Marketingul Retelei pe Piata de Afaceri

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 
CAP. 1 MARKETINGUL RETELEI PE PIATA DE AFACERI
1.1 Fundamente ale marketingului retelei 5 
1.2Cadrul conceptual al marketingului retelei 6 
1.3 Elementele marketingului de retea pe piata de faceri 9
CAP 2 ACTIVITATI DE MARKETING ALE COMPANIILOR DIN DOMENIUL PROSUDELOR PETROLIERE IN CADRUL PIETEI DE AFACERI
2.1 Particularitati ale activitati de marketing desfasurate pe piata de afaceri 11 
2.2 Activitatea de marketing in industria de petrol 15
2.3 Descrierea generala a companiei OMV PETROM SA 20
2.3 1. Activitati de marketing desfasurate de SC OMV PETROM SA 23 
2.3.2 Atributiile si sistemul de relatii ale compartimentului de marketing 26
2.3.3 Structura interna a divizie de marketing 29
2.3.4 Analiza SWOT a SC OMV Petrom SA 31
2.3.5 Obiective si strategii de patrundere pe noi piete de afaceri 35
CAP 3. STRATEGII DE DISTRIBUTIE PE PIATA MARKETINGULUI RETELEI
3.1 Caracteristici si tipologii ale distributiei 43
3.2 Statia de distributie carburanti (franciza) SC GAZ ROM SRL 45
3.3 Modalitati de imbunatatire a activitatii marketingului retelei 47
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata isi propune elaborarea unui model al marketingului retelei pe piata regionala a produselor petroliere. Prin tematica abordata lucrarea este de actualitate pentru realitatea pietei petroliere in general si pentru compania SC OMV PETROM SA in particular. Continutul lucrarii corespunde titlului si dezvolta tema enuntata pe parcursul a trei capitole urmate de concluzii si bibliografie. 
Pornind de la partea teoretica a lucrarii, care dezvolta conceptele ce stau la baza marketingului retelei pe piata de afaceri, pe parcursul lucrarii sunt prezentate si abordate aspectele caracteristice realizarii unui model de marketing in retea pentru companiile petroliere ce au o activitate regionala. Acest model de cercetare s-a aplicat companiei SC OMV PETROM SA si este urmat de propuneri concrete in activitatea de marketing desfasurata pe piata produselor petroliere.
Marketingul retelei induce noi elemente in reusita unei afaceri prin cresterea capacitatii de antrenare a tuturor actorilor pietei intr-un ansamblu de legaturi de durata, ce se interconditioneaza de maniera sistemica, implicarea participativa, alaturi de producator, a purtatorului de cerere in conceperea bunurilor si serviciilor destinate a-i satisface nevoile, dezvoltarea unor legaturi pe termen lung intre partenerii raporturilor de schimb, de natura sa genereze un proces de atasament al clientului fata de intreprinderea, produsul, serviciul sau marca, ce genereaza aceste legaturi
CAP. 1 MARKETINGUL RETELEI PE PIATA DE AFACERI
1.1 Fundamente ale marketingului retelei
Ritmul schimbarilor in economia noului mileniu s-a intensificat semnificativ, pe fondul tranzitiei de la ,,vechea" economie (Old Economy) la ,,noua" economie (New Economy). Aceasta din urma induce o forma noua, complexa, de legaturi intre actorii pietei pentru crearea unei economii de retea (Kotler et al., 2002, p. 9). Ea solicita accentuarea proceselor de modelare, pe baza unor structuri tipologice, a relatiilor de schimb dintre ofertanti si cumparatori.
Filozofie si instrument al derularii afacerilor, marketingul nu ramane imun la aceste schimbari profunde, ci sufera mutatii de substanta, fara insa a-si ,,altera" esenta = maximizarea castigului organizatiei prin satisfacerea superioara a nevoilor clientului. Marketingul inceputului de mileniu este marcat de viziunea strategica - conturata clar in plan teoretic in anii '80 -'90 ai mileniului doi (Pop, 2000, pp.16-19) -, viziune ce deschide abordari de durata in mecanismele pietei si este transpusa in practica prin activitatea companiilor de succes. Planificarea strategica - dezvoltata de o astfel de viziune - permite intreprinderii sa ,,navigheze" mai bine intr-un mediu de piata in continua schimbare.
Momentele consemnate de evolutia marketingului contemporan sunt legate de focalizarea eforturilor intreprinderii in procesul gestiunii resurselor sale spre anumite tinte, mai mult sau mai putin clar conturate. Procesul trecerii de la orientarea spre consum, la cea spre vanzari, apoi spre concurenta si in continuare spre mediul ambiant a determinat refocalizarea demersurilor agentului economic de la orientarea spre piata - specifica etapei dezvoltarii extensive a marketigului la orientarea spre client caracteristica dezvoltarii intensive a marketingului.
Bazele teoretice ale marketingului retelei s-au sprijinit pe doua curente majore: cel al scolii nordice, focalizat pe marketingul serviciilor, avandu-i drept principali reprezentanti pe profesorii suedezi Ch. Groorons si E. Gummesson, si cel dat de abordarea de tip retea a marketingului interorganizational, dezvoltata de Grupul International de Marketing si Cumparare - IMP (International Marketing and Purchasing Group). Asemanari si deosebiri intre abordarile marketingului de retea realizate de aceste doua scoli de gandire au facut obiectul analizei efectuate de Mattsson. 
Nu intamplator domeniul serviciilor si cel al marketingului interorganizational (business to business marketing) au asigurat terenul propice pentru dezvoltarea conceptului de marketing de retea. Prin natura si caracteristicile lor, serviciile solicita o durata mai lunga a contactului intre vanzator (prestator) si cumparator, permitand formarea si consolidarea unor legaturi pe termene mai lungi, cu efecte benefice pentru ambele parti. Pe de alta parte, obiectul schimburilor interorganizationale (intre intreprinderi) are un grad mediu de complexitate mai ridicat, fata de cele realizate pe piata bunurilor de consum. Aceasta complexitate sporita cere antrenarea unui numar mai mare de parteneri in operatiunile de schimb, fapt ce permite constituirea unor retele cu ajutorul respectivelor legaturi.
Filozofia marketingului retelei se sprijina, pe castigarea de avantaje competitive pentru intreprinderea care il practica, datorita retentiei consumatorului, un timp mai indelungat, in cercul de clienti permanenti, prin mentinerea si/sau cresterea nivelului de satisfactie al acestora fata de prestatiile asigurate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Retelei pe Piata de Afaceri.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!