Organizarea mixului de marketing în cadrul DOMO SA

Cuprins disertație

Capitolul I-Prezentarea companiei S.C. DOMO S.A.1
1.1.Descrierea societatii.1
1.2.Misiunea companiei.3
1.3.Auditul de marketing.5
Capitolul II-Analiza mediului de marketing.11
2.1.Mediul extern.11
2.1.1.Macromediul.11
2.1.2.Micromediul.13
2.2.Mediul intern.18
2.3.Analiza SWOT.20
2.4.Strategii de piata.22
Capitolul III-Organizarea mixului de marketing in cadrul S.C. DOMO S.A.24
3.1.Politica de produs.24
3.2.Politica de pret.29
3.3.Politica de distributie.31
3.4.Politica de promovare.31
3.4.1.Publicitatea.32
3.4.2.Promovarea vanzarilor.33
3.4.3.Relatiile publice.34
3.4.4.Fortele de vanzare.35
Capitolul IV-Concluzii si propuneri.36
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertație

Capitolul I -Prezentarea companiei S.C. DOMO S.A
1.1.Descrierea societatii
Domo este liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia din Romania, cu peste 125 de magazine deschise in toate judetele din tara. Domo ofera clientilor sai o gama variata de produse, la cele mai mici preturi, punandu-le la dispozitie un sistem de finantare generos si flexibil, cu cea mai mica dobanda si cele mai mici rate. Acest sistem faciliteaza accesul tuturor categoriilor de consumatori la produse si echipamente de inalta calitate necesare confortului zilnic. 
Grupul Domo cuprinde lantul de magazine Domo, Discover@Domo , firma de logistica si transport 8TIM, compania de distributie si vanzari en-gross Italromtex si Complet Electro Serv, ce se axeaza pe service si productie de sisteme IT.
Domo colaboreaza cu un numar insemnat de furnizori, fiind singurul retailer de profil care are in portofoliu o gama extinsa de produse apartinand unor marci, precum Philips, Panasonic, Sony, Thomson, Daewoo, Whirlpool, Arctic, Bosch, Siemens, Electrolux, Zanussi, Ariston, Indesit, Rowenta, Tefal, Braun etc. De asemenea, Domo comercializeaza pe piata din Romania 3 marci proprii: Teletech (TV, DVD), Cata (hote si calorifere), Davio (linie PC & medii de stocare) si este distribuitor exclusiv al marcilor Sanyo, Rotel, Ariete, Cata, Petra, Iner.
Domo este singurul retailer din Romania care se incadreaza in categoria intreprinderilor foarte mari, conform Topului National al Firmelor realizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti (CCIRB) pentru anul 2009.
Conform datelor oficiale raportate de Ministerul Finantelor Publice, Domo a fost, in 2009, cea mai performanta companie in domeniul comercializarii produselor electronice, electrocasnice si IT&C din Romania, inregistrand o rata a profitului de 4,6 la suta la o cifra de afaceri de 145 milioane de euro.
Istoria firmei Domo incepe in anul 1995, cand un grup de tineri ambitiosi demarau un program de comercializare si service pentru televizoare second-hand. Ideea lor a avut la baza solicitarea crescanda de aparatura electronica, fie ea si la mana a doua, mai ales ca pana in 1995 putini erau cei care aveau in casa un televizor color sau o combina audio.
La scurt timp, firma face pasi importanti in sensul dezvoltarii ei, astfel ca in 1996 se realizeaza distinctia clara intre comertul de tip retail si prestarile de servicii in perioada de garantie. Cu acest prilej, a aparut conceptul de specializare a magazinelor, pe anumite produse, de exemplu electrocasnice-electronice (avand in vedere ca, in acea perioada, piata era inundata de magazine care vindeau in sistem de consignatie).
A urmat apoi o perioada, intre anii 1998-1999, cand Domo si-a dezvoltat o retea proprie in principalele orase ale tarii, deschizand 50 de magazine, ca urmare a cererilor mari de produse electronice si electrocasnice.
Din cauza inflatiei excesive si a dobanzilor bancare ridicate, firma a intrat intr-un proces de restructurare, in cadrul caruia s-a pus problema manageriatului pe principiile rentabilitatii, a analizei centrului de profit si pierderi. Acesta a fost momentul in care firma a inceput sa se preocupe si de dezvoltarea unor alte activitati cum sunt: vanzarile en gros, transporturile etc., astfel ca in anul 2000 a luat fiinta Grupul de companii Domo, care cuprinde: reteaua de magazine Discover@Domo ,destinate vanzarii produselor electronice, electrocasnice si de confort; firma 8TIM, cu profil de logistica si transport; firma de distributie Italromtex.
Rezultatele crearii acestui grup, complex prin varietatea activitatilor desfasurate, nu au intarziat sa apara. Datorita propriilor resurse, Domo a reusit sa deschida inca 22 de magazine, care sunt, conform declaratiilor reprezentantilor firmei, mult mai bine profilate si amenajate.
Avand in vedere amploarea pe care, cu efort si perseverenta, a dobandit-o, noul grup si-a propus drept principal obiectiv sa ofere clientilor sai confortul si satisfactia, creand o noua strategie de retail. Prin aceasta strategie se promoveaza o oferta variata si completa de produse electronice si electrocasnice, pornindu-se de la principiul varietate prin diversitate si prezentand tehnica de ultima ora, cele mai recente creatii ale unor marci renumite in domeniu.
Produsele pe care Domo le propune clientilor sai sunt o combinatie de succes intre inovatie si calitate.
Pornind de la faptul ca firma a fost infiintata cu capital integral privat, trebuie sa mentionam ca, in cei zece ani de existenta, a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa, evoluand continuu pe piata de produse electronice si electrocasnice.
Pe scurt:
1995: Compania Domo este infiintata cu capital integral privat.
1995: Primul magazin Domo este inaugurat la Targu Mures. Magazinul este specializat pe comercializarea produselor electrocasnice si electronice.
1998 - 1999: Domo isi dezvolta reteaua, deschizand peste 50 de magazine in toate orasele importante ale tarii.
2000: Domo se restructureaza datorita problemelor pietei (inflatie, dobanzi bancare excesive etc). Domo ingloba activitati de retail, wholesaler, transporturi, service etc.
2001: Domo isi externalizeaza serviciile. Grupul Domo ia nastere, ce cuprinde reteaua de magazine Domo, firma de logistica si transport 8TIM, si firma de distributie si vanzari en gros Italromtex.
2002: Domo este o companie mai puternica si eficienta in urma restructurarilor. Compania inaugureaza 22 de magazine noi.
2003: Dezvoltarea retelei continua, la sfarsitul anului aceasta numarand 84 de magazine.
2005: Domo cunoaste o crestere vertiginoasa si detine cea mai mare retea de magazine cu acoperire nationala .Domo, liderul pietei de profil in Romania, inregistreaza vanzari de peste 115 milioane Euro.
2006: Domo lanseaza Go@Domo primul electrocomplex din Romania, in Bucuresti. Discover@Domo este un concept de avangarda care reprezinta un nou standard pe piata produselor electronice, electrocasnice, IT&C, muzica si film, multimedia. Anul 2006 este cel care marcheaza momentul de maxima importanta pentru Domo. Compania devine lider pe piata eletrocasnicelor, detronand suprematia Flanco.
2007: Grupul Domo se extinde in continuare, ajungand la peste 125 de magazine Domo si 8 electrocomplexuri Discover@Domo. Domo isi face publica intentia de a vinde un pachet minoritar din actiunile companiei si planurile de extindere pe pietele din estul Europei.


Fisiere în arhivă (9):

  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • cap 1.doc
  • cap 2.doc
  • cap 3.doc
  • cap 4.doc
  • cuprins disertatie.doc
  • grafic uby.doc
  • power point dis laurentiu.ppt
  • prima pagina.doc

Imagini din acest disertație

Bibliografie

Anghel Dan Laurentiu- Business to Business, Editura ASE, 2009;
Balaure Virgil- Marketing, Editura Uranus, anul 2002;
Boboc, Ion, Comportament organizational si managerial, Editura Economica, Bucuresti, 2003
Ciocirlan Doinita- Managementul strategic ,Bucuresti , Editura   Universitara, 2009; 
Cohen, William A. The marketing plan. Hoboken, Editura  John Wiley & Sons, 2006;
Diaconescu, Mihai. Marketing. Bucuresti: Editura Universitara, 2005;
Emilian, Radu, Fundamentele Managementului Firmei, Bucuresti, Editura ASE, 2004;
Kotler, Philip. Marketing de la A la Z: 80 de concepte pe care trebuie sa le cunoasca orice manager, Editura Codecs, anul 2004;
Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Principiile marketingului. Ed. a 3-a. Bucuresti: Editura Teora, 2004;
Kotler, Philip; Trias de Bes, Fernando. Marketing lateral: noi tehnici pentru descoperirea ideilor de succes, Editura Codecs, anul 2003;
Manole, Victor. Marketing. Bucuresti: Editura ASE, 2001;
Pircalabu, Cristian- Efectele globalizarii asupra strategiilor de marketing pe piata  financiar romaneasca, .Bucuresti: ASE, 2007;
Ursachi, Ioan,  Management.Editia a II-a, Bucuresti, Editura ASE, 2004
Zait Adriana - Elemente de Marketing direct, Editura Economica, Bucuresti 2000;
Prezentarea Domo de la Zilele Biz, decembrie 2009;
Numarul 56 (50/2010) al revistei Business Magazin;
www.domo.ro
www.capital.ro
www.flanco.ro
www.cosmo.ro
www.altex.ro


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!