Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale

Disertație
10/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 20307
Mărime: 149.24KB (arhivat)
Publicat de: Mia Ghinea
Puncte necesare: 13
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Gabriel Stefura

Cuprins

  1. I. LOCUL SI ROLUL UNITĂTILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE ÎN DEZVOLTAREA LOCALITĂTILOR 2
  2. 1.1. Structuri economice si sociale la nivelul unitătilor administrativ teritoriale. 6
  3. 1.2. Bugetele locale si dezvoltarea unitătilor administrativ-teritoriale prin prisma reglementărilor sistemului bugetar din România. 9
  4. 1.3. Implicări institutionale în sustinerea de activităti si actiuni în profil teritorial. 13
  5. II. CADRUL JURIDIC PRIVIND ORGANIZAREA BUGETARĂ LA UNITĂTILE ADMINISTRATIV-TERITORIALE 16
  6. 2.1. Reglementări juridice privind procesul bugetar în România. 17
  7. 2.2. Proceduri si implicări institutionale în organizarea procesului bugetar la unitătile administrativ-teritoriale. 22
  8. 2.2.1. Elaborarea proiectelor de bugete locale. 23
  9. 2.2.2. Adoptare (aprobarea) proiectului bugetului local 26
  10. 2.2.3. Execuţia bugetelor locale. 28
  11. 2.2.4. Încheierea execuţiei bugetare locale 31
  12. III. STUDIU DE CAZ PRIVIND ORGANIZAREA PROCESULUI BUGETAR LA O UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALE 33
  13. 3.1. Organizarea si functionarea unei primării de comună. 33
  14. 3.2. Fundamentarea veniturilor bugetare la o primărie. 36
  15. 3.3. Fundamentarea cheltuielilor bugetare la o primărie 44
  16. 3.4. Aprobarea unui buget local la o primărie 48
  17. 3.5. Executia unui buget local 51
  18. CONCLUZII SI PROPUNERI 55
  19. BIBLIOGRAFIE 58

Extras din disertație

I. LOCUL SI ROLUL UNITĂTILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE ÎN DEZVOLTAREA LOCALITĂTILOR

Etimologia cuvântului administratie provine din limba latină si este format din prepozitia ”ad” si din cuvântul ”minister” - servitor, supus mai mic. Administer – executant, un ajutor al cuiva. Ca urmare se poate defini administratia ca o activitate prin care autoritătile publice urmăresc satisfacerea intereselor publice, folosind la nevoie prerogative de putere publică.

În orice societate, fie ea clasică, fie modernă administratia publică reperzintă un instrument al statului initial în atingerea unor deziderate, a unor obiective majore determinate de el, în fapt, de realizare a unor valori politice stabilite prin acte juridice, în scopul satisfacerii interesului general, prin actiunea puterii publice. Administratia are un caracter de generalitate, nu de specialitate, urmărind satisfacerea intereselor membrilor săi.

Până la Regulamentele Organice, în tările române interesele locale nu erau delimitate de interesele generale si exista o centralizare în administrarea veniturilor, finantele locale desfăsurându-se în aria finantelor generale. Regulamentele Organice sunt considerate primele reglementări de natură administrativă din Muntenia (1 iulie 1831) si Moldova (1 ianuarie 1832) care prevedeau modul de administrare al localitătii si solutia descentralizării unor actiuni la nivel local.

Se poate spune că Regulamentele Organice au reglementat principii de organizare a finantelor locale din Muntenia si Moldova. Acestea cuprindeau norme de organizare a finantelor locale prin delimitarea perceperii unor aditionale la impozitele directe ale statului. După o lungă perioadă de întrerupere, în România, este reglementată o administratie publică care nu mai e în exclusivitate administratie a statului, divizându-se în administratie publică de stat si administratie publică locală.

Cele două structuri: administratia centrală de stat si administratia locală sunt categorii complementare, în sensul că administratia publică a statului român este încredintată unor autorităti statale, respectiv administratiei publice centrale de specialitate si serviciilor sale teritoriale precum si administratiei autonome locale, consiliului local, primarului, consiliului judetean, acestea din urmă fără a fi statale îndeplinind rolul de a administra interesele cetătenilor din unitatea administrativ- teritorială, chiar si în cazul în care unele dintre ele realizează atributii statale. Cunoasterea si aprofundarea relatiilor structurale dintre administratia publică centrală si locală ca subsisteme ale sistemului social permite conturarea rolului administratiei publice si a functiilor sale în cadrul societătii.

Caracterizând administratia publică drept o activitate în principal organizatorică, se desprinde pozitia de intermediar pe care o detine, între planul conducerii politice si planul unde se realizează deciziile politice. Această caracteristică nu exclude activitatea de conducere, ca activitate creatoare, în administratia publică, si în cadrul altor limite. Se apreciază că activitatea de conducere realizată de către administratia publică se desfăsoară la un nivel inferior subordonat conducerii realizată de Parlament, dar superior conducerii la nivelul regiilor autonome sau al societătilor comerciale cu activităti productive, de prestări servicii sau social- culturale.

Misiunea sistemelor administratiei publice se abordează în functie de aria sau răspândirea teritorial geografică a functionării lor. Anumite obiective sunt nationale si se îndeplinesc în acelasi mod pe toată aria teritorială natională, cuprinsă între granitele unei tări. Altele sunt regionale sau locale, limitate la un areal din interiorul unei tări. Competentele autoritătilor administrative însprcinate să îndeplinească aceste misiuni sunt definite într-o manieră mai mult sau mai putin explicită.

Guvernul este componenta cea mai reprezentativă a oricărui sistem public.

Structurarea administratiei publice teritoriale depinde de optiunea generală, între principiile de centralizare si principiile de descentralizare. Necesitatea existentei unor structuri locale este determinată de faptul că organele administratiei publice centrale nu pot să asigure îndeplinirea sarcinilor administratiei în fiecare punct al teritoriului si au nevoie de o retea locală. În cadrul Uniunii Europene se întâlnesc, atât sisteme administrative unitare-centralizate cât si sisteme administrative federale.

Prin autorităti ale administratiei publice locale, potrivit Legii Finantelor Publice Locale se înteleg consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti ca autorităti deliberative si primarii, presedintii consiliilor judetene si primarul general al municipiului Bucuresti ca autorităti executive.

Administratia publică îndeplineste importante functii cu caracter politic, legate de existenta, organizarea si functionarea statului si a colectivitătilor locale fără de care nu se poate concepe o societate modernă. În epoca contemporană, aceasta exerciă functii cu un pronuntat caracter de ocrotire a colectivitătilor umane, si anume:

- Tinta actiunilor desfăsurate de administratia publică constă în înfăptuirea deciziei politice, reflectată în legi si acte normative ale autoritătilor statului si ale colectivitătilor locale. În acest sens se pot distinge: functia de instrument de conservare a valorilor materiale si spirituale ale societătii; functia de organizare si coordonare a adaptărilor care se impun

Preview document

Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 1
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 2
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 3
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 4
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 5
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 6
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 7
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 8
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 9
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 10
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 11
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 12
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 13
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 14
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 15
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 16
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 17
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 18
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 19
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 20
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 21
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 22
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 23
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 24
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 25
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 26
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 27
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 28
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 29
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 30
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 31
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 32
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 33
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 34
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 35
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 36
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 37
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 38
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 39
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 40
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 41
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 42
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 43
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 44
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 45
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 46
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 47
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 48
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 49
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 50
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 51
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 52
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 53
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 54
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 55
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 56
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 57
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 58
Organizarea procesului bugetar la unitățile administrativ - teritoriale - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Organizarea Procesului Bugetar la Unitatile Administrativ - Teritoriale.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza performanțelor economico-financiare pe baza indicatorilor de creare de valoare - valoarea economică adăugată

I. NOȚIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND MANAGEMENTUL BAZAT PE VALOARE I.1. Nevoia apariției managementului bazat pe valoare Pe măsura dezvoltării în timp...

Impozite și Taxe Locale la Primăria Municipiului Galați

CAPITOLUL I. NOTIUNI GENERALE PRIVIND IMPOZITELE SI TAXELE LOCALE I.1. Continutul si structura veniturilor bugetelor locale Bugetele locale...

Elaborarea unui plan de afaceri la SC Kligor SRL - Tecuci

Capitolul 1. Importanţa planului de afaceri pentru materializarea proiectelor în comerţ 1.1. Definirea, rolul şi funcţiile planului de afaceri...

Administrația publică - promotor și catalizator al dezvoltării economice durabile

INTRODUCERE Dezvoltarea durabila a devenit un obiectiv politic al Uniunii Europene incepand cu anul 1997, prin includerea sa in Tratatul de la...

Analiza Critică a Procesului Bugetar de Stat în România

Introducere Procesul bugetar, sub aspectul conţinutului, reprezintă ansamblul acţiunilor şi măsurilor întreprinse de instituţiile abilitate ale...

Comerțul cu amănuntul

1.1. Introducere Un rol important in cadrul sistemelor de distributie a marfurilor revine comertului cu amanuntul, care, alaturi de comertul cu...

Rolul ordonatorilor de credite în formarea bugetelor

Intrοduсere Βugеtul rерrеzintă unɑ dintrе сеlе mɑi imрοrtɑntе şi сοmрlехе рrοblеmе ɑlе finɑnţеlοr рubliсе. Αflɑt lɑ сοnfluеnţɑ dintrе есοnοmiс şi...

Bugetul

1. Bugetul - elemente introductive 1.1. Conceptul de buget Bugetul a apărut în perioada istorică contemporană din rațiuni ce țin de actul...

Te-ar putea interesa și

Veniturile Bugetelor Locale - Constatare. Asezare. Administrare. Studiu de Caz

1. Continutul si etapele procesului bugetar in Romania 1.1. Interpretari si semnificatii cu privire la bugetele publice BUGETELE PUBLICE...

Desfășurarea Procesului Bugetar la Unitățile Administrativ Teritoriale

Capitolul 1. Organizarea şi funcţionalitatea Primăriei Municipiului Vaslui 1.1.Scurt istoric Primăria Municipiului Vaslui este instituţia prin...

Procesul bugetar la unitățile administrativ teritoriale - studiu de caz - Primăria Sapoca

Capitolul 1. Bugetele locale şi procesul bugetar 1.1. Bugetul local în sistemul unitar de bugete În ţara noastră funţionează mai multe bugete şi...

Fundamentarea și Finanțarea Cheltuielilor Bugetare la Primăria podu-iloaiei

FUNDAMENTAREA ȘI FINANȚAREA CHELTUIELILOR BUGETARE LA PRIMĂRIA PODU-ILOAIEI 1. ORGANIZAREA ȘI FUNCȚIONAREA INSTITUȚIEI Orașul Podu-Iloaiei este...

Finanțele Publice Locale

Această lucrare a fost elaborată în baza cercetărilor efectuate de către autorul acesteia şi în baza datelor Primariei Municipiului Chişinău....

Raport privind Practica de Producție și Licență în Cadrul Direcției Generale Finanțe Ialoveni

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Importanţa şi necesitatea studierii procesului de consolidare a finanţelor publice locale în sistemul...

Organizarea (desfăsurarea) procesului bugetar la unitățile administrativ teritoriale - Consiliul Județean Iași

ORGANIZAREA (DESFASURAREA) PROCESULUI BUGETAR LA UNITATATILE ADMINISTRATIV TERITORIALE CONSILIUL JUDETEAN IASI Capitolul I. Organizarea si...

Monografie Primăria Municipiul Huși, Județul Vaslui

CAP. I. Organizarea si functionalitate la o institutie publica 1.1 Istoric, obiect de activitate, cadru juridic Regulamentul de organizare si...

Ai nevoie de altceva?