Organizarea Procesului Bugetar la Unitatile Administrativ - Teritoriale

Cuprins disertatie Cum descarc?

I. LOCUL SI ROLUL UNITATILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE IN DEZVOLTAREA LOCALITATILOR 2
1.1. Structuri economice si sociale la nivelul unitatilor administrativ teritoriale. 6
1.2. Bugetele locale si dezvoltarea unitatilor administrativ-teritoriale prin prisma reglementarilor sistemului bugetar din Romania. 9
1.3. Implicari institutionale in sustinerea de activitati si actiuni in profil teritorial. 13
II. CADRUL JURIDIC PRIVIND ORGANIZAREA BUGETARA LA UNITATILE ADMINISTRATIV-TERITORIALE 16
2.1. Reglementari juridice privind procesul bugetar in Romania. 17
2.2. Proceduri si implicari institutionale in organizarea procesului bugetar la unitatile administrativ-teritoriale. 22
2.2.1. Elaborarea proiectelor de bugete locale. 23
2.2.2. Adoptare (aprobarea) proiectului bugetului local 26
2.2.3. Executia bugetelor locale. 28
2.2.4. Incheierea executiei bugetare locale 31
III. STUDIU DE CAZ PRIVIND ORGANIZAREA PROCESULUI BUGETAR LA O UNITATE ADMINISTRATIV-TERITORIALE 33
3.1. Organizarea si functionarea unei primarii de comuna. 33
3.2. Fundamentarea veniturilor bugetare la o primarie. 36
3.3. Fundamentarea cheltuielilor bugetare la o primarie 44
3.4. Aprobarea unui buget local la o primarie 48
3.5. Executia unui buget local 51
CONCLUZII SI PROPUNERI 55
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din disertatie Cum descarc?

I. LOCUL SI ROLUL UNITATILOR ADMINISTRATIV TERITORIALE IN DEZVOLTAREA LOCALITATILOR
Etimologia cuvantului administratie provine din limba latina si este format din prepozitia "ad" si din cuvantul "minister" - servitor, supus mai mic. Administer - executant, un ajutor al cuiva. Ca urmare se poate defini administratia ca o activitate prin care autoritatile publice urmaresc satisfacerea intereselor publice, folosind la nevoie prerogative de putere publica.
In orice societate, fie ea clasica, fie moderna administratia publica reperzinta un instrument al statului initial in atingerea unor deziderate, a unor obiective majore determinate de el, in fapt, de realizare a unor valori politice stabilite prin acte juridice, in scopul satisfacerii interesului general, prin actiunea puterii publice. Administratia are un caracter de generalitate, nu de specialitate, urmarind satisfacerea intereselor membrilor sai.
Pana la Regulamentele Organice, in tarile romane interesele locale nu erau delimitate de interesele generale si exista o centralizare in administrarea veniturilor, finantele locale desfasurandu-se in aria finantelor generale. Regulamentele Organice sunt considerate primele reglementari de natura administrativa din Muntenia (1 iulie 1831) si Moldova (1 ianuarie 1832) care prevedeau modul de administrare al localitatii si solutia descentralizarii unor actiuni la nivel local. 
Se poate spune ca Regulamentele Organice au reglementat principii de organizare a finantelor locale din Muntenia si Moldova. Acestea cuprindeau norme de organizare a finantelor locale prin delimitarea perceperii unor aditionale la impozitele directe ale statului. Dupa o lunga perioada de intrerupere, in Romania, este reglementata o administratie publica care nu mai e in exclusivitate administratie a statului, divizandu-se in administratie publica de stat si administratie publica locala.
Cele doua structuri: administratia centrala de stat si administratia locala sunt categorii complementare, in sensul ca administratia publica a statului roman este incredintata unor autoritati statale, respectiv administratiei publice centrale de specialitate si serviciilor sale teritoriale precum si administratiei autonome locale, consiliului local, primarului, consiliului judetean, acestea din urma fara a fi statale indeplinind rolul de a administra interesele cetatenilor din unitatea administrativ- teritoriala, chiar si in cazul in care unele dintre ele realizeaza atributii statale. Cunoasterea si aprofundarea relatiilor structurale dintre administratia publica centrala si locala ca subsisteme ale sistemului social permite conturarea rolului administratiei publice si a functiilor sale in cadrul societatii.
Caracterizand administratia publica drept o activitate in principal organizatorica, se desprinde pozitia de intermediar pe care o detine, intre planul conducerii politice si planul unde se realizeaza deciziile politice. Aceasta caracteristica nu exclude activitatea de conducere, ca activitate creatoare, in administratia publica, si in cadrul altor limite. Se apreciaza ca activitatea de conducere realizata de catre administratia publica se desfasoara la un nivel inferior subordonat conducerii realizata de Parlament, dar superior conducerii la nivelul regiilor autonome sau al societatilor comerciale cu activitati productive, de prestari servicii sau social- culturale.
Misiunea sistemelor administratiei publice se abordeaza in functie de aria sau raspandirea teritorial geografica a functionarii lor. Anumite obiective sunt nationale si se indeplinesc in acelasi mod pe toata aria teritoriala nationala, cuprinsa intre granitele unei tari. Altele sunt regionale sau locale, limitate la un areal din interiorul unei tari. Competentele autoritatilor administrative insprcinate sa indeplineasca aceste misiuni sunt definite intr-o maniera mai mult sau mai putin explicita.
Guvernul este componenta cea mai reprezentativa a oricarui sistem public.
Structurarea administratiei publice teritoriale depinde de optiunea generala, intre principiile de centralizare si principiile de descentralizare. Necesitatea existentei unor structuri locale este determinata de faptul ca organele administratiei publice centrale nu pot sa asigure indeplinirea sarcinilor administratiei in fiecare punct al teritoriului si au nevoie de o retea locala. In cadrul Uniunii Europene se intalnesc, atat sisteme administrative unitare-centralizate cat si sisteme administrative federale.
Prin autoritati ale administratiei publice locale, potrivit Legii Finantelor Publice Locale se inteleg consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti ca autoritati deliberative si primarii, presedintii consiliilor judetene si primarul general al municipiului Bucuresti ca autoritati executive.
Administratia publica indeplineste importante functii cu caracter politic, legate de existenta, organizarea si functionarea statului si a colectivitatilor locale fara de care nu se poate concepe o societate moderna. In epoca contemporana, aceasta exercia functii cu un pronuntat caracter de ocrotire a colectivitatilor umane, si anume: 
- Tinta actiunilor desfasurate de administratia publica consta in infaptuirea deciziei politice, reflectata in legi si acte normative ale autoritatilor statului si ale colectivitatilor locale. In acest sens se pot distinge: functia de instrument de conservare a valorilor materiale si spirituale ale societatii; functia de organizare si coordonare a adaptarilor care se impun


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Procesului Bugetar la Unitatile Administrativ - Teritoriale.docx

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!