Modalitati de Eficientizare

Cuprins disertatie Cum descarc?

ARGUMENT 4
CAPITOLUL I: ASPECTE TEORETICE SI PARTICULARITATI PSIHOPEDAGOGICE ALE EVALUARII 7
I.1. EVALUAREA-COMPONENTA A PROCESULUI DE INVATAMANT 9
I.2. OPERATIILE EVALUARII 12
I.3. FUNCTIILE EVALUARII 13
I.4.FORME/ TIPURI DE EVALUARE A REZULTATELOR SI A PROGRESELOR SCOLARE 15
I.5.METODE SI TEHNICI DE EVALUARE A REZULTATELOR SI A PROGRESELOR SCOLARE 17
I.5.1. Metode si tehnici traditionale de evaluare 18
I.5.2. Strategii alternative de evaluare 35
I.6. TEHNICI DE NOTARE 39
I.7. FACTORI PERTURBATORI SI ERORI IN EVALUAREA SCOLARA MODALITATI DE CORECTARE 41
CAPITOLUL AL II-LEA: FORMAREA COMPETENTEI DE A REZOLVA EXERCITII SI PROBLEME LA CLASELE I SI A II-A 43
II.1. DEFINIREA COMPETENTEI 43
II.2. COMPONENTELE STRUCTURALE ALE UNEI COMPETENTE 43
II.3. RELATIA COMPETENTA-COMPORTAMENT-PERFORMANTA 44
II.4. FISA INDIVIDUALA A COMPETENTEI-,,SCRIEREA UNUI NUMAR" 49
CAPITOLUL AL III-LEA: COORDONATE METODOLOGICE ALE CERCETARII APLICATIVE 53
III.1. OBIECTIVELE CERCETARII SI IPOTEZA DE LUCRU 53
III.2. METODOLOGIA DE CERCETARE 54
III.3. STRATEGII DE EVALUARE A REZULTATELOR SCOLARE LA MATEMATICA 58
III.3.1. Evaluarea initiala a cunostintelor, deprinderilor, capacitatilor elevilor 58
III.3.2. Modalitati de evaluare formativa 59
III.3.3.Evaluarea sumativa 60
CAPITOLUL AL IV-LEA: PREZENTAREA, ANALIZA SI INTERPRETAREA REZULTATELOR 62
IV.1. TABELE ANALITICE/ SINTETICE, REPREZENTARI GRAFICE, INDICI STATISTICI IN URMA APLICARII TESTELOR PE ESANTIONUL EXPERIMENTAL 62
IV.1.1.Rezultatele inregistrate in urma aplicarii testului initial pe esantionul experimental 62
IV.1.2. Rezultate inregistrate in urma aplicarii testului formativ pe esantionul experimental 64
IV.1.3. Rezultate inregistrate in urma aplicarii testului sumativ pe esantionul experimental 67
IV.2.TABELE ANALITICE, REPREZENTARI GRAFICE, INDICI STATISTICI IN URMA APLICARII TESTELOR PE ESANTIONUL DE CONTROL 70
IV.2.1.Rezultate obtinute la testul initial 70
IV.2.2.Rezultate obtinute la testul sumativ 71
IV.3. INTERPRETAREA REZULTATELOR 73
CONCLUZII 79
PROIECT DIDACTIC 82
SCENARIUL DIDACTIC 85
BIBLIOGRAFIE 89


Extras din disertatie Cum descarc?

ARGUMENT
Invatamantul matematic are ca finalitate formarea deprinderilor si capacitatilor necesare invatarii matematicii, care devin utile in activitatea de zi de zi. Astfel se dezvolta o serie de aptitudini: a gandi personal si activ, a folosi analogii, a analiza o problema matematica si a o descompune in sub-probleme mai simple.
Prin rezolvarea exercitiilor si problemelor, procesele cognitive ale elevului, cu precadere gandirea, sunt stimulate si canalizate spre o activitate sustinuta. Pe masura ce are loc dezvoltarea psihica a elevului prin contributia studiului matematicii, aceasta dezvoltare asigura la randul ei o capacitate mai mare pentru atribuirea si insusirea constienta si eficienta a notiunilor matematice.
Acesta a fost punctul din care s-a nascut dorinta de a-i pregati mai bine pe elevi, de a aprofunda cele mai eficiente metode de angajare in propria lor formare, urmarind stimularea capacitatii de deductie, fiind convinsa de faptul ca flexibilitatea gandirii se poate forma prin exercitii, rezolvari si compuneri de probleme prin metode cat mai diverse.
Tratand individualizat si diferentiat elevul si activizandu-l permanent in cadrul procesului de invatare, reusim sa-i mobilizam energiile creatoare, sa-i focalizam atentia, sa-i starnim curiozitatea, sa-i castigam adeziunea logica si afectiva, sa-si foloseasca imaginatia, memoria, intuitia, capacitatea de intelegere si puterea de anticipare.
In intreaga mea activitate am cautat sa creez situatii favorabile invatarii pentru fiecare elev in parte.
Lucrarea de fata demonstreaza ca folosirea deferitelor metode si tehnici de evaluare in cadrul orei de matematica se constituie intr-o cerinta fundamentala in dezvoltarea modului de gandire a elevilor si implicit la cresterea randamentului scolar.
In studiul acestei teme am pornit de la premisa generala ca o invatare formativa si o evaluare sistematica si continua, realizata in lumina unor criterii precise de masurare si apreciere, influenteaza pozitiv cresterea nivelului de pregatire la matematica al elevului. Am respectat informatiile oferite de evaluare, ele fiind totodata necesare si in adoptarea strategiei ameliorative de prevenire a insuccesului scolar. Metodele si tehnicile de evaluare folosite in functie de obiectivele prevazute in programele scolare si integrate in lectii pot contribui la realizarea conexiunii inverse, la implicarea elevului in actul didactic al invatarii si la obtinerea rezultatelor pozitive in plan formativ.
In vederea abordarii si instrumentarii adecvate a evaluarii in activitatile orelor de matematica, am tinut cont de cateva accente nou aparute, avand drept consecinta redimensionarea si restabilirea strategiilor de evaluare, in deplin acord cu o serie de exigente:
- extinderea actiunii evaluative de la verificarea si aprecierea rezultatelor (obiectiv traditional) la evaluarea procesului, a strategiei care a condus la anumite rezultate;
- diversificarea tehnicilor de evaluare si cresterea gradului de adecvatie al acestora la situatii didactice concrete (extinderea folosirii termenului docimologic, a lucrarilor cu caracter de sinteza, punerea la punct a unor metode de evaluare a achizitiilor practice);
- necesitatea intaririi si sanctionarii cat mai operative a rezultatelor evaluarii;
- centrarea evaluarii asupra rezultatelor pozitive;
- transformarea elevului intr-un partener autentic al invatatorului in evaluare prin autoevaluare, interevaluare si evaluare controlata.
Cadrul cel mai apropiat al cercetarii in vederea realizarii lucrarii a fost munca nemijlocita la clasa. Aici am verificat modalitatile de lucru abordate, am evaluatsi comparat rezultatele obtinute urmarind permanent obiectivele specifice predarii matematicii in ciclul primar care deriva din cateva principii generale:
- dobandirea unor capacitati de gandire critica si divergenta in masura sa-i ajute pe elevi sa utilizeze cunostinte si competente in diferite situatii:
- dezvoltarea motivatiei si a disponibilitatii de a reactiona pozitiv la schimbare, ca premisa a propriei dezvoltari personale;
- formarea unor capacitati, aptitudini si valori personalizate, necesare adaptarii la mediul social in aflat in permanenta schimbare.
,,Deci, rostul matematicii invatate in scoala este de a-l obisnui pe elev sa gandeasca." 
,,Este vorba nu de o simpla achizitionare de cunostinte, ci de formarea conttienta si deliberata, a operatiilor mentale care stau la baza constituirii lor." 
Invatatorul va forma elevi asemenea lui, elevi care sa continue aspiratiile, cercetarile, framantarile si reusitele lui.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Eficientizare a Evaluarii in Lectiile de Matematica din Ciclul Primar.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1 *** Dictionarul Explicativ al Limbii Romane
2 Alecu Simona, 2005, Metodologia cercetarii educationale, Ed.Fundatiei Universitare "Dunarea de Jos", Galati
3 Barna A., Antohe G., 2003, Cercetarea pedagogica, in Curs de Pedagogie. Teoria instruirii si evaluarii.Ed. Istru, Galati
4 Cucos, C., coord, 1998, Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice, Ed. Polirom, Iasi
5 Curriculum National. Programe scolare pentru invatamantul primar, Bucuresti
6 Dumitriu C., 2004, Introducere in cercetarea psihopedagogica, E.D.P., R.A., Bucuresti
7 Dumitriu, Gh., Dumitriu, C., 1997, Psihologia procesului de invatamant, E.D.P.,R.A., Bucuresti 
8 Dumitriu, Gh., Dumitriu, C., 2003, Psihopedagogie, E.D.P., R.A., Bucuresti;
9 G. De Landsheere, 1976, Evaluation continue et examens: precis de docimologie, Bruxelles, Paris, Labor/ Nathan 
10 G. de Landsheere., 1975, Definirea obiectivelor educatiei
11 G. Scallon, 1988, L`evaluation formative des apprentissages, Presses de l`universite, Laval, Quebec 
12 Gugiuman A., Zetu, E., Codreanu, L., 1993, Introducere in cercetarea pedagogica, Ed. Tehnica, Chisinau
13 Herescu, Gh., I., Dumitru, A., C., 2001, Matematica, indrumator pentru invatatori si institutori, Ed. Corint, Bucuresti
14 Lupu, C. si colaboratorii, 1997, Aritmetica pentru invatatori si elevii scolilor normale, Ed. Paralela 45, Pitesti
15 Manolescu, M., Constantinescu., M., Gorcinski, G., 1997, Proiectarea si evaluarea didactica in invatamantul primar, Matematica, Ed. Steaua Procion, Bucuresti
16 Meyer, G., 2000, De ce si cum evaluam, Ed. Polirom, Iasi
17 Nicola, I., 2001, Tratat de pedagogie scolara, Ed. Aramis, Bucuresti
18 Popescu-Neveanu, P., 1998, Dictionar de psihologie, Ed. Albatros, Bucuresti
19 Radu, I. T., 1978, Psihologia scolara, E.D.P., Bucuresti
20 Serviciul National de Evaluare si Examinare, Descriptori de performanta pentru ciclul primar, 2001, Ed. Prognosis
21 Stancioiu-Jipa, F. Stancioiu, Gh., 2001, Metodica predarii matematicii in invatamantul primar, Ed. Fundatiei Humanitas, Bucuresti


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!