Particularitati Manageriale in IMM

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
CAP. I. MICILE AFACERI - CARACTERIZAREA SI ROLUL ACESTORA IN ECONOMIE 5 
1.1. DEFINIREA SI SFERA DE CUPRINDERE A MICILOR AFACERI 5
1.1.1. Definirea micilor afaceri 5
1.1.2. Sfera de cuprindere a micilor afaceri 6
1.2 ROLUL MICILOR AFACERI IN ECONOMIE 7
1.2.1.Rolul micilor afaceri in economie. Particularitati generale 7
1.2.2 Rolul afacerilor mici si mijlocii in Romania 8
CAP. II. RELATIA INTREPRINZATOR - MANAGER PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL 9
2.1. Intreprinzator sau intreprinzator - manager? 9
2.2. Activitatile si responsabilitatile manageriale in cadrul afacerii 10
2.3. Rolul managerului in domeniul decizional 12
2.4. Tipuri de manageri in functie de sfera deciziilor si volumul informatiilor 13
2.5. Mostre de comporatment managerial in domeniul decizional 14
CAP. III. PARTICULARITATI MANAGERIALE IN MICILE AFACERI 16
3.1. Planificarea - Planul de afaceri 21
3.2. Organizarea structurala 21
3.3. Procesul decizional in micile afaceri 24
3.3.1 Caracteristicile procesului decizional in micile afaceri 24
3.3.2 Structura procesului decizional in micile afaceri 26
3.3.2.1 Obtinerea informatiilor 26
3.3.2.2 Stabilirea elementelor constitutive ale deciziei 27
3.4. Decizii majore ale micilor intreprinzatori 28
3.4.1. Alegerea modului de intrare in afaceri 28
3.4.2. Alegerea formei de societate comerciala 29
3.4.3. Alegerea surselor de finantare a afacerii 29
3.4.4. Alegerea amplasamentului 30
3.4.5. Alegerea modului de amenajare tehnica 31
3.4.6. Decizii de marketing 32
3.4.7. Decizii privind structura organizatorica 32
3.4.8. Decizii privind politica de personal 32
3.4.9. Decizii privind mediul concurential 32
3.5 Modernizarea procesului decizional 33
CAP IV ASPECTE PRACTICE PRIVIND PARTICULARITATILE MANAGERIALE
S.C. FILDAS S.R.L. - FILIALA IASI 35
CONCLUZII SI RECOMANDARI 46
BIBLIOGRAFIE 49


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
In tara noastra dupa anul 1990, s-a produs o adevarata explozie in domeniul crearii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, situatie care a determinat afirmarea lor puternica in ansamblul economiei nationale si nu numai, cresterea spectaculoasa la a contributiei lor la formarea produsului intern brut, la intensificarea exporturilor si implicit la cresterea incasarilor in valuta si la crearea de noi locuri de munca, pentru a nu face referire decat la cele mai relevante unitati de masura ale aportului acestor intreprinderi la stabilizarea si la cresterea economica.
In ciuda dificultatilor inerente inceputului procesului de tranzitie a economiei romanesti la modelul economiei de piata si a unei insuficiente atentii acordate in prima perioada a acestui proces problematicii intreprinderilor mici si mijlocii, s-a infiripat pornind practic de la zero, un sector distinct al acestei categorii de intreprinderi al carui cadru institutional s-a dezvoltat si consolidat continuu, ocupans astazi un loc bine definit in configuratia ansamblului economiei nationale.
Dovedindu-si forta economica redutabila,care rezulta din numarul lor impresionant si din ponderile pe care le reprezinta in totalul indicatorilor economici sintetici evidentiati in anuarele statistice nationale, precum si din particularitatile lor - mobilitate, dinamism,potential inovator - intreprinderile mici si mijlocii au inceput sa ocupe un rol tot mai important am preocuparile atat ale oamenilor politici si factorilor de decizie, cat si a cadrelor universitare si de cercetare, care analizeaza tendintele manifestate in economia mondiala si care incearca sa le descifreze resorturile si formele concrete de afirmare.
Un rol important in initierea si dezvoltarea unei astfel de afaceri il are managerul, care prin modul de planificare , prin modul de organizare si prin deciziile pe care le ia , influnteaza in cea mai mare parte bunul mers al activitatilor.
Lucrarea de fata incerca sa surprinda fazele , rolul planificarii, organizarii si deciziei manageriale, factori care influenteaza reusita afacerii. Studiul teoretic va fi completat de un studiu practic, incheiat cu o serie de concluzii si recomandari, desfasurat la firma S.C. FILDAS SRL Iasi.
CAPITOLUL I
MICILE AFACERI - CARACTERIZAREA SI ROLUL ACESTORA IN ECONOMIE
1.1 . Definirea si sfera de cuprindere a micilor afaceri
1.1.1.1 Definirea micilor afaceri
Nu exista o definitie unanim acceptata a micilor afaceri. Astfel, in aprecierea marimii micilor afaceri, uneori se iau in considerare criterii cantitative, cum ar fi numarul de salariati, volumul vanzarilor.
Alteori se considera ca o mica afacere trebuie sa-si aiba limitat domeniul la piata locala. Intr-o alta conceptie, afacerile sunt categorisite ca fiind mici, in functie de natura firmei, spre exempu farmacii,magazine de bijuterii,haine, etc.
Una dintre cele mai vechi definitii ale micilor afaceri este aceea data de Legea micilor afaceri din 1934 in Statele Unite " o mica afacere este aceea care este detinuta si condusa in mod independent si nu este dominata in domeniul ei de activitate".
Comitetul pentru Dezvoltare Economica, organizatie stiintifica semnificativa,arata ca o afacere este mica atunci cand indeplineste cel putin doua din urmatoarele criterii:
a) Conducerea independenta (managerul este in mod obosnuit si proprietarul afacerii);
b) Capitalul este achizitionat si proprietatea este detinuta de o persoana sau de un numar redus de persoane;
c) Domeniul de activitate este in principal local. Personalul si proprietarul sunt in general din aceeasi localitate. Pietele trebuie sa fie locale.
d) Marimea relativa in cadrul ramurii - o afacere este mica in comparatpe cu altele considerate mari. Ea poate fi mica intr-un domeniu si mare in altul. (criterii cantitative de clasificare - volumul vanzarilor totale sau numarul de salariati )
Conform Legii nr. 346 din 14 iulie 2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii (actualizata pana la data de 23 mai 2009*), "prin intreprindere se intelege orice forma de organizare a unei activitati economice si autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca acte si fapte de comert, in scopul obtinerii de profit, in conditii de concurenta, respectiv: societati comerciale, societati cooperative, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si asociatii familiale autorizate potrivit dispozitiilor legale in vigoare."
Conform Art. 3 din aceasi lege. Intreprinderile mici si mijlocii sunt definite ca fiind acele intreprinderi care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250;
b) realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate. Prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans;
1.1.2 Sfera de cuprindere a micilor afaceri
De regula micile afaceri se infiinteaza in 5 domenii de activitate, si anume : 
a) Serviciile - Acest gen de afaceri ofera servicii specializate, adesea cu caracter tehnic, clientilor si oamenilor de afaceri. Exemple de astfel de afaceri sunt frizeriile, coafurile, repararea aparatelor electrocasnice, spalatoriile , agentiile de turism. Cele mai obisnuite firme p+restatoare de servicii realizeaza activitati asupra bunurilor din proprietatea clientilor sau asupra persoanei clientului. Multe alte firme presteaza servicii de alta calitate precum bancile, societatile de asigurare, consultanta manageriala.
Peste 70% din firmele prestatoare de servicii folosesc mai putin de 100 de salariati. Cele mai multe multe cer numai investitii initiale mici si depind in mare masura de modul personal in care sunt realizate.
Serviciile au capatat o importanta crescanda in economie. Unul din factorii care au contribuit la acest fenomen l-a constituit cresterea veniturilor si a puterii de cumparare, care a permis clientilor sa dispuna de mai multi bani pentru realizarea de servicii personale si de afaceri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Particularitati Manageriale in IMM.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!