Managementul Performantei in Administrarea Fiscala Moderna

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I : EFICIENTA MANAGEMENTULUI 
UNEI ADMINISTRATII FISCALE
1.1. TENDINTE ORGANIZATORICE IN MANAGEMENTUL ADMINISTRARII FISCALE.pag. 6
1.1.1. Factori externi .pag. 8
1.1.2. Evolutia sistemelor economice.pag. 9
1.1.3. Evolutia tehnologica.pag. 10
1.1.4. Factori legali si sociali .pag. 10
1.1.5. Tendinte organizatorice .pag. 10
1.1.6. Tendinte descentralizatoare .pag. 10
1.1.7. Armonizarea problemelor impozitelor ceruta de 
procesele de integrare economica. pag. 13
1.1.8. Interdependenta mai mare intre politica fiscala, 
legislatie si Administratie . pag.13
1.2. TEHNICA DE IMBUNATATIRE A CONFORMARII 
1.2.1. Conformarea voluntara. pag. 23
1.2.2.Importanta marilor contribuabili . .pag. 27
1.2.3. Colectarea . pag. 32
CAPITOLUL II : CREANTELE FISCALE SI 
MODALITATI DE STINGERE A ACESTORA
2.1. Stingerea creantelor fiscale prin plata. pag. 49
2.2. Stingerea creantelor prin compensare si restituire pag. 51
2.3. Stingerea creantelor pri executare silita . pag. 55
2.4. Stingerea creantelor prin scutire. pag. 56
2.5. Stingerea creantelor fiscale prin anulare . .pag. 57
2.6. Stingerea creantelor fiscale prin prescriptie. pag. 57
2.7. Stingerea creantelor fiscale prin alte modalitati. pag. 58
CAPITOLUL III : CONCLUZII .pag. 59


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
La inceputul unui nou mileniu, Administratiile Fiscale din toata lumea sunt confruntate, mai mult sau mai putin, cu aceleasi progrese si sperante in continua schimbare. Sa mentionam doar cateva: 
- globalizare in crestere; 
- posibilitati de automatizare sporite; 
- contribuabili care devin mai pretentiosi; 
- cerere crescuta pentru serviciu eficient si pentru orientarea clientului; 
- nevoia de a mari eficienta; 
- expertiza marita si specializare a consultantilor pe venituri; 
- nevoia de management transparent( raspundere si responsabilitate); 
- acces liber la informatie;
Societatea in care trebuie sa opereze Administratiile Fiscale nu mai este imuabila. Apar zilnic schimbari. Organizatia trebuie sa fie destul de flexibila pentru a se adapta la aceste evolutii si sa coopereze cu noile cerinte. 
O organizatie flexibila nu inseamna neaparat ca solutiile structurale reprezinta intotdeauna raspunsul. Organizatia este mai mult decat structura ei.
Activitatile de baza in cadrul unei Administratiei Fiscale sunt strangerea si colectarea impozitelor, lucru care le este cerut prin lege .
Este important faptul ca Administratiile Fiscale stabilesc o definitie clara a activitatilor lor de baza de la inceput, si o fac cunoscuta partIlor. Administrarea legislatiei fiscale a unei tari ar trebui sa serveasca interesul public.
Cu alte cuvinte, ar trebui sa intampine nevoile guvernului si ale populatiei tarii servita de guvern. Pentru ca agentia insarcinata cu administrarea legilor sa serveasca cum trebuie interesul public, trebuie sa aiba impreuna cu angajatii sai, incredere si stima pentru publicul pe care il servesc.
Responsabilitatea principala a unei Administratii Fiscale este sa colecteze impozitele datorate guvernului la cel mai mic cost posibil pentru public. In plus, este esential ca o Administratie Fiscala sa-si indeplineasca responsabilitatile intr-o maniera care sa asigure la cel mai inalt nivel increderea publicului in eficienta organizatiei, in integritatea si cinstea ei. In unele cazuri, o Administratie Fiscala poate fi de asemenea responsabila de intocmirea legislatiei impozitelor. Daca nu este direct responsabila pentru aceasta, ar trebui, cel putin, sa fie implicata in determinarea administrabilitatii masurilor propuse de legea fiscala. 
Publicul platitor de taxe ar trebui sa poata miza pe faptul ca organizatia responsabila de administrarea sistemului fiscal al tarii va administra legile fiscale in mod constant si echitabil, in asa fel incat contribuabiliI cu pozitie similara sa aiba parte de acelasi tratament legal.
De asemenea, contribuabilii ar trebui sa primeasca o buna valoare pentru dolarii cheltuiti de Administratia Fiscala in administrarea legilor fiscale. 
Cu alte cuvinte, Administratia Fiscala ar trebui sa opereze la costuri cat mai eficiente si eficace posibil. Pe langa plata primita pentru banii lor, publicul ar trebui sa se astepte ca Administratia Fiscala si angajatii sai sa fie departe de orice forma de coruptie sau influenta nepotrivita. Din punct de vedere al costurilor, cele mai eficiente mijloace de colectare a impozitelor sunt prin conformarea voluntara a publicului . Cu cat activitatile de aplicare a legii sunt mai necesare, cu atat mai costisitoare este administrarea sistemului de impozitare.
Chiar si asa, este important ca Administratia Fiscala sa echilibreze in mod adecvat multele responsabilitati cu care este insarcinata. 
CAPITOLUL I : EFICIENTA MANAGEMENTULUI UNEI ADMINISTRATII FISCALE
1.1 TENDINTE ORGANIZATORICE IN MANAGEMENTUL ADMINISTRARII FISCALE
Existenta si disponibilitatea de folosire a resurselor, precum si puterea legala de indeplinire a functiilor sale ar putea fi considerate drept unelte necesare pentru cresterea eficientei Administratiei Fiscale. Cu toate acestea, ele in sine, nu-i garanteaza succesul managerial. Aplicarea tuturor acestor elemente nu necesita nimic altceva decat management eficient si efectiv care, desi se alimenteaza din tehnicile generale ale subiectului, trebuie sa se adapteze circumstantelor particulare ale activitatii Administratiei Fiscale.
Improvizatiile permanente in domeniul Administratiei Fiscale sunt impotriva cerintelor de baza pentru o functionare eficienta si efectiva. In acelasi timp, chiar existand planificare, daca aceasta din urma nu este completata de un control managerial efectiv, pentru evaluarea si adaptarea la procedurile implementate cu scopul de a realiza obiectivele si scopurile propuse, va lipsi chiar mecanismul fundamental de prevedere a procesului de planificare cu feedback. Planificarea strategica este o tehnica destul de larg raspandita printre Administratiile Fiscale ale tarilor membre CIAT.
Planul strategic adoptat in Manualul de Administratie Fiscala - CIAT, Iulie 2000 indeplineste una dintre functiile lui esentiale, anume serveste drept model de referinta pentru elaborarea planului general de activitati si, prin acesta din urma, sa ghideze elaborarea planurilor operationale pentru diferite domenii ale Administratiei Fiscale. Exista un aspect, si anume controlul, esential in management pentru a oferi feedback in activitatea Administratiei Fiscale, si care permite identificarea nevoilor de ajustare in vederea imbunatatirii nivelelor de eficienta , asigurandu-se ca dificultatile intalnite in incercarea de realizare a scopurilor si obiectivelor propuse, rezulta din lipsa de autoritate a functionarilor in aplicarea unor astfel de procedee si metode sau din inconsistenta acestora din urma.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Performantei in Administrarea Fiscala Moderna.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!