, preocuparile privind problematica marketingului serviciilor sunt modeste. Ele s-au manifestat mai pregnant in practica, in special in domeniul cercetarilor de marketing (cercetari efectuate de Institutul de Cercetari Turistice si de Institutul de Cercetari Comerciale). Pe aceeasi linie se inscriu si eforturile depuse de diferite intreprinderi prestatoare de servicii in directia asimilarii opticii de marketing.
In teorie, bazele marketingului serviciilor au fost puse in anul 1990 (cu exceptia marketingului turistic aparut anterior) odata cu aparitia primelor sectii de marketing in invatamantul superior din Romania.
Definind perioada actuala ca o perioada de transformare a civilizatiei noastre intr-o civilizatie a serviciilor, o tendinta clara a economiei mondiale contemporane o constituie dezvoltarea fara precedent a sectorului tertiar. Atat timp cat intr-o economie, cererea pentru produse creste intr-o masura mai mica decat cererea pentru servicii, importanta acestora din urma este intr-o continua crestere. 
Cresterile sunt diferite in functie de natura serviciilor, manifestandu-se cu preponderenta la serviciile cele mai avansate ale economiei. Astfel, in tari precum Canada, Belgia, Olanda, Suedia, Franta, Danemarca, SUA, Norvegia, Marea Britanie, Japonia, Germania, Italia, mai mult de jumatate din populatia ocupata lucreaza in sectorul serviciilor, acesta contribuind cu mai mult de jumatate din crearea PIB. De asemenea, in tari precum SUA si Franta, serviciile aduc singurele excedente durabile ale comertului exterior (este vorba de sectoare precum cel financiar - bancar, inginerie si alte servicii de monopol tehnico-stiintific (tabelul nr.1). Doar in tarile cu economii in curs de dezvoltare, ponderea serviciilor in ocupare si PIB sunt mai reduse. Dar, si in aceste tari se inregistreaza cresteri tinzand la ponderi importante, desi inca pe baza serviciilor simple, mari consumatoare de forta de munca.


Fisiere în arhivă (1):

  • Managementul marketingului serviciilor in cadrul societatilor comerciale.doc

Imagini din acest disertație

Bibliografie

1. Androniceanu, A. Management public.- Bucuresti, Editura economica, 2004;
2. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
3. Barbulescu C. Economia si gestiunea intreprinderii. - Bucuresti. Editura Economica,2005;
4. Clarche, L. Managementul schimbarii: ghid practic privind producerea, mentinerea si controlul schimbarilor intr-o organizatie". Bucuresti: Teora. 2002;
5. Catoiu I., Teodorescu N., Comportamentul consumatorului. Teorie si Practica, editura Economica, Bucuresti, 1997;
6. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
7. Dumitru D. Lazar, Cercetari de marketing, Editura Star Soft, Alba Iulia, 2001;
8. Cetina I. Marketingul competitiv in sectorul serviciilor Editura Teora, 2005;
9. Golea Pompiliu, Management-abordare procesuala, Editura Ex Ponto, Focsani, 2003;
10. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
11. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
12. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
13. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
14. Manolescu, A. Managementul resurselor umane.- Bucuresti, Editura RAI, 2007;
15. Mercioiu Vasile s.a., Management Comercial, Editura Economica, Bucuresti, 2004;
16. Nicolescu Ovidiu, Sisteme metode si tehnici manageriale ale organizatiei, Editura Economica, Bucuresti, 2006;
17. Nicolescu Ovidiu, Strategii manageriale de firma, Editura Economica, Bucuresti, 2006;
18. Popescu L. Managementul firmelor moderne: Principii, metode, strategii. - Bucuresti,1996;
19. Sabau, G. s.a. Schimbarile organizationale produse prin reingineria proceselor economice. Bucuresti: Ed. Economia. ASE. 2006;
20. Sirbu, I. Managementul intreprinderii industriale. Sibiu: Ed. Alma-Mater, 2005;
21. Tantau, A. Fundamente ale schimbarii organizationale. Bucuresti: Ed. ASE. 2004;
22. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
23. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007
24. *** Dictionar explicativ de termeni uzuali in economia de piata, Editura Enciclopedica, Bucuresti, 1995.


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!