Motivarea Asupra Performantelor Functionarilor Publici

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I
FUNCTIONARUL PUBLIC. CONCEPT. TIPOLOGIE
1.1 SCURT ISTORIC PRIVIND FUNCTIA PUBLICA
1.2. FUNCTIONARUL PUBLIC - DEFINITIE, CONCEPT
1.3. TIPOLOGIE
1.4. DREPTURILE FUNCTIONARILOR PUBLICI
1.5. INDATORIRILE FUNCTIONARILOR PUBLICI
1.6. ELEMENTE DISTINCTIVE ALE FUNCTIONARULUI PUBLIC FATA DE SALARIAT
CAPITOLUL II
MOTIVATIA, SATISFACTIA SI IMPLICAREA IN MUNCA A PERSONALULUI
2.1. TEORII PRIVIND MOTIVATIA
2.2. CONCEPTUL DE MOTIVARE A PERSONALULUI
2.2.1. SURSE MOTIVATIONALE 
2.2.2. COMPONENTELE MOTIVATIEI
2.2.3. FORMELE MOTIVATIEI
2.3. MUNCA - COMPONENTA A MOTIVATIEI
CAPITOLUL III
TEORIILE DE BAZA FOLOSITE IN ANALIZA MOTIVATIEI IN MUNCA A FUNCTIONARILOR PUBLICI 
3.1. SCURTA RETROSPECTIVA A TEORIEI MOTIVATIONALE
3.1.1. TEORII BAZATE PE ANALIZA NEVOILOR PERSONALE IN MUNCA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
3.2. TEORII ALE MOTIVATIEI BAZATE PE STUDIUL NEVOILOR
3.3. TEORII ALE MOTIVATIEI BAZATE PE STUDIUL COMPORTAMENTELOR
3.4. TEORII INTERACTIONISTE ALE MOTIVATIEI 
CAPITOLUL IV
MOTIVAREA FUNCTIONARULUI PUBLIC DIN CADRUL CASEI JUDETENE DE PENSII BOTOSANI - STUDIU DE CAZ
4.1. PREZENTARE GENERALA
4.2. SITUATIA ECONOMICO - FINANCIARA A INSTITUTIEI IN PERIOADA 2005 - 2007
4.3. MOTIVATIA INDIVIDUALA SI MOTIVATIA LA NIVEL DE ORGANIZATIE
4.4. NECESITATEA DE A MOTIVA SI INTELEGEREA PRINCIPALELOR NECESI-TATI UMANE
CAPITOLUL V
CONCLUZII SI PROPUNERI 
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I
FUNCTIONARUL PUBLIC. CONCEPT. TIPOLOGIE
1.1. SCURT ISTORIC PRIVIND FUNCTIA PUBLICA
Primele reglementari privind pregatirea personalului pentru ocuparea diferitelor slujbe dateaza inca din prima jumatate a secolului XIX. Conceptul "statut" este folosit pentru prima data in anul 1847, cand se adopta, la 31 ianuarie, Statutul slujbasilor politiei din capitala.
Ceea ce caracterizeaza aceasta perioada este faptul ca legile adoptate erau speciale pentru diferite functii existente si ca nu exista o armonizare a regimurilor juridice. Varietatea acestora mergea de la salarizare pana la pozitia ierarhica si celelalte drepturi ale functionarilor. In acest mod, s-a pregatit terenul pentru reglementarile de mare importanta care urmau a fi adoptate in a doua jumatate a secolului XIX. In articolul 132 din Constitutia din 1866, se impunea adoptarea in cel mai scurt timp posibil a unei legi asupra conditiunilor de admisibilitate si de inaintare in functiunile administratiunii publice. Totusi, abia in anul 1923, sub presiunea unor miscari revendicative puternice din partea functionarilor, avea sa fie adoptata prima lege unitara prin care se reglementa situatia juridica a functionarilor publici, si anume Legea din iunie 1923.
La 8 iunie 1940 se adopta Codul functionarilor publici, cu tendinta de a realiza o reglementare uniforma in materia functiei publice. Pus in practica, insa s-a dovedit a avea serioase carente. De exemplu era impotriva oricaror principii economice, deoarece ierarhiza functiile exclusiv dupa salariu. 
Urmarind preocuparile perfectionarii functiei publice, s-a adoptat un nou statut prin Legea nr. 746 din 22 septembrie 1946, care a constituit un progres fata de legislatia anterioara, principalul sau merit fiind acela ca face din pregatirea si specializarea practica profesionala o conditie pentru numirea si incredintarea functiunilor superioare si dispune reglementarea organizarii acestei pregatiri, ceea ce va mari competenta si capacitatea de lucru a functionarilor. 
In prezent, functionarul public beneficiaza de un statut aprobat prin Legea nr. 188/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, care se concretizeaza intr-un complex de drepturi si obligatii cu caracter continuu. 
1.2. FUNCTIONARUL PUBLIC - DEFINITIE, CONCEPT
Functia publica reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica, de catre administratia publica centrala si locala.
In general, in administratia de stat, persoanele care detin functii publice poarta denumirea generica de functionari publici.
Functionarul public este o persoana care, in conformitate cu dispozitiile actelor normative, este numita de autoritatea publica competenta sau aleasa potrivit normelor legii si investita in mod legal cu atributiile functiei sale, prestand in mod permanent o activitate, cu scopul de a asigura functionarea continua a unui serviciu public. 
Poate ocupa o functie publica persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
-Are cetatenie romana si domiciliul in Romania;
-Cunoaste limba romana - scris si vorbit;
-Are varsta de minimum 18 ani impliniti;
-Are capacitate deplina de exercitiu;
-Are o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice, atestata pe baza de examen medical de specialitate;
-Indeplineste conditiile de studii prevazute de lege pentru functia publica. O problema speciala o reprezinta pentru functionarii publici indeplinirea conditiei studiilor administrative.
-Indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice;
-Nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii;
-Nu a fost destituita dintr-o functie publica in ultimii 7 ani.
1.3. TIPOLOGIE
Functiile publice se clasifica in:
- functii publice generale, care reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter general si comun tuturor autoritatilor si institutiilor publice in vederea realizarii competentelor lor generale;
- functii publice specifice, care reprezinta ansamblul atributiilor si responsabilitatilor cu caracter specific unor autoritati si institutii publice in vederea realizarii competentelor lor specifice.
Dupa nivelul atributiilor titularului functiei publice, functionarii se impart in trei categorii, dupa cum urmeaza:
-Inalti functionari publici;
-Functionari publici de conducere;
-Functionari publici de executie.
Din punct de vedere al competentei decizionale, functionarii publici pot fi grupati astfel:
-Functionari de decizie;
-Functionari care participa la pregatirea deciziilor;
-Functionari care participa la executarea deciziilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivarea Asupra Performantelor Functionarilor Publici.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!