INTRODUCERE 2 CAPITOLUL 1 ORGANIZAREA TEHNICA SI ADMINISTRATIVA A UNEI COMPANII 1.1. Planul general de organizare al interprinderii 4 1.2. Organizarea companiei COCA-COLA 6 1.3. Veniturile companiei 9 1.4. Concluzii 10 CAPITOLUL 2 APROVIZIONAREA, PRIMA VERIGA A LANTULUI LOGISTIC 2.1. Lantul de aprovizionare 11 2.2. Obiectivele lantului de aprovizionare 13 2.3. Proiectarea si planificarea lantului de aprovizionare 16 2.4. Achizitionarea si selectarea furnizorului 18 2.5. Integrarea lantului de aprovizionare 23 2.6. Concluzii 25 CAPITOLUL 3 OPTIMIZAREA APROVIZIONARII CU MATERII PRIME SI ENERGIE PENTRU REDUCEREA PRETULUI PRODUSULUI FINIT 3.1. Crearea lantului de aprovizionare centric pentru clienti 26 3.2. Gestionarea retelelor de aprovizionare 29 3.3. Dinamica lantului logistic 31 3.4. Concluzii 35 CONCLUZII 36 BIBLIOGRAFIE 40
ORGANIZAREA TEHNICA SI ADMINISTRATIVA A UNEI COMPANII 1.1. Planul general de organizare al interprinderii Cresterea tot mai accentuata a dimensiunilor sistemelor industriale moderne, cresterea complexitatii tehnice si tehnologice a acestora impun ca organizarea si amenajarea tehnica a intreprinderilor industriale sa fie concepute inca de la proiectare in maniera sistemica. In acest context, procesul de proiectare a unui sistem industrial trebuie inteles ca fiind ansamblul activitatilor rationale efectuate pentru conceperea si elaborarea documentatiei necesare realizarii lui astfel incat sa asigure: 1. compatibilitatea externa a acestuia, respectiv asigurarea unor conexiuni optime cu alte sisteme si cu mediul; 2. compatibilitatea interna a subsistemelor componente agregate in cadrul acestuia, respectiv optimizarea structurii interne de transformare. Rezolvarea compatibilitatii externe a sistemului face obiectul studiului de dimensionare optima si de amplasare a acestuia intr-un mediu social, economic si teritorial, adica intr-un sistem de actiuni, reactiuni, conditii si restrictii care vor influenta si in acelasi timp vor fi influentate de sistemul industrial. Asigurarea compatibilitatii interne a sistemului industrial se realizeaza prin proiectarea subsistemelor componente ale intreprinderii, a interconexiunii lor, precum si a procesului de autoreglaj intern. Complexitatea sistemelor industriale impune desfasurarea procesului de proiectare pe mai multe planuri: proiectarea subsistemului tehnologic (a procesului tehnologic de ansamblu); proiectarea sistemului tehnic (constructii, amenajari tehnice, instalatii pentru realizarea procesului tehnologic); proiectarea subsistemului conducerii generale si subsistemele functiunilor de structura. Un loc deosebit de important in procesul de proiectare si realizare al sistemelor industriale, cu implicatii profunde in organizarea si amenajarea tehnica interna a subsistemelor productive componente interconditionate tehnologic, il ocupa planul general. Parte integrala a documentatiei tehnico-economice, planul general este documentul de proiectare in care se indica structura macrospatiala a acesteia, reprezentand configuratia organizarii si amplasarii in teritoriul afectat al cladirilor, constructiilor speciale, instalatiilor si amenajarilor tehnice, cailor de acces si transport, a racordurilor necesare functionarii sistemului industrial. Modul de solutionare a planului general influenteaza direct atat volumul investitiilor pentru realizarea sistemului industrial, cat si cheltuielile ocazionale de functionare in regim stationar. De aceea in elaborarea variantelor de plan general trebuie sa se urmareasca realizarea anumitor obiective: - integrarea tuturor factorilor care afecteaza functionarea sistemului; - utilizarea eficienta a utilajelor si instalatiilor, a fortei de munca si a spatiului; - asigurarea usurintei de extindere si dezvoltare a capacitatii de productie; - asigurarea flexibilitatii si elasticitatii sistemului necesara adaptarii in timp, la eventuale modificari in profilul si sortimentul de fabricatie, in structura productiei si tehnologiilor de fabricatie; - asigurarea unei densitati maxime a amenajarilor si constructiilor, cu respectarea normelor pentru spatii de miscare a materialelor si activitatilor auxiliare; - asigurarea unei concordante optime intre fluxul tehnologic si structura planului general; - asigurarea unei securitati maxime atat pentru oameni, cat si pentru instalatii; asigurarea conditiilor ergonomice in spatiul productiv, a conditiilor de comoditate si satisfactie pentru personalul intreprinderii. 1.2. Organizarea companiei COCA-COLA Compania Coca-Cola are o structura divizionala separata internationala deoarece personalul international opereaza separat si separat de sediul central. Are diverse diviziuni pe toate continentele din intreaga lume cu presedinti care controleaza fiecare divizie continentala. Coca-Cola are 5 diviziuni continentale. - Grupul Eurasia & Africa - Grupul Europei - Grupul America Latina - Grupul America de Nord - Grupul Pacific Fiecare divizie continentala are vicepresedinti care controleaza subdiviziuni bazate pe regiuni sau tari. Aceasta structura este eficienta pentru Coca-Cola, deoarece este o companie foarte mare. Coca-Cola este ca un MNC etnocentric, deoarece operatiunile sale interne sunt foarte asemanatoare cu operatiunile sale internationale. Indiferent de tara sau regiune, Coca-Cola opereaza in acelasi mod si vinde acelasi brand si tip de bautura racoritoare. Compania are un control strict asupra operatiunilor sale de la sediul central. Compania Coca-Cola este o companie de bauturi, producator, distribuitor si comerciant de concentrate de bauturi nonalcoolice si siropuri. Compania este cunoscuta cel mai bine pentru produsul sau Coca-Cola, inventat de farmacistul John Stith Pemberton in 1886. Formula si marca Coca-Cola au fost cumparate in 1889 de Asa Candler, care a infiintat The Coca-Cola Company in 1892. Pe langa numele sau, Coca -Cola bautura, Coca-Cola ofera in prezent peste 400 de branduri in peste 200 de tari sau teritorii si serveste 1,6 miliarde de portii zilnic. Compania opereaza un sistem de distributie franciza datand din 1889, in care Compania Coca-Cola produce numai concentrat de sirop care este apoi vandut unor diverse companii de imbuteliere din intreaga lume care detin un teritoriu exclusiv. Compania Coca-Cola are sediul central in Atlanta, Georgia. Stocul sau este listat la NYSE si face parte din DJIA, indexul S & P 500, indexul Russell 1000 si indicele Russell 1000 Growth Stock. Actualul presedinte si CEO este Muhtar Kent. Partile interesate pentru Compania Coca-Cola, dupa cum se precizeaza in revizuirea responsabilitatii corporative a companiei, sunt prezentate in urmatoarea figura: Figura Nr. 1. Partile interesate pentru Compania Coca-Cola Compania Coca-Cola are in prezent aproximativ 94.800 de angajati. Conform unui plan organizatoric general obtinut de pe site-ul companiei, exista mai mult de 5 nivele ierarhice la nivel corporativ. Figura Nr. 2. Organizarea Companiei Coca-Cola De exemplu: seful diviziei canadiene raporteaza presedintelui si COO al grupului nord-american. Acest presedinte raporteaza CFO, care raporteaza Biroului Consilierului General. Consilierul general raporteaza apoi directorului executiv. Este corect sa presupunem ca exista cel putin cativa pasi in ierarhie la nivel local. Structura multidisciplinara este benefica pentru organizatie din mai multe motive. Diviziunea bazata pe regiunea geografica permite ca anumite aspecte ale operatiunilor companiei sa fie adaptate pietei individuale. Este posibil ca o campanie sau un slogan publicitar sa nu fie adecvata pentru o alta piata, astfel incat deciziile privind anunturile specifice sa fie apropiate de pietele individuale. Structurile multidisciplinare permit managerilor divizionali sa gestioneze operatiunile zilnice, in timp ce managerii corporativi sunt liberi sa se concentreze pe planificarea pe termen lung. Proces continuu sau productie de flux inalta, structura tipica a unei intreprinderi de productie care utilizeaza productia in masa este o structura mecanica, in care productia eficienta este scopul dorit. Structura companiei Coca-Cola este unica prin faptul ca are multe caracteristici ale unei structuri organice. Acest lucru se datoreaza accentului pus pe marketing si pe recursul local. Neconcordanta structurala inseamna ca productia din cadrul organizatiei poate sa nu fie cat mai eficienta posibil; totusi, beneficiile structurii organizatiei depasesc consecintele. 1.3. Veniturile companiei Conform raportului anual din 2005, compania vinde produse de bauturi in peste 200 de tari. Raportul mai prevede ca din cele peste 50 de miliarde de portii de bauturi de toate tipurile consumate in intreaga lume in fiecare zi, bauturile purtand marcile comerciale detinute de Coca-Cola sau licentiate pentru aceasta reprezinta aproximativ 1,5 miliarde. Dintre acestea, bauturile cu marca comerciala "Coca-Cola" sau "Coca-Cola" au reprezentat aproximativ 78% din totalul vanzarilor de galoane ale companiei. De asemenea, conform raportului anual din 2007, Coca-Cola a avut vanzari de galoane distribuite dupa cum urmeaza:
1. Ballou Ronald - Bussiness Logistics/Supply Chain Management, a 5-a editie, New Jersey, 2004; 2. Christopher M - Logistics and supply chain management - creating value-adding newtorks, a 3-a editie, FT Prentice Hall, Londra, 2005; 3. Frohlich - Arcs of integration: an international study of supply chain strategies", Jurnal of Operations Management, Vol. 19, 2001; 4. Gattorna J - Living supply chains - how to mobilize the enterprise around delievering what your costumers want, Prentice Hall, Londra, 2006; 5. Harrison & Van Hoek - Logistics management and strategy - competing through the supply chain, a 4-a editie, Prentice Hall, Londra, 2011; 6. Slack N & Johnston S - Operations management, a 5-a editie, Prentice Hall, Londra, 2006;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.