Performanta si Munca in Echipa

Cuprins disertatie Cum descarc?

Introducere 5
CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA IN ECHIPA
1.1.Conceptul de munca in echipa. Tipuri de echipa de munca 6
1.2. Utilitatea si avantajele muncii in echipa 9
CAPITOLUL II COEZIUNEA SI PERFORMANTA MUNCII IN ECHIPA
2.1.Stadii de dezvoltare a echipei 11
2.2. Coeziunea Factorii de influenta 12
2.3. Factorii care influenteaza performanta echipei 14
2.3.1.Caracteristicile unei echipe eficiente 14
2.3.2. Coeziunea, increderea si performanta 16
CAPITOLUL III MANAGEMENTUL UNEI ECHIPE EFICIENTE 
3.1. Valori si atitudini in munca de echipa 19
3.2. Stabilirea obiectivelor la nivel de echipa 22
3.3. Organizarea muncii in echipa 23
3.3.1. Structura grupurilor 23
3.3.2. Stabilirea sarcinilor echipei de munca 24
3.4. Conducerea/Leadingul echipei 25
3.4.1. Tipuri de lideri. Functiile si rolurile liderului de echipa 25
3.4.2. Pregatirea liderului 29
3.4.3. Leadershipul situational-teoria maturitatii echipei 29
3.5. Comunicarea in echipa 31
3.6. Instruirea echipei 32
3.7. Evaluarea si recompensarea 33
CAPITOLUL IV MUNCA IN ECHIPA LA S.C. ATLAS TELECOM S.R.L. 
4.1. Despre Atlas Telecom Network 37
4.2. Fundamentarea metodologica a studiului 38
4.2.1. Metoda chestionarului 38
4.2.2. Prezentarea chestionarului 38
4.3. Analiza si interpretarea datelor 41
4.3.1. Tipurile de echipe si stadiile de dezvoltare ale lor 41
4.3.2. Avantajele percepute ale utilizarii echipelor 41
4.3.3. Coeziuni, atitudini si performanta in echipa 43
4.3.4. Stilul de management si motivarea echipelor 46
4.4. Observatii si propuneri 47
Concluzii generale 48
Bibliografie 50


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Aceasta lucrare are ca scop formarea unor echipe performante, care se caracterizeaza printr-o coeziune ridicata, performanta, incredere, o mai buna capacitate de rezolvare a sarcinilor si a problemelor, de a-si asuma riscuri, de a actiona intr-un mod creativ, de a rezolva conflicte, de a avea o mai buna comunicare intre membrii echipei. Indivizii vor deveni intr-un scurt timp o echipa foarte eficienta.
Studierea grupurilor este importanta pentru manageri intrucat elementul cel mai obisnuit al tuturor organizatiilor este reprezentat de oameni, iar tehnica cea mai obisnuita pentru prestarea muncii prin intermediul acestor oameni este aceea de-ai imparti in grupuri de lucru. In continuare voi enumera patru motive suplimentare pentru care managerii trebuie sa studieze grupurile: 
1) grupurile exista in toate tipurile de organizatii.
2) Grupurile apar inevitabil in toate aspectele care tin de existenta unei organizatii.
3) Grupurile pot da nastere atat unor consecinte dezirabile, cat si unor consecinte indezirabile in cadrul organizatiei.
4) Cunoasterea grupurilor ii poate ajuta pe manageri sa sporeasca probabilitatea ca grupurile in care lucreaza sa dea nastere unor consecinte dezirabile in cadrul organizatiei.
Importanta lucrului in echipa a inceput sa fie pusa in evidenta la inceputul anilor '70-80, cand experimentele efectuate au demonstrat eficienta activitatii grupurilor de munca in procesele de imbunatatire a activitatii in organizatii. Specialistii in domeniu au reusit sa arate astfel ca, pentru firmele care incep procesul de imbunatatire a calitatii, asigurarea managementului resurselor umane si organizarea echipelor ca unitati de lucru reprezinta zonele de abordare strategica. Ei au mai constatat de asemenea, ca] in majoritatea organizatiilor cu rezultate medii, aproximativ un sfert din angajati fac parte din grupuri de lucru create la nivelul departamentelor. Organizatiile cu performante superioare considera ca acest fapt se datoreaza implicarii salariatilor in sistemul de echipei format la nivel macro, cum sunt, de exemplu, cele de imbunatatire a proceselor. Intr-un raport tehnic se arata ca se intentioneaza sa se sporeasca nivelul de participare al angajatilor in cadrul echipelor de lucru, in urmatorii trei ani. Specialistii arata insa ca importanta este nu atat numarul sau tipul de echipa folosit intr-o organizatie, cat numarul potrivit de grupe de lucru inzestrat cu aptitudinile necesare pentru solutionarea problemelor unei companii. Dar, atentioneaza ca formarea echipelor nu trebuie sa se produca niciodata inainte ca managementul sa se implice total in procesul de imbunatatire. Acesta trebuie sa faca dovada concreta a atasamentului deplin al companiei fata de politica adoptata.
CAPITOLUL I
ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND MUNCA IN ECHIPA
1.1.CONCEPTUL DE MUNCA IN ECHIPA. TIPURI DE ECHIPA DE MUNCA
Constituirea echipelor in cadrul organizatiilor porneste, in multe cazuri, de la nevoile tot mai complexe de competenta pe care le solicita mediul economic actual, dar si de la o veche nevoie umana, evidentiata ca important factor motivational, cu multi ani in urma de catre Maslow, aceea de apartenenta la grup.
Conceptele de grup si de echipa nu sunt sinonime. Scopul pentru care sunt constituite, structura lor si modul de functionare ne permit sa apreciem ca, in timp ca toate echipele pot fi privite ca grupuri, nu toate grupurile sunt echipe. Un grup poate fi considerat echipa numai daca membrii sai se ajuta intre ei, pentru a indeplini obiectivele organizatiei.
Asadar, o echipa este un grup ai carui membri se influenteaza intre ei pentru indeplinirea unui obiectiv (unor obiective) al(e) organizatiei. In mediul de afaceri de astazi, echipele apar ca o cerinta pentru obtinerea succesului, iar managerii incearca in mod constant sa transforme grupurile in echipe 
Echipele sunt in mod special propice pentru realizarea unor sarcini cu complexitate crescuta si care au mai multe subsarcini. Echipele exista in cadrul organizatiilor mari. Ele nu sunt izolate, ci interactioneaza atat cu alte echipe din organizatie cat si cu organizatia in sine. Echipele reprezinta pentru organizatie singura modalitate de a colecta contributii de la membri ei si de a oferi membrilor organizatiei sensul implicarii in vederea atingerii tintelor organizationale. Mai mult, echipele permit organizatiilor sa fie flexibile in repartizarea membrilor la diferite sarcini si proiecte si de asemenea permit ca grupurile transfunctionale sa apara, sa se formeze.
Pentru a lucra bine in cadrul unei echipe este nevoie de abilitati de colaborare eficienta. Multi oameni de afaceri incearca sa mareasca capacitatea de cooperare a angajatilor lor prin workshop-uri si formare transversala pentru a-i sprijini pe oameni sa munceasca eficient si sa atinga scopurile impartasite. Vechile structuri se reformeaza, sunt schimbate. Deoarece organizatiile cauta sa devina mai flexibile in fata schimbarilor rapide de mediu si mai sensibile la nevoile clientilor, ele experimenteaza noi structuri, bazate pe echipe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Performanta si Munca in Echipa.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!