Politica de Promovare a Companiei Petrom SA

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS
Introducere - 3 -
CAPITOLUL 1. PIATA PETROLULUI IN SITUATIA DE CRIZA - 5 -
1.1. PETROLUL - PRIMA INDUSTRIE A LUMII - 5 -
1.2. PIATA PETROLULUI IN ROMANIA - 6 -
1.3. PIATA PETROLULUI IN SITUATIA DE CRIZA - 8 -
1.4. PRETUL PETROLULUI - 9 -
CAPITOLUL 2. PREZENTARE GENERALA PETROM S.A. (OMV PETROM S.A.) - 13 -
2.1. SCURT ISTORIC - 14 -
2.2. STRUCTURA ACTIONARIATULUI PETROM - 15 -
2.3. SECTOARE DE ACTIVITATE - 16 -
2.4. PRODUSE SI SERVICII - 18 -
2.4.1. PRODUSE - 18 -
2.4.2. SERVICII - 18 -
2.5. ANALIZA FINANCIARA - 19 -
CAPITOLUL 3. POLITICA DE PROMOVARE - 21 -
3.1. PIATA COMPANIEI PETROM - 21 -
3.2. ORGANIZAREA DEPARTAMENTULUI DE MARKETING - 22 -
3.3. POLITICA DE PROMOVARE A COMPANIEI PETROM - 24 -
3.3.1 LOGO-UL SI MESAJUL PROMOTIONAL AL COMPANIEI PETROM - 25 -
3.3.2. TEHNICI PROMOTIONALE - 26 -
3.3.3. RELATII PUBLICE SI RESPONSABILITATE SOCIALA - 30 -
3.3.4. METODE NOI DE PROMOVARE IN CADRUL FIRMEI MODERNE - 35 -
3.4. CERCETARE DE MARKETING PRIVIND PRODUSELE OFERITE DE PETROM (COMBUSTIBILI) LA NIVELUL MUNICIPIULUI BRASOV - 37 -
3.4.1. IDENTIFICAREA IPOTEZELOR GENERALE SI STATISTICE ALE CERCETARII - 37 -
3.4.2. OBIECTIVELE CERCETARII - 39 -
3.4.3. DETERMINAREA MARIMII ESANTIONULUI - 40 -
3.4.4. ANALIZA SI PRELUCRAREA DATELOR - 41 -
CAPITOLUL 4. CONCLUZII SI PROPUNERI - 49 -
Bibliografie - 53 -
ANEXA 1 - 54 -


Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Petrolul constituie resursa energetica de baza in sistemul consumului energetic mondial, ponderea petrolului in consumul de energie fiind in medie de 39%, iar in unele regiuni ajungand si la 60%. Romania este cel mai mare producator de petrol neprelucrat, avand cea mai mare capacitate de rafinare si cel mai mare sector energetic din Europa de Sud - Est. 
Piata produselor petroliere din Romania se afla intr-o continua dezvoltare, motivul principal fiind reprezentat de simpla achizitie de masini a romanilor, care, in ziua de astazi a devenit mai mult decat o necesitate. De la an la an se consuma tot mai multe produse, in special benzina si motorina. Piata romaneasca de petrol este matura, fiind avantajata de propriile resurse si de numarul mare de consumatori. La momentul actual, companiile petroliere din Romania reprezinta cel mai mare contribuabil la bugetul de stat. Petrolul reprezinta unul dintre elementele de care depinde toata industria moderna.
Tema aleasa pentru lucrarea de fata este ,,Managementul marketing-ului. Politica de promovare " iar studiul de caz am ales sa-l realizez asupra uneia dintre cele mai mari si importante companii petroliere din Romania la momentul actual, compania Petrom. 
Obiectivele urmarite in cadrul acestei lucrari sunt urmatoarele:
- prezentarea pietei petroliere, a evolutiei acesteia de-alungul timpului, dar si a industriei petrolului in situatii de criza;
- analiza modului in care se realizeaza politica de promovare in cadrul companiei Petrom;
- realizarea unei cercetarii de marketing privind produsele oferite de compania Petrom, in special carburantii, la nivelul judetului Brasov; scopul principal al acestei cercetari fiind de a identifica parerile consumatorilor cu privire la produsele oferite de compania petroliera;
- propuneri de imbunatatire.
Metodologie: realizarea studiului are la baza o analiza facuta asupra companiei, am recurs la analizarea site-ului firmei, de unde am cules mai multe informatii, si de asemenea am studiat anumite rapoarte privind activitatea companiei din ultimii ani si articole aparute in media.
Pentru a atinge scopul principal al lucrarii am recurs la mai multe metode de cercetare, si anume: cercetare pe baza de bibliografie, studiu de caz in cadrul companiei, precum si o cercetare de piata in randul populatiei din Brasov. Instrumentul pe baza caruia se va realiza cercetarea este un chestionar compus din 27 de intrebari, iar datele culese vor fi analizate cu ajutorul programului SPSS, care ne va releva, pe baza preferintelor consumatorilor, datele care ne intereseaza pentru scopul lucrarii. 
Absolvent: Ioana Cristina N. Ratescu Promotia: 2013
Programul de studii: MANAGEMENT SI STRATEGII DE AFACERI - Masterat 
Conducator stiintific: Prof. Univ. Dr. Nicolaie Antonoaie
Tema lucrarii: Managementul marketingului. Politica de promovare
Studiu de caz efectuat la: S.C. Petrom S.A. 
Rezumatul lucrarii:
Structura lucrarii cuprinde 4 capitole. In primul capitol am prezentat piata petroliera, atat din Romania, cat si piata internationala, evolutia acesteia de-alungul timpului, precum si industria petrolului in situatii de criza.
In capitolul al doilea am descris compania, am prezentat un scurt istoric al acesteia, sectoarele de activitate, produsele si serviciile oferite, precum si o mica analiza financiara.
Capitolul al treilea cuprinde descrierea politicii de promovare adoptata de compania in cadrul careia am ales sa realizez studiul de caz si o cercetare de marketing realizata la nivelul municipiului Brasov privind produsele si serviciile oferite de companie
In ultimul capitol am formulat concluziile generale deprinse in urma realizarii studiului de caz asupra companiei S.C. Petrom S.A. si propuneri de imbunatatire.
Capitolul
Nr. pagini Nr. figuri Nr. tabele Nr. referinte bibliografice
Nr. Denumire 
1. Piata petrolului in situatia de criza 8 1 1 6
2. Prezentare generala Petrom S.A. 8 1 6 4
3. Politica de promovare 28 5 1 17
4. Concluzii si propuneri 4 0 0 0
Sinteza Lucrarii de disertatie Nr. pagini text Nr. figuri Nr. tabele Nr. referinte bibliografice Anexe (nr. pag.)
52 7 8 27 5
CAPITOLUL 1. PIATA PETROLULUI IN SITUATIA DE CRIZA
1.1. PETROLUL - PRIMA INDUSTRIE A LUMII
Inceputul industriei petroliere moderne dateaza din anul 1854 cand un grup de oameni de afaceri americani i-au cerut distinsului profesor de chimie, Benjamin Silliman Jr., de la Universitatea Yale, sa realizeze o analiza a proprietatilor "uleiului de roca" (petrol), cu scopul de a afla daca acesta putea fi folosit ca lubrifiant sau combustibil pentru iluminat. Rezultatele studiului au fost remarcabile, analiza realizata la acel moment fiind considerata acum "un punct de cotitura in crearea industriei petroliere".


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Promovare a Companiei Petrom SA.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!