Politica Fiscala Romaneasca - Componenta a Politicilor Fiscale Europene

Cuprins disertatie Cum descarc?

CUPRINS:
I. POLITICA FISCALA ROMANEASCA - COMPONENTA A POLITICILOR FISCALE EUROPENE 3
I.1. CONCEPTUL DE POLITICA FISCALA: 3
I.2. SISTEMUL FISCAL IN ROMANIA IN PERIOADA POST-ADERARII LA UNIUNEA EUROPEANA 4
I.3. POLITICI FISCALE EUROPENE APLICATE IN ROMANIA 5
II. MECANISME ALE FISCALITATII ASUPRA PERFORMANTELOR FIRMEI 7
II.1. FOLOSIREA IMPOZITELOR CA PARGHII ECONOMICO-FINANCIARE LA NIVELUL INTREPRINDERII 7
II.2.ROLUL STATULUI IN ECONOMIE 9
II.2.OBIECTIVELE POLITICII FISCALE PENTRU IMM-URI 11
III. IMPACTUL FISCALITATII ASUPRA REZULTATELOR INTREPRINDERII CGS ROMANIA 12
III.1. ASPECTE GENERALE PRIVIND COMPANIA. PIATA PE CARE ACTIVEAZA 12
III.2. INFLUENTA FISCALITATII ASUPRA PROFITULUI INTREPRINDERII 14
III.2.1. Impactul fiscalitatii asupra cheltuielilor cu personalul 15
III.2.2. Impactul fiscalitatii asupra cheltuielilor cu dobanda: 17
III.3. INFLUENTA AMORTIZARII FISCALE ASUPRA REZULTATELOR INTREPRINDERII 20
III.4. INFLUENTA CHELTUIELILOR NEDEDUCTIBILE SI A CELOR CU DEDUCTIBILITATE LIMITATA DE LA IMPOZITUL PE PROFIT ASUPRA REZULTATELOR INTREPRINDERII 24
IV. STUDIU DE CAZ 30
IV.1. MODEL ECONOMETRIC DE REGRESIE LINIARA PROFIT NET ~ CHELTUIALA CU AMORTIZAREA 30
IV.2. MODEL ECONOMETRIC DE REGRESIE LINIARA PROFIT NET ~ IMPOZIT PE PROFIT 37
IV.3. MODEL ECONOMETRIC DE REGRESIE LINIARA SIMPLA PROFIT NET ~ CHELTUIELI NEDEDUCTIBILE 41
IV.4. MODEL ECONOMETRIC DE REGRESIE LINIARA MULTIPLA PROFIT NET ~ IMPOZIT PE PROFIT ~ CHELTUIELI NEDEDUCTIBILE 44
BIBLIOGRAFIE 49


Extras din disertatie Cum descarc?

I. Politica fiscala romaneasca - componenta a politicilor fiscale europene
I.1. Conceptul de politica fiscala:
Sistemul fiscal actioneaza asupra tuturor intreprinderilor, influenta manifestandu-se la nivelul tuturor agentilor economici. Impozitele si taxele fundamenteaza activitatea fiscala, acestea fiind concepute prin legi, ordnonante ori hotarari de guvern aprobate prin legi si sunt elementele fiscale de baza pentru intreg sistemul fiscal. Sistemul fiscal ca ansamblu de principii, reguli si mod de organizare, se materializeaza in legi sau acte normative cu putere de lege emise cu scopul de a colecta veniturile statului si a reglementa cheltuirea acestora. Totodata, acesta determina capacitatea statului de a finanta cheltuielile bugetare. In Romania, sarcina crearii unui sistem si a unei strategii fiscale revine legislativului (Parlamentului) si executivului (Guvernului). Politica fiscala a statului este un factor determinant, in sensul ca, atat executivul cat si legislativul trebuie sa stabileasca sistemul fiscal pe care il practica, cat si strategia de urmat in cadrul administratiei fiscale.
In literatura de specialitate, politica fiscala, in sens larg, se constituie in cadrul activitatii autoritatii publice locale de percepere si utilizare a resurselor necesare satisfacerii consumului public si furnizarii de servicii si bunuri publice. O asemenea activitate declanseaza un proces de redistribuire,in masura in care resursele prelevate de catre stat sunt dirijate unor destinatari, care le utilizeaza conform dorintei lor, diferita de aceea a posesorilor initiali. Politica fiscala este una din componentele mix-ului de politici
macroeconomice care sprijina procesul dezvoltarii economice al dezinflatiei si care, alaturi de politicile de curs valutar si a veniturilor, creeaza gradul de predictibilitate necesar atingerii unor indicatori macrofinanciari optimi. Componenta de baza a programului guvernare, aceasta politica reprezinta un instrument important in dezvoltarea economica eficienta, avand rolul de a incuraja ramurile performante ale economiei, de a stimula economisirea, comportamentul elevat de munca si spiritul antreprenorial. Tabloul macroeconomic de ansamblu al economiei romanesti, ilustreaza realizarea, continuarea si mentinerea cresterii economice, sustinuta de exporturi si investitii. Acest tablou implica o politica fiscala prudenta, mentinerea deficitului de cont curent si a datoriei publice in limite controlabile, continuarea consolidarii accesului pe pietele internationale de capital, mentinerea deficitului bugetar redus, finantat in conditii neinflationiste.
Cheia de bolta a politicii fiscale este relaxarea fiscala ca mijloc de detensionare a mediului de afaceri, de stimulare a initiativei private si de incurajare a oficializarii economiei ascunse. In acelasi timp, relaxarea fiscala va asigura sustenabilitatea cresterii economice prin extinderea bazei de impozitare ca urmare a extinderii activitatilor economice oficiale (atat la nivel antreprenorial cat si la nivelul ofertei de munca). Relaxarea fiscala trebuie sa confere mediului de afaceri din Romania flexibilitate, predictibilitate si elasticitate.
I.2. Sistemul fiscal in Romania in perioada post-aderarii la Uniunea Europeana
Sistemul fiscal romanesc nu poate fi aliniat complet sistemului Uniunii Europene, in primul rand pentru ca economiile sunt diferite in tarile dezvoltate comparativ cu Romania care este inca o tara emergenta. In tarile dezvoltate, membre UE, exista o economie si o piata echilibrata care s-a realizat dupa o lunga perioada de dezvoltare, in Romania conditiile social-economice fiind mult diferite. Datorita acestor diferente consistente, s-a reusit doar o anumita armonizare fiscala, insa in continuare se incearca unificarea sistemelor fiscale nationale. 
Reforma fiscala din tara noastra urmareste elaborarea unui sistem fiscal modern, coerent, echitabil si eficient, care sa asigure incasarea veniturilor bugetare necesare finantarii activitatii economice si sociale , veniturile bugetare fiind realizate pe cale fiscala dar si prin metode administrative. 
In contextul actual, cel de post-aderare la Uniunea Europeana, datorita desfiintarii sistemului vamal si alinierii sistemelor fiscale ale tarilor membre, este necesar ca sistemul fiscal romanesc sa se alinieze cu sistemele fiscale ale celorlalte tari din UE. Armonizarea fiscala are ca obiective principale creearea conditiilor optime pentru crestere economica, combaterea si previziunea evaziunii fiscale, precum si evitarea dublei impuneri. Armonizarea fiscala este multidimensionala si influenteaza majoritatea elementelor sistemului fiscal: impozitele si taxele, distribuirea veniturilor, balanta de plati, stabilitatea si cresterea economica. Uniunea Europeana a definit armonizarea fiscala ca un proces prin care sistemele fiscale ale statelor membre sunt aliniate in asa fel incat considerente de ordin fiscal nu mai influenteaza fluxurile interstatale de marfuri si factorii de productie in cadrul comunitatii. Obiectivele urmarite de UE in contextul armonizarii sunt necesitatea asigurarii unei concurente loiale in cadrul pietei comune, anihilarea frontierelor fiscale, procesul de unificare a pietei. Pentru indeplinirea acestor obiective, 
s-au luat masuri insa, exista inca diferente atat in ceea ce priveste sarcina fiscala cat si in ceea ce priveste structura veniturilor provenite din taxe si impozite. Un domeniu important al armonizarii fiscale il reprezinta impozitele indirecte, impozite ce sunt cuprinse in pretul marfii, suportate de catre consumatorul final, taxa pe valoarea adaugata, accizele, taxele vamale, iar daca un stat membru ar fi impus impozite indirecte
mai mari pentru produsele altui stat membru comparativ cu produsele sale proprii, premisa concurentei loiale in Uniunea Europeana nu ar mai fi existat. In ceea ce priveste impozitele directe (impozit pe profit, (impozit pe venit etc.) fiecare stat isi pastreaza intacta suveranitatea fiscala. Totodata, adoptarea reglementarilor in domeniul fiscal se face cu unanimitate de voturi in Consiliul Uniunii Europene.


Fisiere in arhiva (5):

  • Politica Fiscala Romaneasca - Componenta a Politicilor Fiscale Europene
    • Bibliografie_Dizertatie.doc
    • Cuprins.doc
    • Eurostat_Table.xls
    • Motivatie.doc
    • Politica Fiscala Romaneasca - Componenta a Politicilor Fiscale Europene.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!