Cuprins
- 1. Introducere
- 1.1. Tema lucrării
- 1.2. Cuplaje si frane electromagnetice
- 2. Stadiul actual al cunostintelor in domeniu
- 2.1. Prezentarea standului modular pentru testarea produselor mecanice cu
- miscari de rotatie
- 3. Cuplaje
- 3.1. Cuplaje: Caracterizare. Functii indeplinite. Clasificare
- 4. Prezentarea soluţiei proprii
- 4.1. Prezentarea standului
- 4.2. Părţi componente
- 4.3. Principiul de funcţionare
- 5. Concluzii
- 6. Bibliografie
Extras din disertație
1.Introducere:
1.1. Tema lucrării
Perfecţionarea standului pentru verificarea franelor si cuplajelor electromagnetice cu destinatie de laborator, usor de montat si demontat, fara carcasa pentru a putea fi vazute elementele constitutive.
1.2. Cuplaje si frane electromagnetice
Cuplajele sunt organe de maşini sau sisteme echivalente acestora şi realizează
legătura dintre două elemente consecutive ale unui lanţ cinematic, în scopul transmiterii momentului de torsiune şi a mişcării de rotaţie.
La cuplajele şi frânele electromagnetice, funcţionarea este asigurată ca urmare a
forţei create de un câmp electromagnetic. Cuplajul realizează transmiterea unui moment de torsiune între partea care antrenează şi partea antrenată.
Frâna realizează anularea sau diminuarea mişcării de rotaţie, generând un
moment de frânare.
Cuplajele electromagnetice se clasifică în următoarele categorii:
- cuplaje electromagnetice cu pulberi,
- cuplaje electromagnetice prin inducţie,
- cuplaje electromagnetice cu contact mecanic (prin fricţiune).
Componenţă:
- armătura mobilă 1
- inele colectoare 2
- bobina 3
- corpul feromagnetic 4
- lamele exterioare 5
- lamele interioare 6
- antrenorul 7 (pentru
miscarea de rotatie)
- bolţ de comprimare a
lamelelor 8
Fig. 1.1
(a ) Cuplaje electromagnetice prin fricţiune
(b) Frâne electromagnetice prin fricţiune.
Frâna electromagnetică are o construcţie asemănătoare cu cuplajul dar este
alimentată prin clema de conexiune 9 (b). Corpul magnetic 4 nu se roteşte,
fiind solidarizat de carcasa maşinii. Antrenorul 7 este solidar cu arborele condus.
Servomotoarele utilizate în sisteme de poziţionare şi urmărire au înglobate în construcţie compactă şi frâna electromagnetică.
Armătura mobilă 1 a frânei electromagnetice este fixată pe arborele 5 al servomotorului 2 Bobina 3 şi magnetul permanent 4 din componenţa circuitului magnetic al frânei sunt fixate pe statorul 2
Fig. 1.2
Avantajele utilizării cuplajelor electromagnetice prin fricţiune: simplitate constructivă,
siguranţă în funcţionare, gabarite relativ reduse, raport ridicat cuplu / gabarit, permit
automatizarea, timpi de răspuns reduşi (9,5 - 260 ms), preţ de cost redus.
Dezavantaje: uzura discurilor de fricţiune, variaţia în timp a coeficientului de frecare datorită impurităţilor ce se depun între discuri , capacitatea redusă de evacuare a
căldurii degajate în cazul cuplajelor cu discuri multiple.
Cuplaje electromagnetice prin inductie
Preview document
Conținut arhivă zip
- Perfectionarea Standului de Laborator pentru Incercarea Franelor si Cuplajelor Electromagnetice.doc