Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD

Disertație
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 85 în total
Cuvinte : 26886
Mărime: 177.60KB (arhivat)
Publicat de: Georgian Robu
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1. Particulăritaţile mediului de marketing financiar-bancar 4
  2. 1.1 Conceptul de mediu extern în instituţia financiar-bancară 4
  3. 1.2 Macromediul instituţiei financiar bancară 5
  4. 1.3 Micromediul instituţiei financiar bancară 8
  5. 1.4 Mediul internaţional 11
  6. 1.5 Mediul de afaceri al băncii 12
  7. Capitolul 2. Piaţa instituţiei financiar – bancare şi serviiciile de
  8. intermediere financiar - bancară 14
  9. 2.1 Serviciile de intermediere financiar – bancară, componente ale sectorului
  10. terţiar 18
  11. 2.2 Componentele serviciilor financiar bancare 20
  12. 2.3 Comportamentul consumatorului de servicii bancare 22
  13. Capitolul 3. Mixul de marketing bancar 23
  14. 3.1 Produsul bancar 26
  15. 3.2 Preţul serviciilor bancare 29
  16. 3.4. Promovarea produselor bancare 32
  17. 3.5. Protecţia consumatorului de servicii bancare 34
  18. CAPITOLUL 4 Rolul băncii cu mediul său extern de marketing
  19. Studiu de caz - Mediul de afaceri al băncii BRD-Groupe Societe Generale 36
  20. Concluzii 42
  21. Bibliografie 45

Extras din disertație

INTRODUCERE

Un număr foarte mare de oameni se ocupă de manipularea banilor în beneficiul şi contul altora, în lumea economico-socială în care trăiesc după principii recunoscute şi acceptate şi care sunt strâns legate de satisfacerea nevoilor umane, aşa cum ne descria şi marele psiholog Abraham Maslow, în bine cunoscuta piramidă a ierarhizarii nevoilor umane.Acesta explică în lucrarea sa cum nevoile oamenilor au în comun faptul că sunt instinctive, însa se deosebesc prin aceea că au un grad de intensitate diferit, unele fiind mai puternice decât altele.

După parerea mea aceste nevoi acum s-au decalat, într-adevar cele primare au rămas, nevoia de hrană, adapost, siguranţa, familie şi nevoia de apartenenţa la un grup (prieteni, grup social, etc), dar în momentul actual se pune accent pe nevoia de a deţine foarte mulţi bani, indiferent de cum sunt castigaţi sau procuraţi, munciţi sau nu, devine tot mai esenţial ca aceştia să producă deţinătorului o satisfacţie materială şi morală.

Niciunul dintre noi nu putem citi un ziar, o carte, nu ne putem uita la televizor fară ca o data la cateva minute să nu vedem o reclamă care iţi transmite un mesaj clar, cum şi cât de uşor e sa caştigi ceva, cu un minim de “efort” , numai să vrei.

Adevărul este ca aproape nicioadată ceea ce vedem, nu este ceea ce se întampla în realitate. Cei care vând, niciodată nu vor evita să ascundă dezavantajele produsului, fie că este vorba de domeniul financiar-bancar, industrial, privat s.a.m.d. , cu atât mai puţin, nu vor uita ideea de bază pentru care serviciul sau produsul a fost conceput de la bun început – profitul.

Serviciile financiare, care sunt atât de dezvoltate în zilele noastre, îşi găsesc probabil originea în adâncurile comportamentului uman, sesizate de Keynes şi aşezate la baza propriilor sale teorii economice, în anii de dezvoltare a demersurilor psihanaliste

Produsele şi serviciile legate de bani, ele însele au căpătat o dezvoltare care absoarbe umanitatea, atenţia umană, eforturile şi preocupările societăţii, generând un nou interes, de confort (carţile de credit), de stabiliate sau siguranţa (asigurarile), emoţii (loto, speculaţii financiare), speranţe.

Lucrarea de disertaţie este structurată în patru capitole, primele trei capitole se vor axa pe mediul de marketing,mixul de marketing şi relaţiile care se dezvoltă între o instituţie financiar-bancară, iar cel de-al patrulea capitol va fi un studiu de caz axat pe acestă temă al Bancii BRD Groupe Societe Generale.

.

Capitolul 1

Particularitaţile mediului de marketing financiar bancar

1.1 Conceptul de mediu extern în instituţia financiar-bancară

In teoria marketingului conceptual de mediu extern prezinta o importanţă deosebită, acesta reprezentand unul dintre elementele sale definitorii. În esenţă marketingul a aparut ca o reacţie la tendinţa de separare a firmei faţă de mediul său ambient (extern), separare care a influenţat negativ activitatea acesteia.

Marketingul are în centrul preocupărilor mediul, întregul său demers urmărind cunoaşterea mediului extern, cunoaşterea care stă la baza dezvoltării unui important capitol al său denumit cercetări de marketing şi derularii proceselor de muncă ( de management şi operative) astfel încat activităţile desfăşurate de firma să fie în concordanţă cu evoluţia mediului extern.

Rezultă deci că orice firmă şi în consecinţă şi instituţia financiar-bancară, nu poate încorpora eficient marketingul fară utilizarea corectă a conceptului de mediu.

Mediul extern este alcătuit din “totalitatea factorilor exterior care acţionează asupra firmei, influenţându-i activitatea”.

Preview document

Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 1
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 2
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 3
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 4
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 5
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 6
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 7
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 8
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 9
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 10
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 11
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 12
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 13
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 14
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 15
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 16
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 17
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 18
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 19
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 20
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 21
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 22
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 23
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 24
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 25
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 26
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 27
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 28
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 29
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 30
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 31
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 32
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 33
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 34
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 35
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 36
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 37
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 38
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 39
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 40
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 41
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 42
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 43
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 44
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 45
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 46
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 47
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 48
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 49
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 50
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 51
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 52
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 53
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 54
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 55
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 56
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 57
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 58
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 59
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 60
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 61
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 62
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 63
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 64
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 65
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 66
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 67
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 68
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 69
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 70
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 71
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 72
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 73
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 74
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 75
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 76
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 77
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 78
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 79
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 80
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 81
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 82
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 83
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 84
Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD - Pagina 85

Conținut arhivă zip

  • Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Sistemul de relații publice și rolul acestuia în promovarea imaginii BRD - Groupe Societe Generale

INTRODUCERE După cum sugerează şi titlul epicentrul acestei lucrări, este dat de abordarea unor subiecte legate de sistemul de relaţii publice şi...

Marketing Muzeal

Marketingul muzeal reprezintă un domeniu de activitate foarte slab dezvoltat la noi în ţara. De altfel, acest tip de activităţi, şi aici putem să...

Strategii de marketing în instituții culturale - centrul cultural Pitești

CAPITOLUL I. CONCEPTE FUNDAMENTALE PRIVIND MARKETINGUL CULTURAL 1.1 Delimitări conceptuale şi evoluţia marketingului cultural În literatura de...

Strategia de marketing direct a organizației - studiu de caz Today Advertising

INTRODUCERE Marketingul direct eficient depinde, mai mult decât orice, de capacitatea noastră de a percepe cât mai bine nevoile consumatorilor,...

Analiza privind mixul de marketing al B.C. Moldova-Agroindbank S.A.

BC"Moldova Agroindbank" S.A. reprezintă o bancă comercială pe acţiuni,care efectuează operaţiuni bancare de atragere şi repartizare ale mijloacelor...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Marketing Bancar

5 TEMA 1 FUNDAMENTELE TEORETICE ALE MARKETINGULUI BANCAR 1.1. Conceptul de marketing bancar 1.2. Mixul de marketing bancar 1.3. Clasificarea...

Te-ar putea interesa și

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului...

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

Marketingul Bancar în România și Perspectivele Sale

I N T R O D U C E R E În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de...

Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale

Prezenta lucrare are ca principal obiectiv prezentarea mixului de marketing în activitatea financiar-bancară. Rolul acestuia este reflectat de...

Alegerea mixului de marketing pentru dezvoltarea unui nou produs bancar

Introducere Pe piaţa bancară concurenţa se intensifică tot mai tare şi tot mai multe bănci străine pătrund cu un portofoliu de produse noi şi cu o...

Strategii Moderne de Marketing Bancar

1. Considerţii generale privind conceptul de marketing bancar 1.1. Marketing bancar. Definiţie şi trăsături. Băncile răspund nevoilor particulare...

Activitatea de Marketing Bancar pe Piața Produselor și Serviciilor din România

Introducere Lucrarea de faţă îşi propune să prezinte activitatea de marketing bancar pe piaţa produselor şi serviciilor din România. Pe lângă...

Element al Mix-ului de Marketing Financiar-Bancar

1. Importanta personalului in sectorul serviciilor, in general si in sectorul bancar, in particular 1.1 Importanta personalului in sectorul...

Ai nevoie de altceva?