Cuprins
- Introducere 3
- Capitolul 1. Planul de marketing,o abordare teoretică 4
- 1.1. Conceptul de planificare si plan de marketing 4
- 1.2. Planul de marketing- noţiuni, opinii 6
- 1.2.1. Conţinutul şi structura planului de marketing 8
- 1.3. Auditul de marketing. 11
- 1.4. Strategii de marketing si tipurile 13
- 1.5. Programul de marketing 15
- Capitolul 2. ’’Bucuria’’ S.A. o companie de dulciuri din Republica Moldova 17
- 2.1. Istoricul şi evoluţia S.A. ,,Bucuria” 17
- 2.2. Rezultatele obţinute în ultimii 3 ani 19
- 2.3 Micromediul intreprinderii ,,Bucuria” S.A 21
- 2.3.1 Analiza activităţii de marketing a întreprinderii Bucuria 24
- 2.4. Macromediul întreprinderii ,,Bucuria” S.A 28
- 2.5. Structura organizatorică a înterprinderii 29
- 2.6. Sistemul de conducere,,Bucuria” S.A 30
- Concluziile 33
- Anexa 1 35
- Anexa 2 37
- Anexa 3 38
Extras din disertație
Introducere
Fiecare om din societate, are un plan în viaţa lui, şi anume ce vrea sa realizeze pe plan profesional şi personal, pentru realizarea acestora parcurgem nişte paşi consecutivi.
Am ales acesta tema deoarece, planul are o importanţă majoră în succesul unei companii, a rezultatelor obţinute în topul firmelor mari şi nu în ultimul rînd, a companiilor şi firmelor care nu au un departament de marketing a lipsei de profesionalism.
Pe parcursul anilor s-a dovedit ca rolul unui plan de marketing asigură activitatea unei companii, parcurgerea paşilor cu o analiză corectă faţă de piaţa concurentă.
Lucrarea are doua capitole, în primul capitol cel teoretic, am dezvoltat noţiunea de planificare, planul de marketing, elementele de baza a unui plan de marketing, conţinutul şi structura, auditul de marketing, strategiile de marketing, tipuri de strategii de marketing şi programul de marketing cu o abordare teoretică.
In cel de al doilea capitol, despre înterprinderea de dulciuri ’’Bucuria’’ S.A., istoricul, evoluţia, rezultatele obţinute, micromediul înterprinderii, activitatea de marketing, macromediul, structura organizţională şi sistemul de conducere.
’’Planificarea este aducerea viitorului în prezent, astfel încât poţi acţiona asupra sa, acum.’’
de Alan Lakei
CAPITOLUL I PLANUL DE MARKETING – o abordare teoretică
1.1.Conceptul de planificare şi plan.
Conceptele de ’’planificare‘‘ şi ’’plan‘‘ anume pentru înterprinderile de pe piaţă românescă au aparut la începutul anilor ’90 care trebuie să dobîndească o nouă importantă.Intelegerea rolului planificării de marketing în cadrul companiilor, înterprinderilor presupune considerarea procesului global de planificare strategică.
’’Planificarea este procesul de a alege dintre multe opţiuni’’. de Richard I. Winwoo
Marketingul- conform unui dictionar american de termeni economici,’’procesul de planificare şi execuţie a conceperii,stabilirii preţului,promovării şi distribuţiei unui bun, serviciu sau a unei idei pentru a crea schimburi ce satisfac scopuri individuale şi organizaţionale’’ în esenţă marketingul este planificare.
’’ Succesul unei înterprinderi în privinţa activităţii sale de marketing depinde nu numai de ocazionalele sclipituri de geniu, şi de efortul consecvent de elaborare şi îndeplinire a planului de marketing.Planul de marketing poate orienta demersurile înterprinderii în direcţia dorită, pentru realizarea misiunii şi obiectivelor sale de ansamblu.’’
Preview document
Conținut arhivă zip
- Planul de Marketing - O Abordare Teoretica.doc