Mecanismul pretului in economia contemporana

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS: 2
CAP. I - CONSIDERENTE GENERALE PRIVIND MECANISMUL PRETULUI IN ECONOMIA CONTEMPORANA 3
1. 1. INTRODUCERE 3
1.2. Abordarea esentei pretului in teoriile economice 5
1.2. Locul politicii de pret in cadrul gestiunii financiare a intreprinderii 13
CAP. II - STUDIU DE CAZ: DIRECTII DE FUNDAMENTARE A POLITICII DE PRET IN VEDEREA ATINGERII OBIECTIVULUI ,,PROFIT- TINTA" 22
2.1. Incidenta preturilor asupra profitului unitatilor economice 22
2.2. Metodologia fundamentarii politicii de pret in contextul obiectivului ,,profit-tinta" 33
SINTEZA REZULTATELOR: 45
CONCLUZII: 48
BIBLIOGRAFIE: 50


Extras din disertatie Cum descarc?

CAP. I - CONSIDERENTE GENERALE PRIVIND MECANISMUL PRETULUI IN ECONOMIA CONTEMPORANA
1. 1. INTRODUCERE
Actualitatea temei de cercetare
In conditiile economiei de piata, problematica formarii preturilor devine esentiala atat pentru intregul sistem economic, cat si pentru fiecare agent economic in parte. In acest context, obiectivele politicii de pret la nivel macroeconomic urmaresc, in egala masura, dezvoltarea economiei, in general, si a activitatii intreprinderilor, in particular.
Politica de pret la nivel microeconomic presupune elaborarea principiilor metodologice de formare a preturilor, cu accent pe nivelul si structura lor, in contextual scopurilor formulate. 
Maximizarea profitului intreprinderii este conditionata de evidenta si controlul costurilor, concurenta, cerere si alti factori obiectivi sau subiectivi. 
Un factor esential, care diminueaza riscurile legate de conjunctura pietei, este iscusinta managerilor de a gestiona efectiv preturile, greselile la acest capitol soldandu-se cu consecinte grave pentru situatia financiara a intreprinderii.
Tinand cont de faptul ca sistemul de preturi are o contributie importanta la dezvoltarea economiei nationale, fundamentarea politicii de pret in vederea asigurarii stabilitatii financiare si realizarii obiectivului maximizarii profitului intreprinderii se instituie ca un domeniu nou de studiu. In aceasta ordine de idei, actualitatea temei cercetate este certificata de urmatoarele aspecte:
- necesitatea adaptarii procesului de fundamentare a preturilor la exigentele economiei de piata;
- lipsa unei metodologii de determinare si argumentare a preturilor in contextul obiectivelor intreprinderii;
- imperativul abordarii complexe a informatiei si factorilor de influenta in vederea definitivarii deciziilor de pret;
- gestionarea preturilor nu doar de pe pozitia marketingului, ci si prin implicarea aspectului financiar.
In contextul actualitatii temei a fost formulat scopul lucrarii, care consta in identificarea problematicii si conturarea principalelor directii de perfectionare a mecanismului de gestiune a preturilor in cadrul unitatilor economice.
Pentru atingerea scopului formulat, imi propun realizarea urmatoarelor obiective:
-  precizarea continutului economic al pretului prin prisma teoriilor valorii si a rolului pretului in cadrul mixului de marketing;
-  sistematizarea principalelor concepte, instrumente si factori de realizare a politicii de pret la intreprindere;
-  analiza metodelor de determinare a pretului utilizate in practica autohtona si in cea internationala;
-  identificarea corelatiei dintre preturi si gestiunea financiara a intreprinderii;
-  selectarea unui sistem de indicatori meniti sa cuantifice eficienta deciziilor de pret;
-  elaborarea politicii de pret in vederea atingerii obiectivului ,,profit-tinta". 
Scopul si sarcinile formulate au determinat structura tezei care consta: introducere, doua capitole, sinteza rezultatelor, concluzii si recomandari, bibliografie.
Subiectul cercetarii il constituie politica de pret din cadrul unitatilor economice.
Suportul metodologic. Scopul si sarcinile formulate au determinat metodele de cercetare utilizate la elaborarea tezei, si anume: analiza si sinteza, inductia si deductia, analiza comparativa statica si dinamica, corelatia, metodele statistice, economico-matematice si reprezentarea grafica a fenomenelor studiate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mecanismul pretului in economia contemporana.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
2. Becker G. S., Comportamentul uman. O abordare economica, Bucuresti, Editura ALL, 1994.
3. Beju Viorel, Preturi, Bucuresti, Editura Economica , 2000.
4. Catinianu Florian, Tehnica stabilirii preturilor, Ed. Mirton, Timisoara, 1998.
5. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
6. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
7. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
8. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
9. Luca Gabriel-Petru, Olariu Neculai, Elemente de management financiar, Iasi, Editura Dosoftei, 1994.
10. Madgearu Virgil N., Curs de economie politica, Bucuresti, 1944.
11. Mosteanu T., Dumitrescu D., Floricel C., Preturi si concurenta, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1997.
12. Platis M., Pretul si formarea lui, Editura Economica, Bucuresti, 2005.
13. Stancu Ion, Finante, Teoria pietelor financiare. Finantele intreprinderilor. Analiza si gestiunea financiara, Editura Economica, Bucuresti, 1997.
14. Stiglitz Joseph E., Walsh Carl E., Economie, Bucuresti, Editura Economica, 2005.
15. Balan I., Modul de aplicare a metodei "direct costing" de calculare a costului produselor, Revista ,,Economica", 2005, nr. 3.
16. Grosu C., Consideratii privind influenta calculatiei costurilor asupra rezultatului, Revista ,,Finante, credit, contabilitate", 2001, nr. 3.
17. Gumovschi A., Locul politicii de pret in cadrul gestiunii financiare a intreprinderilor, Revista ,,Economica", 2006, nr. 3. 
18. Constantinescu D. (coord.) - Managementul intreprinderii, Ed. Universitaria, Craiova, 2006.
19. Ionescu Gh. - Modelarea si optimizarea deciziilor manageriale, Ed. Dacia, Cluj-Napoca, 1999.
20. Nicolescu O. (coord.) - Sisteme, metode si tehnici manageriale ale organizatiei, Ed.Economica, Bucuresti, 2006.
21. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
22. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!