INTRODUCERE CAPITOLUL I PROGRAMUL DE MARKETING-NOŢIUNI FUNDAMENTALE 1.1. Importanta marketingului in turism 1.2. Programul de marketing turistic CAPITOLUL II PRODUSUL TURISTIC ŞI POLITICA DE PRODUS 2. 1. Conceptul de produs turistic 2. 2. Conţinutul politicii de produs CAPITOLUL III ELABORAREA PROGRAMULUI DE MARKETING PENTRU PRODUSUL TURISTIC ORAVIŢA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE 3. 1. Prezentarea produsului turistic ORAVITA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE 3.1. Elaborarea programului de marketing pentru produsul turistic ORAVITA-ISTORIE ŞI CIVILIZAŢIE CONCLUZII BIBLIOGRAFIE
INTRODUCERE Oraviţa a fost şi este un oraş cultural. Contemporanii se străduiesc să menţină stacheta ridicată de înaintaşi şi continuă seria manifestărilor culturale omagiale, a festivalurilor de folclor, muzică, teatru, a întâlnirilor cu oameni de seamă din capitală (ex Ion Caramitru, Dan Puric), din Banat (ex Cornel Ungureanu, Ioan Păun Otiman), din Europa sau din lume. Oraviţa este cunoscută în plan regional şi naţional pentru taberele de creaţie, de literatură, pentru organizarea taberelor de vară ale pictorilor din toată țara care pictează în jurul Oraviței, unde peisajele sunt încântătoare, pentru activitatea grupului de speologi din Caraș, care anual se întâlnesc cu speologi din toată țara și fac cercetări în acest domeniu, pentru Concursul Naţional de Poezie „Mihai Eminescu”, pentru festivalul de muzică „Motoia Craiu”, pentru cel de colinde, pentru Zilele muzicii (7 -15 august) activităţi desfăşurate în colaborare cu Facultatea de muzică din Timişoara, cu dr. Nicola, cu dr. Pavel Chirilă, cu Consiliul Judeţean Caraş-Severin, cu direcţia de Cultură Caraş-Severin sau cu Facultatea de Litere din Timişoara şi Bucureşti. Un astfel de oraş baroc, încărcat de istorie şi de premiere, cu străduţele înguste şi cu geamurile curiosului la stradă, în ciuda publicităţii făcute de persoane particulare sau de instituţii prin paginile lor de internet, prin bloguri, nu atrage suficienţi turişti şi nu-şi valorifică potenţialul turistic deoarece nu există o legătură, o colaborare între instituţiile culturale şi non culturale, fiecare mulţumindu-se să-şi facă treaba în segmentul lui de interes si nici resurse financiare pentru sustinerea unui proiect/program de marketing de anvergura. Cele 6 instituţii emblematice Gara, Liceul „ Dragalina”, Casa de Cultură, Ocolul silvic, Primăria şi Teatrul Vechi trebuie să se implice maimult în aplicarea unui program de marketing care să aducă oraşului beneficii din turismul cultural. Împrejurimile, Zona Nerei, a Minisului, a Almăjului mergând până la Staţiunea Herculane, prin Cheile Nerei, excelente pentru rafting, Lacul Dracului, Ochiul Beiului care atrag turişti ce vin pentru relaxare şi petrec, de regulă, câteva zile la pensiunile din Sasca, prin morile de apă de la Rudăria, prin mănăstirile vestite pentru efectele de tămăduire sufletească ( de la Călugăra, Slatina) sau prin efectele terapeutice ale izvoarelor termale de la Herculane, pot constitui legături, elemente ale unui pachet de servicii turistice între care să fie inclus şi Oraviţa-istorie şi civilizaţie. O colaborare cu cei de la Parcul Cheile Nerei pentru servicii de ghid, cu cei de la Teatru pentru rezervarea unei zile din cele programate de turişti vizionarii unui spectacol şi cunoaşterii istoriei celui mai vechi teatru din ţară, cu cei de la SNCFR în vederea petrecerii altei zile pentru parcurgerea traseului Oraviţa-Anina cu trenul sau drezina, vizitării oraşelor Anina şi Oraviţa, dar în compania unui ghid care să le vorbească despre trecutul urbei, cu Hotelurile şi pensiunile din Herculane pentru publicitate, cu agenţiile de turism ar face posibilă realizarea programului de marketing menit a atrage turişti şi venituri. Trebuie spus că în prezent cei care vin pentru că au prieteni, cunoştinţe despre zonă, nu au un punct de informare, nu au un loc de unde să achiziţioneze amintiri, vederi, pliante, nu găsesc o ofertă concretă, specială pentru turistul venit să se relaxeze şi să cunoască. Ofertele apar la tur operatorii din Timisoara , din strainatate sau ocazional, la invitatia unei scoli, asociatii etc Lucrarea este structurata în 3 capitole şi îşi propune elaborarea unui program de marketing pentru produsul turistic „Oraviţa – istorie şi civilizaţie” Primele doua capitole, de teorie, conţin noţiuni fundamentele despre programul de marketing, despre produsul turistic şi politica de produs, iar capitolul al III-lea prezintă programul de marketing pentru produsul turistic „Oraviţa- Istorie şi civilizaţie”, pornind de la analiza mediului interne si extern, de la punctele forte , slabe, oportunitatile si amenintarile spre fixarea unor obiective generale si specifice si a unor strategii adecvate implemetarii programului de marketing conceput. CAPITOLUL I PROGRAMUL DE MARKETING – NOŢIUNI FUNDAMENTALE 1. 1 Importanţa marketingului în turism În caracterizarea marketingului, specific perioadei actuale, se porneşte de la definiţia dată de Asociaţia Americană de Marketing, potrivit căreia, prin marketing se înţelege: „realizarea activităţilor economice care dirijează fluxul bunurilor şi serviciilor de la producător la consumator sau utilizator” Profesorul american Ph. Kotler caracteriza această definiţie ca fiind proprie vechiului concept de marketing în care acesta era considerat doar un mijloc de vânzare şi de promovare a produselor şi serviciilor. În spiritul „noului concept de marketing”, profesorul Stanton defineşte marketingul ca „un întreg sistem de activităţi economice referitoare la programarea, promovarea, distribuţia şi fixarea preţurilor produselor şi serviciilor menite să satisfacă cerinţele consumatorilor actuali şi potenţiali”.
Alex Nedelea, Piaţa turistică, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2003; Al. Nedelea, Politici de marketing în turism, Ed. Economică, Bucureşti, 2003; Bretcu,Angela- Marketing , UEM, Resita,note de curs Constantin C. Giurescu, Istoria românilor din cele mai vechi timpuri și până astăzi, Editura Albatros, București, 1971; Costencu, Mirela, Marketing turistic, UEM Resita, curs an III, 2010 Cristian Valentin Hapenciuc, Cercetarea statistică în turism, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 2003; Diaconu, Mihaela, Management-marketing în turism, Brăila, Editura Independenţa Economică, 1998; Dionisie, Cristina, Managementul turismului. Structuri de concepţie şi organizare, Editura Junimea, Iaşi, 2002; Fekete Ildiko, Bazele Marketingului, Ed. Eftimie Murgu, Reşiţa 2001; Ionel Bota, Monografia orașului Oravița, Ed. Timpul, Reșița, 2008; Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oraviţa, vol II 1940-2000, Editura Timpul, Reşiţa 2005; Ionel Bota, Istoria Teatrului Vechi din Oraviţa, vol I 1817-1940, Editura Timpul, Reşiţa 2003; Kotler, Ph, Marketing Mamagement analysis planning implementation and control ed a VIII a pretince hall englewood cliffs, NJ, 1994; L. Anghel, C. Florescu, R. Zaharia, "Marketing", coediţie Marketer, Ed. Expert, Bucuresti, 1993; M. Ioncică, Ed. Uranus, Strategii de dezvoltare a sectorului terţiar, Bucureşti, 2004; Munteanu, V, Marketing pentru toţi, Ed Meridianul 28, Chisinau 1996; N. Lupu şi colectivul, Lexicon de termeni turistici (1700 de termeni), Ed. Oscar Print, Bucureşti, 2002; Niculescu, George, Marketing turistic, Târgu Jiu, Editura Academia Brîncuşi 2005; Popovici Gheorghe, Ghid turistic, Reşiţa în zece dimensiuni, Reşiţa, 2011; Puiu Nistoreanu, V. Dinu şi Alex Nedelea, Producţia şi comercializarea serviciilor turistice, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2004; Puiu Nistoreanu, Management în turism, Ed. ASE, Bucureşti, 2002; Sim. Sam. Moldovan, Oravița de altădată și teatrul cel mai vachi din România, 1938; Stăncioiu, Aurelia Felicia, Strategii de marketing în turism, Editura Economică, Bucureşti, 2004; V. Danciu, Marketing international, Univ. C. Brâncoveanu, Bucuresti, 1993; Victor Stanciu, Aurul Daciei și Imperiul Roman, Timișoara, 1942.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.