Mediul de Marketing al SC ASCI RO SRL Sighisoara

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I 
Mediul de marketing al intreprinderii cu profil industrial 4
1.1 Micromediul intreprinderii 5
1.2 Macromediul intreprinderii 7
Capitolul II 
Strategii de piata ale intreprinderii industriale 11
2.1 Obiectivele strategiei de piata 11
2.1.1 Alternativele strategiei de piata 11
2.1.2 Elaborarea strategiilor de piata 13
2.2 Mix-ul de marketing in cadrul intreprinderii industriale 15
Capitolul III 
Studiu de caz la SC AUTOMOTIVE SAFETY RO SRL Sighisoara 18
3.1 Cadrul legislativ privind constituirea si functionarea societatii 18
3.2 Particularitatile activitatii SC ASCI RO SRL 20
3.3 Structura tehnico - organizatorica a societatii 23
3.4 Mediul de afaceri in care isi desfasoara activitatea societatea 24
3.4.1 Analiza externa de marketing 24
3.4.2 Analiza interna de marketing (analiza SWOT ) 26
3.5 Obiectivele de marketing ale firmei 27
3.6 Strategia de marketing la SC ASCI RO SRL 27
3.7 Activitatea de marketing la SC ASCI RO SRL 29
3.8 Previzionarea costurilor si a activitatilor de marketing 31
3.9 Principalii indicatori utilizati de management pentru a urmarii evolutia firmei 32
3.10 Politica de cercetare-dezvoltare a firmei 33
Concluzii 34
Bibliografie 35


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Analiza mediului trebuie sa fie punctul de plecare al managementului oricarei activitatati de marketing , deoarece schimbarile de mediu (atat cele interne, cat si cele externe), pot afecta capacitatea firmei de a crea si a mentine clienti profitabili.
In primul capitol al lucrarii am analizat atat mediul intern, cat si mediul extern al intreprinderii industriale, axandu-ma pe factorii care influenteaza activitatea firmei atat direct, cat si indirect. Toti acesti factori alcatuiesc micromediul si macromediul intreprinderii.
In urma unei fundamentari riguroase, bazata pe studii de cunoastere a mediului de marketing, a factorilor endogeni si exogeni, si a evolutiei lor, se stabileste strategia de marketing a intreprinderii. In al doilea capitol al lucrarii m-am axat pe obiectivele strategiei de piata si elaborarea ei.
Implementarea strategiei de marketing se realizeaza printr-un complex de actiuni ce reflecta viziunea organizatiei cu privire la modalitatile de atingere a obiectivelor stabilite, concentrata in notiunea de mix de marketing. Definirea, componentele si importanta mix-ului de marketing sunt, de asemenea, prezentate in acest capitol.
Cel de-al treilea capitol al lucrarii realizeaza o paralela intre notiunile descrise in capitolele anterioare si activitatea desfasurata in cadrul SC ASCI RO SRL. Ceea ce am urmarit in acest capitol este o descriere a mediului de afaceri in care isi desfasoara activitatea societatea, obiectivele de marketing, precum si activitatea de marketing.
CAPITOLUL I 
MEDIUL DE MARKETING AL INTREPRINDERII CU PROFIL INDUSTRIAL
Plecand de la afirmatia conform careia mediul de marketing al firmei cuprinde oportunitati si primejdii, inseamna ca rezultatele activitatii intreprinderii depind de:
a) masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului sau;
b) capacitatea sa de a fructifica oportunitatile si de a evita primejdiile pe care le intalneste.
Orice intreprindere isi stabileste obiectivele si actioneaza in functie de resursele sale interne, dar si de conditiile mediului in care ea isi realizeaza raporturile de piata. Starea si evolutia componentelor mediului influenteaza modalitatile de orientare si strategia generala, tactica intreprinderilor. De aceea, agentii economici trebuie sa studieze atent mediul de marketing, consecintele acestuia asupra activitatii, directiile si tendintele lui de evolutie. In literatura de specialitate se intalnesc doua moduri generale de abordare si definire a notiunii de mediu sau de mediu de marketing al intreprinderii. Kotler si Armstrong vorbesc de mediul marketingului unitatii sau mediul intern de marketing, alcatuit in special din componentele din interiorul unitatii cu obiective derivate oarecum diferite, adica:
- compartimentul financiar implicat in asigurarea fondurilor si pastrarea echilibrului financiar; 
- compartimentul de cercetare-dezvoltare, care se ocupa de creatie si proiectare de noi produse, de perfectionare a celor existente; 
- aprovizionarea, cauta furnizori de materii prime, materiale; 
- productia, se ocupa cu problemele tehnice si tehnologice de fabricatie. 
- resursele umane, implicate in procesul de stabilire si ocupare a locurilor de munca, recrutare si selectie 
Pe langa acesti factori interni ai firmei, dupa aceeasi autori, mediul marketingului cuprinde ca participanti si unii factori din afara firmei, grupati in doua categorii:
a) factori cu care intreprinderea are legaturi directe si influente reciproce
b) factori care se afla la o distanta mai mare de activitatea firmei si o influenteaza indirect, posibilitatea de control fiind foarte redusa.
Prima grupa de factori impreuna cu mediul intern, propriu firmei, alcatuiesc MICROMEDIUL marketingului unitatii. A doua grupa de factori formeaza MACROMEDIUL marketingului unitatii. 
A doua orientare, abordeaza conceptul de mediu numai prin factorii din afara unitatii, neincluzand, deci, si pe cei interni. Se impun deci cateva precizari in legatura cu aceste orientari:
a) in primul caz mediul este privit strans legat de atributiile compartimentului de marketing si de aceea el se constituie in mediul marketingului unitatii si include, cum am vazut, factori atat din interior cat si din exterior care au anumite grade de influenta asupra compartimentului respectiv.
b) in cel de-al doilea caz, mediul este inteles ca ansamblul factorilor ce actioneaza si influenteaza activitatea firmei in ansamblul ei, in raporturile acesteia cu piata, cu exteriorul, nu numai a compartimentului de marketing.
In sens larg - general acceptat- mediul extern cuprinde un ansamblu eterogen de factori de natura economica, juridica, politica si sociala, demografica, ecologica etc, adica mediul apare alcatuit dintr-o retea de variabile exogene carora intreprinderea le opune propriile sale resurse - umane, materiale si financiare, respectiv un set de variabile endogene. 
Pe lantul de formare a valorii adaugate in economie organizatia actioneaza in ambele sensuri, atat ca purtatoare a cererii (amonte) cat si ca furnizoare de produse sau servicii (aval). Pe acest parcurs se confrunta cu o multime de actori, cu interese diverse sau chiar divergente, de modul interactiunii cu acestia depinzand succesul sau esecul.
Intreprinderea se confrunta permanent cu un mediu dinamic ale carui componente nu evolueaza linear si uniform, nu au o regularitate previzibila si de aceea dupa modul de modificare a acestor componente cunoastem mai multe forme de mediu:
a) mediul stabil - specific perioadelor de liniste, de evolutii previzibile, care nu ridica probleme majore de adaptare pentru firma;
b) mediul instabil - cu frecvente modificari, mediu ce ridica mari probleme agentilor economici, care cere permanenta monitorizare, prospectare si descifrare a directiilor si cotelor de schimbare, cere cresterea capacitatii de adaptare a firmei;
c) mediul turbulent - ostil, care pune acut problema supravietuirii firmei, cu schimbari bruste, in directii imprevizibile, tipic mai ales perioadelor de tranzitie. Desfasurarea in bune conditii a procesului managerial al firmei impune identificarea si buna cunoastere a componentelor mediului de marketing al firmei. Mediul extern cuprinde doua componente principale respectiv:
- micromediul, care include agentii care influenteaza in mod direct activitatea firmei;
- macromediul, care include agentii care inluenteaza in mod indirect activitatea firmei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing al SC ASCI RO SRL Sighisoara.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!