CAPITOLULI - MARKETINGUL PUBLIC - ASPECTE TEORETICE 3 1.1 Ce vor si ce primesc cetatenii de la institutiile publice 3 1.2 Conceptul de marketing public 4 1.3 Continutul strategiei de marketing public 11 CAPITOLUL II - MIXUL DE MARKETING PUBLIC 16 2.1 Conceptul de mix de marketing 16 2.2 Produsul in acceptiunea marketingului public 19 2.2.1 Conceptul de produs 19 2.2.2 Cerintele unui produs bun 23 2.2.3 Ciclul de viata al produsului 25 2.2.4 Programul lansarii noilor produse publice pe piata 27 2.2.5 Strategii de produs public 34 2.3 Pretul 37 2.3.1 Caracteristicile pretului ca element al mixului de marketing 37 2.3.2 Alternative strategice de pret 39 2.3.3 Pragul de rentabilitate 44 2.3.4 Selectarea metodei de stabilire a pretului. 45 2.4 Promovarea 47 2.4.1 Conceptul de promovare a produselor publice in optica de marketing 47 2.4.2 Mixul promotional 51 2.4.3 Strategia de comunicare si de promovare a produsului public 55 2.4.4 Comunicarea institutionala 60 2.5 Distributia produselor publice 63 2.5.1 Particularitatile distributiei produselor publice 63 2.5.2 Circuitele de distributie ale produselor publice 65
CAPITOLUL I MARKETINGUL PUBLIC - ASPECTE TEORETICE 1.1 Ce vor si ce primesc cetatenii de la institutiile publice Orice societate are nevoie de un sector public, a carui functie principala este aceea de a defini principiile de functionare ale societatii. Din cine este alcatuita administratia de stat? Cum sunt votati sau selectati oficialii aflati la putere? Ce permite si ce interzice administratia? Cum se asigura venitul necesar sustinerii activitatilor administratiei de stat ? Cum influenteaza cetatenii propria administratie ? Cel de-al doilea rol al administratiei de stat este acela de a asigura serviciile publice de importanta vitala pentru interesul public, cum ar fi apararea si organizarea armatei. Administratiile centrale si locale considera ca ar trebui sa se ocupe cu prestarea serviciilor publice esentiale, cum ar fi pastrarea ordinii publice, stingerea incendiilor, intretinerea parcurilor, administrarea bibliotecilor, amenajarea teritoriului, furnizarea de energie electrica, aplicarea masurilor sanitare, constructia drumurilor, dezvoltarea unitatilor de invatamant si ocrotire a sanatatii. Adeseori se afirma ca anumite servicii ar trebui sa faca in mod firesc obiectul unor monopoluri - cum este cazul Armatei sau al Postei - pentru ca acestea trebuie sa se afle sub o comanda centralizata sau pentru ca ar fi mai eficiente. Al treilea rol este acela de a asigura serviciile publice necesare pe care nici sectorul privat, nici sectorul nelucrativ nu vor sau nu pot sa le ofere cu resursele existente. Astfel administratiile ofera de regula asistenta celor saraci independent sau impreuna cu institutiile din sectorul nelucrativ. Din cauza ca activitatile administratiei publice ii costa pe cetateni o groaza de bani oamenii vor ca acestea sa fie gestionate eficient. Ajungem la maturitate observand eficienta initiativei private si apoi vrem ca institutiile publice sa obtina rezultate comparabile. Din nefericire, multi critica serviciile publice si ceea ce ei considera a fi achizitii si practici irationale, lipsa serviciilor necesare si pervertirea functiilor administratiei de catre puternicele grupuri de interese. Probabil ca si dumneavoastra va suni cunoscute o serie de nemultumiri: - Impozitele sunt mari, iar pentru banii platiti nu primim cat ar trebui. Unele institutii guvernamentale platesc preturi scandaloase pentru lucruri banale, iar guvernul incheie contracte cu sume mult mai mari decat ar fi necesar. - Infrastructura publica a tarii (podurile, drumurile etc.) se deterioreaza in ciuda taxelor de drum. - Institutiile publice sunt adeseori incete si inflexibile din cauza birocratiei si regulilor exagerate. - Angajatii publici sunt protejati prea mult chiar de acuzatiile de incompetenta sau comportament incorect. - Esecul scolilor publice duce la o educatie necorespunzatoare care duce la slujbe prost platite care duc la familii destramate si consum de droguri care duc la infractiuni si puscarie. - Cetatenii mai saraci nu sunt ajutati cum trebuie pentru a-si imbunatati conditia si a scapa din cercul vicios al saraciei. - Problemele existente la nivelul sistemului sunt cauza cresterii duratei de asteptare, pierderii corespondentei, murdaririi strazilor etc. - Comunicarea inadecvata creeaza confuzie (a se vedea programele de vanzare a medicamentelor pe baza de reteta). - Lipsa reactiei provoaca furie (a se vedea reactia Agentiei Federale din SUA pentru Situatii de Urgenta in cazul uraganului Katrina). - Lipsa contactului cu cetatenii duce la crearea unor programe sortite elecului Este limpede ca sectorul public trebuie sa-si imbunatateasca imaginea si activitatea pentru a spori increderea si satisfactia publicului - deci sprijinul primit din partea acestuia. Fara acest sprijin, cetatenii intreprind demersuri precum initierea unei campanii de scadere a impozitelor si alegerea unor reprezentanti care promit schimbarea sau desfiintarea unor institutii. 1.2 Conceptul de marketing public Unul dintre domeniile cele mai ignorate si mai gresit intelese de catre angajatii din sectorul public este marketingul. Cum ar defini functionari publici marketingul? Ar putea spune ca vorbim despre ,,publicitate": Este adevarat, organismele publice isi face ceva publicitate. Dovada stau anunturile de recrutare a personalului din armata. Sau ar putea spune ca marketingul inseamna ,,vanzare" si ca-l asociaza cu ,,manipularea". Aceasta devine o tactica de ultima instanta in momentul in care principiile si tehnicile de marketing n-au fost folosite pentru a crea, a evalua, a distribui si a comunica eficient valoarea reala a lucrurilor pe care le ofera.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.