Mediul de Afaceri Japonez Versus Mediul de Afaceri American

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere . 3
CAPITOLUL 1. Mediul de afaceri japonez versus mediul de afaceri american . 5
1.1. Caracterizarea economica, sociala si politica a contextului nipon/american . 5
1.2. Pregatirea managerilor in Japonia/SUA . 9
1.3. Managementul Japonez versus Managementul din SUA . 15
1.4. Relatiile stat - mediul de afaceri in contextul nipon/american . 24
CAPITOLUL 2. Companii transnationale . 29
2.1. Date generale privind companiile transnationale . 29
2.2. Companiile transnationale din Japonia . 37
2.3. Companiile transnationale din SUA . 39
CAPITOLUL 3. Abordarea companiilor transnationale - Studiu de caz - Toyota Motor versus General Motors . 44
3.1. Prezentare generala a companiei Toyota Motor . 44
3.2. Prezentare generala a companiei General Motors . 48
3.3. Analiza pietei din perspectiva companiilor Toyota Motor si General Motors . 51
CAPITOLUL 4. Concluzii si propuneri . 55
Lista tabelelor si a graficelor . 57
Lista abrevierilor . 58
Bibliografie . 59


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Japonia este a doua putere economica a lumii, dupa SUA. Transformarea dintr-o tara cu o economie ruinata in a doua putere economica a fost apreciata ca fiind un miracol economic si un fenomen istoric fiind una dintre tarile cu cea mai exploziva si expansiva perioada de dezvoltare economica.
Prin urmare, pot afirma ca am ales aceasta tema cu scopul de a efectua o comparatie intre mediul de afaceri japonez si cel american, urmarind dezvoltarea acestor doua puteri atat la nivel national, cat si la nivel mondial.
Pentru a putea evidentia cat mai concret impactul pe care Japonia si SUA il au asupra economiei mondiale, am pus accent asupra companiilor transnationale ce provin din aceste tari.
Transnationalele reprezinta una din principalele forte ale mondializarii vietii economice. In ultimii ani asistam la suprematia companiilor transnationale.
De ce se raspandesc aceste companii? Nu este suficienta piata de desfacere din tara de origine?
Prin extinderea dincolo de granitele propriei tari, marile firme duc cu ele valorile culturale, obiceiurile de consum ale tarii de origine. Prin internationalizarea firmelor, fiecare tara isi extinde, practic, influenta in tara sau zona respectiva. Prin intermediul corporatiilor, tarile de origine controleaza, practic economiile multor tari. Relatiile cu tarile de origine sunt, in cea mai mare parte, relatii de parteneriat.
Interesele corporatiilor corespund cel mai adesea cu cele ale tarilor de origine. Multe dintre societatile transnationale isi realizeaza marea parte a cifrei de afaceri dincolo de granitele propriei tari. Extinderea firmelor dincolo de granitele propriei tari implica internationalizarea firmei intr-un mediu ce apartine atat tarilor dezvoltate, cat si tarilor in dezvoltare.
In primul capitol am ales sa expun date generale privind contextul american si cel nipon din punct de vedere al mediului de afaceri si al pregatirii manageriale. Am evidentiat metodele de pregatire a managerilor din Japonia si SUA, asemanari si deosebiri intre gandirea si metodele de actionare in domeniul afacerilor a celor doua natiuni.
In cel de-al doilea capitol am facut o scurta descriere privind aparitia companiilor transnationale in lume si am expus criteriile necesare pentru ca o societate sa fie incadrata in
acest standard. De asemenea, m-am axat pe caracterizarea factorilor ce au contribuit la dezvoltarea companiilor transnationale in Japonia si SUA. Se poate afirma ca aceste societati au avut un impact major asupra dezvoltarii economiei si infrastructurii celor doua state, influenta acestora nu doar ca a deschis si asigurat tranzactiile comerciale internationale, dar a si intarit relatiile politice, economice si sociale cu restul statelor din intreaga lume.
In ultimul capitol, am efectuat un studiu comparativ intre doua societati transnationale de origine nipona si americana. Pe baza acestui studiu, se remarca competitia acerba dintre cele doua state si se poate confirma evolutia si transformarea rapida a acestora in doi piloni de baza ai economiei mondiale.
CAPITOLUL 1. Mediul de afaceri japonez versus mediul de afaceri american
1.1. Caracterizarea economica, sociala si politica a contextului nipon/american
In cercurile de afaceri si guvernamentale din tarile vestice, nu exista o comunitate de opinii pivind succesul economic al Japoniei. Exista trei puncte de vedere mai cunoscute, fiecare prezentand argumente pertinente.1
Primul reliefeaza argumentul cultural privind valorile sociale specifice si institutiile care favorizeza consensul. Conform acestei explicatii, Japonia este unica. Al doilea punct de vedere se bazeaza pe teoria supraomului japonez care, multumindu-se cu venituri mici, creeaza valori mari numai din dorinta de a fi cel mai bun. Al treilea punct de vedere si cel mai dezvoltat consta in aceea ca sistemul de management japonez nu este atat unic si nou in felul sau, cat diferit in modul de aplicare a principiilor de management.
Specific pentru economia nipona este ,,structura duala", adica existenta marilor firme economice denumite Zaibatsu si Kairetsu. Acestea coexista alaturi de intreprinderile mici si mijlocii care detin o pondere de aproximativ 98% din totalul intreprinderilor japoneze.
In ceea ce priveste SUA, caracteristica suprinzatoare si specifica a societatii americane consta in faptul ca nu este atat o democratie, cat o uriasa corporatie comerciala pentru descoperirea, cultivarea si capitalizarea enormului sau teritoriu. SUA detine suprematia sub aspectul amplorii comertului, dezvoltarii industriei, exporturilor de bunuri alimentare, fiind totodata cea mai mare consumatoare de energie, petrol, aluminiu, cafea, oleoginoase si grau.


Fisiere in arhiva (4):

  • BIBLIOGRAFI1.pdf
  • Cuprins dizer Larisa.pdf
  • Mediul de Afaceri Japonez Versus Mediul de Afaceri American.pdf
  • Mediul de Afaceri Japonez Versus Mediul de Afaceri American.pptx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Carti
1. Bal Ana, << Economie mondiala >>, Bucuresti, Editura Ase, 2006.
2. Bari Ioan, << Probleme globale contemporane >>, Editura Economica, Bucuresti, 2003.
3. Burdus Eugen, << Management comparat >>, editia a doua - adaugita si imbunatatita, Editura economica, Bucuresti, 1998.
4. Comanescu Mihaela, << Managament european >>, Editura Economica, Bucuresti, 1999.
5. Dunning John, << Theories And Paradigms Of International Business Activity The Selected Essays of John H. Dunning >>, volumul I, 2002.
6. Holton Robert, << Globalization and the Nation-State >>, Hampshire and London: MacMillan Press, 1998.
7. Herciu Mihaela, << Management comparat >>, Editura Universitatii ,,Lucian Blaga", Sibiu, 2007.
8. Moisuc Constantin, << Global Problems of the World Economy >>, Editura Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti, 2001.
9. Munteanu V., << Marketing public >>, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2006.
10. Munteanu, C., Horobet, A., << Finante transnationale >>, Editura All Beck, Bucuresti, 2005.
11. Palloix Christian, << Les firmes multinationales et le proces d'internationalisation >>, Editura Francois Maspero, Paris,1993.
12. Serbanescu Ilie, << Corporatiile transnationale >>, Editura Politica, Bucuresti, 1987.
13. Tiberiu Gagyi, << Managament comparat >>, Editura Focus, Petrosani, 2011.
14. Voinea Liviu, << Corporatiile transnationale si economiile nationale >>, Institutul Roman pentru Libera Intreprindere, Bucuresti, 2001.
Articole publicate in reviste de specialitate
*** Jerry Harris, << The World Economic Crisis and Transnational Corporations >>, Science & Society, Vol. 74, #3, iulie 2010
Dictionare si alte materiale
*** UNCTAD, << Defintii si surse >>, World Investment Reports
*** F. Livelsey, << Dictionary of economics >>, London: Pitman Publishing, 1993
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!