Managementul Recompenselor in Institutiile Publice

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAP.I. CADRUL CONCEPTUAL AL RECOMPENSELOR IN INSTITUTIILE PUBLICE 4
CAP II. NOTIUNI PRIVIND SALARIZAREA 
PERSONALULUI 13
CAP. III. SISTEMUL DE RECOMPENSARE A RESURSELOR UMANE
1. CONTINUTUL SISTEMULUI DE RECOMPENSE 19
2.COMPONENTELE UNUI SISTEM DE RECOMPENSARE 29
3.PRINCIPIILE GENERALE ALE SISTEMELOR DE SALARIZARE 35
CAP.IV. ECHITATE SI DISCRIMINARE IN MANAGEMENTUL RECOMPENSELOR SI FACTORII CARE INFLUENTEAZA MARIMEARECOMPENSELOR 39
V. CONSIDERATII PRIVIND POLITICA SALARIALA IN INSTITUTIILE PUBLICE
1.SISTEMUL DE RECOMPENSE SI COMPONENTELE SALE, APLICABILE IN INSTITUTIILE PUBLICE 44
2. EVALUAREA POSTURILOR 57
3. MOTIVAREA FUNCTIONARILOR PUBLICI 60
CAP.VI. ANALIZA PRIVIND SISTEMUL DE RECOMPENSE APLICAT IN CONSILIUL JUDETEAN PRAHOVA 64
CONCLUZII FINALE 73
ANEXE 74
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Am abordat tema ,,Managementul recompenselor in intitutia publica" deoarece recompensarea angajatilor este un domeniu de activitate deosebit de important al managementului resurselor umane, prin recompensare influentandu-se atat comportamentul angajatilor, cat si eficienta organizationala.
Interesul tot mai mare pentru o politica eficienta in domeniul recompensarii resurselor umane izvoraste din convingerea tot mai evidenta a specialistilor in domeniul resurselor umane ca recompensa este nu numai o consecinta, ci si o premisa a unei activitati economico-sociale eficiente. Prin urmare, o politica eficienta a recompenselor este necesar, in primul rand sa se inscrie in politica de ansamblu a organizatiei si sa raspunda, pe de o parte, cerintelor generale, obiective ale cresterii eficientei activitatii desfasurate, iar pe de alta parte, sa asigure accentuarea cointeresarii angajatilor nu numai pentru realizarea de performante individuale, ci indeosebi pentru un aport sporit la performanta globala a organiyatiei pe termen lung.
Obiectivul acestei cercetari stiintifice este acela de a analiza si intelege ce este un management al recompenselor urmand a identifica in lucrarea de fata sistemul de recompense si componentele acestuia in general si in special cel practicat intr-o institutie publica.
Managementul recompenselor reprezinta procesul de elaborare si implementare a strategiilor, politicilor si sistemelor de recompense care permite organizatiilor sa-si indeplineasca obiectivele vis-a-vis de angajatii sai (asigurarea cu personal, mentinerea si dezvoltarea personalului, motivarea corespunzatoare a acestora). Recompensele reprezinta totalitatea veniturilor materiale si nemateriale, prezente si viitoare, care se cuvin unui angajat, atat pentru munca depusa cat si pentru calitatea de salariat. 
Conform specialistilor in domeniul resurselor umane, obiectivul fundamental al oricarui sistem de recompense este acela de a motiva angajatii pentru ca acestia sa adopte comportamentul profesional impus de cerintele posturilor ocupate si dorit de managementul organizatiei.
Astazi, prin managementul recompenselor se defineste un domeniu foarte vast, care porneste de la recrutarea si selectia salariatilor, de la modalitatile de mentinere si integrare a acestora, de la motivatia muncii si are ca finalitate realizarea obiectivelor organizatiei si imbunatatirea performantelor acesteia
Specialistii in domeniul managementului resurselor umane considera ca numai un sistem eficient de recompensare a salariatilor va putea determina un comportament adecvat al acestora; prin comportament adecvat intelegandu-se tot ce tine de posibilitatile salariatului, incepand cu punctualitatea la serviciu, grija pentru utilaje si terminand cu obtinerea de produse de calitate si cresterea productivitatii in orele de lucru.
Recompensarea reprezinta totalitatea veniturilor financiare si materiale, precum si a facilitatilor sau avantajelor pe care le primeste un angajat, in functie de activitatea desfasurata si de competenta probata, la care se adauga si recompensele non-financiare, constituind recunoasterea aportului angajatului, elogierea acestuia pentru rezultatele sale bune, sentimentul de realizare, cresterea responsabilitatii si a statutului personal.
Lucrarea am structurat-o pe sase capitole, ultimul fiind dedicat unei cercetarii stiintifice efectuate in cadrul Consiliului Judetean Prahova prin care am incercat sa fac o analiza asupra managementului recompenselor investigand perceptia resurselor umane din aceasta institutie in legatura cu sistemele de recompense aplicate.
I. CADRUL CONCEPTUAL AL RECOMPENSELOR IN INSTITUTIILE PUBLICE
In ultimiii ani, in literatura de specialitate tot mai frecvent este intalnit conceptul de managementul recompenselor.
Astazi, prin managementul recompenselor se defineste un domeniu foarte vast, care porneste de la recrutarea si selectia salariatilor, de la modalitatile de mentinere si integrare a acestora, de la motivatia muncii si are ca finalitate realizarea obiectivelor organizatiei si imbunatatirea performantelor acesteia. 
Astfel, prin recompensa nu se intelege numai salariul formal, inscris in statul de functiuni, cat mai ales compensatiile, stimulentele, facilitatile, avantajele sau privilegiile acordate salariatilor, in vederea pastrarii celor mai valorosi dintre ei si a incurajarii continue a acestora. 
Specialistii in domeniul managementului resurselor umane considera ca numai un sistem eficient de recompensare a salariatilor va putea determina un comportament adecvat al acestora; prin comportament adecvat intelegandu-se tot ce tine de posibilitatile salariatului, incepand cu punctualitatea la serviciu, grija pentru utilaje si terminand cu obtinerea de produse de calitate si cresterea productivitatii in orele de lucru. 
Prin managementul recompenselor se intelege procesul de elaborare si implementare a strategiilor, politicilor si sistemelor de recompense care permite organizatiilor sa-si indeplineasca obiectivele prin recrutarea si mentinerea angajatilor necesari, precum si prin motivarea corespunzatoare a acestora. 
Managementul recompenselor consta, in primul rand, in proiectarea, implementarea si mentinerea sistemelor de recompense ale angajatilor care trebuie sa fie adaptate performantelor organizatiilor si supuse unor imbunatatiri continue
Recompensele reprezinta totalitatea veniturilor materiale si nemateriale, prezente si viitoare, care se cuvin unui angajat, atat pentru munca depusa cat si pentru calitatea de salariat. 
Elementele componente ale recompenselor, marimea si ponderea lor sunt determinate de rolul, utilitatea si necesitatea sociala a activitatilor/sarcinilor prestate sau a produselor obtinute.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Recompenselor in Institutiile Publice.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!