Performanța și Munca în Echipă

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 18736
Mărime: 102.25KB (arhivat)
Publicat de: Angela Rotariu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf .univ.dr. Cizmaş Elena
UNIVERSITATEA DE VEST TIMIŞOARA FACULTATEA DE ECONOMIE ŞI DE ADMINISTRARE A AFACERILOR

Cuprins

  1. Introducere 5
  2. CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA ÎN ECHIPĂ
  3. 1.1.Conceptul de muncă în echipă. Tipuri de echipă de muncă 6
  4. 1.2. Utilitatea şi avantajele muncii în echipă 9
  5. CAPITOLUL II COEZIUNEA ŞI PERFORMANŢA MUNCII ÎN ECHIPĂ
  6. 2.1.Stadii de dezvoltare a echipei 11
  7. 2.2. Coeziunea Factorii de influenţă 12
  8. 2.3. Factorii care influenţează performanţa echipei 14
  9. 2.3.1.Caracteristicile unei echipe eficiente 14
  10. 2.3.2. Coeziunea, încrederea şi performanţa 16
  11. CAPITOLUL III MANAGEMENTUL UNEI ECHIPE EFICIENTE
  12. 3.1. Valori şi atitudini în munca de echipă 19
  13. 3.2. Stabilirea obiectivelor la nivel de echipă 22
  14. 3.3. Organizarea muncii în echipă 23
  15. 3.3.1. Structura grupurilor 23
  16. 3.3.2. Stabilirea sarcinilor echipei de muncă 24
  17. 3.4. Conducerea/Leadingul echipei 25
  18. 3.4.1. Tipuri de lideri. Funcţiile şi rolurile liderului de echipă 25
  19. 3.4.2. Pregătirea liderului 29
  20. 3.4.3. Leadershipul situaţional-teoria maturităţii echipei 29
  21. 3.5. Comunicarea în echipă 31
  22. 3.6. Instruirea echipei 32
  23. 3.7. Evaluarea şi recompensarea 33
  24. CAPITOLUL IV MUNCA ÎN ECHIPĂ LA S.C. ATLAS TELECOM S.R.L.
  25. 4.1. Despre Atlas Telecom Network 37
  26. 4.2. Fundamentarea metodologică a studiului 38
  27. 4.2.1. Metoda chestionarului 38
  28. 4.2.2. Prezentarea chestionarului 38
  29. 4.3. Analiza şi interpretarea datelor 41
  30. 4.3.1. Tipurile de echipe şi stadiile de dezvoltare ale lor 41
  31. 4.3.2. Avantajele percepute ale utilizării echipelor 41
  32. 4.3.3. Coeziuni, atitudini şi performanţă în echipă 43
  33. 4.3.4. Stilul de management si motivarea echipelor 46
  34. 4.4. Observaţii şi propuneri 47
  35. Concluzii generale 48
  36. Bibliografie 50

Extras din disertație

INTRODUCERE

Aceasta lucrare are ca scop formarea unor echipe performante, care se caracterizeazâ printr-o coeziune ridicatâ, performanţă, încredere, o mai buna capacitate de rezolvare a sarcinilor şi a problemelor, de a-şi asuma riscuri, de a acţiona intr-un mod creativ, de a rezolva conflicte, de a avea o mai buna comunicare între membrii echipei. Indivizii vor deveni intr-un scurt timp o echipă foarte eficientă.

Studierea grupurilor este importantă pentru manageri întrucat elementul cel mai obişnuit al tuturor organizaţiilor este reprezentat de oameni, iar tehnica cea mai obisnuită pentru prestarea muncii prin intermediul acestor oameni este aceea de-ai împărţi în grupuri de lucru. În continuare voi enumera patru motive suplimentare pentru care managerii trebuie să studieze grupurile:

1) grupurile există în toate tipurile de organizaţii.

2) Grupurile apar inevitabil în toate aspectele care ţin de existenţa unei organizaţii.

3) Grupurile pot da nastere atât unor consecinţe dezirabile, cât şi unor consecinţe indezirabile în cadrul organizaţiei.

4) Cunoaşterea grupurilor îi poate ajuta pe manageri să sporească probabilitatea ca grupurile în care lucrează să dea nastere unor consecinţe dezirabile în cadrul organizaţiei.

Importanţa lucrului în echipă a început să fie pusă în evidenţă la începutul anilor ’70-80, când experimentele efectuate au demonstrat eficienţa activitaţii grupurilor de muncă în procesele de imbunătăţire a activităţii în organizaţii. Specialiştii în domeniu au reuşit să arate astfel ca, pentru firmele care încep procesul de îmbunatatire a calităţii, asigurarea managementului resurselor umane şi organizarea echipelor ca unităţi de lucru reprezintă zonele de abordare strategică. Ei au mai constatat de asemenea, că] în majoritatea organizaţiilor cu rezultate medii, aproximativ un sfert din angajaţi fac parte din grupuri de lucru create la nivelul departamentelor. Organizaţiile cu performanţe superioare consideră că acest fapt se datoreaza implicării salariaţilor în sistemul de echipei format la nivel macro, cum sunt, de exemplu, cele de îmbunătăţire a proceselor. Într-un raport tehnic se arată că se intenţionează să se sporească nivelul de participare al angajaţilor în cadrul echipelor de lucru, în urmatorii trei ani. Specialiştii arată însa că importanţa este nu atat numărul sau tipul de echipă folosit într-o organizaţie, cât numarul potrivit de grupe de lucru inzestrat cu aptitudinile necesare pentru soluţionarea problemelor unei companii. Dar, atenţionează că formarea echipelor nu trebuie să se producă niciodată înainte ca managementul să se implice total în procesul de îmbunătăţire. Acesta trebuie să facă dovada concretă a ataşamentului deplin al companiei faţa de politica adoptată.

CAPITOLUL I

ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA ÎN ECHIPĂ

1.1.CONCEPTUL DE MUNCĂ ÎN ECHIPĂ. TIPURI DE ECHIPĂ DE MUNCĂ

Constituirea echipelor în cadrul organizaţiilor porneşte, în multe cazuri, de la nevoile tot mai complexe de competenţă pe care le solicită mediul economic actual, dar şi de la o veche nevoie umană, evidenţiată ca important factor motivaţional, cu mulţi ani în urmă de către Maslow, aceea de apartenenţă la grup.

Conceptele de grup şi de echipă nu sunt sinonime. Scopul pentru care sunt constituite, structura lor şi modul de funcţionare ne permit să apreciem că, în timp că toate echipele pot fi privite ca grupuri, nu toate grupurile sunt echipe. Un grup poate fi considerat echipă numai dacă membrii săi se ajută între ei, pentru a îndeplini obiectivele organizaţiei.

Aşadar, o echipă este un grup ai cărui membri se influenţează între ei pentru îndeplinirea unui obiectiv (unor obiective) al(e) organizaţiei. În mediul de afaceri de astăzi, echipele apar ca o cerinţă pentru obţinerea succesului, iar managerii încearcă în mod constant să transforme grupurile în echipe

Echipele sunt în mod special propice pentru realizarea unor sarcini cu complexitate crescută şi care au mai multe subsarcini. Echipele există în cadrul organizaţiilor mari. Ele nu sunt izolate, ci interacţionează atât cu alte echipe din organizaţie cât şi cu organizaţia în sine. Echipele reprezintă pentru organizaţie singura modalitate de a colecta contribuţii de la membri ei şi de a oferi membrilor organizaţiei sensul implicării în vederea atingerii ţintelor organizaţionale. Mai mult, echipele permit organizaţiilor să fie flexibile în repartizarea membrilor la diferite sarcini şi proiecte şi de asemenea permit ca grupurile transfuncţionale să apară, să se formeze.

Pentru a lucra bine în cadrul unei echipe este nevoie de abilităţi de colaborare eficientă. Mulţi oameni de afaceri încearcă să mărească capacitatea de cooperare a angajaţilor lor prin workshop-uri şi formare transversală pentru a-i sprijini pe oameni să muncească eficient şi să atingă scopurile împărtăşite. Vechile structuri se reformează, sunt schimbate. Deoarece organizaţiile caută să devină mai flexibile în faţa schimbărilor rapide de mediu şi mai sensibile la nevoile clienţilor, ele experimentează noi structuri, bazate pe echipe.

Preview document

Performanța și Munca în Echipă - Pagina 1
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 2
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 3
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 4
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 5
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 6
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 7
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 8
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 9
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 10
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 11
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 12
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 13
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 14
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 15
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 16
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 17
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 18
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 19
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 20
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 21
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 22
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 23
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 24
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 25
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 26
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 27
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 28
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 29
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 30
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 31
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 32
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 33
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 34
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 35
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 36
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 37
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 38
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 39
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 40
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 41
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 42
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 43
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 44
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 45
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 46
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 47
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 48
Performanța și Munca în Echipă - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Performanta si Munca in Echipa.doc

Alții au mai descărcat și

Munca în echipă

INTRODUCERE Prezenta lucrare abordează o temă de mare importanță în domeniul managementului, deoarece în zilele noastre organizațiile pun accent...

Dezvoltare Organizațională

INTRODUCERE În zilele noastre, organizaţiile se confruntă din ce în ce mai mult cu schimbări tot mai profunde, uneori radicale şi accelerate în...

Dinamica de Grup și Munca în Echipă

Introducere în dinamica de grup şi munca în echipă De ce dinamică? Termenul de „dinamică” vine de la cuvântul grecesc care înseamnă „forţă”....

Rolul Echipelor în Creșterea Performanței Organizaționale

Introducere În literatura de specialitate, unul dintre cele mai discutate subiecte îl constituie managementul lucrului în echipă. Fenomenul a luat...

Manifestarea culturii organizaționale în cadrul firmei SC Plastideck SA Iași

INTRODUCERE În procesul transformarilor care au loc în societatea contemporană, un rol aparte îi revine culturii organizaţionale. Fiind un factor...

Organizarea Muncii de Secretariat și Utilizarea Sistemului Informatic în Cadrul Firmei SC Ubicalc SA

1.1. Forme de organizare a secretariatului Compartimentul secretariat este unul subordonat direct conducerii, el are atribuţii şi sarcini...

Managementul proiectelor

INTRODUCERE În epoca în care concurența între companiile de producție a devenit la nivel mondial, ceea ce face operațiunile de afaceri cât mai...

Etică în afaceri

1. Ce este etica? Geneza si consacrarea economiei de piata constituie un proces complex ce presupune mecanisme si institutii purtatoare de valori,...

Te-ar putea interesa și

Importanța creării unei echipe de succes

Tema aleasă prezintă o importanţă deosebită în domeniul managementului deoarece prezintă etapele necesare în modul de constituire şi în motivarea...

Managementul resurselor umane

DIN PARTEA AUTORULUI Succesul, performanta si competitivitatea oricarei organizatii depind, in mare masura, de continutul si calitatea...

Analiza Climatului Organizațional

Motivaţie . Homo mensura est! (Omul este măsura tuturor lucrurilor) Pentru a da cele mai bune rezultate, procesul de organizare modernă a muncii...

Climatul organizațional

CAPITOLUL 1 Climatul organizaţional 1.1. Cadru general Studii efectuate în ultimii 30 de ani atestă faptul că performanţa organizaţiei manifestă...

Leadership - descoperiri ale cercetărilor - practici și deprinderi

REZUMAT Leadership-ul este un concept cheie în managementul comportamental organizanizaţional şi în psihologia organizaţională. Este subiect de...

Managementul performanței

1. Definirea conceptului managementul performantei Procesele de management al performantei au inceput sa se bucure de multa atentie in ultimii...

Aspecte privind Managementul Carierei

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 1.1. Rolul şi particularităţile resurselor umane în cadrul organizaţiei. Dezvoltarea...

Munca în echipă, element generator de perfomante în organizații - studiu de caz - Atlas Telecom Network

Capitolul I 1.1. Evolutia si Definirea conceptului de Resurse Umane Succesul unei organizatii, gradul de competitivitate al acesteia, pornesc de...

Ai nevoie de altceva?