Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL 1. Particularitatile mediului de marketing financiar-bancar 4
1.1 Conceptul de mediu extern in institutia financiar-bancara 4
1.2 Macromediul institutiei financiar bancara 5
1.3 Micromediul institutiei financiar bancara 8
1.4 Mediul international 11
1.5 Mediul de afaceri al bancii 12
Capitolul 2. Piata institutiei financiar - bancare si serviiciile de 
intermediere financiar - bancara 14
2.1 Serviciile de intermediere financiar - bancara, componente ale sectorului
tertiar 18
2.2 Componentele serviciilor financiar bancare 20
2.3 Comportamentul consumatorului de servicii bancare 22
Capitolul 3. Mixul de marketing bancar 23
3.1 Produsul bancar 26
3.2 Pretul serviciilor bancare 29
3.4. Promovarea produselor bancare 32
3.5. Protectia consumatorului de servicii bancare 34
CAPITOLUL 4 Rolul bancii cu mediul sau extern de marketing 
Studiu de caz - Mediul de afaceri al bancii BRD-Groupe Societe Generale 36
Concluzii 42
Bibliografie 45


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Un numar foarte mare de oameni se ocupa de manipularea banilor in beneficiul si contul altora, in lumea economico-sociala in care traiesc dupa principii recunoscute si acceptate si care sunt strans legate de satisfacerea nevoilor umane, asa cum ne descria si marele psiholog Abraham Maslow, in bine cunoscuta piramida a ierarhizarii nevoilor umane.Acesta explica in lucrarea sa cum nevoile oamenilor au in comun faptul ca sunt instinctive, insa se deosebesc prin aceea ca au un grad de intensitate diferit, unele fiind mai puternice decat altele.
Dupa parerea mea aceste nevoi acum s-au decalat, intr-adevar cele primare au ramas, nevoia de hrana, adapost, siguranta, familie si nevoia de apartenenta la un grup (prieteni, grup social, etc), dar in momentul actual se pune accent pe nevoia de a detine foarte multi bani, indiferent de cum sunt castigati sau procurati, munciti sau nu, devine tot mai esential ca acestia sa produca detinatorului o satisfactie materiala si morala.
Niciunul dintre noi nu putem citi un ziar, o carte, nu ne putem uita la televizor fara ca o data la cateva minute sa nu vedem o reclama care iti transmite un mesaj clar, cum si cat de usor e sa castigi ceva, cu un minim de "efort" , numai sa vrei.
Adevarul este ca aproape nicioadata ceea ce vedem, nu este ceea ce se intampla in realitate. Cei care vand, niciodata nu vor evita sa ascunda dezavantajele produsului, fie ca este vorba de domeniul financiar-bancar, industrial, privat s.a.m.d. , cu atat mai putin, nu vor uita ideea de baza pentru care serviciul sau produsul a fost conceput de la bun inceput - profitul.
Serviciile financiare, care sunt atat de dezvoltate in zilele noastre, isi gasesc probabil originea in adancurile comportamentului uman, sesizate de Keynes si asezate la baza propriilor sale teorii economice, in anii de dezvoltare a demersurilor psihanaliste 
Produsele si serviciile legate de bani, ele insele au capatat o dezvoltare care absoarbe umanitatea, atentia umana, eforturile si preocuparile societatii, generand un nou interes, de confort (cartile de credit), de stabiliate sau siguranta (asigurarile), emotii (loto, speculatii financiare), sperante.
Lucrarea de disertatie este structurata in patru capitole, primele trei capitole se vor axa pe mediul de marketing,mixul de marketing si relatiile care se dezvolta intre o institutie financiar-bancara, iar cel de-al patrulea capitol va fi un studiu de caz axat pe acesta tema al Bancii BRD Groupe Societe Generale.
.
Capitolul 1
Particularitatile mediului de marketing financiar bancar
1.1 Conceptul de mediu extern in institutia financiar-bancara
In teoria marketingului conceptual de mediu extern prezinta o importanta deosebita, acesta reprezentand unul dintre elementele sale definitorii. In esenta marketingul a aparut ca o reactie la tendinta de separare a firmei fata de mediul sau ambient (extern), separare care a influentat negativ activitatea acesteia.
Marketingul are in centrul preocuparilor mediul, intregul sau demers urmarind cunoasterea mediului extern, cunoasterea care sta la baza dezvoltarii unui important capitol al sau denumit cercetari de marketing si derularii proceselor de munca ( de management si operative) astfel incat activitatile desfasurate de firma sa fie in concordanta cu evolutia mediului extern.
Rezulta deci ca orice firma si in consecinta si institutia financiar-bancara, nu poate incorpora eficient marketingul fara utilizarea corecta a conceptului de mediu.
Mediul extern este alcatuit din "totalitatea factorilor exterior care actioneaza asupra firmei, influentandu-i activitatea".


Fisiere in arhiva (1):

  • Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!