Plan de Marketing SC Eva Plant SRL

Disertație
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3228
Mărime: 29.18KB (arhivat)
Publicat de: Elodia Zita Tudor
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA ROMÂNO-AMERICANĂ FACULTATEA DE RELAŢII COMERCIALE ŞI FINANCIAR – BANCARE INTERNE ŞI INTERNAŢIONALE PROGRAMUL DE STUDII UNIVERSITARE DE MASTERAT

Cuprins

  1. Cap. 1. Rezumat executiv – pg. 3
  2. Cap. 2. Analiza situaţiei – pg. 3
  3. Cap. 3. Analiza SWOT – pg. 5
  4. Cap. 4. Ipoteze – pg. 7
  5. Cap. 5. Scopuri şi obiective de marketing – pg. 7
  6. Cap. 6. Strategia de marketing – pg. 7
  7. Cap. 7. Implementarea planului de marketing – pg. 9
  8. Cap. 8. Evaluare şi control – pg. 10
  9. Bibliografie – pg. 11

Extras din disertație

Cap. 1. Rezumat executiv

S. C. Eva Plant S.R.L a fost înfiinţată în anul 2005 de doamna Eva Nistor care a fost pasionată încă din copilărie de plantele medicinale. După terminarea liceului s-a hotărât să îşi cultive această pasiune, aşa că a urmat o facultate cu profil agronomic şi a acumulat cunoştinţe solide în domeniu, iar în 2005 a reuşit să demareze afacerea visată, amenajând un mic magazin cu produse naturale într-un apartament din centrul Buzăului.

L-a numit "Eva Plant", nume sub care a dezvoltat apoi alte câteva afaceri înrudite, printre care şi o ceainărie.

Eva Plant vrea să fie ceva folositor, ceva care să vină în sprijinul omului din toate mediile şi din toate categoriile sociale.A început cu vînzarea de ceaiuri medicinale, afacere care în primul an, a avut un rulaj de 18000 RON, o cifră foarte promiţătoare pentru un magazin aflat la început de drum.

Punctul de plecare a afacerii a fost un apartament proprietate personală situat în zona centrală a oraşului Buzău. Costurile amenajarii lui au fost de circa 50 de milioane de lei vechi, primul fond de marfa a costat 30 de milioane,îin total a fost vorba de circa 100 milioane lei, bani pe care i-a imprumutat de la prieteni. A reuşit însă să restituie această sumă în primele două luni de activitate. Succesul nu a venit de la sine, ci pentru că s-a muncit foarte mult şi afacerea a fost atent şi serios condusă.

Cap. 2. Analiza situaţiei

Activitatea de producere şi comercializare a plantelor medicinale cultivate din flora spontană a devenit o activitate economică de amploare, fiind o sursă de venituri pentru producători, comercianţi, dar şi pentru diverşii procesatori.

Resursele României în acest domeniu sunt foarte diversificate. În flora spontană vegetează 3.700 specii recunoscute cu acţiune fitoterapeutică, din care 800 specii au proprietăţi fitoterapeutice determinate, iar 370 specii au însuşiri recunoscute ca având efecte farmacodinamice.

De aceea, este important ca această activitate să se desfăşoare conform principiilor liberei concurenţe, în condiţiile respectării normelor tehnice de producere şi de comercializare.

Gestionarea pieţei plantelor medicinale, atât a celor din cultură, dar şi a celor recoltate din flora spontană, trebuie să se realizeze pe baza unor instrumente care să asigure implementarea unei politici agricole coerente de piaţă.

Punerea în aplicare a Legii nr. 491/2003 a plantelor medicinale şi aromatice se realizează prin ghiduri de bună practică privind cultivarea, achiziţionarea şi prelucrarea plantelor medicinale şi aromatice care se aprobă prin ordine ale ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale şi/sau ordine comune ale ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, ministrului economiei şi comerţului şi ministrului sănătăţii.

Aceste ghiduri au în vedere normele tehnice de producere, prelucrare, procesare a plantelor medicinale şi aromatice.

Pentru stabilirea măsurilor de gestionare a pieţei şi de punere în valoare a resurselor naţionale din sector se înfiinţează un Comitet tehnic interministerial al plantelor medicinale şi aromatice format din experţi ai instituţiilor centrale, cercetători şi cadre didactice.

Activitatea de elaborare a actelor normative din acest sector are la bază o strânsă legătură cu « Asociaţia producătorilor, prelucrătorilor şi procesatorilor de plante medicinale şi aromatice » şi Patronatul « Planta Romanica ».

În flora spontană a României se regăsesc o parte din speciile existente în flora spontană din Europa. Ca plantă reprezentativă pentru România este « Arnica montana » care creşte în zonele înalte ale Munţilor Carpaţi. Această specie a fost recoltată în mod neorganizat astfel că poate fi încadrată în lista plantelor în pericol de dispariţie. Din acest motiv, aceasta urmează a fi cultivată în zonele în care specia are condiţiile optime de creştere şi dezvoltare.

Cele mai cultivate plante medicinale din România sunt Coreandrul, Chimionul şi Feniculul. Terapiile naturiste bazate pe miraculoasele plante medicinale câştigă tot mai mult teren, fiind deci o afacere de perspectivă. Să nu uităm că plantele medicinale reprezintă de asemenea o importantă sursă de materii prime pentru producerea unor medicamente şi cosmetice naturale.

Aplicarea unei idei de afaceri atât de placută şi foarte profitabilă se poate face şi mai uşor în condiţiile primirii de subvenţii de la stat. În 2008 s-au acordat 7.200.000 lei pentru susţinerea productiei de plante medicinale şi aromatice, şi se vor acorda până în 2013.

Există o cerere permanentă de sute de tone de plante medicinale (muşeţel şi mentă) pentru export în Germania. Firmele de profil din Europa de Vest se orientează spre ţările cu grad redus de poluare, cum este România, de unde îşi importă materia primă (plantele medicinale).

Bulgaria exportă mii de tone de mentă încă din 1955, firme mari producătoare de suplimente alimentare din SUA solicită cantităţi foarte mari de plante medicinale şi plante aromatice.

Firma noastră asigură serviciile unei numeroase clase de clienţi reprezentând piaţa judeţului Buzău în proporţie de 90%, precum şi în afara judeţului.

Pe piata din Romania sunt in acest moment cateva firme importante care au ca domeniu de activitate producerea de ceaiuri terapeutice, cum ar fi: Plafar Brasov, Larix Sovata, Kalpo, care sunt destul de puternice si care si-au format proprii clienti si un renume. Dar piata fiind in plina expansiune suntem siguri ca ne putem integra in aceasta afacere si ajunge lideri in scurt timp.

Preview document

Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 1
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 2
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 3
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 4
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 5
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 6
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 7
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 8
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 9
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 10
Plan de Marketing SC Eva Plant SRL - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Plan de Marketing SC Eva Plant SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Crearea de Brand Farmec Cluj

Introducere Farmec SA este una dintre cele mai prestigioase firme romanesti, atat pe plan national, cat si pe plan international. De`a lungul...

Strategii de Marketing în Cadrul SRL Conaprim Grup

Introducere Actualitatea temei. În procesul actual de evoluţie al economiei multe aspecte ale marketingului strategic încă nu sunt pe deplin...

Plan de Marketing

2. ANALIZA MEDIULUI EXTERN SI INTERN 2.1. MEDIUL EXTERN – MICROMEDIUL SI MACROMEDIUL EXTERN MICROMEDIUL întreprinderii – cuprinde...

Tehnici de promovare a vânzărilor în cadrul companiei SC Niran Co Products SRL

CAPITOLUL I. Politica de promovare 1.1. Continutul si rolul politicii de promovare În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa,...

Plan de Ecomarketing la SC Farmec SA - Lansarea unei Noi Game de Creme - Gerovital Eco

1. ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING (analiza SWOT) 1.1 Analiza mediului intern de marketing şi determinarea forţelor şi slăbiciunilor firmei...

Lansarea unui produs cosmetic pe o piața străină

I. PREZENTAREA GENERALA COMPANIEI GEROVITAL PLANT S.C. Gerovital Cosmetics S.A este o societate cu capital majoritar privat, ce produce şi...

L`oreal versus Nivea

Capacitatea pietei produselor cosmetice in Romania Piata românească a produselor cosmetice atinge anual circa 620 de milioane de euro,...

Atitudinea și motivele de cumpărare ale consumatorilor de alimente bio

Scopul acestei cercetari il reprezinta analiza atitudinii consumatorilor de alimente bio, dar si motivele de cumparare ale acestora, deoarece mi-ar...

Ai nevoie de altceva?