Marketingul Serviciilor Educationale

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Problematica studiata, motivatia si importanta temei de cercetare
Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor este una dintre cele mai moderne si dinamice facultati ale Universitatii Babes-Bolyai. Pentru a asigura un caracter multicultural al acestei pregatiri, in facultate functioneaza mai multe linii de studiu: romana, engleza, franceza, germana si maghiara.
Totusi, mediul in care facultatea isi desfasoara activitatea este unul foarte competitiv: peste 100 de universitati acreditate in tara, deschiderea unor extensii ale unor universitati straine, studii ale absolventilor de liceu direct in strainatate etc. De asemenea, nu trebuie uitata nici problema natalitatii in scadere, care are ca urmare scaderea numarului de studenti. In aceste conditii, se pune tot mai mare accent pe atragerea si retinerea studentilor in facultate, prin satisfacerea nevoilor si asteptarilor acestora. Dar mai intai este necesara cunoasterea acestor nevoi, prin studiul atent al dimensiunilor experientei educationale a studentilor. 
De aici si interesul pentru identificarea si studierea in detaliu a acestor dimensiuni. Cunoasterea lor va permite determinarea interesului pentru studiile viitoare, dar si pentru cele prezente, deoarece un student poate renunta la cursurile unei institutii de invatamant superior in orice moment. Vom putea de asemenea masura satisfactia si insatisfactia studentilor cu privire la elementele care determina acest interes, pentru a putea face apoi eventualele schimbari necesare. 
Marketingul ar putea constitui un punct de sprijin in intelegerea nevoilor studentilor, oferind feed-back-ul necesar in asigurarea concordantei dintre ceea ce facultatea are de oferit si asteptarile acestora, pentru a realiza in final obiectivele facultatii. Marketingul educational consta in principal in adaptarea mixului de marketing la o institutie de invatamant superior, cu scopul de a intampina cerintele pietei, in asa fel incat toti cei implicati sa fie satisfacuti.
Obiectivele cercetarii
Prezenta lucrare reprezinta un studiu asupra masteranzilor din doua sectii ale Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor, intreprins cu scopul de a analiza dimensiunile experientei educationale ale acestora. 
Prima parte constituie o descriere teoretica generala a caracteristicilor sistemului de calitate intr-o unitate de invatamant superior, descrierea nivelelor de calitate percepute deopotriva de unitatea de invatamant, cat si de studentii acesteia, importanta si oportunitatea calitatii in invatamantul superior post-universitar, norme metodologice si legale din Europa, respectiv din Romania in ceea ce priveste calitatea, Perceptia angajatorilor cu privire la angajabilitatea absolventilor conform Eurobarometrului Comisiei Europene si adaptarile metodologiei ESCI si a matricii prioritizarii actiunilor a lui Noel - Levitz la invatamantul superior post-universitar. Partea teoretica este un suport foarte bun pentru cercetarea ulterioara, oferind reperele necesare in realizarea studiului. 
In continuare, mergand de la general la particular, studiul urmareste determinarea satisfactiei sau insatisfactiei absolventilor specializarilor AATCS si SPMK cu privire la diferite aspecte ale mediului din facultate si a studiului masteral urmat, dar si identificarea a cat mai multe elemente care impreuna contureaza dimensiunea experientei educationale, pentru a obtine in final o reprezentare cat mai fidela a acestei dimensiuni. 
Etapele cercetarii si elaborarii lucrarii
Primul pas in elaborarea acestei lucrari a fost alegerea problematicii care urma sa fie cercetata. Am decis ca lucrarea va fi un studiu de marketing educational si va avea o cercetare cantitativa, cu ajutorul careia vor fi culese informatiile necesare. 
Urmatorul pas a fost alegerea Facultatii de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor pentru desfasurarea studiului, respectiv aplicarea chestionarelor si culegerea datelor.
Elaborarea efectiva a lucrarii a debutat cu o cercetare amanuntita a unor surse teoretice care sa ajute la construirea structurii lucrarii si care sa ofere o directie de urmat in redactarea acesteia. Pe parcursul acestei etape au fost consultate numeroase lucrari, atat online cat si apartinand fondului Bibliotecii Clujene Universitare, printre care articole, cursuri universitare, si publicatii cunoscute drept carti de referinta pentru domeniul marketingului. Informatiile obtinute au fost selectate, sintetizate si apoi expuse urmarind structura si punctand fiecare element asociat cercetarilor de marketing. 
A urmat apoi culegerea efectiva a datelor. Aceasta s-a facut cu ajutorul unul anchetator, sus-semnata, care a aplicat chestionarele studentilor, utilizand deopotriva platforma online, cat si inmanarea fizica a chestionarului respondentilor. 
Etapa urmatoare a fost cea a codificarii datelor si a prelucrarii lor, cu ajutorul programului SPSS, pentru a le intelege mai bine semnificatia, utilizand deopotriva EXCEL, pentru o expunere mai explicita a datelor din punct de vedere visual.
Procesul elaborarii lucrarii s-a incheiat cu redactarea raportului de cercetare si formularea unor concluzii personale legate de analiza experientei educationale a absolventilor celor doua programe masterale. Propunerile personale au rolul de a intregi imaginea de ansamblu, de a prezenta o parere personala cu privire la unele imbunatatiri ce ar putea fi aduse, la unele schimbari care ar fi necesare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Serviciilor Educationale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!