Motivarea Personalului

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Problemei motivarii personalului i se atribuie o mare importanta atat in sectorul privat cat si in cel bugetar. Toti managerii sunt de acord ca atingerea obiectivelor organizationale depinde foarte mult de comportamentul si atitudinea subordonatilor lor fata de sarcinile ce le revin. Dar cand se incearca sa se raspunda la intrebari de genul: "Cum poti sa-i determini pe oameni sa faca ceea ce doresti tu?" sau "de ce A lucreaza mai mult si mai bine decat B in aceleasi conditii de munca?" se ajunge la concluzia ca problema este destul de complexa si dificila. 
De asemenea, trebuie spulberata de la inceput iluzia ca ar exista o reteta sigura, de succes, care sa asigure rezolvarea problemei motivarii pentru oricare dintre situatii sau subiecti. De ce? Pentru ca oamenii sunt diferiti. Fiecare are o personalitate bine definita, cu nevoile, aptitudinile, valorile si aspiratiile sale. Aceste calitati individuale se combina apoi cu conditii si aspecte legate de locul de munca. Pe langa aceasta mai actioneaza inca un factor important, si anume dinamica personalitatii si cea a mediului. Indivizii nu-si pastreaza in mod conservator toate caracteristicile. Unii simt nevoia sau sunt obligati sa-si dezvolte bagajul de cunostinte. Altii isi perfectioneaza deprinderile castigate intr-un domeniu de activitate printr-un ritm sustinut si perseverent de lucru. Ca sa nu mai amintim de schimbarile provenite din viata particulara, odata cu trecerea anilor. Nici conditiile organizationale nu stau pe loc. Sunt suficient de bine cunoscute rezultatele si reactiile generate de valul de schimbari ale tehnologiei informationale. Iar institutiile isi urmeaza traseul cunoscut sub denumirea de ciclu al vietii organizationale in care ele se nasc, evolueaza, se maturizeaza, stagneaza si apoi decad, fiecare dintre aceste etape avand caracteristicile bine definite. 
Cu toti acesti factori dinamici individuali si organizationali aflati intr-o continua prefacere, am putea ajunge in pragul unei intrebari retorice si pline de scepticism: "Oare vom putea vreodata sa intelegem ce il determina pe un angajat sa aiba o anumita atitudine si un anumit comportament la locul de munca"? 
Primul pas in abordarea sistematica a problemei o reprezinta definirea notiunii de motivare.
CAP. I DEFINIREA MOTIVARII.TIPURILE DE MOTIVARE
Ce este motivatia? ,,Unui om este mult mai usor sa-i dezvolti calitatile decat sa-inlaturi defectele", "Cultiva-i omului calitatile, ca sa-si inunde defectele". Cuvantul motivatie este cel mai adesea folosit pentru explicarea comportamentului oamenilor. Succesele unui sportiv se spune ca sunt datorate motivarii sale ridicate, in timp ce un student care evita munca (sub forma efortului intelectual si al atitudinii participative la actul de transfer si aprofundare de cunostinte si informatii), se spune ca nu este motivat (sau ca este motivat sa nu munceasca) (este interesant ca, in lipsa unei motivatii pozitive, se dezvolta, fara prea mare efort, o motivatie negativa).
G.A. Cole, unul dintre specialistii britanici in domeniul managementului resurselor umane, ne ofera urmatoarea definitie sintetica si accesibila: "Motivarea este un proces in care oamenii aleg intre forme alternative de comportament in vederea atingerii scopurilor personale". La aceasta, spre completare, am putea adauga si definitia alternativa conform careia "motivarea reprezinta suma energiilor interne si externe care initiaza si dirijeaza comportamentul spre un scop care, odata atins, va determina satisfacerea unei necesitati". 
Descifrand pe indelete aceste definitii complementare, reusim sa identificam principalele elemente componente ale procesului motivational: comportament, scop, satisfactie, necesitati, energii (aici cu sensul de resurse). Asezand toate aceste elemente intr-o ordine cauzala, obtinem un model determinist al motivarii in care nevoile-stimuli conduc la un comportament adecvat in care sunt exploatate resursele necesare din cele existente, resurse care genereaza actiunea ce duce la atingerea scopului sau obtinerea rezultatelor asteptate, ce fac sa inceteze actiunea stimulilor, ajungandu-se in final la satisfactie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motivarea Personalului.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Anca , Borza - Managementul intreprinderilor mici si mijlocii, Cluj Napoca ,1998
2.Dumitru, Purdea (coordonator) - Managementul resurselor umane , Editura George Baritiu, Cluj Napoca 1999
3. Dumitru, Purdea ; Jaradat Mohammad - Managementul resurselor umane , vol.I , Cluj Napoca 2005
4. Jaradat , Mohammad - Bazele managementului , Editura Risoprint, Cluj Napoca , 2003
5. Boris, Samochis - Motivatia si recompensa salariatilor, Cluj Napoca , 2005
6. XXX - Manualul calitatii , Salina Ocna Dej , 2005
7. XXX - Analiza nevoilor de instruire , Centrul de Dezvoltare manageriala ,Cluj Napoca 2005


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!