Introducere 5 CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA ÎN ECHIPĂ 1.1.Conceptul de muncă în echipă. Tipuri de echipă de muncă 6 1.2. Utilitatea şi avantajele muncii în echipă 9 CAPITOLUL II COEZIUNEA ŞI PERFORMANŢA MUNCII ÎN ECHIPĂ 2.1.Stadii de dezvoltare a echipei 11 2.2. Coeziunea Factorii de influenţă 12 2.3. Factorii care influenţează performanţa echipei 14 2.3.1.Caracteristicile unei echipe eficiente 14 2.3.2. Coeziunea, încrederea şi performanţa 16 CAPITOLUL III MANAGEMENTUL UNEI ECHIPE EFICIENTE 3.1. Valori şi atitudini în munca de echipă 19 3.2. Stabilirea obiectivelor la nivel de echipă 22 3.3. Organizarea muncii în echipă 23 3.3.1. Structura grupurilor 23 3.3.2. Stabilirea sarcinilor echipei de muncă 24 3.4. Conducerea/Leadingul echipei 25 3.4.1. Tipuri de lideri. Funcţiile şi rolurile liderului de echipă 25 3.4.2. Pregătirea liderului 29 3.4.3. Leadershipul situaţional-teoria maturităţii echipei 29 3.5. Comunicarea în echipă 31 3.6. Instruirea echipei 32 3.7. Evaluarea şi recompensarea 33 CAPITOLUL IV MUNCA ÎN ECHIPĂ LA S.C. ATLAS TELECOM S.R.L. 4.1. Despre Atlas Telecom Network 37 4.2. Fundamentarea metodologică a studiului 38 4.2.1. Metoda chestionarului 38 4.2.2. Prezentarea chestionarului 38 4.3. Analiza şi interpretarea datelor 41 4.3.1. Tipurile de echipe şi stadiile de dezvoltare ale lor 41 4.3.2. Avantajele percepute ale utilizării echipelor 41 4.3.3. Coeziuni, atitudini şi performanţă în echipă 43 4.3.4. Stilul de management si motivarea echipelor 46 4.4. Observaţii şi propuneri 47 Concluzii generale 48 Bibliografie 50
INTRODUCERE Aceasta lucrare are ca scop formarea unor echipe performante, care se caracterizeazâ printr-o coeziune ridicatâ, performanţă, încredere, o mai buna capacitate de rezolvare a sarcinilor şi a problemelor, de a-şi asuma riscuri, de a acţiona intr-un mod creativ, de a rezolva conflicte, de a avea o mai buna comunicare între membrii echipei. Indivizii vor deveni intr-un scurt timp o echipă foarte eficientă. Studierea grupurilor este importantă pentru manageri întrucat elementul cel mai obişnuit al tuturor organizaţiilor este reprezentat de oameni, iar tehnica cea mai obisnuită pentru prestarea muncii prin intermediul acestor oameni este aceea de-ai împărţi în grupuri de lucru. În continuare voi enumera patru motive suplimentare pentru care managerii trebuie să studieze grupurile: 1) grupurile există în toate tipurile de organizaţii. 2) Grupurile apar inevitabil în toate aspectele care ţin de existenţa unei organizaţii. 3) Grupurile pot da nastere atât unor consecinţe dezirabile, cât şi unor consecinţe indezirabile în cadrul organizaţiei. 4) Cunoaşterea grupurilor îi poate ajuta pe manageri să sporească probabilitatea ca grupurile în care lucrează să dea nastere unor consecinţe dezirabile în cadrul organizaţiei. Importanţa lucrului în echipă a început să fie pusă în evidenţă la începutul anilor ’70-80, când experimentele efectuate au demonstrat eficienţa activitaţii grupurilor de muncă în procesele de imbunătăţire a activităţii în organizaţii. Specialiştii în domeniu au reuşit să arate astfel ca, pentru firmele care încep procesul de îmbunatatire a calităţii, asigurarea managementului resurselor umane şi organizarea echipelor ca unităţi de lucru reprezintă zonele de abordare strategică. Ei au mai constatat de asemenea, că] în majoritatea organizaţiilor cu rezultate medii, aproximativ un sfert din angajaţi fac parte din grupuri de lucru create la nivelul departamentelor. Organizaţiile cu performanţe superioare consideră că acest fapt se datoreaza implicării salariaţilor în sistemul de echipei format la nivel macro, cum sunt, de exemplu, cele de îmbunătăţire a proceselor. Într-un raport tehnic se arată că se intenţionează să se sporească nivelul de participare al angajaţilor în cadrul echipelor de lucru, în urmatorii trei ani. Specialiştii arată însa că importanţa este nu atat numărul sau tipul de echipă folosit într-o organizaţie, cât numarul potrivit de grupe de lucru inzestrat cu aptitudinile necesare pentru soluţionarea problemelor unei companii. Dar, atenţionează că formarea echipelor nu trebuie să se producă niciodată înainte ca managementul să se implice total în procesul de îmbunătăţire. Acesta trebuie să facă dovada concretă a ataşamentului deplin al companiei faţa de politica adoptată. CAPITOLUL I ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA ÎN ECHIPĂ 1.1.CONCEPTUL DE MUNCĂ ÎN ECHIPĂ. TIPURI DE ECHIPĂ DE MUNCĂ Constituirea echipelor în cadrul organizaţiilor porneşte, în multe cazuri, de la nevoile tot mai complexe de competenţă pe care le solicită mediul economic actual, dar şi de la o veche nevoie umană, evidenţiată ca important factor motivaţional, cu mulţi ani în urmă de către Maslow, aceea de apartenenţă la grup. Conceptele de grup şi de echipă nu sunt sinonime. Scopul pentru care sunt constituite, structura lor şi modul de funcţionare ne permit să apreciem că, în timp că toate echipele pot fi privite ca grupuri, nu toate grupurile sunt echipe. Un grup poate fi considerat echipă numai dacă membrii săi se ajută între ei, pentru a îndeplini obiectivele organizaţiei. Aşadar, o echipă este un grup ai cărui membri se influenţează între ei pentru îndeplinirea unui obiectiv (unor obiective) al(e) organizaţiei. În mediul de afaceri de astăzi, echipele apar ca o cerinţă pentru obţinerea succesului, iar managerii încearcă în mod constant să transforme grupurile în echipe Echipele sunt în mod special propice pentru realizarea unor sarcini cu complexitate crescută şi care au mai multe subsarcini. Echipele există în cadrul organizaţiilor mari. Ele nu sunt izolate, ci interacţionează atât cu alte echipe din organizaţie cât şi cu organizaţia în sine. Echipele reprezintă pentru organizaţie singura modalitate de a colecta contribuţii de la membri ei şi de a oferi membrilor organizaţiei sensul implicării în vederea atingerii ţintelor organizaţionale. Mai mult, echipele permit organizaţiilor să fie flexibile în repartizarea membrilor la diferite sarcini şi proiecte şi de asemenea permit ca grupurile transfuncţionale să apară, să se formeze. Pentru a lucra bine în cadrul unei echipe este nevoie de abilităţi de colaborare eficientă. Mulţi oameni de afaceri încearcă să mărească capacitatea de cooperare a angajaţilor lor prin workshop-uri şi formare transversală pentru a-i sprijini pe oameni să muncească eficient şi să atingă scopurile împărtăşite. Vechile structuri se reformează, sunt schimbate. Deoarece organizaţiile caută să devină mai flexibile în faţa schimbărilor rapide de mediu şi mai sensibile la nevoile clienţilor, ele experimentează noi structuri, bazate pe echipe.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.