Planul de Marketing al Produsului Turistic Oravita - Civilizatie si Istorie

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I
PROGRAMUL DE MARKETING-NOTIUNI FUNDAMENTALE
1.1. Importanta marketingului in turism 
1.2. Programul de marketing turistic
CAPITOLUL II
PRODUSUL TURISTIC SI POLITICA DE PRODUS
2. 1. Conceptul de produs turistic
2. 2. Continutul politicii de produs
CAPITOLUL III
ELABORAREA PROGRAMULUI DE MARKETING PENTRU PRODUSUL TURISTIC ORAVITA-ISTORIE SI CIVILIZATIE
3. 1. Prezentarea produsului turistic ORAVITA-ISTORIE SI CIVILIZATIE
3.1. Elaborarea programului de marketing pentru produsul turistic ORAVITA-ISTORIE SI CIVILIZATIE
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Oravita a fost si este un oras cultural. Contemporanii se straduiesc sa mentina stacheta ridicata de inaintasi si continua seria manifestarilor culturale omagiale, a festivalurilor de folclor, muzica, teatru, a intalnirilor cu oameni de seama din capitala (ex Ion Caramitru, Dan Puric), din Banat (ex Cornel Ungureanu, Ioan Paun Otiman), din Europa sau din lume. 
Oravita este cunoscuta in plan regional si national pentru taberele de creatie, de literatura, pentru organizarea taberelor de vara ale pictorilor din toata tara care picteaza in jurul Oravitei, unde peisajele sunt incantatoare, pentru activitatea grupului de speologi din Caras, care anual se intalnesc cu speologi din toata tara si fac cercetari in acest domeniu, pentru Concursul National de Poezie ,,Mihai Eminescu", pentru festivalul de muzica ,,Motoia Craiu", pentru cel de colinde, pentru Zilele muzicii (7 -15 august) activitati desfasurate in colaborare cu Facultatea de muzica din Timisoara, cu dr. Nicola, cu dr. Pavel Chirila, cu Consiliul Judetean Caras-Severin, cu directia de Cultura Caras-Severin sau cu Facultatea de Litere din Timisoara si Bucuresti. 
Un astfel de oras baroc, incarcat de istorie si de premiere, cu stradutele inguste si cu geamurile curiosului la strada, in ciuda publicitatii facute de persoane particulare sau de institutii prin paginile lor de internet, prin bloguri, nu atrage suficienti turisti si nu-si valorifica potentialul turistic deoarece nu exista o legatura, o colaborare intre institutiile culturale si non culturale, fiecare multumindu-se sa-si faca treaba in segmentul lui de interes si nici resurse financiare pentru sustinerea unui proiect/program de marketing de anvergura. 
Cele 6 institutii emblematice Gara, Liceul ,, Dragalina", Casa de Cultura, Ocolul silvic, Primaria si Teatrul Vechi trebuie sa se implice maimult in aplicarea unui program de marketing care sa aduca orasului beneficii din turismul cultural. 
Imprejurimile, Zona Nerei, a Minisului, a Almajului mergand pana la Statiunea Herculane, prin Cheile Nerei, excelente pentru rafting, Lacul Dracului, Ochiul Beiului care atrag turisti ce vin pentru relaxare si petrec, de regula, cateva zile la pensiunile din Sasca, prin morile de apa de la Rudaria, prin manastirile vestite pentru efectele de tamaduire sufleteasca ( de la Calugara, Slatina) sau prin efectele terapeutice ale izvoarelor termale de la Herculane, pot constitui legaturi, elemente ale unui pachet de servicii turistice intre care sa fie inclus si Oravita-istorie si civilizatie. O colaborare cu cei de la Parcul Cheile Nerei pentru servicii de ghid, cu cei de la Teatru pentru rezervarea unei zile din cele programate de turisti vizionarii unui spectacol si cunoasterii istoriei celui mai vechi teatru din tara, cu cei de la SNCFR in vederea petrecerii altei zile pentru parcurgerea traseului Oravita-Anina cu trenul sau drezina, vizitarii oraselor Anina si Oravita, dar in compania unui ghid care sa le vorbeasca despre trecutul urbei, cu Hotelurile si pensiunile din Herculane pentru publicitate, cu agentiile de turism ar face posibila realizarea programului de marketing menit a atrage turisti si venituri. 
Trebuie spus ca in prezent cei care vin pentru ca au prieteni, cunostinte despre zona, nu au un punct de informare, nu au un loc de unde sa achizitioneze amintiri, vederi, pliante, nu gasesc o oferta concreta, speciala pentru turistul venit sa se relaxeze si sa cunoasca. Ofertele apar la tur operatorii din Timisoara , din strainatate sau ocazional, la invitatia unei scoli, asociatii etc
Lucrarea este structurata in 3 capitole si isi propune elaborarea unui program de marketing pentru produsul turistic ,,Oravita - istorie si civilizatie"
Primele doua capitole, de teorie, contin notiuni fundamentele despre programul de marketing, despre produsul turistic si politica de produs, iar capitolul al III-lea prezinta programul de marketing pentru produsul turistic ,,Oravita- Istorie si civilizatie", pornind de la analiza mediului interne si extern, de la punctele forte , slabe, oportunitatile si amenintarile spre fixarea unor obiective generale si specifice si a unor strategii adecvate implemetarii programului de marketing conceput.
CAPITOLUL I
PROGRAMUL DE MARKETING - NOTIUNI FUNDAMENTALE
1. 1 Importanta marketingului in turism
In caracterizarea marketingului, specific perioadei actuale, se porneste de la definitia data de Asociatia Americana de Marketing, potrivit careia, prin marketing se intelege: ,,realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator" 
Profesorul american Ph. Kotler caracteriza aceasta definitie ca fiind proprie vechiului concept de marketing in care acesta era considerat doar un mijloc de vanzare si de promovare a produselor si serviciilor. In spiritul ,,noului concept de marketing", profesorul Stanton defineste marketingul ca ,,un intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, promovarea, distributia si fixarea preturilor produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali".


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de Marketing al Produsului Turistic Oravita - Civilizatie si Istorie.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Bibliografie

Alex Nedelea, Piata turistica, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003;
Al. Nedelea, Politici de marketing in turism, Ed. Economica, Bucuresti, 2003;
Bretcu,Angela- Marketing , UEM, Resita,note de curs
Constantin C. Giurescu, Istoria romanilor din cele mai vechi timpuri si pana astazi, Editura Albatros, Bucuresti, 1971;
Costencu, Mirela, Marketing turistic, UEM Resita, curs an III, 2010
Cristian Valentin Hapenciuc, Cercetarea statistica in turism, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2003;
Diaconu, Mihaela, Management-marketing in turism, Braila, Editura Independenta Economica, 1998;
Dionisie, Cristina, Managementul turismului. Structuri de conceptie si organizare, Editura Junimea, Iasi, 2002;
Fekete Ildiko, Bazele Marketingului, Ed. Eftimie Murgu, Resita 2001;
Ionel Bota, Monografia orasului Oravita, Ed. Timpul, Resita, 2008;
Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oravita, vol II 1940-2000, Editura Timpul, Resita 2005; 
Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oravita, vol I 1817-1940, Editura Timpul, Resita 2003;
Kotler, Ph, Marketing Mamagement analysis planning implementation and control ed a VIII a pretince hall englewood cliffs, NJ, 1994;
L. Anghel, C. Florescu, R. Zaharia, "Marketing", coeditie Marketer, Ed. Expert, Bucuresti, 1993; 
M. Ioncica, Ed. Uranus, Strategii de dezvoltare a sectorului tertiar, Bucuresti, 2004;
Munteanu, V, Marketing pentru toti, Ed Meridianul 28, Chisinau 1996;
N. Lupu si colectivul, Lexicon de termeni turistici (1700 de termeni), Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2002;
Niculescu, George, Marketing turistic, Targu Jiu, Editura Academia Brincusi 2005;
Popovici Gheorghe, Ghid turistic, Resita in zece dimensiuni, Resita, 2011;
Puiu Nistoreanu, V. Dinu si Alex Nedelea, Productia si comercializarea serviciilor turistice, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
Puiu Nistoreanu, Management in turism, Ed. ASE, Bucuresti, 2002; 
Sim. Sam. Moldovan, Oravita de altadata si teatrul cel mai vachi din Romania, 1938;
Stancioiu, Aurelia Felicia, Strategii de marketing in turism, Editura Economica, Bucuresti, 2004;
V. Danciu, Marketing international, Univ. C. Brancoveanu, Bucuresti, 1993;
Victor Stanciu, Aurul Daciei si Imperiul Roman, Timisoara, 1942.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!