Planificarea Auditului Public Intern

Disertație
10/10 (2 voturi)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 92 în total
Cuvinte : 23507
Mărime: 125.09KB (arhivat)
Puncte necesare: 11

Extras din disertație

1.1 Contextul aparitiei si evolutia auditului intern

Termenul de audit provine din limba latina, de la notiunile audit-auditare, care are semnificatia a asculta, dar despre audit se vorbeste de pe vremea asirienilor, egiptenilor. Activitati de audit s-au realizat in decursul timpului si in Romania, dar opurtau alte denumiri.

Utilizarea termenului de audit in acceptiunea folosita in present este relative recenta si se plaseaza in perioada crizei economice din 1929 din Statele Unite ale Americi, cand intreprinderile erau afectate de recesiunea economica si trebuiau sa plateasca sume importante pentru auditorii externi care efectuau certificarea conturilor tuturor intreprinderilor cotate la bursa.

Intreprinderile au inceput sa-si organizeze propriile cabinete de audit intern, in special pentru reducerea cheltuielilor prin preluarea efectuarii lucrarilor pregatitoare din interiorul entitatii, iar pentru realizarea activitatii de certificare au apelat in continuare la Cabinetele de Audit Extern, care aveau dreptul asupra unei supervizari a activitatii intreprinderii.

Pentru a se distinge intre auditorii cabinetelor de audit extern si cei ai organizatiei supuse auditului, primi au fost numiti auditori externi, iar cei din urma au fost numiti auditori interni, deoarece faceau parte din intreprindere.

Aceste schimbari au fost benefice deoarece auditorii externi nu isi mai incep activitatea de la zero si pornesc de la rapoartele auditorilor interni, la care adauga noi constatari rezultate prin aplicarea procedurilor lor specifice si apoi efectueaza certificarea conturilor organizatiei auditate.

Rolul si necesitatea auditorilor interni a crescut continu si a fost unanim acceptata, motiv pentru care acestia au simtit nevoia de a se organiza si de a-si standardize activitatile practice Astfel, in anul 1941, s-a creat in Orlando, Florida , SUA, Institutul Auditorilor Interni – I.I.A. care a fost recunoscut international, si la care mai tarziu a aderat si Marea Britanie. Norvegia, Danemarca si alte state.

In present, la acest institut s-au afiliat peste 90 de institutii nationale ale auditorilor interni, si membrii din peste 120 de tari, in urma obtinerii calitatii de C.I.A. – Auditor Intern Certificat, acordata de I.I.A., pe baza unor examene profesionale.

In Romania termenul a fost preluat mai tarziu, in principal in domeniul controlului financiar, insa cu timpul s-au preluat si conceptele de audit intern si control intern.

In ceea ce priveste evolutia auditului intern, precizam ca incepand cu 1950 I.I.A. a emis norme proprii de audit intern, diferite de cele ale auditului extern. In timp acestea s-au generalizat si din 1970 au devenit standarde de audit intern, care sunt intr-o permanenta miscare datorita evolutiei societatii ce se confrunta mereu cu noi provocari.

Practicienii auditului intern constata cu satisfactie evolutia rapida si pertinenta a acestuia, perceputa clar de toata lumea, in ciuda unor confuzii si disfunctii care mai apar, obiectivele auditului sunt atinse si ele devin un ajutor de neevitat pentru manager.

Auditul intern isi va atinge obiectivele daca exista un system de control de control intern organizat, formalizat, periodic constituit din:

- Standarde si norme profesionale

- Ghiduti procedurale

- Coduri dentologice

Acestea vin sa sustina morala profesiunii de audit.

Auditorii interni si managerul trebuie priviti ca parteneri sin u ca adversari, avand aceleasi obiective, printre care eficacitatea actului de management si atingerea tintelor propuse. Managerii trebuie sa inteleaga recomandarile auditorilor, sa perceapa ajutorul pe care il primesc pentru stapanirea riscurilor care apar si evolueaza continuu.

Auditul intern prin activitatile pe care le desfasoara adauga valoare, atat prin evaluarea sistemului de control intern si anliza riscurilor asociate activitatilor auditabile, cat si prin recomandarile cuprinse in raportul intocmit si transmise in scopul asigurarii obiectivelor organizatiei.

Auditul intern nu poate da un certificat ca toate activitatile sunt protejate sau ca nu exista disfunctii, din singurul motiv important – relativitatea controlului intern,- care este obiectul sau de activitate.

Auditul intern este o profesie care s-a redefinit mereu de-a lungul anilor, din dorinta de a raspunde necesitatilor in continua schimbare ale entitatilor. Axat, la inceput pe problemele contabile, obiectivele auditului intern s-au deplasat spre depistarea principalelor riscuri ale entitatilor si evaluarea controlului intern al acestora.

Cadrul de referinta al auditului intern cuprinde:

- conceptual de audit intern, care precizeaza cateva elemente definitorii:

- auditul intern efectueaza misiuni de asigurare si consiliere;

- domeniile sale de responsabilitate sunt riscul, controlul intern, si administrarea entitatii;

- finalitatea auditului intern este aceea de a adauga valoare organizatiilor;

- codul dentologic, care furnizeaza auditorilor interni principiile si valorile ce le permit sa-si orienteze practica profesionala in functie de contextual specific.

- normele (standardele) profesionale pentru practica auditului intern, care isi ghideaza auditorii in vederea indeplinirii misiunilor si gestionarea activitatilor;

- modalitati practice de aplicare, care comenteaza si explica normele si recomanda cele mai bune practice;

- sprijinul pentru dezvoltarea profesionala, construit in principal din lucrari si articole de doctrina, din documente ale colocviilor, conferintelor si seminariilor.

Cunoasterea si aplicarea acestui cadru de referinta ofera organizatiilor si organismelor

de reglementare o asigurare privind nivelul de professionalism, al auditorilor interni.

Din 1999, in economia romaneasca, este introdus prin lege auditul intern, pentru entitatile publice. Aceasta premise absoluta a produs multe dezbateri de idei, multe reorganizari ale controlului si separarea acestuia de audit. Conturarea auditului intern a impus o noua definire a auditului extern.

Auditul extern, in Romania, a fost organizat si restructurat in mai multe randuri, in present fiind realizat de urmatoarele structuri:

- auditul financiar, oferit de Camera Auditorilor Financiari din Romania- CAFR;

- expertize contabile, asigurare de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – CECCAR;

- auditul performantei, realizat de Curtea de Conturi a Romaniei, concomitant cu controalele effectuate in sectorul public;

- auditul financiar – fiscal, efectuat de firmele de consultanta romanesti si internationale recunoscute in domeniu;

Preview document

Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 1
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 2
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 3
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 4
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 5
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 6
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 7
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 8
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 9
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 10
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 11
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 12
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 13
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 14
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 15
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 16
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 17
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 18
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 19
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 20
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 21
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 22
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 23
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 24
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 25
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 26
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 27
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 28
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 29
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 30
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 31
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 32
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 33
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 34
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 35
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 36
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 37
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 38
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 39
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 40
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 41
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 42
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 43
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 44
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 45
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 46
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 47
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 48
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 49
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 50
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 51
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 52
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 53
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 54
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 55
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 56
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 57
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 58
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 59
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 60
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 61
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 62
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 63
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 64
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 65
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 66
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 67
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 68
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 69
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 70
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 71
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 72
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 73
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 74
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 75
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 76
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 77
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 78
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 79
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 80
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 81
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 82
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 83
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 84
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 85
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 86
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 87
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 88
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 89
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 90
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 91
Planificarea Auditului Public Intern - Pagina 92

Conținut arhivă zip

  • Planificarea Auditului Public Intern.doc

Alții au mai descărcat și

Auditul Public Intern în România

Cap.1. DISPOZIŢII GENERALE 1.1. Definiţia auditului public intern Auditul public intern reprezinta o activitate funcţional independenta şi...

Auditul intern al unei instituții publice

Introducere Auditul intern este o profesie, o profesie care s-a conturat de-a lungul anilor, incercând sa raspundã mereu necesitaţilor in continuã...

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Sinteză curs audit financiar

Evaluarea riscului de audit Aceasta activitate va fi efectuata în primele faze ale procesului de planificare a auditului, dupa colectarea tuturor...

Te-ar putea interesa și

Derularea Misiunii de Audit

Pentru stabilirea misiunii de audit intern ce urmeaza a se desfasura se analizeaza planul anual al compartimentului de audit intern unde pentru...

Auditul intern al unei instituții publice

Introducere Auditul intern este o profesie, o profesie care s-a conturat de-a lungul anilor, incercând sa raspundã mereu necesitaţilor in continuã...

Planificarea Misiunii de Audit Intern

Capitolul I - Audit intern 1.1. Scurt istoric al auditului intern „Auditul, înseamnă examinarea de către o persoana competentă si independentă a...

Prezentarea Primăriei Sectorului II

1.Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Primarul, Viceprimarii, Secretarul, împreuna cu aparatul propriu de...

Misiunea de Audit Intern

INTRODUCERE Auditul intern - un element esential pentru succesul unei companii Timpul pe care îl trăim este caracterizat de ample procese de...

Audit Public

CAPITOLUL I – Evaluarea modului de organizare şi funcţionare a structurilor de audit public intern 1.1. Stadiul organizării structurilor de audit...

Auditul Public Intern la Colegiul Național Mihai Eminescu Buzău

CAPITOLUL I Organizarea institutionala a auditului public intern Auditul este o activitate independenta si obiectiva desfasurata de persoane...

Independența Auditului Public Intern din Cadrul Consiliului Județean cluj-napoca

Introducere Activitatea administrației publice are ca scop satisfacerea necesității intereselor publice generale ale cetățenilor. Însă cum acest...

Ai nevoie de altceva?