Motoare Performante pentru Autocamioane

Cuprins disertatie Cum descarc?

I. Introducere.3
I.1. Evolutia motorlui Diesel.3
I.2.Combustibil diesel - Motorina.10
I.3.Imbunatatiri diesel si biodiesel.13
II.Motorul dezvoltat de Scania cu Sistemul de alimentare XPI.15
II.1.Generalitati despre Scania XPI.16
II.2.Mai multe performante, fara penalitati la combustibil.19
II.3.Transmisia.23
II.4.Standardele de emisii.24
III.Sistemul de alimentare XPI.26
III.1.Componentele si descrierea functionarii.26
III.2.Diagrama schematica a sistemului.28
III.3.Dispozitivul Venturii.31
III.4.Pompa de joasa presiune LPP.34
III.5.Valva regulatoare de volum, IMV.35
III.6.XPI HPP,Sectiune.36
III.7.Acumulatorul.37
III.8.Injector/HPC Asamblarea in chiulasa.38
IV.EGR 2.41
IV.1. EGR - Introducere.41
IV.2.EGR 1 v.s. EGR 2.42
IV.3.EGR generatia 2-Doua trepte de racire.42
IV.4.Diferente intre EGR1 si EGR2.44
IV.5.Racitorul cu apa.44
IV.6.Valva de by-pass.45
IV.7.Racitorul cu aer EGR (treapta a doua).46
IV.8.T126, senzor de debit si temp a aerului.48
IV.9.T121, senzor de temperatura a aerului.48
IV.10.T122, senzorul de presiune aer.49
IV.11.Valva EGR.49
IV.12.Blocul de valve V107.50
V.Turbina cu geometrie variabila, VGT.51
V.1. Functionarea turbinei cu geometrie variabile.52
V.2.M30, Motorul electric pentru VGT.53
V.3.T120, senzor de turatie al turbinei.53
VI.Functionarea EGR-ului.55
VII.Concluzii.58


Extras din disertatie Cum descarc?

I. Introducere
Motorul Diesel este un motor cu combustie interna, care foloseste temperatura rezultata din compresie, pentru a aprinde combustibilul care este injectat in camera de combustie (cilindru) in stagiul final a compresiei. Motorul diesel este aproape similar cu motorul pe benzina, care foloseste ciclul Otto, in care amestecul combustibil-aer este aprins cu ajutorul scateii de la bujie.
Motorul diesel foloseste ciclul diesel (denumit dupa Dr. Rudolf Diesel). Motoarele diesel au cea mai mare eficienta termica, din cauza coeficientului de compresie.
I.1. Evolutia motorlui Diesel
1824: Fizicianul Francez Nicolas Leonard Sadi Carnot a pus la punct teoria termodinamicii motoarelor termice.Acest lucru a demonstrat necesitatea compresiei pentru a creste diferenta dintre temperatura joasa si inalta de functionare.
1890, Mai: Herbert Akroyd Stuart, asociat cu charles Richard Binney obtin patentul numarul 7164 intitulat: "Imbunatatirile Motoarelor Care Functioneaza Prin Explozia Amestecului Vaporilor de Combustibil si Aer". Acest patent descrie primul motor cu pornire prin compresie.
1892:Hornsby of Lincoln, din Anglia, a construit primul motor cu combustie interna, care functiona doar prin compresie. (experimental)
1892: 23 Februarie, Rudolf Diesel obtine patentul (RP 67202) intitulat: "Arbeitsverfahren und Ausfuhrungsart fur Verbrennungsmaschienen".
1893: O ambitie al lui Diesel numita Teoria si Constructia Motorului Rational Termic Pentru a Inlocui Motoarele cu Aburi si cu Compresie Cunoscute Pana in Prezent (Theory and Construction of a Rational Heat-engine to Replace the Steam Engine and Combustion Engines Known Today)
1897: In data de 10 August,diesel construieste primul prototip functional, in Augsburg.
1898: Diesel vine licenta motorului sau catre compania petroliera Ruseasca Branobel,care isi arata interesele asupra unui motor care functioneaza cu petrol nedistilat. Inginerii Branobel au petrecut 4 ani pentru a construi un motor montabil pe nava maritima.
1899: Diesel isi vinde licenta catre fabricantii Krupp si Sulzer, care in curand devin fabricanti importanti.
1902: Pana in 1910, MAN produce 82 de copii al motorului diesel stationar.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motoare Performante pentru Autocamioane.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!