Pachetul de Beneficii la SC Troleibuzul SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 5
Capitolul 1. Elemente teoretice privind recompensarea 7
1.1. Cadrul notional al sistemului de recompensare 7
1.2. Notiuni universale despre salarizare 8
1.3. Principii de salarizare 10
1.3.1. Principii generale de stabilire a salariilor 10
1.3.2. Principii de salarizare abordate din perspectiva manageriala 11
Capitolul 2. Sisteme de recompensare a resurselor umane 12
2.1. Echitatea si tipologia recompenselor 12
2.2. Cuprinsul si structura sistemului de recompensare 12
2.2.1. Recompensele directe 15
2.2.2. Recompensele indirecte 21
2.3. Factorii care influenteaza sistemele de recompensare 22
2.4. Conceptul de abordare sistemica a conceptului de remunerare 24
2.5. Relatiile recompensa - satisfactie - performanta 26
2.5.1. Relatia dintre recompensa si satisfactie 26
2.5.1. Relatia dintre recompensa si performanta 26
Capitolul 3. Pachetul de beneficii la S.C. Troleibuzul S.A 28
3.1. Metodologia cercetarii 28
3.1.1. Scopul general al cercetarii 28
3.1.2. Obiectivele si ipotezele cercetarii 28
3.1.3. Metode si instrumente de lucru folosite in cadrul activitatii de cercetare 28
3.2. Prezentarea generala a societatii 29
3.2.1. Date de identificare 29
3.2.2. Istoric firma 29
3.2.3. Activitatea organizatiei 30
3.3. Aspecte legate de Managementul Resurselor Umane 31
3.4. Recompensarea resurselor umane la S.C. Troleibuzul S.A 33
3.5. Interpretarea datelor obtinute din cercetare 35
Concluzii si propuneri 46
1. Validarea/Invalidarea ipotezelor 46
2. Propuneri de imbunatatire a pachetului de beneficii 47
Bibliografie 49
Anexa 1 50
Anexa 2 55
Lista Tabelelor si Figurilor
Lista tabelelor
Tabel 1.1: Principii de salarizare acordate din perspectiva manageriala 11
Tabel 2.1: Clasificarea recompenselor dupa anumite criterii 12
Tabel 3.1: Situatia financiara S.C. Troleibuzul S.A 30
Tabel 3.2: Situatia fluctuatiei de personal in cadrul S.C TROLEIBUZUL S.A in ultimii 3 ani (2009-2011) 33
Tabel 4.1. Propunere beneficii 47
Lista figurilor
Figura 2.1: Elementele sistemului de recompensare 14
Figura 2.2: Grupele de sporuri aplicabile in cadrul organizatiilor 16
Figura 2.3: Sistemul de adaosuri 17
Figura 2.4: Planurile de stimulente 18
Figura 2.5: Factorii cheie de influenta a salarizarii 23
Figura 2.6: Procesul de concepere a sistemului de remunerare 25
Figura 3.1: Evolutie profit brut (2006-2010) 32
Figura 3.2: Numar salariati SC Troleibuzul SA 32
Figura 3.3: Structura posturilor esantionului pe care s-a realizat cercetarea 36
Figura 3.4: Structura respondentilor pe compartimente 36
Figura 3.5: Structura respondentilor dupa pregatirea profesionala 37
Figura 3.6: Structura esantionului dupa vechimea in munca si dupa varsta 37
Figura 3.7: Structura esantionului dupa sex 38
Figura 3.8: Motivul angajarii in firma 38
Figura 3.9: Elementele care ar determina angajatii sa obtina rezultate mai bune 39
Figura 3.10: Gradul de satisfactie in munca a personalului SC TROLEIBUZUL SA 39
Figura 3.11: Afirmatii generale despre sistemul de recompensare 40
Figura 3.12: Criterii de acordare a recompenselor 41
Figura 3.13. Beneficiile dorite de angajati 41
Figura 3.14: Perceptia angajatilor despre sistemul de salarizare 42
Figura 3.15: Aprecierea modului de remunerare de catre angajati 42
Figura 3.16: Gradul de importanta privind recompensele salariale si nonsalariale 43
Figura 3.17: Importanta si satisfactia pachetului salarial 44
Figura 3.18: Importanta recompenselor indirecte 45
Figura 3.19: Motivul mentinerii job-ului actual 45


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Motivatia esentiala a alegerii acestei teme de cercetare decurge din convingerea asupra necesitatii recunoasterii rolului determinant al recompensarii. Aceasta constituie o problema de actualitate cu care se confrunta multe organizatii din Romania, iar potrivit studiilor de specialitate, recompensarea este unul din cei mai importanti factori care conditioneaza nivelul performantelor individuale si, implicit, al performantelor organizatiei.
"Recompensarea angajatilor este un instrument deosebit de important al managementului resurselor umane prin care se influenteaza eficienta activitatii unei firme". Prin urmare, managementul recompenselor este ceva pe care companiile trebuie sa il ia in serios, daca acestea vor sa obtina un avantaj competitiv pe piata.
Managementul Resurselor Umane (MRU), nu a fost niciodata la fel de important cum este astazi. Companiile vor sa atraga, sa retina si sa motiveze creierele oamenilor pentru a-si indeplini obiectivele. Oamenii de azi sunt considerati ca fiind unul dintre activele fiecarei societati, astfel incat ei trebuie sa fie efectiv si eficient gestionati. Unul dintre instrumentele pe care companiile le utilizeaza pentru a atrage, retine si motiva oamenii sai este acela de Managementul recompenselor.
Cei mai multi dintre noi am auzit termenul de "compensatie", in contextul de a fi platit pentru munca pe care o facem. Sensul pe care il sugereaza este de rasplata pentru un efort neplacut si nedorit pe care il depune angajatul, desi ar putea sa-si petreaca altfel timpul. Locul de munca poate fi, ca parte a angajamentului cu norma intreaga sau part time. Ce este comun pentru cele doua este faptul ca suntem compensati pentru energia noastra irosita si sa nu mai vorbim de timp.
Se poate spune ca recompensarea este "lipiciul" care leaga relatia dintre angajat si angajator, acest lucru fiind in continuare realizat sub forma unui contract sau a unui document juridic obligatoriu reciproc, in care sunt explicate exact cat de mult ar trebui sa fie platit angajatul si care sunt componentele pachetului de recompensare.
Managementul recompenselor se refera la modul in care sunt recompensati oamenii in functie de valoarea pe care o aduc organizatiei si cuprinde atat recompensele financiare, cat si pe cele nonfinanciare. Managementul recompenselor este tratat ca parte integrata a MRU. Trasaturile sale esentiale sunt urmatoarele :
o managementul recompenselor vine in sprijinul infaptuirii strategiei economice a organizatiei;
o managementul recompenselor este integrat cu celelalte strategii de MRU, indeosebi cu cele care se refera la dezvoltarea resurselor umane;
o managementul recompenselor se bazeaza pe o filozofie bine structurata - o serie de supozitii si convingeri care corespund filozofiei de MRU a organizatiei si subliniaza modalitatile in care aceasta isi propune sa-si motiveze angajatii;
o managementul recompenselor recunoaste ca MRU presupune investitii in capitalul uman, de la care se asteapta o contributie rezonabila, astfel incat este normal ca oamenii sa fie recompensati diferit, in functie de contributiile lor;
o managementul recompenselor se concentreaza asupra dezvoltarii aptitudinilor si competentelor angajatilor, pentru a mari capabilitatea organizationala in planul resurselor (remunerarea in functie de competente sau aptitudini);
o managementul recompenselor este in sine un proces integrat, functionand in mod flexibil;
o managementul recompenselor sustine celelalte initiative de MRU, in domeniul asigurarii resurselor, al dezvoltarii si al relatiilor dintre angajati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Pachetul de Beneficii la SC Troleibuzul SA.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!