Planificarea afacerii in unitatile economice - Studiu de caz SC Pescarom SRL

Cuprins disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I. ROLUL PLANIFICARII AFACERII CA SUBSISTEM AL GESTIUNII INTREPRINDERII 3
1.1. Particularitatile planificarii in economia tranzitorie 3
1.2. Planul de afaceri ca instrument al planificarii si administrarii 9
1.3. Abordarea sistemica a planificarii de afaceri si administrarii proiectelor 12
CAPITOLUL II. PROCESUL PLANIFICARII AFACERII SI GESTIONARII PROIECTELOR IN CADRUL INTREPRINDERII 16
2.1. Procesele afacerii -  obiect al planificarii operative 16
2.2. Structura organizatorica a procesului afacerii - planificarii si administrarii proiectelor 20
2.3. Clasificarea si metodele de analiza cantitativa a riscurilor de proiect 24
CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ: SPECIFICUL PLANIFICARII AFACERII SI GESTIONARE A PROIECTELOR LA INTREPRINDERE 27
3.1. Particularitatile elaborarii standardului afacerii - planificarii proiectelor 27
3.2. Elaborarea standardului de administrare a proiectelor din intreprinderi 29
CAPITOLUL IV. Planificarea afacerii in conditii reale, de piata. Studiu de caz: SC PESCAROM SRL Braila 36
CONCLUZII SI RECOMANDARI 53
Bibliografie 55


Extras din disertatie Cum descarc?

CAPITOLUL I. ROLUL PLANIFICARII AFACERII CA SUBSISTEM AL GESTIUNII INTREPRINDERII
1.1. Particularitatile planificarii in economia tranzitorie
Secolul XXI este secolul schimbarilor rapide in domeniile tehnicii, economiei si vietii sociale. S-a modificat insasi structura factorilor cresterii economice. in prezent, aceasta din urma este conditionata de nivelul dezvoltarii stiintei si de organizarea reusita a implementarii realizarilor obtinute pe acest taram, de potentialul intelectual al populatiei si eficacitatea utilizarii lui.
Cursul reformelor din anii '90 in Romania nu corespundea tendintelor mondiale, in tarile cu economie dezvoltata, intreprinderea a incetat sa mai fie considerata unitate autonoma de piata, devenind o veriga a retelelor globale in care, cu ajutorul centrelor logistice si pietelor electronice, sunt organizate, in mod planificat, pe baza unor contracte pe perioade lungi, elaborarea, fabricarea si desfacerea productiei finite (marfurilor).
Economia bazata pe contracte intr-un stat fondat pe drept este, ca atare, o economie planificata.
Daca e sa analizam mai in detaliu situatia actuala, vom vedea ca planificarea ca atare nu a disparut cu totul, dar a capatat o forma si orientare foarte ingusta: planificarea perspectivelor imediate, doar atat. In prezent exista foarte putine firme care se gandesc de pe acum ce viitor le asteapta peste 2-3 ani, peste 5-10 ani.
Cu toate acestea, realitatea ofera multe exemple convingatoare, care demonstreaza faptul ca anumite banci, fabrici si alte intreprinderi competitive au reusit sa supravietuiasca in perioada perturbarilor (crizelor) economice, sa creeze premise pentru cresterea amploarei activitatii lor pe piata -  in mare masura, datorita introducerii principiilor planificarii in mecanismul gestiunii.
Exista doua particularitati principiale ale planului din epoca economiei de piata in raport cu planul din economia planificata.
Prima particularitate: in economia planificata de comanda, conceptul de plan fusese ingustat -  de fapt, acesta reprezenta regula (legea) prin care se stabileau parametrii cantitativi ai fabricarii productiei si resursele necesare pentru asigurarea acestei activitati. Daca vechiul model de plan al intreprinderii l-am introduce in planul de afaceri, nu ar constitui decat una dintre sectiunile acestuia din urma. Totodata, ca volum de calcule si alta informatie, va reprezenta, poate, a zecea parte a planului de afaceri. 
Cea de-a doua particularitate distinctiva a planului de afaceri in economia de piata consta in baza de informatii. Planul de afaceri are o cu totul alta sarcina: cererea nu e planificata, ci investigata, studiata. Prin urmare, este nevoie de un volum maxim de informatie de marketing. De aceea se si considera ca planul de afaceri este, in fond, un plan de marketing, nu un plan de productie, caci blocul marketingului, de regula, ocupa in cadrul lui unul din locurile principale.
Intreprinderile mici si mijlocii, deocamdata, sau nu constientizeaza necesitatea unor astfel de specialisti, sau inca nu-si pot permite asemenea cheltuieli.
In cadrul unei firme concrete, planificarea reprezinta crearea unui sistem de planuri operative pe termen lung, pe termen mediu si pe termen scurt, prin care sunt determinate strategia si tactica de activitate a firmei, obiectivele functionarii acesteia, prognoza evolutiei mediului interior si mediului exterior, precum si alti factori de constituire a sistemului dat.
Planificarea are menirea de a coordona interactiunile subdiviziunilor structurale ale firmei, care cuprind intregul ciclu tehnologic. Aceasta activitate se bazeaza pe relevarea si prognozarea cererii de consum, pe analiza si evaluarea resurselor existente si perspectivelor evolutiei pietei. 
De aici rezulta necesitatea coordonarii planificarii cu marketingul si controlul, avand ca scop corectarea permanenta a indicatorilor productiei si ai desfacerii in urma modificarilor cererii pe piata.
In plus, are foarte mare importanta viteza (operativitatea) cu care se realizeaza planificarea. Un plan care s-a invechit in procesul elaborarii sale nu mai e bun de nimic. In cazul organizarii ineficiente a procesului ca atare, resursele rezervate pentru el vor fi irosite in zadar. Pe langa toate cele, directorul intreprinderii nu va dispune, in momentul oportun, de informatia necesara, pe a carei baza ar putea adopta decizii bine argumentate. Deci planificarea trebuie facuta la timp si in mod eficient.
Dupa cum demonstreaza practica, planificarea ofera companiei urmatoarele prioritati importante:
-  asigurarea pregatirii si folosirii viitoarelor conditii prielnice;
-  elucidarea problemelor aparute;
-  stimularea managerilor pentru a-si realiza deciziile in cursul activitatii lor ulterioare;
-  imbunatatirea coordonarii activitatilor din cadrul organizatiei;
-  crearea premiselor pentru ridicarea nivelului de instruire a managerilor;
-  cresterea posibilitatilor pentru asigurarea firmei cu informatia necesara;
-  contribuirea la repartizarea cat mai rationala a resurselor;
-  sporirea eficientei controlului din cadrul organizatiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planificarea afacerii in unitatile economice - Studiu de caz SC Pescarom SRL.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

1. Ariton D., "Strategii financiare ale firmei", (Financial Strategies of Companies), Publishing House Europlus, Galati, 2007
2. Balaure V. (coord.) (coord.) Marketing, Ed. Uranus, Bucuresti, 2000
3. Balaure V. s.a. Marketingul in procesul dezvoltarii economice si sociale, Vol.2, Ed. ASE, Bucuresti, 2002
4. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
5. Constantinescu D. (coord.) - Managementul intreprinderii, Ed. Universitaria, Craiova, 2000.
6. Dalota M., Donath L. Managementul firmei prin planul de afaceri, Ed. Sedona, Timisoara, 1997
7. A. Ioan - Structuri, mecanisme si institutii administrative, Ed. Sylvi., 1996.
8. C. Hidas si colab. - Management -  teorie si practica, Ed. Romcart SA -  Bucuresti, 1992. 
9. Grigore A. - Rolul relatiilor publice in promovarea vanzarilor. Lucrari Stiintifice, Academia Navala Mircea cel Batran, Constanta, 2007
10. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
11. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
12. Ionescu Gh. - Modelarea si optimizarea deciziilor manageriale, Ed. Dacia, Cluj-Napoca, 1999.
13. I. Mehedinti - - Managementul colectivitatilor locale, Ed. Milenium, Galati, 2003.
14. Nicolescu O. (coord.) - Sisteme, metode si tehnici manageriale ale organizatiei, Ed. Economica, Bucuresti, 2000.
15. Nicolescu O. (coord.) - Sistemul decizional al organizatiei, Ed. Economica, Bucuresti,1998.
16. A. Parlagi si colab. - -Managementul administratiei publice locale, Ed. Economica, Bucuresti, 1999.
17. Sarbu, I. Managementul intreprinderii. Sibiu: Alma Mater, 2003.
18. Radu V., Avrigeanu A., Zirra D., - Planul De Afaceri - Bucuresti, Editura Margaritar, 2004
19. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005;
20. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
21. Tureac, C., - Managementul serviciilor - Galati, Editura Fundatiei Academice Danubius, 2007
22. *** Legea din Romania cu privire la principiile de baza de reglementare a activitatii de intreprinzator Nr. 235-XVI din 20.07.2006 // Monitorul Oficial al Romaniei. -  2006. Nr. 126-130/627.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!