Parghia dintre business si dezvoltarea durabila - IKEA si FAN Courier

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUVANT INAINTE	5
INTRODUCERE	6
I.	ECUATIA RSC - BUSINESS - DEZVOLTARE DURABILA	8
I.1. RSC si dezvoltarea durabila - conceptualizare si abordari in literatura de specialitate	8
I.2. Rolul si motivele abordarii responsabilitatii sociale in mediul de afaceri	11
I.3. Principiile universale de sustenabilitate in strategia de business	15
II. RSC IN ROMANIA - STRATEGIE DE BUSINESS SI AVANTAJ COMPETITIONAL	20
II.1. Sustenabilitate si competitivitate	20
II.2. Strategia Romaniei in domeniul responsabilitatii sociale corporative	22
II.3. Comunicarea responsabilitatii sociale corporative	25
III. STUDIU DE CAZ	27
III.1. Ipoteze de pornire a analizei de continut	27
III.2. Prezentarea companiei IKEA si analiza activitatilor de RSC	27
III.3. Codul de conduita al furnizorilor - standardul IWAY	32
III.4. Dezvoltarea RSC la nivelul companiei FAN Courier	34
III.5. Analiza de continut	37
CONCLUZII	42
BIBLIOGRAFIE	43
ANEXE	45
Anexa1 - Nota informativa catre angajatii FAN Courier a standardelor IKEA	45
Anexa 2 - Informare despre prevenirea muncii copilului in cadrul FAN Courier	46
Anexa 3 - Denumire responsabil IWAY	47
Anexa 4.  Model Audit IKEA - IWAY	48


Extras din disertatie Cum descarc?

Sunt de parere ca nimic nu ne poate face mai fericiti asa cum ne poate face emotia si sentimentul ca le suntem utili oamenilor din jur.
Cu totii avem nevoie sa fim iubiti, apreciati, reunoscuti si incurajati. In spatiul muncii, oamenii au nevoie sa simta ca pot avea incredere, sa simta ca se pot adaposti sub umbrela acelorasi valori de brand cu care ei insisi isi ghideaza viata si sa se simta in siguranta. Astfel, ei isi vor putea asuma riscul de a intemeia lucruri noi si vor putea inova.
E important sa intelegem cat de mare nevoie avem de echipe fericite pentru a avea o afacere prospera. Un angajat fericit si cu libertate de exprimare va fi intotdeauna un angajat care va cauta noi metode de a creste business-ul. Avem nevoie de angajati fericiti in Romania, peste tot, nu doar in multinationale, care sa poata rezona cu noile tendinte, sa perceapa importanta comportamentului responsbil, care sa poata dezvolta si crea pentru generatiile viitoare, care sa inteleaga cat de important este sa gandim pe termen lung.
Incepand cu anul 2017, companiile cu peste 500 de angajati din Romania vor avea obligatia legala de a publica un raport de sustenabilitate care sa prezinte impactul asupra mediului, asupra comunitatilor, asupra angajatilor si asupra pietei, conform Directivei 2014/95/UE.
Acesta este semnalul de alarma venit cu intarziere as spune, insa care cu siguranta va avea un impact pozitiv asupra tuturor. 
Poate cu forta reusim! Lucrarea de fata va fi un manifest!
INTRODUCERE
Aceasta lucrare de disertatie reprezinta un prim pas spre intelegerea si aprecierea activitatilor de RSC in cadrul companiilor si modul in care acestea pot influenta pozitiv dezvoltarea acestora si a societatii an care traim. Lucrarea, prin proportiile ei modeste si total insuficiente pentru acoperirea unui sector atat de cuprinzator, poate fi considerata o declaratie in acord cu afirmatia prezentului conform careia teoreticienii momentului imbratiseaza urmatoarea ecuatie: CSR+BUSINESS=SUSTENABILITATE.
Astfel, cu o abordare regionala si tematica, aceasta lucrare va examina modul in care RSC-ul devine punct de legatura intre business si dezvoltarea durabila. Motivatia din care a luat nastere aceasta lucrare este puternic subiectiva si este datorata lipsei unor activitati bine definite de CSR in cadrul companiei FAN Courier, companie in care activez de 2 ani si jumatate. Fiind reprezentant vanzari pentru aceasta companie, rolul meu este de a incheia parteneriate de lunga durata cat mai avantajoase. Pe perioada activitatii mele am incheiat cateva parteneriate cu companii multinationale, care pun un accent semnificativ pe dezvoltarea durabila si implicit pe activitatile de RSC. Intrucat conditia principala pentru a putea incheia colaborarea cu aceste companii era background-ul FAN Courier la nivel de RSC, a fost nevoie sa se dezvolte intern activitati pentru alinierea la standardele solicitate de viitorii parteneri.
Prima parte a lucrarii de fata cuprinde doua capitole, primul intitulat " Ecuatia RSC - business - dezvoltare durabila" si al doilea ,,RSC in Romania - strategie de business si avantaj competitional". Primul capitol debuteaza cu definirea consituentilor imediati din peritextul titlului tezei, urmand apoi bordarea in detaliu. Voi vorbi despre rolul si motivele abordarii responsabilitatii sociale in mediul de afaceri si despre principiile universale de sustenabilitate in strategia de business. In al doilea capitol mi-am propus sa scot in evidenta modul in care activitatile de RSC pot constitui o strategie de business si avantaj concurential. 
A doua parte reprezinta sectiunea aplicativa a proiectului si consta intr-un studiu de caz bazat pe o analiza comparativa a abordarii responsabilitatii sociale corporative in cadrul companiei multinationale IKEA si a companiei romanesti FAN Courier. Am facut aceasta alegere intrucat am putut participa pe parcursul unui an calendaristic la dezvoltarea de activitati prin care compania romaneasca sa se poata alinia la nivelul impus de o colaborare de asemenea proportii, si am putut observa indeaproape cum RSC-ul poate fi cel mai bun avantaj competitional. 
Obiectivele analizei sunt demonstrarea relatiei de interdependenta a conceptelor cheie stabilite in partea teoretica precum si confirmarea importantei activitatii de CSR in companiile romanesti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Parghia dintre business si dezvoltarea durabila - IKEA si FAN Courier .doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1.Baron, D. P., (2006). Corporate Social Responsibility and Social Entrepreneurship. Journal of Economics & Management Strategy
2.Bowen,H.R., (1953). Social responsabilities of the businessman. Howard
3.Buchholz, R A., (1991). Corporate Responsibility and the Good Society: From Economics to Ecology. Business Horizons
4.Carroll,A., (1979). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. University of Georgia
5.Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI) Annual Review.2005. Disponibil la: http://www.sustainability-indices.com/images/review-presentation-2005.pdf 
6.European Commission (2011) Communication on CSR for the period 2011-2014
7.Livesey, S.& Graham, J., (2007). Greening of Corporations? Eco-Talk and the Emerging Social Imaginary of Sustainable Development. New York: Oxford University Press
8.Ogrizek, M., (2002). The effect of corporate social responsibility on the branding of financial services. Journal of Financial Services Marketing
9.Porter, M. E., (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press
10.Schumpeter, J.A. (1934). The Theory of Economic Development. Cambridge, Mass.: Harvard University Press retiparita de Transaction Publishers, New Brunswick, New Jersey in 1997
11.Scott, Bruce R.& George, C. Lodge., (1985). U.S. Competitiveness in the World Economy. Boston. Harvard Business School Press
12.Sorsa, V.P., (2008). How to explain socially responsible corporate actions institutionally: theoretical and methodological critique, Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies. (Vol. 13, No. 1)
13. Stancu, A. si Olteanu, V. (2008).Corporate Social Responsibility in Romania from a EU Perspective
14.The CSR Report. Anuar 2015
Surse online
www.responsabilitateasociala.ro 
www.youtbe.com - conferinta TED Global 2013
www.efqm.org
www.europa.eu
www.unglobalcompact.org
www.un.org
www.sgg.ro/n
www.globalreporting.org
www.ikea.com
www.fancourier.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!