CAP I STRUCTURA SI ATRIBUTIILE INSPECTORATULUI PENTRU SITUATII DE URGENTA AL JUDETULUI SIBIU 1.1. Scurt istoric 1.2. Cadru legislativ 1.3. Prezentarea misiunii şi obiectivele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Cap. II MASURI DE SECURITATE IN MUNCA A PERSONALULUI INSPECTORATULUI PENTRU SITUATII DE URGENTA AL JUDETULUI SIBIU 2.1. Evaluarea riscurilor 2.2 Elaborarea planulului de prevenire a accidentelor, de protectie a personalului şi securitatea muncii 2.3. Elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi aplicarea reglementărilor de sănătate şi securitate a muncii ţinând seama de particularităţile activităţilor de protecţie civilă 2.3.1 Reguli de securitate a muncii şi măsuri de siguranţă pe timpul executării lucrărilor 2.3.2. Prescripţii pentru semnalizarea de securitate sau sănătate la locul de muncă 2.3.3. Reguli generale de securitate 2.4. Stadiul dotării cu echipament de protecţie individual şi de lucru CAP. III DIRECTIVA SEVESO II 3.1. Cadru legislativ 3.2. Raportul de securitate 3.3. Plan de urgenţă interna şi externă 3.4. „Efectul de domino“ al Dir. 96/82/CE (SEVESO II) CAP IV. ORGANIZAREA ACTIVITATII DE SECURITATE A MUNCII LA INSPECTORATUL PENTRU SITUATII DE URGENTA AL JUDETULUI SIBIU SERVICIUL PROTECTIE CIVILA CAP V. CONCLUZII BIBLIOGRAFIE
CAP I STRUCTURA SI ATRIBUTIILE INSPECTORATULUI PENTRU SITUATII DE URGENTA AL JUDETULUI SIBIU 1.1. Scurt istoric Inspectoratul pentru Situaţii de Urgentă „Cpt. Dumitru Croitoru” al Judeţului Sibiu este organizat şi funcţionează în baza Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. I/0621 din 01.12.2004 care a intrat în vigoare la data de 15.12.2004. Instituţia este o unitate specializată din structura Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, organizat pe principii militare, destinat să execute misiuni specifice de prevenire şi stingere a incendiilor, să participe cu forţe şi mijloace la activităţi de salvare şi protejare a persoanelor şi bunurilor periclitate de explozii, accidente, calamităţi naturale şi catastrofe, precum şi la activităţi de urgenţă medicală, descarcerare, de protecţie a mediului şi de protecţie civilă în zona de competenţă, care potrivit H.G. nr. 1492 din 2004 cuprinde teritoriul judeţului Sibiu. Despre primele organizări în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor există date şi informaţii încă din antichitate. La Roma şi în alte oraşe ale imperiului funcţionau aşa numitele “cohorte de vigiles” însărcinate cu supravegherea modului în care era folosit focul, dar şi cu intervenţia în caz de incendiu. Evul mediu, cu cetăţile şi oraşele sale aglomerate, nesistematizate, cu majoritatea clădirilor construite din lemn, a consacrat formula echipelor de intervenţie puse la dispoziţie de bresle, care acţionau la chemarea mai marilor oraşelor cu mijloace de stingere specifice profesiei: găleţi şi butoaie (sacale) pentru apă, pompe manuale, topoare şi alte mijloace de dezvelit şi demolat, scări Fig. Nr. 1. Imagine din lupta dela Dealul Spirii Epoca modernă inaugurată de prima revoluţie industrială, care a făcut posibilă trecerea de la producţia manufacturieră la cea de masă, industrială, generată de apariţia maşinilor şi mecanismelor acţionate de abur, a permis dezvoltarea comunităţilor umane, creşterea în dimensiune a oraşelor, apariţia unor noi pericole de incendiu. Acestea sunt argumentele care au condus la apariţia serviciilor de apărare împotriva incendiilor, alcătuite din oameni plătiţi şi pregătiţi permanent să facă faţă pericolelor.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.