Marketingul Serviciilor Educaționale

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 22936
Mărime: 1.75MB (arhivat)
Publicat de: Sonia Gheorghiu
Puncte necesare: 13

Extras din disertație

INTRODUCERE

Problematica studiată, motivaţia şi importanţa temei de cercetare

Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor este una dintre cele mai moderne şi dinamice facultăţi ale Universităţii Babeş-Bolyai. Pentru a asigura un caracter multicultural al acestei pregătiri, în facultate funcţionează mai multe linii de studiu: română, engleză, franceză, germană şi maghiară.

Totuşi, mediul în care facultatea îşi desfăşoară activitatea este unul foarte competitiv: peste 100 de universităţi acreditate în ţară, deschiderea unor extensii ale unor universităţi străine, studii ale absolvenţilor de liceu direct în străinătate etc. De asemenea, nu trebuie uitată nici problema natalităţii în scădere, care are ca urmare scăderea numărului de studenţi. În aceste condiţii, se pune tot mai mare accent pe atragerea şi reţinerea studenţilor în facultate, prin satisfacerea nevoilor şi aşteptărilor acestora. Dar mai întâi este necesară cunoaşterea acestor nevoi, prin studiul atent al dimensiunilor experienţei educaţionale a studenţilor.

De aici şi interesul pentru identificarea şi studierea în detaliu a acestor dimensiuni. Cunoaşterea lor va permite determinarea interesului pentru studiile viitoare, dar şi pentru cele prezente, deoarece un student poate renunţa la cursurile unei instituţii de învăţământ superior în orice moment. Vom putea de asemenea măsura satisfacţia şi insatisfacţia studenţilor cu privire la elementele care determină acest interes, pentru a putea face apoi eventualele schimbări necesare.

Marketingul ar putea constitui un punct de sprijin în înţelegerea nevoilor studenţilor, oferind feed-back-ul necesar în asigurarea concordanţei dintre ceea ce facultatea are de oferit şi aşteptările acestora, pentru a realiza în final obiectivele facultăţii. Marketingul educaţional constă în principal în adaptarea mixului de marketing la o instituţie de învăţământ superior, cu scopul de a întâmpina cerinţele pieţei, în aşa fel încât toţi cei implicaţi să fie satisfăcuţi.

Obiectivele cercetării

Prezenta lucrare reprezintă un studiu asupra masteranzilor din două secţii ale Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, întreprins cu scopul de a analiza dimensiunile experienţei educaţionale ale acestora.

Prima parte constituie o descriere teoretică generală a caracteristicilor sistemului de calitate într-o unitate de învăţământ superior, descrierea nivelelor de calitate percepute deopotrivă de unitatea de învăţământ, cât şi de studenţii acesteia, importanţa şi oportunitatea calităţii în învăţământul superior post-universitar, norme metodologice şi legale din Europa, respectiv din România în ceea ce priveşte calitatea, Percepţia angajatorilor cu privire la angajabilitatea absolvenţilor conform Eurobarometrului Comisiei Europene şi adaptările metodologiei ESCI şi a matricii prioritizării acţiunilor a lui Noel – Levitz la învăţământul superior post-universitar. Partea teoretică este un suport foarte bun pentru cercetarea ulterioară, oferind reperele necesare în realizarea studiului.

În continuare, mergând de la general la particular, studiul urmăreşte determinarea satisfacţiei sau insatisfacţiei absolvenţilor specializărilor AATCS şi SPMK cu privire la diferite aspecte ale mediului din facultate şi a studiului masteral urmat, dar şi identificarea a cât mai multe elemente care împreună conturează dimensiunea experienţei educaţionale, pentru a obţine în final o reprezentare cât mai fidelă a acestei dimensiuni.

Etapele cercetării şi elaborării lucrării

Primul pas în elaborarea acestei lucrări a fost alegerea problematicii care urma să fie cercetată. Am decis că lucrarea va fi un studiu de marketing educaţional şi va avea o cercetare cantitativă, cu ajutorul căreia vor fi culese informaţiile necesare.

Următorul pas a fost alegerea Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor pentru desfăşurarea studiului, respectiv aplicarea chestionarelor şi culegerea datelor.

Elaborarea efectivă a lucrării a debutat cu o cercetare amănunţită a unor surse teoretice care să ajute la construirea structurii lucrării şi care să ofere o direcţie de urmat în redactarea acesteia. Pe parcursul acestei etape au fost consultate numeroase lucrări, atât online cât şi aparţinând fondului Bibliotecii Clujene Universitare, printre care articole, cursuri universitare, şi publicaţii cunoscute drept cărţi de referinţă pentru domeniul marketingului. Informaţiile obţinute au fost selectate, sintetizate şi apoi expuse urmărind structura şi punctând fiecare element asociat cercetărilor de marketing.

A urmat apoi culegerea efectivă a datelor. Aceasta s-a făcut cu ajutorul unul anchetator, sus-semnata, care a aplicat chestionarele studenţilor, utilizând deopotrivă platforma online, cât şi înmânarea fizică a chestionarului respondenţilor.

Etapa următoare a fost cea a codificării datelor şi a prelucrării lor, cu ajutorul programului SPSS, pentru a le înţelege mai bine semnificaţia, utilizând deopotrivă EXCEL, pentru o expunere mai explicită a datelor din punct de vedere visual.

Procesul elaborării lucrării s-a încheiat cu redactarea raportului de cercetare şi formularea unor concluzii personale legate de analiza experienţei educaţionale a absolvenţilor celor două programe masterale. Propunerile personale au rolul de a întregi imaginea de ansamblu, de a prezenta o părere personală cu privire la unele îmbunătăţiri ce ar putea fi aduse, la unele schimbări care ar fi necesare.

Preview document

Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 1
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 2
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 3
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 4
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 5
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 6
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 7
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 8
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 9
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 10
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 11
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 12
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 13
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 14
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 15
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 16
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 17
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 18
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 19
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 20
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 21
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 22
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 23
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 24
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 25
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 26
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 27
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 28
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 29
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 30
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 31
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 32
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 33
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 34
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 35
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 36
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 37
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 38
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 39
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 40
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 41
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 42
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 43
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 44
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 45
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 46
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 47
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 48
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 49
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 50
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 51
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 52
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 53
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 54
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 55
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 56
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 57
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 58
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 59
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 60
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 61
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 62
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 63
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 64
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 65
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 66
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 67
Marketingul Serviciilor Educaționale - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Serviciilor Educationale.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacău

MEMORIU JUSTIFICATIV In lucrarea de disertatie „Analiza influentei mediului de marketing la Colegiul Economic Bacau” am incercat sa surprind...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în patru capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Analiza afișelor publicitare ale brandului Tazovsky utilizând metoda eye tracking

Introducere Prezenta lucrare își propune să prezinte principalele aspecte teoretice dar și practice ale importanței alegerii vizualurilor în...

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

NTRODUCERE Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost...

Analiza unei acțiuni promoționale studiu de caz - reclamă

REZUMAT Cuvinte cheie: reclamă, publicitate, televiziune, apa minerală, Aqua Carpatica. Primul capitol, intitulat „Publicitatea – instrument de...

Analiza procesului educațional prin optica marketingului

Moto: „Marketingul cuprinde toate activităţile prin care o firmă se adaptează într-un mod creator şi profitabil la mediul în care operează” (Ray...

Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme

INTRODUCERE Marketingul modern este considerat astăzi factorul esențial al succesului unei organizații, indispensabil în dezvoltarea sa...

Tehnici de promovare a vânzărilor în cadrul companiei SC Niran Co Products SRL

CAPITOLUL I. Politica de promovare 1.1. Continutul si rolul politicii de promovare În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa,...

Te-ar putea interesa și

Strategii de dezvoltare durabilă a serviciilor în economia modernă

CAPITOLUL 1 Importanţa serviciilor în economia modernă 1.1 Serviciile – sector distinct al economiei Concepţia modernă referitoare la sistemele...

Marketingul serviciilor - universități și facultăți

INTRODUCERE Ce este marketingul Cercetare a pieţei, în raport cu produsul ce se doreşte a fi vândut, observarea atitudinii consumatorilor faţă de...

Analiza procesului educațional prin optica marketingului

Moto: „Marketingul cuprinde toate activităţile prin care o firmă se adaptează într-un mod creator şi profitabil la mediul în care operează” (Ray...

Managementul Calitătii

INTRODUCERE Calitatea în educatie presupune asigurarea conditiilor pentru cea mai bună, completă si utilă dezvoltare corespunzătoare fiecărui...

Marketing educațional

Partea I O privire asupra educatia in societatea contemporana Formarea unei uniuni a statelor europene, ca necesitate obiectiva în fata...

Plan de management pentru înființarea unei unități de învățământ preșcolar - Grădinița Particulară Adelline

I.1. Scurta prezentare Prezentul Plan de afaceri se refera la infiintarea unei unitati particulare de invatamant prescolar, care va functiona in...

Marketingul Serviciilor

1. DENUMIREA SI OBIECTUL DE ACTIVITATE AL FIRMEI DE SERVICII Universitatea Romano-Americana este institutie de invatamant superior acreditata,...

Marketing educațional

Conturarea marketingului educational ca domeniu de sine statator al stiintei, trebuie asociata cu schimbul profesional populatiei interesate de...

Ai nevoie de altceva?