Mediul de afaceri romanesc si piata serviciilor din Romania

Cuprins disertatie Cum descarc?

Capitolul 1. Abordarea teoretica a mediului de afaceri 3
1.1. Mediul de afaceri in viziunea lui Terry Lucey 3
1.2. Mediul de afaceri extins - Modelul Kast si Rosenzwig 4
1.3. Mediul extern al firmei in optica lui Philip Kotler 6
1.3.1. Micromediul - parte a mediului extern 6
1.3.2. Macromediul - element a mediului extern 12
1.3.3. Uniunea Europeana - element al mediului de afaceri al firmelor romanesti 17
Capitolul 2. Serviciile si mediul de afaceri romanesc 23
2.1. Obiectivele, obiectul si subiectii cercetarilor de marketing in servicii 23
2.2. Serviciile - concept, caracteristici 26
2.3. Rolul serviciilor in dezvoltarea economico-sociala 30
Capitolul 3. Studiu de caz: Piata serviciilor in Romania 33
3.1. Servicii pentru intreprinderi 33
3.2. Servicii pentru populatie 36
CONCLUZII: 47
BIBLIOGRAFIE: 52


Extras din disertatie Cum descarc?

Capitolul 1. Abordarea teoretica a mediului de afaceri
Analiza mediului de afaceri este o preocupare reala a oamenilor de stiinta, fapt ce se reflecta prin diferitele abordari ce exista in literatura de specialitate. Acest aspect trebuie sa preocupe nu numai teoreticienii, dar si cadrele din cadrul firmelor, care au in vedere pastrarea pozitiei pe piata, precum si extinderea firmei si marirea cotei de piata. 
Cunoasterea factorilor de mediu este necesara oricarei firme, institutii sau banci. Este, in mod special necesara, daca organizatia activeaza pe piata externa, unde trebuie intelese deosebirile legale, economice si socioculturale ale unei tari straine .
1.1. Mediul de afaceri in viziunea lui Terry Lucey
In conformitate cu teoria sistemelor, organizatiile exista in cadrul unui mediu, cu care se afla in relatii de interconditionalitate. Ele isi desfasoara activitatea ca sistem deschis, dat fiind faptul ca primesc intput-uri si ofera mediului output-uri.
Organizatiile sunt intr-o permanenta adaptare la mediu, datorita factorilor care influenteaza direct sau indirect activitatea acestora. Aceste modificari pot viza aspecte interne firmei cum ar fi structura, cultura, tehnologica aplicata sau aspecte externe legate de piata, oferta, etc. 
Mediul de afaceri poate fi considerat ca fiind totalitatea factorilor cu care firma trebuie sa existe, factori ce se afla intr-o continua schimbare. Existenta si dezvoltarea firmelor este influentata de factorii de mediu. In aceste conditii managementul strategic in cadrul oricarei firme, trebuie sa aiba in vedere analiza, programarea evolutiei acestor factori. Acest lucru este necesar datorita faptului ca acesti factori, vor influenta firma in ce priveste pozitia pe piata, cota de piata, rezultatele financiare. In functie de conjunctura economica si influenta factorilor de mediu si mai ales de evolutia acestora, firmele isi stabilesc obiectivele, planurile, activitatea si rezultatele financiare.
In cadrul activitatii desfasurate, firmele intra in contact permanent cu clientii, furnizorii, concurentii directi si indirecti, intermediarii, investitorii. In acest sens firmele trebuie sa realizeze o continua cercetare de piata, pentru a nu pierde oportunitatile existente.
Factorii de mediu pot fi grupati sub diferite forme. O prima abordare este prezentata in fig.1.
Fig. nr. 1. Factorii mediului de afaceri
Criteriul geografic permite o alta clasificare si anume - mediul local, mediul national si mediul international. Mediul international cuprinde si Uniunea Europeana. Daca mediul local are influente directe, mediul international are un impact indirect asupra firmelor.
Fig.1 prezinta cele doua medii, mediul general, respectiv mediul specific cu factorii componenti.
1.2. Mediul de afaceri extins - Modelul Kast si Rosenzwig
O alta abordare este Modelul Kast si Rosenzwig pentru analiza unui mediu de afaceri extins.
Tabelul nr. 1 prezinta factorii care influenteaza activitatea firmelor intr-un mediu de afaceri extins.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de afaceri romanesc si piata serviciilor din Romania.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
2. Balaure V. (coordonator), Marketing, Editia a II-a revazuta si adaugita, Ed. Uranus, Bucuresti, 2002.
3. Balasu Gh., Fundatura D., Management marketing, Ed. Diacon SRL, Bucuresti, 2003.
4. Cetina I., Marketingul competitiv in sectorul serviciilor, Ed. Teora, Bucuresti, 2001.
5. Catoiu I.( coordonator), Cercetari de marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2003.
6. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
7. Danciu V., Marketing international, Ed. Economica, Bucuresti, 2001.
8. Dubois P. L., Jolibert A - Marketing - Teorie si Practica, Imprimaria Ardealul, Vol. II, 1993.
9. Dumitru L., Bazele marketingului, ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj Napoca, 2007.
10. Florescu C., Marketing, Ed. Marketer, Bucuresti, 2002.
11. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
12. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
13. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
14. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
15. Ioncica M. - Economia serviciilor. Teorie si practica, Ed. Uranus, Bucuresti, 2003.
16. Lefter C., Cercetarea de marketing, teorie si practica, Editia a 2 - a revazuta si adaugita, Ed. Lux Libris, Brasov, 1998.
17. Michael J. Thomas, Manual de Marketing, Ed. Codecs Bucuresti, 1998.
18. Olteanu V. - Marketingul serviciilor, Ed. Ecomar, Bucuresti, 2003.
19. Pop N., Marketing, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2006.
20. Prutianu St., Anastasiei B., Jijiei T., Cercetare de marketing, Ed. Polirom, Bucuresti, 2002.
21. Somesan C., Cosma S., Bazele marketingului, Ed. Efes, Cluj Napoca, 2007.
22. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005;
23. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
24. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007
25. Vorzsak M., Liciniu A. Kovacs, Macroeconomie. Abordare teoretica si practica, Ed. Presa Universitara Clujana, Cluj Napoca, 2003.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!