Motoare performante pentru autocamioane

Cuprins disertație Cum descarc?

I. Introducere.3
I.1. Evolutia motorlui Diesel.3
I.2.Combustibil diesel – Motorina.10
I.3.Imbunatatiri diesel si biodiesel.13
II.Motorul dezvoltat de Scania cu Sistemul de alimentare XPI.15
II.1.Generalitati despre Scania XPI.16
II.2.Mai multe performante, fara penalitati la combustibil.19
II.3.Transmisia.23
II.4.Standardele de emisii.24
III.Sistemul de alimentare XPI.26
III.1.Componentele si descrierea functionarii.26
III.2.Diagrama schematica a sistemului.28
III.3.Dispozitivul Venturii.31
III.4.Pompa de joasa presiune LPP.34
III.5.Valva regulatoare de volum, IMV.35
III.6.XPI HPP,Sectiune.36
III.7.Acumulatorul.37
III.8.Injector/HPC Asamblarea in chiulasa.38
IV.EGR 2.41
IV.1. EGR – Introducere.41
IV.2.EGR 1 v.s. EGR 2.42
IV.3.EGR generatia 2-Doua trepte de racire.42
IV.4.Diferente intre EGR1 si EGR2.44
IV.5.Racitorul cu apa.44
IV.6.Valva de by-pass.45
IV.7.Racitorul cu aer EGR (treapta a doua).46
IV.8.T126, senzor de debit si temp a aerului.48
IV.9.T121, senzor de temperatura a aerului.48
IV.10.T122, senzorul de presiune aer.49
IV.11.Valva EGR.49
IV.12.Blocul de valve V107.50
V.Turbina cu geometrie variabila, VGT.51
V.1. Functionarea turbinei cu geometrie variabile.52
V.2.M30, Motorul electric pentru VGT.53
V.3.T120, senzor de turatie al turbinei.53
VI.Functionarea EGR-ului.55
VII.Concluzii.58


Extras din disertație Cum descarc?

I. Introducere
Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, care foloseste temperatura rezultata din compresie, pentru a aprinde combustibilul care este injectat in camera de combustie (cilindru) in stagiul final a compresiei. Motorul diesel este aproape similar cu motorul pe benzina, care foloseste ciclul Otto, in care amestecul combustibil-aer este aprins cu ajutorul scateii de la bujie.
Motorul diesel foloseste ciclul diesel (denumit dupa Dr. Rudolf Diesel). Motoarele diesel au cea mai mare eficienta termica, din cauza coeficientului de compresie.
I.1. Evolutia motorlui Diesel
1824: Fizicianul Francez Nicolas Leonard Sadi Carnot a pus la punct teoria termodinamicii motoarelor termice.Acest lucru a demonstrat necesitatea compresiei pentru a creste diferenta dintre temperatura joasa si inalta de functionare.
1890, Mai: Herbert Akroyd Stuart, asociat cu charles Richard Binney obtin patentul numarul 7164 intitulat: "Imbunatatirile Motoarelor Care Functioneaza Prin Explozia Amestecului Vaporilor de Combustibil si Aer". Acest patent descrie primul motor cu pornire prin compresie.
1892:Hornsby of Lincoln, din Anglia, a construit primul motor cu combustie interna, care functiona doar prin compresie. (experimental)
1892: 23 Februarie, Rudolf Diesel obtine patentul (RP 67202) intitulat: "Arbeitsverfahren und Ausführungsart für Verbrennungsmaschienen".
1893: O ambitie al lui Diesel numita Teoria si Constructia Motorului Rational Termic Pentru a Inlocui Motoarele cu Aburi si cu Compresie Cunoscute Pana in Prezent (Theory and Construction of a Rational Heat-engine to Replace the Steam Engine and Combustion Engines Known Today)
1897: In data de 10 August,diesel construieste primul prototip functional, in Augsburg.
1898: Diesel vine licenta motorului sau catre compania petroliera Ruseasca Branobel,care isi arata interesele asupra unui motor care functioneaza cu petrol nedistilat. Inginerii Branobel au petrecut 4 ani pentru a construi un motor montabil pe nava maritima.
1899: Diesel isi vinde licenta catre fabricantii Krupp si Sulzer, care in curand devin fabricanti importanti.
1902: Pana in 1910, MAN produce 82 de copii al motorului diesel stationar.


Fisiere în arhivă (1):

  • Motoare Performante pentru Autocamioane.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!