Parteneriatul in Proiectele Europene pe Modelul Gruntvig

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
Capitolul I - EDUCATIA ADULTILOR IN PROGRAMUL GRUNDTVIG
1. Prezentare generala a programului Grundtvig 4
1. 1. Adultul in contextul programului Grundtvig 4
1. 2. Orientarea tematica a proiectelor - domeniul educatiei adultilor 5
2. Structura actiunii Grundtvig - notiuni generale 7 
2. 1. Specificul actiunii Grundtvig 1 8
2. 2. Specificul actiunii Grundtvig 2 9
2. 3. Specificul actiunii Grundtvig 3 10
2. 4. Specificul actiunii Grundtvig 4 10
Capitolul II - PROIECTELE CENTRALIZATE GRUNDTVIG
1. Caracteristicile proiectelor centralizate Grundtvig 12
2. Ciclul de viata al unui proiect Grundtvig 1 si 4 14
2. 1. Ideea unui proiect 14 
2. 2. Construirea parteneriatului si realizarea candidaturii 15
2. 3. Obtinerea finantarii si organizarea proiectului 16
2. 4. Derularea proiectului 18
Capitolul III - PARTENERIATUL IN PROIECTUL EUROPEAN GRUNDTVIG
1. Obiective specifice ale Programului Grundtvig in anul 2007 21
1. 1. Mobilitati individuale : Formarea continua a personalului implicat in educatia 
adultilor 21
1. 2. Parteneriate pentru invatare Grundtvig 24
1. 2. 1. Prioritati nationale 25
1. 2. 2. Documente necesare candidaturii si bugetul actiunii 26
1. 2. 3. Criterii de eligibilitate 26
1. 2. 4. Criterii de acordare a Grantului si criterii de departajare a candidaturilor cu 
punctaje egale 29
2. Grundtvig 2 - Parteneriate pentru invatare 30
2. 1. Cautarea partenerilor si pregatirea proiectului 30
2. 2. Depunerea proiectului 33
2. 3. Evaluare si selectie 34
2. 4. Derularea proiectului 35
2. 5. Activitatea de raportare 38 
Concluzii 40
Bibliografie 41
Anexe 42


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Programul GRUNDTVIG isi propune sa ofere alternative educationale si sa imbunatateasca accesul celor care, indiferent de varsta, doresc sa dobandeasca noi competente prin forme de educatie a adultilor. GRUNDTVIG vine in intampinarea nevoilor de predare/invatare ale adultilor si se adreseaza institutiilor sau organizatiilor care asigura sau faciliteaza educatia acestora. 
Orice organizatie din domeniul educatiei adultilor, din sistemul formal, non-formal sau informal poate sa participe la programul Grundtvig. 
Adultul, in sensul programului Grundtvig, este o persoana de peste 25 de ani, sau un tanar sub aceasta varsta, care nu mai este cuprins in sistemul formal de educatie.
Obiective generale:
o intarirea dimensiunii europene in educatie si aplicarea principiului educatiei de-a lungul intregii vieti;
o facilitarea accesului la educatie tuturor celor care, indiferent de varsta, doresc sa achizitioneze noi cunostinte, capacitati si competente;
o situarea adultului care invata in centrul procesului de educatie;
o cresterea capacitatii acestuia de a juca un rol activ in societate; 
o constientizarea dimensiunii interculturale a procesului de educatie;
o cresterea posibilitatilor adultilor de a-si gasi un loc de munca, prin achizitionarea de
noi competente si prin innoirea celor pe care le poseda;
o cresterea sanselor adultilor de a reintra in structurile formale de educatie. 
Obiective specifice:
o realizarea de metodologii si materiale specifice educatiei adultilor care vor putea fi utilizate in cat mai multe tari participante la program;
o promovarea cooperarii europene intre cat mai multe organisme europene de educatie
a adultilor;
o imbunatatirea calitatii procesului de formare a resurselor umane implicate in educatia adultilor; 
o aplicarea principiului educatiei de-a lungul intregii vieti si participare la diseminarea bunelor practici in domeniu.
Trebuie sa fim foarte atenti ca formarea profesionala initiala sau continua (calificarea, recalificarea, reconversia, etc.) nu se afla printre obiectivele programului GRUNDTVIG. Acestea se afla sub incidenta programului LEONARDO.
Grupurile de adulti carora programul se adreseaza cu prioritate sunt:
o adulti cu nevoi speciale de educatie;
o adulti ale caror competente de baza in educatie sau calificare sunt deficitare; 
o adulti care traiesc in zone rurale izolate sau in zone dezavantajate socio-economic; 
o alte categorii de adulti al caror acces la educatie este redus din diverse alte motive.
Capitolul I 
EDUCATIA ADULTILOR IN PROGRAMUL GRUNDTVIG
1. Prezentare generala a programului Grundtvig
Impreuna cu actiunile Comenius (invatamant preuniversitar) si Erasmus (invatamant universitar), GRUNDTVIG formeaza in cadrul programului SOCRATES 2 un trio al actiunilor "sectoriale", acoperind astfel intreaga gama a spectrului educational. 
Educatia adultilor este un concept care capata din ce in ce mai multa importanta in ultima vreme. In contextul unei societati in continua transformare, educatia de-a lungul vietii nu mai este un "lux" pentru elite, ci o necesitate cotidiana. Importanta acesteia se reflecta si in cadrul celei de a doua faze a programului SOCRATES: fondurile alocate pentru aceasta actiune sunt in valoare totala de 129,5 milioane Euro, reprezentand 7% din bugetul total, fiind considerabil mai mari comparativ cu perioada 1995-1999 (25,5 milioane Euro reprezentand 2,7 % din bugetul total aferent primei faze).
GRUNDTVIG urmareste dezvoltarea capacitatilor de participare a adultilor la viata comunitara si a aptitudinilor lor interculturale, imbunatatirea capacitatii acestora de a gasi un loc de munca (prin dobandirea si/sau actualizarea unor competente generale) sau de a se reintegra in structurile formale de educatie. Aceste obiective pot fi indeplinite prin intermediul programelor formale sau non-formale de educatie, prin invatare individuala sau prin intermediul programelor informale. In acest fel actiunea GRUNDTVIG este complementara cu activitatile mai specifice orientate catre formare profesionala, care sunt sprijinite prin intermediul programului Leonardo da Vinci, fara a se suprapune acestora.
Inca de la bun inceput revenim la diferenta dintre conceptul de "educatie a adultilor" si cel de "formare profesionala" (aflata sub incidenta programului LEONARDO) care, desi fac parte din aceeasi "familie" a educatiei de-a lungul intregii vieti si se completeaza una pe cealalta, sunt, totusi, doua concepte distincte. Diferenta fundamentala este reprezentata de gradul de specializare, educatia adultilor urmarind dezvoltarea unor cunostinte, competente sau abilitati de baza sau care tin de petrecerea timpului liber in timp ce formarea profesionala dezvolta anumite competente deja existente, printr-o specializare clara intr-un anumit domeniu. Totodata, educatia adultilor vizeaza noutatea, in sensul dezvoltarii continue de noi abilitati generale in domenii diferite, in timp ce formarea profesionala se bazeaza pe acumularea de noi competente bazate pe pregatirea profesionala anterioara. 
Astfel, de exemplu, un proiect care isi propune ca un grup tinta de fermieri sa dobandeasca, la finalizarea sa, cunostinte generale de antreprenoriat, poate fi considerat GRUNDTVIG. Daca este vorba insa de un proiect care doreste ca la final acesti fermieri sa aiba cunostinte despre o noua tehnica de cultivare a pamantului din zone cu grad de eroziune ridicat, atunci putem vorbi despre formare profesionala, deci de un proiect Leonardo.
1.1 Adultul in contextul programului Grundtvig
Proiectele de tip Grundtvig sunt destinate educatiei adultilor. Definirea clara a grupului -tinta si a beneficiarilor ulteriori este foarte importanta pentru determinarea eligibilitatii proiectului, decizie care se ia inainte de orice alta apreciere privind continutul acestuia.
Criterii de delimitare a adultilor de alte categorii de persoane:
- criteriul varstei: adultul trebuie sa aiba, de obicei, cel putin varsta la care o persoana ar fi trebuit sa absolve invatamantul obligatoriu sau varsta la care reglementarile internationale recunosc dreptul de a fi angajat si de a ocupa un loc de munca (cel putin 16 ani);
- situatia in care o persoana se afla pe parcursul vietii sale profesionale, intre momentul absolvirii invatamantului obligatoriu pana dupa iesirea sa de pe piata fortei de munca active este de asemenea un criteriu important. Pentru programele Grundtvig adult este acela care a abandonat scoala intr-un anumit stadiu al educatiei (formarii) initiale si care doreste sa reia intr-un anumit moment activitatile educative. Ruptura cu invatamantul initial apare, deci, ca fiind importanta. Este importanta, de asemenea, situatia de defavorizare in care se afla adultul, din diverse motive (economice, sociale, culturale). Pentru proiectele Grundtvig populatiile de "risc", care au dificultati in ceea ce priveste accesul la educatie sunt prioritare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Parteneriatul in Proiectele Europene pe Modelul Gruntvig.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!