Markeingul tradițional și ecomarketingul

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 13374
Mărime: 165.63KB (arhivat)
Publicat de: Marinescu A.
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof.univ.dr. Bretcu Angela
UNIVERSITATEA FACULTATEA Programul de studii: Marketing

Cuprins

  1. INTRODUCERE 4
  2. CAPITOLUL I
  3. TENDINŢE MODRNE ÎN MARKETING 5
  4. 1.1. Marketing modern şi marketing strategic 5
  5. 1.2 Aspecte privind dezvoltarea marketingului 18
  6. CAPITOLUL II
  7. ECOMARKETINGUL – FORMĂ A MARKETINGULUI MODERN 22
  8. 2.1. Conceptul de ecomarketing 22
  9. 2.2. Particularităţi ecomarketului 23
  10. CAPITOLUL III
  11. PREZENTAREA ACTIVITĂŢII COMERCIALE A
  12. S.C ROLICOM IMP/EXP. S.R.L. 31
  13. 3.1. Introducere 31
  14. 3.2. Logistica firmei 34
  15. 3.4. Strategii de distribuţie 38
  16. CAPITOLUL IV
  17. ECOMARKETINGUL ÎN CADRUL
  18. S.C ROLICOM IMP/EXP. S.R.L 38
  19. 4.1. Politica de produs 38
  20. 4.2. Politica de preţ 38
  21. 4.3. Politica de distribuţie 39
  22. 4.4. Politica de promovare 49
  23. 4.5. Politica de mediu promovată de firmă 49
  24. CONCLUZII 50
  25. BIBLIOGRAFIE 52

Extras din disertație

INTRODUCERE

Pentru a-şi atinge obiectivele de ecomarketing, întreprinderea trebuie să combine diversele alternative strategice potenţiale, urmărind în special o orientare echilibrată, ceea ce îi impune un anumit cod de acţiune în cadrul unor concentrări succesive sau simultane care menţin un echilibru dinamic al modalităţilor de abordare şi tratare a clienţilor, concurenţilor, intermediarilor şi publicului în contextul orientării constante spre dezvoltare.

Lucrarea de licenţă cu titlul MARKEINGUL TRADIŢIONAL ŞI ECOMARKETINGUL a fost elaborată pe trei capitole, primele doua fiind de cercetare fundamentală, iar ultimul de cercetare aplicativă.

În primul capitol - TENDINŢE MODRNE ÎN MARKETING, am prezentat marketingul modern şi marketing strategic, precum şi aspectele privind dezvoltarea marketingului.

Al doilea capitol - ECOMARKETINGUL – FORMĂ A MARKETINGULUI MODERN, prezintă conceptul de ecomarketing şi particularităţiile acestuia.

La capitolul al treilea – PREZENTAREA ACTIVITĂŢII COMERCIALE A S.C ROLICOM IMP/EXP. S.R.L. , s-a făcut o prezentare a firmei, logistica acesteia, dar şi strategiile de distribuţie.

Capitolul patru – reprezintă continuarea celui anterior, şi prezăntă politiciile de ecomarketing, şi anume, politica ede produs, de preţ, de distribuţie şi de promovare.

Cuvinte cheie: marketing, strategii, ecomarketing, politici de marketing.

CAPITOLUL I

TENDINŢE MODRNE ÎN MARKETING

1.1. Marketing modern şi marketing strategic

„Marketingul se schimbă în permanenţă. Odată cu piaţa şi noua economie a revoluţiei digitale.”

Marketingul modern poziţionează consumatorul în centrul acţiunilor întreprinderii. Diferiţi autori au prezentat conceptul de marketing astfel :

I. procesul managerial de identificare, anticipare şi satisfacere în mod rentabil a nevoilor consuma¬torilor, astfel încât aceştia să obţină maximum de valoare, calitate şi satisfacţie pentru fiecare ban cheltuit;

II. ansamblul de mijloace folosite de o companie pentru a-şi vinde produsele şi serviciile clienţilor, astfel încât să-şi permită maximizarea profitului;

III. identificarea şi satisfacerea nevoilor consumatorilor în condiţii de rentabilitate;

IV. o filozofie a afacerilor care consideră satisfacerea normativelor clienţilor reţeta succesului întreprinderii şi recomandă utilizarea practicilor de marketing pentru identificarea şi satisfacerea acestor normative;

V. un fenomen dinamic, care implică un mod de gândire flexibil şi activităţi adaptate permanent condiţiilor existente pe piaţă;

VI. tot ceea ce ajută un antreprenor să promoveze o afacere din momentul conceperii acesteia, până în momentul în care produsul sau serviciul este cumpărat de o clientelă fidelă;

VII. marketingul înseamnă să oferi bunuri şi servicii necesare acelor clienţi care au nevoie de ele, la momentul potrivit, în locul potrivit şi la un preţ avantajos şi însoţite de acţiuni de promovare corespunzătoare;

VIII. marketingul de succes înseamnă „să vinzi lucruri care nu se mai întorc câtorva oameni care se întorc”.

Diferenţa dintre marketingul clasic şi cel modern :

Concepţia tradiţională (marketingul firmei)

Potrivit acesteia, marketingul este:

- accesoriu faţă de producţie: o activitate minoră, puţin nesemnificativă;

- limitat:

- în conţinut: se limitează la acţiunile de distribuţie, vânzare, reclamă;

- în câmpul de aplicabilitate: doar câteva bunuri de larg consum.

Bibliografie

1. Adăscăliţei V., Euromarketing – fundamente, Ediţia a-II-a revizuită şi adăugită, Ed. Uranus, Bucureşti, 2005

2. Adăscăliţei V., Introducere în marketing relaţional, Ed. Pro Universitaria, Bucureşti, 2007

3. Balaure V. (coord.), Marketing, Ediţia a II-a revăzută şi adăugită, Ed. Uranus, Bucureşti, 2002

4. Cătoiu Iacob (coordonator), Cercetări de marketing, Ed Uranus, Bucureşti, 2002

5. CHIȘ, ș.a., Studiul mărfurilor și asigurarea calității, Editura Alma Mater, Cluj-Napoca, 2009

6. Florescu C., Mâlcomete P., Pop N. Al. (coordonatori), Marketing: Dicţionar explicativ, Ed. Economică, Bucureşti, 2003

7. IOSIF, GH. şi colab., Ecomarketingul societăţilor comerciale, Editura Tribuna economică, Bucureşti, 2009

8. Kotler Philip, Managementul marketingului, Teora, 2007

9. Kruszewska I. (ANPED), România - invadată de organismele modificate genetic. O ameninţare pentru agricultura românească, Biodiversitate şi aderarea la Uniunea Europeană - Raport, mai, 2003

10. Lefter C., Cercetarea de marketing. Teorie şi practică, Ed Lux Libris, Braşov, 2004

11. Manea Gh., Protecţia mediului, şansă de supravieţuire a întreprinderii, Ed. OID- ICM, Bucureşti, 2006

12. Munteanu, C., Maxim, E., Sasu, C. - „Marketing - principii, practici , orizonturi”, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2008

13. Nicolescu, Ovidiu, Managementul modern al organizaţiei, Ed. Tribuna Economică, Bucureşti, 2001;

14. Nicolescu Ovidiu, Managementul organizaţiei, Editura Economică, Bucureşti 2007;

15. Niculescu Niculae G., Progres tehnic. Management modern. Eficienţă economică, Editura Economică, Bucureşti 2000;

16. Popescu I. C., Metode calitative utilizate în cercetările de marketing, Ed. Proexpert, Bucureşti, 2000

17. R.FRATILA, Fundamentele ştiinţei mărfurilor, Ed.Alma Mater, Cluj- Napoca, 2006

18. Radu M., Legumele ecologice produse în România ajung pe mesele nemţilor, elveţienilor şi olandezilor, Adevărul, 14.feb.2005

19. Rindaşu Venera Cristina, Management antreprenorial şi inovator, Editura Eftimie Murgu, Reşiţa 2007;

20. Ştefancu C., Agricultura ecologică avansează rapid prin terenurile patriei, Wall Street Journal, 14 iulie 2006

21. *** Colecţia Revistei Capital

22. *** Colecţia Revistei de ecologie industrială

23. *** Codex Alimentarius

24. *** Dicţionar The Economist

Preview document

Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 1
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 2
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 3
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 4
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 5
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 6
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 7
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 8
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 9
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 10
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 11
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 12
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 13
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 14
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 15
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 16
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 17
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 18
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 19
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 20
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 21
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 22
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 23
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 24
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 25
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 26
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 27
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 28
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 29
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 30
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 31
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 32
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 33
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 34
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 35
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 36
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 37
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 38
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 39
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 40
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 41
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 42
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 43
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 44
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 45
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 46
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 47
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 48
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 49
Markeingul tradițional și ecomarketingul - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Markeingul traditional si ecomarketingul.doc

Alții au mai descărcat și

Leadership și responsabilitate socială

Introducere Obiectivele urmărite prin realizarea acestei lucrări sunt indicarea importanței leadership-ului și implementarea campaniilor de...

Strategii de Marketing în Cadrul SRL Conaprim Grup

Introducere Actualitatea temei. În procesul actual de evoluţie al economiei multe aspecte ale marketingului strategic încă nu sunt pe deplin...

Strategia de marketing direct a organizației - studiu de caz Today Advertising

INTRODUCERE Marketingul direct eficient depinde, mai mult decât orice, de capacitatea noastră de a percepe cât mai bine nevoile consumatorilor,...

Campania de relații publice desfășurată pentru un produs bancar

INTRODUCERE Lucrarea intitulată CAMPANIA DE RELAŢII PUBLICE DESFĂŞURATĂ PENTRU UN PRODUS cuprinde: Capitolul I, TEZE DE BAZĂ PRIVIND RELAŢIILE...

Adaptarea ofertei la cerere în cadrul companiei Oriflame

INTRODUCERE Frumusețea reprezintă combinația echilibrată, armonioasă și concordantă între formă, culoare, conținut și textură. Există un model al...

Facebook - instrument de marketing online

Capitolul 1. Aspecte conceptuale privind marketingul online 1.1 Conceptul de marketing online În zilele noastre Internetul a ajuns să fie o formă...

Proiect marketing sucul natural Dots Fresh

Ştiaţi că ? • Exista in lume organizatii non profit care trateaza cancerul si multe alte boli ca lupus, diabet, etc. cu ajutorul sucurilor...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?