Planul Campaniei de Informare Publica pentru Ministerul Culturii si Patrimoniului National

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
A devenit aproape un truism faptul ca omenirea intra, incepand cu sfarsitul acestui secol, intr-o noua era - era informationala. Deocamdata, era informationala se profileaza mai degraba ca o promisiune a viitorului decat ca o realitate matura. Pana si cele mai dezvoltate societati se gasesc inca in tranzitie catre o noua forma de organizare, cumuland elemente ale vechii randuieli si ale celei emergente. Dar tendinta de innoire este evidenta. Consecintele implicite ale trecerii la societatea informationala au fost si sunt discutate de numerosi ganditori. 
Astfel, in 1983, Luigi Dadda sustinea: "Asistam cu totii la o evolutie a modului nostru de a produce, de a comunica, de a trai, o evolutie atat de rapida incat este numita postindustriala. Ea este provocata de un complex de factori culturali, sociali, economici, stintiifici, tehnologici, dintre care ultimii se impun cu o forta covarsitoare. Toate categoriile sunt implicate, dar una se impune, si anume, aceea legata de generarea, culegerea, transmiterea, elaborarea si raspandirea informatiei".
Din ce in ce mai mult, relatiile publice se dovedesc un instrument original si eficace pentru a raspunde provocarilor cu care ne confruntam. Relatiile publice pot ajuta la rezolvarea unei probleme, lansarea unei idei, evitarea unei catastrofe. Ele se alatura altor perspective - juridica, financiara, umana si chiar spirituala - in efortul de a depasi problemele de zi cu zi. 
Informatia publica presupune: transmiterea de informatii catre si de la public, avertizarea conducerii in legatura cu atitudinile si reactiile lor, ajutorul in stabilirea de politici care demonstreaza atentia crescuta fata de public si evaluarea constanta a eficientei tuturor programelor de informare publica. 
Acest rol implicit include toate activitatile legate de constatarea si influentarea opiniilor unui grup de persoane. Acesta este insa numai aspectul comunicational. 
Ca functie de management, relatiile publice inseamna responsabilitate si intelegere in stabilirea de politici si in informare, pentru atingerea celor mai nobile interese ale organizatiei si ale publicului sau. Dupa Grunig , "relatiile publice sunt functia manageriala distinctiva, care ajuta la stabilirea si mentinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciproca si la cooperarea dintre o organizatie si publicul ei; ele implica managementul problemelor, ajutand managerii sa fie informati asupra opiniei publice si sa raspunda cererilor opiniilor publice".
Informarea publica implica mai multe activitati. In ultimul timp, evolutiile tehnologice - cum ar fi diferentele semnificative in felul in care opereaza presa - au produs multe dintre aceste schimbari. Un alt rezultat al acestor revolutii a fost globalizarea crescanda, care a afectat atat comunicarea interna, cat si pe cea externa si a schimbat semnificativ modul in care sunt tratate crizele. 
Pentru a realiza un plan de campanie de relatii publice, se adopta o metoda de lucru care va permite utilizarea unei abordari diferite, respectiv cea a relatiilor publice, pentru a gestiona problemele organizatiilor. Cresterea cifrei de afaceri, refacerea imaginii publice, diseminarea unor idei, traversarea unei crize, creearea unui climat favorabil in sanul organizatiei, determinarea oamenilor sa-si schimbe comportamentul, apararea in fata adversarilor sau atacarea acestora constituie, pentru o organizatie, preocupari continue, prezente la diverse niveluri. 
Planul campaniei de informare are ca functie esentiala sa investigheze cat mai bine o situatie data, in asa fel incat sa permita sa se intervina si sa se influenteze desfasurarea acesteia.
Una dintre cele mai importante sarcini ale unei institutii este aceea de informare. Nu numai fluxul de informatii conteaza, ci si felul in care acesta este transmis. Caci inainte de a rezolva, este a preveni. Si cum altfel, decat printr-un sistem de relatii publice bine alcatuit si eficient.
Planul ce urmeaza a fi alcatuit trebuie sa tina cont de cateva influente. Informatia este ca un bumerang. Poate este putin exagerata comparatia dar daca aceasta nu este transmisa intr-o maniera adecvata, cu inteles cat mai clar si concis publicului, de multe ori nu este inteleasa ca atare. 
Pentru planul de relatii publice ar trebui fixate deficientele care ar putea afecta nu numai imaginea institutiei dar si activitatea in sine. Pentru ca vorbim despre relatii publice trebuie sa amintim de accesul deloc facil la legislatia in domeniu sau la anumite informatii privind drepturi, la vizibila lipsa de comunicare intre institutiile statului, dar si comunicarea greoaie intre institutie si cetateni.
Intr-o institutie, fie ea publica sau privata, cel care coordoneaza activitatea si vegheaza asupra bunei desfasurari a activitatilor este directorul general. Un ,,bun director" trebuie sa fie mai mult decat un simplu director. Trebuie sa fie un bun manager, sa stie cum sa valorifice resursele de care dispune, in functie de buget, pentru a obtine efectele dorite. Directorul general este responsabil de buna functionare a institutiei si de mentinerea unui cadru prielnic pentru desfasurarea activitatilor. El trebuie sa fie mereu in contact cu necesitatile populatiei, sa se ocupe de promovarea directa a programelor desfasurate. Bineinteles ca totul tine de munca in echipa. Felul in care lucreaza echipa, rezultatele obtinute precum si promovarea institutiei duc la formarea unei imagini de sine statatoare.
Prezenta lucrare pune in evidenta activitatea unei institutii publice si anume, Ministerul Culturii si Patrimoniului National, cu privire la procedurile adoptate intern in vederea aplicarii principiului transparentei ce sta la baza aplicarii Legii nr. 544/2001, in conditiile in care aceasta trebuie sa isi desfasoare activitatea intr-o maniera deschisa fata de public, in care accesul liber si neingradit la informatiile de interes public sa constituie regula, iar limitarea accesului la informatie sa constituie exceptia, in conditiile legii.
CAPITOLUL I 
ADMINISTRATIA PUBLICA SI FUNCTIA DE INFORMARE PUBLICA 
I.1. Conceptul de administratie publica
Administratia publica poate fi considerata atat din punct de vedere organizatoric, cat si functional ca fiind totalitatea serviciilor publice menite sa satisfaca interesele si nevoile cetatenilor si ale societatii.
Asadar, administratia publica presteaza servicii care satisfac nevoile sociale, dar, mai ales, ea instituie si amenajeaza serviciile, adica organismele pentru satisfacerea nevoilor publice. Aceste organisme au o infatisare mai mult sau mai putin de tip pur administrativ, cu cat se indeparteaza mai mult sau mai putin de intreprinderile particulare.
Prin conceptul de administratie publica, elaborat de Constitutia revizuita in 2003, se intelege activitatea care rezida, in principal, in organizarea si executarea nemijlocita a prevederilor Constitutiei, ale actelor normative si celorlalte acte juridice adoptate sau emise de autoritatile statului de drept, activitate realizata de autoritatile administratiei publice .
Din aceasta opinie se desprinde atat pozitia administratiei publice in cadrul diferitelor activitati ale autoritatilor statului ori ale colectivitatilor locale dar si conturarea celor doua elemente componente esentiale ale administratiei publice si anume: elementul structural-organic si elementul functional.
In acceptiunea organica, se pot mentiona urmatoarele autoritati publice: Presedintele Romaniei, Guvernul, ministerele si alte organe subordonate direct Guvernului, organe centrale de specialitate autonome, institutii subordonate ministerelor de resort, institutia prefectului, organele locale de specialitate subordonate ministerelor si conduse de prefect, organe autonome locale (consiliul judetean, consiliul local, primarul) si institutiile subordonate acestora.
Cat priveste sensul functional-material, acesta este constituit de actele juridice si operatiunile materiale prin care se executa legea, fie prin emiterea de norme subsecvente, fie prin organizarea sau, dupa caz, prestarea directa de servicii publice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul Campaniei de Informare Publica pentru Ministerul Culturii si Patrimoniului National.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!