Politica de promovare a companiei Petrom SA

Cuprins disertație Cum descarc?

CUPRINS
Introducere - 3 -
CAPITOLUL 1. PIAŢA PETROLULUI ÎN SITUAŢIA DE CRIZĂ - 5 -
1.1. PETROLUL – PRIMA INDUSTRIE A LUMII - 5 -
1.2. PIAŢA PETROLULUI ÎN ROMÂNIA - 6 -
1.3. PIAŢA PETROLULUI ÎN SITUAŢIA DE CRIZĂ - 8 -
1.4. PREŢUL PETROLULUI - 9 -
CAPITOLUL 2. PREZENTARE GENERALĂ PETROM S.A. (OMV PETROM S.A.) - 13 -
2.1. SCURT ISTORIC - 14 -
2.2. STRUCTURA ACŢIONARIATULUI PETROM - 15 -
2.3. SECTOARE DE ACTIVITATE - 16 -
2.4. PRODUSE ŞI SERVICII - 18 -
2.4.1. PRODUSE - 18 -
2.4.2. SERVICII - 18 -
2.5. ANALIZĂ FINANCIARĂ - 19 -
CAPITOLUL 3. POLITICA DE PROMOVARE - 21 -
3.1. PIAŢA COMPANIEI PETROM - 21 -
3.2. ORGANIZAREA DEPARTAMENTULUI DE MARKETING - 22 -
3.3. POLITICA DE PROMOVARE A COMPANIEI PETROM - 24 -
3.3.1 LOGO-UL ŞI MESAJUL PROMOŢIONAL AL COMPANIEI PETROM - 25 -
3.3.2. TEHNICI PROMOŢIONALE - 26 -
3.3.3. RELAŢII PUBLICE ŞI RESPONSABILITATE SOCIALĂ - 30 -
3.3.4. METODE NOI DE PROMOVARE ÎN CADRUL FIRMEI MODERNE - 35 -
3.4. CERCETARE DE MARKETING PRIVIND PRODUSELE OFERITE DE PETROM (COMBUSTIBILI) LA NIVELUL MUNICIPIULUI BRAŞOV - 37 -
3.4.1. IDENTIFICAREA IPOTEZELOR GENERALE ŞI STATISTICE ALE CERCETĂRII - 37 -
3.4.2. OBIECTIVELE CERCETĂRII - 39 -
3.4.3. DETERMINAREA MĂRIMII EŞANTIONULUI - 40 -
3.4.4. ANALIZA ŞI PRELUCRAREA DATELOR - 41 -
CAPITOLUL 4. CONCLUZII ŞI PROPUNERI - 49 -
Bibliografie - 53 -
ANEXA 1 - 54 -


Extras din disertație Cum descarc?

Introducere
Petrolul constituie resursa energetică de bază în sistemul consumului energetic mondial, ponderea petrolului în consumul de energie fiind în medie de 39%, iar în unele regiuni ajungând şi la 60%. România este cel mai mare producător de petrol neprelucrat, având cea mai mare capacitate de rafinare şi cel mai mare sector energetic din Europa de Sud – Est. 
Piaţa produselor petroliere din România se află într-o continuă dezvoltare, motivul principal fiind reprezentat de simpla achiziţie de maşini a românilor, care, în ziua de astăzi a devenit mai mult decât o necesitate. De la an la an se consumă tot mai multe produse, în special benzină şi motorină. Piaţa românească de petrol este matură, fiind avantajată de propriile resurse şi de numărul mare de consumatori. La momentul actual, companiile petroliere din România reprezintă cel mai mare contribuabil la bugetul de stat. Petrolul reprezintă unul dintre elementele de care depinde toată industria modernă.
Tema aleasă pentru lucrarea de faţă este „Managementul marketing-ului. Politica de promovare ” iar studiul de caz am ales să-l realizez asupra uneia dintre cele mai mari şi importante companii petroliere din România la momentul actual, compania Petrom. 
Obiectivele urmărite în cadrul acestei lucrări sunt următoarele:
- prezentarea pieţei petroliere, a evoluţiei acesteia de-alungul timpului, dar şi a industriei petrolului în situaţii de criză;
- analiza modului în care se realizează politica de promovare în cadrul companiei Petrom;
- realizarea unei cercetării de marketing privind produsele oferite de compania Petrom, în special carburanţii, la nivelul judeţului Braşov; scopul principal al acestei cercetări fiind de a identifica părerile consumatorilor cu privire la produsele oferite de compania petrolieră;
- propuneri de îmbunătăţire.
Metodologie: realizarea studiului are la bază o analiză făcută asupra companiei, am recurs la analizarea site-ului firmei, de unde am cules mai multe informaţii, şi de asemenea am studiat anumite rapoarte privind activitatea companiei din ultimii ani şi articole apărute în media.
Pentru a atinge scopul principal al lucrării am recurs la mai multe metode de cercetare, şi anume: cercetare pe bază de bibliografie, studiu de caz în cadrul companiei, precum şi o cercetare de piaţă în rândul populaţiei din Braşov. Instrumentul pe baza căruia se va realiza cercetarea este un chestionar compus din 27 de întrebări, iar datele culese vor fi analizate cu ajutorul programului SPSS, care ne va releva, pe baza preferinţelor consumatorilor, datele care ne interesează pentru scopul lucrării. 
Absolvent: Ioana Cristina N. Rătescu Promoţia: 2013
Programul de studii: MANAGEMENT ŞI STRATEGII DE AFACERI - Masterat 
Conducător ştiinţific: Prof. Univ. Dr. Nicolaie Antonoaie
Tema lucrării: Managementul marketingului. Politica de promovare
Studiu de caz efectuat la: S.C. Petrom S.A. 
Rezumatul lucrării:
Structura lucrării cuprinde 4 capitole. În primul capitol am prezentat piaţa petrolieră, atât din România, cât şi piaţa internaţională, evoluţia acesteia de-alungul timpului, precum şi industria petrolului în situaţii de criză.
În capitolul al doilea am descris compania, am prezentat un scurt istoric al acesteia, sectoarele de activitate, produsele şi serviciile oferite, precum şi o mică analiză financiară.
Capitolul al treilea cuprinde descrierea politicii de promovare adoptată de compania în cadrul căreia am ales să realizez studiul de caz şi o cercetare de marketing realizată la nivelul municipiului Braşov privind produsele şi serviciile oferite de companie
În ultimul capitol am formulat concluziile generale deprinse în urma realizării studiului de caz asupra companiei S.C. Petrom S.A. şi propuneri de îmbunătăţire.
Capitolul
Nr. pagini Nr. figuri Nr. tabele Nr. referinţe bibliografice
Nr. Denumire 
1. Piaţa petrolului în situaţia de criză 8 1 1 6
2. Prezentare generală Petrom S.A. 8 1 6 4
3. Politica de promovare 28 5 1 17
4. Concluzii şi propuneri 4 0 0 0
Sinteza Lucrării de disertaţie Nr. pagini text Nr. figuri Nr. tabele Nr. referinţe bibliografice Anexe (nr. pag.)
52 7 8 27 5
CAPITOLUL 1. PIAŢA PETROLULUI ÎN SITUAŢIA DE CRIZĂ
1.1. PETROLUL – PRIMA INDUSTRIE A LUMII
Începutul industriei petroliere moderne datează din anul 1854 când un grup de oameni de afaceri americani i-au cerut distinsului profesor de chimie, Benjamin Silliman Jr., de la Universitatea Yale, să realizeze o analiză a proprietăţilor "uleiului de rocă" (petrol), cu scopul de a afla dacă acesta putea fi folosit ca lubrifiant sau combustibil pentru iluminat. Rezultatele studiului au fost remarcabile, analiza realizată la acel moment fiind considerată acum "un punct de cotitură în crearea industriei petroliere".


Fisiere în arhivă (1):

  • Politica de Promovare a Companiei Petrom SA.doc

Imagini din acest disertație Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această disertație cu doar 8€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!