Cuprins
- Rezumat 4
- CAPITOLUL I. ELEMENTE FUNDAMENTALE ÎN MANAGEMENT 5
- 1.1 Obiectul de studiu 5
- 1.1.1. Definirea ştiinţei managementului 5
- 1.1.2. Procesele de management 7
- 1.1.3. Relaţiile de management 8
- 1.2. Funcţiile managementului firmei 9
- 1.3. Principii generale ale managementului firmei 11
- 1.4. Sistemul de management al firmei 12
- CAPITOLUL II. PERFORMANŢE MANAGERIALE 14
- 2.1. Conceptul de performanţă 14
- 2.2. Condiţionările performanţelelor manageriale 18
- 2.3. Pârghiile economico-financiare, instrumente manageriale pentru creşterea performanţelor 26
- 2.4. Formele de manifestare ale performanţelor manageriale 27
- CAPITOLUL III. PERFORMANŢELE MANAGEMENTULUI S.C. PREMIANT 1 S.R.L 40
- 3.1. Scurtă prezentare a firmei 40
- 3.2. Analiza performanţelor managementului SC PREMIANT 1 SRL 40
- Concluzii 53
- Bibliografie 58
Extras din disertație
CAPITOLUL I.
ELEMENTE FUNDAMENTALE ÎN MANAGEMENT
1.1. Obiectul de studiu
1.1.1. Definirea ştiinţei managementului
Managementul reprezintă ştiinţa de a conduce munca altora. Ca ştiinţă s-a cristalizat relativ recent ca răspuns la stringentele necesităţi ale practicii sociale
Ca obiect de studiu, managementul firmelor studiază procesele şi relaţiile de management în vederea descoperirii legilor, a principiilor care le guvernează, a conceperii de noi sisteme, metode, tehnici şi modalităţi de conducere de natură să asigure obţinerea şi creşterea competitivităţii.
Managementul - este acţiunea întreprinsă de una sau mai multe persoane, pentru coordonarea activităţilor altor persoane în scopul obţinerii rezultatelor nerealizabile de nici o persoană care acţionează singură.
Managementul nu este doar o coordonare a activităţilor de afaceri în scopul atingeri profiturilor, el este coordonarea „orcărei" activităţi din care rezultă profit.
Managementul a fost considerat o activitate importantă şi de aceea a fort studiat o lungă perioadă de timp. Acest capitol cuprinde studierea managementului începând cu abordarea clasică, timpurie, trecând de-a lungul celor două şcoli ale abordării comportamentale, continuând de-a lungul abordării ştiinţifice a managementului şi în final aruncând o privire la cele două eforturi de a integra aceste trei abordări în mod specific: abordarea sistemelor şi abordarea probabilistică. Cu privire la abordarea obiectului managementului este în general acceptat că procesul de management implică performanţele a cinci funcţii importante ale managerilor, şi acestea cinci sunt: planificarea, organizarea, conducerea , decizia şi controlul. Managementul are diferite înţelesuri.
Termenul management poate avea diferite înţelesuri depinzând de perspectiva din care este văzut Definit ca proces, putem spune că managementul implică anumite funcţii şi activităţi pe care managerii trebuie să le îndeplinească (ne putem referi la o persoană care practică managementul cu abilitate). Definit ca disciplină, vedem managementul ca o acumulare a unui flux de informaţii ce poate fi învăţat (astfel, ca studenţi, vă puteţi specializa în management). Definit ca populaţie, sunt indivizi care conduc, aceasta dacă ne referim la acţiunile unor organizaţii de management sau dacă vorbim despre deciziile managementului superior. Definit ca o carieră îl vedem ca o profesie. De exemplu, mulţi dintre noi, după absolvire, putem urma cariere legate de management. Se poate spune că managementul are aproape tot atât de multe definiţii pe cât practicanţi. Anual, preşedinţii firmelor specializate care se pensionează îi dau câte o definiţie proprie.
Iată, de exemplu, două definiţii clasice:
1) Cercetarea operaţiilor (managementul) reprezintă aplicarea metodelor ştiinţifice, tehnicilor şi instrumentelor în rezolvarea problemelor care presupun operaţii de sisteme, astfel încât să pună la dispoziţia celor care conduc operaţia soluţiile optime.
2) Aplicarea metodelor ştiinţifice la studiul funcţionării activităţilor complexe.
În acest text managementul este definit ca: Aplicarea metodelor ştiinţifice la analiza şi soluţionarea problemelor de decizie managerială. Reţineţi că sintagma „cercetarea operaţiilor" este utilizată aproape sinonim cu managementul. Alţi termeni folosiţi pentru a desemna mai mult sau mai puţin acelaşi domeniu sunt „cercetare funcţională"; „analiza funcţionării"; „analiza cantitativă"; „metode cantitative"; „analiza sistemelor" şi „analiza decizională". Motivul existenţei atâtor denumiri este că acest domeniu este relativ nou, neexistând încă un acord unanim asupra corpului de cunoştinţe de care se ocupă.
Specific managementului sunt procesele şi relaţiile de management care se confundă cu cele economice. Ţelul managerului este de a produce un surplus, de a realiza un câştig.
Elementele activităţii manageriale:
Ţelul acesteia - cu care începe orice acţiune managerială. Dacă ţelul este fixat, este uşor de stabilit dacă acesta a fost atins.
Timpul care reprezintă o cantitate limitată şi odată pierdut nu mai poate fi recuperat.
Know-how-ul - a şti cum se face adică managerul trebuie să aibă cunoştinţe în mai multe domenii (tehnic, economic, juridic), să înţeleagă interacţiunea între domeniile de specialitate şi piaţa de desfacere, să ştie să lucreze cu oamenii, cu opinia publică, să cunoască obiceiurile şi legile ţării în care lucrează, adică să înveţe continuu.
Banii - capitalul - se pot înmulţi sau cumpăra, împrumuta. Capitalul este elementul esenţial ale oricărei activităţi. El face posibilă orice activitate şi asigură condiţiile de desfăşurare a oricărei activităţi. România trece printr-o fază în care duce lipsă de aceste elemente.
Ţelul economic - care este trecerea la economia de piaţă, este privit parţial cu neâncredere, deci dorinţa de a-1 atinge într-un timp scurt lipseşte.
Know-how - este disponibil într-o unică măsură.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Performantele Managementului Firmei
- Abrevieri, fila 4.doc
- Capitole, concluzii, bibliografie fila 6.doc
- Coperti filele,1-2.doc
- Cuprins, fila 3.doc
- Rezumat, fila 5.doc