Marketing

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
Capitolul 1 Notiuni introductive despre marketing 5
1.1 Marketingul in teorie 5
1.2 Marketingul in practica 7
Capitolul 2. - Produsul alimentar traditional 11
2.1 Acceptiuni asupra termenului 11
2.2 Alimentatia traditionala romaneasca in contextul integrarii Romaniei in U.E 13
Capitolul 3. Traditiile intre marketizarare si inventie 17
3.1 Mirajul occidental vs. Nostalgia traditiilor noastre 17
3.2 Traditia la produs 19
3.3 Campul de gravitatie al traditiilor 20
3.4 The Traditional Dream 21
3.5 Radu Anton Roman 23
Capitolul 4. Campaniile de promovare Napolact ( studiu de caz) 27
4.1 Noua identitate Napolact 27
4.2 Site-ul Napolact 28
4.3 Bunicul Moromete, bunicul Bio 29
4.4 << Combinatii surprinzatoare >> 31
4.5 Napolact, de pe sticla la microscop 32
CONCLUZII 33
?Cuvant pentru consumatorul de << publicitate traditionala >> 34
BIBLIOGRAFIE 36


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
In contextul in care piata produselor alimentare din Romania s-a diversificat foarte mult dupa 1989 si mai ales in ultimii ani, industria marketingului, in toate dimensiunile sale, trebuie sa tina pasul cu schimbarile, prin strategii si politici productive; este mai mult decat evident faptul ca felul in care imaginea este construita si promovata este mai important decat produsul in sine.
In abordarea acestei teme am fost "provocata" de exact opusul ideii de mai sus care se materializeaza in marketingul alimentatiei traditionale romanesti, publicitatea tv in speta, unde linia inspiratiei este mereu dreapta de ceva vreme. Campaniile publicitare pentru majoritatea produselor alimentare fac referire la traditie si surprind neaparat cadre din spatiul rural. 
Pornind de la aceasta idee, obiectivele principale ale lucrarii au fost identificarea nevoilor consumatorilor carora le raspund aceste abordari de promovare si masura in care elementele spoturilor, ca si produsele care trec drept traditionale sunt autentice.
Primul capitol urmareste familiarizarea cu termenii si conceptele principale din marketing, utili in intelegerea spoturilor publicitare; astfel, analiza va fi obiectiva, expunand si perspectiva marketerilor. Prin definitie, marketingul se ocupa de toate tehnicile persuasive posibile care pot fi aplicate clientului in scopul de a vinde. Asadar, este importanta identificarea nevoilor, a asteptarilor, in functie de care se formuleaza oferta care trebuie sa se plieze cat mai mult pe cerere, teoretic. Practic, am ajuns la concluzia ca maiestria publicitatii se vede atunci cand reuseste sa convinga subliminal un consumator sa isi plieze cerintele pe un produs/ serviciu;de fapt nu unul, ci cat mai multi. 
Al doilea capitol se concentreaza in prima parte pe definirea produsului traditional. Ca si in cazul altor termeni, definitia nu poate fi unanim acceptata si prezinta in contextul de fata doua acceptiuni- cel al marketerilor si cel al etnologilor. Al doilea subcapitol informeaza asupra cadrelor legale ale alimentatiei traditionale romanesti in contextual integrarii Romaniei in U.E. 
Dupa o privire de ansamblu asupra spoturilor tv pentru produsele alimentare traditionale, este necesar de stabilit care este proportia marketizarii si care a inventiei in prezentarea traditiilor. Aceasta este dilema pe care este structurat capitolul al treilea. Dupa un periplu prin perioada mirajului occidental de dupa revolutie, ne-am intors cu nostalgie la taramurile, produsele si traditiile noastre; la fel de important era de vazut cum s-a materializat acest fapt in marketingul alimentatiei, subcapitol intitulat sugestiv "Traditia la produs".
In ceea ce priveste motivul pentru care aceste spoturi "prind" la public, deci traditia chiar" produce", am gasit raspunsurile la Vintila Mihailescu care atragea atentia asupra unei tendinte de re-localizare, re-plasare in timp, in traditie, pe care societatea post- moderna o manifesta.
Cat depre studiul de caz, ultimul capitol, am ales cateva spoturi din campaniile de promovare " Gusturi de demult" si " Prilej de ragaz" pentru ca, alaturi de reclamele pentru Pate Ardealul si Pate Sibiu( dar care sunt mai vechi si tot ce era de spus despre ele s-a spus deja) , accentueaza cel mai mult maternitatea traditiei in scopul persuasiunii.
Analiza de fata vizeaza doar situatia romaneasca a produselor traditionale, insa acolo unde exemplele cazurilor altor tari au venit in sprijinul afirmatiilor, acestea au fost mentionate.
1. Notiuni introductive despre marketing
1.1 Marketingul in teorie
?Definitii 
Dincolo de definitii elaborate si rezultate cuantificabile, pentru intaia privire a ochiului inocent ( amator al teoriei, dar specialist al concretului practic) asupra marketingului, este important de stiut ca acest domeniu se ocupa de toate tehnicile persuasive posibile, in parte, sau in combinatii de doua, luate cate trei, aplicabile clientului( pionul imposibil de standardizat), in scopul imuabil de a vinde.
Dar poate ca fraza prea abrupta necesita unele specificatii. Invocarea ochiului inocent, a limbajului artistic nu a fost intamplatoare, caci, in viziunea unora, marketingul este insusi "arta si stiinta de a vinde" . Un termen inca nou pentru Romania, care unora nu le spune mare lucru, marketingul influenteaza viata tuturor, indiferent de mediu, rural sau urban, de varsta, sau de sex; nivelul de educatie, formatia culturala sunt dintre putinele elemente care filtreaza in mod diferit mesajele marketingului. 
De la panourile uriase de pe cladiri, pana la pliantele publicitare decupate atent, de la mesajele directe pana la cele subliminale, de la materialele promotionale din magazine si pana la ofertele telefonice de vanzari, toate sunt tentaculele ubicue ale acestui domeniu al comercializarii, cum s-ar zice in romaneste.


Fisiere in arhiva (2):

  • Marketing
    • cuprins dizertatie.doc
    • Marketing.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!