Particularitati ale Studiului Pietei in Contextul Dezvoltarii Economiei de Piata

Extras din disertatie Cum descarc?

Metodele statisticii economico-sociale isi propun sa realizeze legatura dintre realitatea economica ce se manifesta in orice mediu de afaceri si sistemul de management al firmei, furnizandu-i acestuia informatiile necesare luarii deciziilor operative si strategice.
Termenul de piata desemneaza in sens larg spatiul de desfasurare a tranzactiilor cu bunuri si servicii la nivel mondial, national, regional si local si, in sens restrans, multimea actorilor implicati in activitatea unui agent economic ce defasoara o activitate comerciala. Aceasta a doua acceptiune este sensul folosirii termenului in lucrarea de fata. Gestiunea pietei joaca un rol cheie, determinant, in activitatea agentilor economici.
Factorii ce au contribuit, in ultima decada, la cresterea importantei managementului cercetarilor de piata in cadrul administrarii afacerilor agentului economic au fost modificarile socio-politice profunde si esentiale, cererea agentilor economici pentru forta de munca din ce in ce mai calificata si mai bine motivata si, nu in ultimul rand, cresterea si diversificarea relatiilor din mediul concurential. Si aceasta pentru ca orice aspect al activitatii unui agent economic este determinat de competenta, scopul si eficienta generala a utilizarii resurselor sale umane. Dintre toate atributele managementului organizational, managementul marketingului, in general, si al cercetarii pietei, in special, este componenta centrala, de care depind toate celelalte activitati.
Domeniul cercetare de marketing cuprinde acele activitati destinate sa asigure si sa coordoneze lansarile de noi produse si servicii, obtinerea de cote de piata cat mai mari, mentinerea standardelor calitative impuse de calitatea asigurata de companii si de cea ceruta de organisme internationale de standardizare, cunoasterea gradului de satisfactie a clientilor si a preferintelor acestora, identificarea de posibili noi clienti.
Studiul pietei reprezinta, pentru orice tip de agent economic, una din cele mai importante investitii, nu doar prin cheltuielile salariale platite expertilor de marketing, ci, mai ales, prin cheltuielile cu recrutarea, angajarea si instruirea permanenta a personalului specializat in activitati de cercetari de marketing. O forta de marketing si vanzari specializata pe efectuarea de studii de marketing salveaza o buna parte din cheltuielile firmei, ce ar trebui sa suplineasca lipsa propriilor cercetatori cu angajarea unor terte firme deoarece administrarea eficienta a oricarei afaceri este indiscutabil legata organic de activitatea de cercetari de marketing.
Termenul de cercetare de marketing este relativ nou aparut in terminologia manageriala, inlocuind si completand clasicul termen de vanzari, orientat doar spre activitati strict administrative de evidenta si gestionare a produselor vandute si a clientilor. Aria de acoperire a sintagmei cercetare de marketing, utilizata la nivel microeconomic, este mult mai cuprinzatoare decat domeniul termenului de cercetare de piata sau studii de vanzari.
Activitatile din domeniul cercetarii de marketing, desfasurate de catre un agent economic, se refera la: estimarea nevoilor sociale ale pietei in general si a consumatorilor in special; stabilirea necesarului de vanzari; definirea cerintelor si preferintelor pietei, asistenta clientilor in orice problema ce ar putea afecta performanta acestora.
Daca, in perioada economiei de comanda, planificarea productiei si a cantitatilor vandute se desfasura centralizat, in prezent, aceasta este guvernata de legile pietei si ale concurentei. Activitatile de cercetare de marketing desfasurate de agentii economici in economiile moderne de piata pot fi regrupate in domeniile: i) planificarea vanzarilor, ii) dezvoltarea pietei si cucerirea de noi piete si de noi clienti, iii) consilierea si instruirea clientilor, iv) gestionarea eficientei vanzarilor, v) obtinerea informatiilor de piata referitoare la cerere, oferta, preturi, adica: identificarea preferintelor si obiceiurilor consumatorilor, evaluarea atitudinii acestora fata de produs, marca si companie producatoare, studiul concurentei si al pietelor si capacitatilor firmelor producatoare de bunuri complementare.
Marketingul este o activitate dinamica, intr-o permanenta schimbare si dezvoltare atat pe orizontala, prin largirea si imbunatatirea functiilor deja existente, cat si pe verticala, prin asumarea de noi functii. Scopul intregii activitati de cercetare de marketing a agentului economic este imbunatatirea eficientei firmei, a productivitatii muncii, pentru maximizarea eficientei de ansamblu a activitatii si a functiei comerciale a acestuia, adica maximizarea profitului. Practica afacerilor de-a lungul secolelor a dovedit ca aceasta se poate realiza numai cu asigurarea satisfactiei cat mai depline a clientilor in conditii de protectie a mediului.
O problema a organizatiei comerciale se refera la cine desfasoara in economiile moderne activitatea de cercetare de marketing. Exista conceptia traditionala conform careia companiile mari isi asuma adesea responsabilitatea intregului set de activitati, dezvoltandu-si un puternic departament de marketing. In cazul agentilor economici mici si mijlocii, activitatile de cercetare de marketing intra in responsabilitatea managerului sau a patronului.
O data cu dezvoltarea concurentei si a relatiilor de piata, insuficienta factorului timp a facut necesara delegarea unora dintre responsabilitatile de resurse umane catre specialisti si experti, dovedindu-se mai practica, mai benefica angajarea unor consultanti independenti sau firme specializate, atunci cand este nevoie. Astfel au aparut serviciile de consultanta in marketing, ce au calitatea de marfa, fiind servicii comerciale prestate pentru agentii economici, deci avand caracter "industrial" si nu de consum.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitati ale Studiului Pietei in Contextul Dezvoltarii Economiei de Piata.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!