Paralela intre institutia Prezidentiala din Romania si Republica Ucraina

Cuprins disertatie Cum descarc?

C U P R I N S
INTRODUCERE
CAPITOLUL I 
SCURT ISTORIC PRIVIND INSTITUTIILE PREZIDENTIALE DIN ROMANIA SI UCRAINA
I.1. INSTITUTIA PREZIDENTIALA DIN ROMANIA
I.2. INSTITUTIA PREZIDENTIALA DIN UCRAINA
CAPITOLUL II 
ALEGEREA SI MANDATUL PREZIDENTIAL
II.1. ALEGEREA PRESEDINTELUI ROMANIEI
II.2. ALEGEREA PRESEDINTELUI UCRAINEI
II.3. MANDATUL PRESEDINTELUI ROMANIEI
CAPITOLUL III
ATRIBUTIILE PREZIDENTIALE
III.1. ATRIBUTIILE PRESEDINTELUI ROMANIEI
III.2. ATRIBUTIILE PRESEDINTELUI UCRAINEI
CAPITOLUL IV
ACTELE SI RASPUNDEREA PRESEDINTELUI
IV.1. ACTELE PRESEDINTELUI ROMANIEI
IV.2. ACTELE PRESEDINTELUI UCRAINEI
IV.3. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI ROMANIEI.
IV.4. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI UCRAINEI
CONCLUZIE
PROPUNERI DE LEGE FERENDA
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

MOTO:
Unica superioritate a guvernantilor
este posibilitatea lor de a face mai mult
bine, decat altii. 
( B. Gracian y Morales)
CAPITOLUL I 
SCURT ISTORIC PRIVIND INSTITUTIILE PREZIDENTIALE DIN ROMANIA SI UCRAINA
I.1. INSTITUTIA PREZIDENTIALA DIN ROMANIA
In Romania, inca din cele mai vechi timpuri a existat si functionat institutia sefului statului. De-a lungul vremii, ea a imbracat diferite forme, de la cea monarhica absolutista din timpul geto-dacilor, domn in perioada feudala, principe si rege in cea moderna si contemporana, pana la forma colegiala 1947-1974 si presedinte, astazi.
Potrivit Statutului lui Cuza puterile publice erau incredintate Domnului, unei adunari ponderatice si unei adunari colective.
Termenul domn este folosit si de catre Constitutia din 1866 (art.82), domnul avand puteri constitutionale ereditare, iar puterea legislativa se exercita colectiv de catre domn si reprezentanta nationala (art.32). La 8 iunie 1884, in urma proclamarii regatului in anul 1881, textele constitutionale sunt puse de acord cu aceasta realitate. Constitutia din 1923 vorbeste de rege (art.77), aratand ca puterea legislativa se exercita colectiv de catre rege si reprezentanta nationala (art.34), ca puterea executiva este incredintata regelui (art.39). Denumirea de rege este mentinuta si de Constitutia din 1938 (art.34) care-l declara capul statului (art.30) si desigur cuprinde dispozitii similare cu cele din art.34 si 39 ale Constitutiei din 1923.
In perioada 1940-1944 prerogativele regale au fost substantial restanse, dar regele ramane ca sef al statului pana in decembrie 1947, in baza Constitutiei din 1923 repusa in vigoare prin Decretul nr.1626 din 1944.
Prin Legea nr.363/1947 atributiile de sef de stat sunt incredintate Prezidiului republicii, care devine sef de stat colegial. Vom observa ca organizarea prezidiului republicii, ca sef colegial al statului, s-a realizat in privinta naturii juridice sub influienta trasaturilor Constitutiei din 1923.
Acesta a fost organizat ca un organ al administratiei de stat, ca organ suprem executiv, daca folosim exprimarea Decretului nr.3/948. Constatarea este interesanta din punct de vedere istoric pentru ca daca actele constitutionale adoptate in aceasta perioada au mentinut separatia puterilor, Legea nr.363/1947 a inlocuit acest principiu cu unicitatea puterii. Natura administrativa a prezidiului republicii rezulta din chiar exprimarea legala.
Constitutia din 1948, incredinteaza funtia de sef de stat Prezidiului Marii Adunari Nationale, organ central, caracterizat ca organ suprem al puterii de stat, mentinut si de Constitutia din 1952 pina in anul 1961, cind a fost inlocuit prin Consiliu de Stat. Consiliu de Stat, organ colegial, este mentinut si de Constitutia din 1965. In anul 1974 Constitutia a fost modificata, creandu-se functia de presedinte de republica, indeplinita de o singura persoana. Dupa revolutia din decembrie 1989, prin Decretul-Lege nr.2 din 27 decembrie privind constituirea, organizarea si functionarea Consiliului Frontului Salvarii Nationale se creaza functia de presedinte al consiliului. Decretul-Lege incredinteaza exercitarea atributiilor de sef de stat presedintelui consiliului. 
Prin Decretul-Lege nr.92/1990 privind alegerea Parlamentului si a Presedintelui Rominiei, functia de sef de stat este incredintata Presedintelui Romaniei, ales prin vot universal, egal, direct si liber exprimat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Paralela intre institutia Prezidentiala din Romania si Republica Ucraina.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!