Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie

Disertație
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 65 în total
Cuvinte : 16772
Mărime: 286.40KB (arhivat)
Publicat de: Marinescu A.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I
  3. PROGRAMUL DE MARKETING-NOŢIUNI FUNDAMENTALE
  4. 1.1. Importanta marketingului in turism
  5. 1.2. Programul de marketing turistic
  6. CAPITOLUL II
  7. PRODUSUL TURISTIC ŞI POLITICA DE PRODUS
  8. 2. 1. Conceptul de produs turistic
  9. 2. 2. Conţinutul politicii de produs
  10. CAPITOLUL III
  11. ELABORAREA PROGRAMULUI DE MARKETING PENTRU PRODUSUL TURISTIC ORAVIŢA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE
  12. 3. 1. Prezentarea produsului turistic ORAVITA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE
  13. 3.1. Elaborarea programului de marketing pentru produsul turistic ORAVITA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE
  14. CONCLUZII
  15. BIBLIOGRAFIE

Extras din disertație

INTRODUCERE

Oraviţa a fost şi este un oraş cultural. Contemporanii se străduiesc să menţină stacheta ridicată de înaintaşi şi continuă seria manifestărilor culturale omagiale, a festivalurilor de folclor, muzică, teatru, a întâlnirilor cu oameni de seamă din capitală (ex Ion Caramitru, Dan Puric), din Banat (ex Cornel Ungureanu, Ioan Păun Otiman), din Europa sau din lume.

Oraviţa este cunoscută în plan regional şi naţional pentru taberele de creaţie, de literatură, pentru organizarea taberelor de vară ale pictorilor din toată țara care pictează în jurul Oraviței, unde peisajele sunt încântătoare, pentru activitatea grupului de speologi din Caraș, care anual se întâlnesc cu speologi din toată țara și fac cercetări în acest domeniu, pentru Concursul Naţional de Poezie „Mihai Eminescu”, pentru festivalul de muzică „Motoia Craiu”, pentru cel de colinde, pentru Zilele muzicii (7 -15 august) activităţi desfăşurate în colaborare cu Facultatea de muzică din Timişoara, cu dr. Nicola, cu dr. Pavel Chirilă, cu Consiliul Judeţean Caraş-Severin, cu direcţia de Cultură Caraş-Severin sau cu Facultatea de Litere din Timişoara şi Bucureşti.

Un astfel de oraş baroc, încărcat de istorie şi de premiere, cu străduţele înguste şi cu geamurile curiosului la stradă, în ciuda publicităţii făcute de persoane particulare sau de instituţii prin paginile lor de internet, prin bloguri, nu atrage suficienţi turişti şi nu-şi valorifică potenţialul turistic deoarece nu există o legătură, o colaborare între instituţiile culturale şi non culturale, fiecare mulţumindu-se să-şi facă treaba în segmentul lui de interes si nici resurse financiare pentru sustinerea unui proiect/program de marketing de anvergura.

Cele 6 instituţii emblematice Gara, Liceul „ Dragalina”, Casa de Cultură, Ocolul silvic, Primăria şi Teatrul Vechi trebuie să se implice maimult în aplicarea unui program de marketing care să aducă oraşului beneficii din turismul cultural.

Împrejurimile, Zona Nerei, a Minisului, a Almăjului mergând până la Staţiunea Herculane, prin Cheile Nerei, excelente pentru rafting, Lacul Dracului, Ochiul Beiului care atrag turişti ce vin pentru relaxare şi petrec, de regulă, câteva zile la pensiunile din Sasca, prin morile de apă de la Rudăria, prin mănăstirile vestite pentru efectele de tămăduire sufletească ( de la Călugăra, Slatina) sau prin efectele terapeutice ale izvoarelor termale de la Herculane, pot constitui legături, elemente ale unui pachet de servicii turistice între care să fie inclus şi Oraviţa-istorie şi civilizaţie. O colaborare cu cei de la Parcul Cheile Nerei pentru servicii de ghid, cu cei de la Teatru pentru rezervarea unei zile din cele programate de turişti vizionarii unui spectacol şi cunoaşterii istoriei celui mai vechi teatru din ţară, cu cei de la SNCFR în vederea petrecerii altei zile pentru parcurgerea traseului Oraviţa-Anina cu trenul sau drezina, vizitării oraşelor Anina şi Oraviţa, dar în compania unui ghid care să le vorbească despre trecutul urbei, cu Hotelurile şi pensiunile din Herculane pentru publicitate, cu agenţiile de turism ar face posibilă realizarea programului de marketing menit a atrage turişti şi venituri.

Trebuie spus că în prezent cei care vin pentru că au prieteni, cunoştinţe despre zonă, nu au un punct de informare, nu au un loc de unde să achiziţioneze amintiri, vederi, pliante, nu găsesc o ofertă concretă, specială pentru turistul venit să se relaxeze şi să cunoască. Ofertele apar la tur operatorii din Timisoara , din strainatate sau ocazional, la invitatia unei scoli, asociatii etc

Lucrarea este structurata în 3 capitole şi îşi propune elaborarea unui program de marketing pentru produsul turistic „Oraviţa – istorie şi civilizaţie”

Primele doua capitole, de teorie, conţin noţiuni fundamentele despre programul de marketing, despre produsul turistic şi politica de produs, iar capitolul al III-lea prezintă programul de marketing pentru produsul turistic „Oraviţa- Istorie şi civilizaţie”, pornind de la analiza mediului interne si extern, de la punctele forte , slabe, oportunitatile si amenintarile spre fixarea unor obiective generale si specifice si a unor strategii adecvate implemetarii programului de marketing conceput.

CAPITOLUL I

PROGRAMUL DE MARKETING – NOŢIUNI FUNDAMENTALE

1. 1 Importanţa marketingului în turism

În caracterizarea marketingului, specific perioadei actuale, se porneşte de la definiţia dată de Asociaţia Americană de Marketing, potrivit căreia, prin marketing se înţelege: „realizarea activităţilor economice care dirijează fluxul bunurilor şi serviciilor de la producător la consumator sau utilizator”

Profesorul american Ph. Kotler caracteriza această definiţie ca fiind proprie vechiului concept de marketing în care acesta era considerat doar un mijloc de vânzare şi de promovare a produselor şi serviciilor. În spiritul „noului concept de marketing”, profesorul Stanton defineşte marketingul ca „un întreg sistem de activităţi economice referitoare la programarea, promovarea, distribuţia şi fixarea preţurilor produselor şi serviciilor menite să satisfacă cerinţele consumatorilor actuali şi potenţiali”.

Bibliografie

Alex Nedelea, Piaţa turistică, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2003;

Al. Nedelea, Politici de marketing în turism, Ed. Economică, Bucureşti, 2003;

Bretcu,Angela- Marketing , UEM, Resita,note de curs

Constantin C. Giurescu, Istoria românilor din cele mai vechi timpuri și până astăzi, Editura Albatros, București, 1971;

Costencu, Mirela, Marketing turistic, UEM Resita, curs an III, 2010

Cristian Valentin Hapenciuc, Cercetarea statistică în turism, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 2003;

Diaconu, Mihaela, Management-marketing în turism, Brăila, Editura Independenţa Economică, 1998;

Dionisie, Cristina, Managementul turismului. Structuri de concepţie şi organizare, Editura Junimea, Iaşi, 2002;

Fekete Ildiko, Bazele Marketingului, Ed. Eftimie Murgu, Reşiţa 2001;

Ionel Bota, Monografia orașului Oravița, Ed. Timpul, Reșița, 2008;

Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oraviţa, vol II 1940-2000, Editura Timpul, Reşiţa 2005;

Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oraviţa, vol I 1817-1940, Editura Timpul, Reşiţa 2003;

Kotler, Ph, Marketing Mamagement analysis planning implementation and control ed a VIII a pretince hall englewood cliffs, NJ, 1994;

L. Anghel, C. Florescu, R. Zaharia, "Marketing", coediţie Marketer, Ed. Expert, Bucuresti, 1993;

M. Ioncică, Ed. Uranus, Strategii de dezvoltare a sectorului terţiar, Bucureşti, 2004;

Munteanu, V, Marketing pentru toţi, Ed Meridianul 28, Chisinau 1996;

N. Lupu şi colectivul, Lexicon de termeni turistici (1700 de termeni), Ed. Oscar Print, Bucureşti, 2002;

Niculescu, George, Marketing turistic, Târgu Jiu, Editura Academia Brîncuşi 2005;

Popovici Gheorghe, Ghid turistic, Reşiţa în zece dimensiuni, Reşiţa, 2011;

Puiu Nistoreanu, V. Dinu şi Alex Nedelea, Producţia şi comercializarea serviciilor turistice, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004;

Puiu Nistoreanu, Management în turism, Ed. ASE, Bucureşti, 2002;

Sim. Sam. Moldovan, Oravița de altădată și teatrul cel mai vachi din România, 1938;

Stăncioiu, Aurelia Felicia, Strategii de marketing în turism, Editura Economică, Bucureşti, 2004;

V. Danciu, Marketing international, Univ. C. Brâncoveanu, Bucuresti, 1993;

Victor Stanciu, Aurul Daciei și Imperiul Roman, Timișoara, 1942.

Preview document

Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 1
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 2
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 3
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 4
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 5
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 6
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 7
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 8
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 9
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 10
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 11
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 12
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 13
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 14
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 15
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 16
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 17
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 18
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 19
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 20
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 21
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 22
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 23
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 24
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 25
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 26
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 27
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 28
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 29
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 30
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 31
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 32
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 33
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 34
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 35
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 36
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 37
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 38
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 39
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 40
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 41
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 42
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 43
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 44
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 45
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 46
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 47
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 48
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 49
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 50
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 51
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 52
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 53
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 54
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 55
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 56
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 57
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 58
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 59
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 60
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 61
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 62
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 63
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 64
Planul de marketing al produsului turistic Oravița - civilizație și istorie - Pagina 65

Conținut arhivă zip

  • Planul de Marketing al Produsului Turistic Oravita - Civilizatie si Istorie.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetări de marketing a locurilor - mediul rural Caraș - Severin

Rezumat Cuvinte cheie: Caraş-Severin, mediul rural,turism, agroturism, localităţi. În cadrul lucrării ” Cercetări de marketing a locurilor :...

Strategia de Branding a Orașului Ciudad de Mexico

Capitolul 1. Prezentarea orașului Ciudad de Mexico (în spaniolă: Ciudad de México, sau México, Distrito Federal, adeseori México, D.F. sau doar...

Program de Marketing Netmedia

CAP.1 – PREZENTAREA SOCIETĂŢII. 1.1 Date de identificare a societăţii. NETMEDIA România S.R.L. Romania este companie Poloneza-Romana cu capital...

Branduirea orașului Hong Kong

Capitolul 1. Prezentarea oraşului Hong Kong Regiunea Autonomă Specială Hong Kong Aspecte generale Suprafaţa: 1074 km - Populaţia: 7.055.071...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?