Politica de Produs

Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Astazi, marketingul este o conditie de baza a reusitei pe piata. In conditiile unei economii globale caracterizata printr-o competitie acerba, competitie care se reflecta in conditii din ce in ce mai dure pentru companii, marketingul constituie solutia pentru a face fata concurentei si pentru a satisface nevoile si dorintele consumatorilor. William H. Davidow afirma ca "in timp ce marile dispozitive sunt inventate in laborator, marile produse sunt inventate in compartimentul de marketing".
Produsul este privit din perspectiva asteptarilor pe care consumatorul le are si carora produsul le poate raspunde in diferite grade. Cerintele si viziunea de marketing a produsului pornesc de la client si nu de la producator.
Am ales aceasta tema deoarece sunt de parere ca politica de produs este cea mai importanta din mixul de marketing. Spun ca este cea mai importanta pentru ca produsul este imaginea unei companii, el poarta brandul, prin el organizatia ajunge la client, iar acesta alege sa-i fie fidel sau nu. Asadar produsul trebuie bine gandit si proiectat in urma prospectarii pietei, dar mai ales trebuie bine aleasa strategia ce trebuie adoptata pentru a ajunge la segmentul de piata interesat de produsele companiei.
Organizatia studiata este S.C.Vrancart S.A. fiind cel mai mare producator cu capital integral autohton de hartie de toaleta, hartie pentru carton ondulat, carton ondulat si ambalaje din carton ondulat de pe piata romaneasca si unul dintre primi cinci din tara, oferind o gama larga de produse la preturi acceptabile si o calitate superioara. 
Lucrarea de fata este structurata pe trei capitole. In primul capitol este prezentat conceptul de produs considerat ca fiind elementul de baza al mixului de marketing al organizatiei, elementele de baza ale produsului, gama de produs si ciclul de viata al acestora.
In al doilea capitolul este prezentat importanta mediului de marketing cu cele doua subcategorii: intern si extern. Am prezentat pe scurt si istoricul companiei, unde Vrancart este in primele locuri in ceea ce priveste vanzarile si livrarile de carton ondulat, lider pe piata fiind Rondo Carton Cluj .
In deschiderea capitolului trei este prezentata structura organizationala a firmei, locul organizatiei in ierarhia firmelor de hartie si carton ondulat si nu in ultimul rand continutul politicii si strategiile de produs la SC Vrancart SA.
CAPITOLUL I - PRODUSUL - VARIABILA ESENTIALA A MIXULUI DE MARKETING
Informatiile prezentate in primul capitol au drept scop explicarea conceptelor si atributiile politicii de produs pentru a contura domeniul de cercetare al lucrarii de dizertatie si pentru a pune bazele teoretice ale cercetarii.
1.1. DEFINIREA CONCEPTUALA SI OPERATIONALA A PRODUSULUI
Produsul reprezinta un element al mix-ului de marketing de o deosebita importanta pentru intreprindere, un instrument util practicarii unui management performant. In practica, politicile de produs se cupleaza cu cerintele tinta, formand cuplu produs piata, prin intermediul carora se realizeaza obiectivele strategice ale intreprinderii.
Produsul este orice bun apt sa satisfaca nevoile si dorintele consumatorilor in cadrul pietii. Reprezentand ansamblul instrumentelor ce declanseaza cererea exprimata de consumator pe piata ,produsul trebuie considerat, in prezent, intr-o conceptie de sistem, ce inglobeaza alaturi de substanta materiala a bunului , intreaga ambianta ce-l inconjoara, formata dintr-o paleta larga de elemente acorporale. Literatura de specialitate defineste tot mai frecvent aceasta acceptiune cu caracter intregrator prin elementul de produs total.
Notiunea de produs a facut de-a lungul timpului obiectul unor multiple abordari, care, cu toate ca s-au sprijinit, in buna masura, pe o intelegere subiectiva a termenului de valoare, au reprezentat pasi notabili in evolutia conceptului analizat. 
Din punct de vedere conceptual, produsul este definit printr-o diversitate de formulari. Dupa unii economisti, produsul este un ansamblu de atribute si caracteristici tangibile si intangibile, pe care cumparatorul le accepta deoarece ii satisfac anumite nevoi de bunuri materiale si servicii. Dupa altii, ,,bun sau serviciu" rezultat din activitatea economica, destinat satisfacerii directe sau indirecte ale unor nevoi, in sens larg fiind sinonim cu notiunea de bun economic. Produsul reprezinta un obiect sau bun material, idee sau rezultatul executarii unei lucrari sau prestarii unui serviciu care aduce satisfactie sau avantaj cumparatorului.
Un produs se poate prezenta sub forma de serviciu, bun material sau ca un obiect fizic, consumatorii cumparand avantajele de care beneficiaza din partea bunului. In general, in definirea unui produs intervin urmatoarele elemente :
a) componentele corporale (tangibile materiale) care se refera la caracteristicile merceologice ale produsului si ambalajului sau, precum si de utilitatea lor functionala- greutate, volum, durata, culoare, etc . ;
b) componentele acorporale (intangibile, imateriale) cuprind elementele ce nu au corp material nemijlocit: marca si numele, licenta de fabricatie sau comercializare, pretul sau orice alt serviciu acordat pentru produs;
c) comunicatiile privitoare la produs- care se concretizeaza in ansamblul informatiilor transmise de firma catre consumatorul potential;
d) Imaginea produsului (atribut imaterial, simbolic) ce semnifica o imagine clara, pozitiva si diferentiata, scotand produsul respective in evidenta si conferindu-i o pozitie de sine statatoare in oferta global.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!