Politici de Prevenire a Accidentelor Majore

Disertație
7.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 10081
Mărime: 59.12KB (arhivat)
Publicat de: Emi D.
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. univ. dr.ing. Matei Ion

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL 1 : DEFINIREA CONCEPTELOR ŞI A NOŢIUNILOR DE BAZĂ
  3. UTILIZATE ÎN DOMENIUL PREVENIRII ACCIDENTELOR MAJORE 5
  4. CAPITOLUL 2 : PRINCIPIILE PREZENTĂRII DEMERSULUI CĂTRE TITULARUL
  5. ACTIVITĂŢII
  6. 2.1. Persoane cărora li se adresează prezentarea demersului de implementare a
  7. sistemului de management al securităţii 9
  8. 2.2. Obiectivele prezentării
  9. 2.2.1. Directiva SEVESO II
  10. 2.2.2. Domeniul de aplicare al SMS
  11. 2.2.3. Integrarea SMS în alte sisteme de management ale organizaţiei
  12. 2.2.3.1. Managementul după bucla lui Deming
  13. 2.2.3.2. Piramida documentară
  14. 2.2.3.3. Specificitatea SMS în cadrul unui sistem de management
  15. integrat 10
  16. CAPITOLUL 3 : MODUL DE LANSARE AL DEMERSULUI 24
  17. 3.1. Realizarea diagnosticului organizaţiei
  18. 3.2. Constituirea echipelor de lucru
  19. 3.3. Planificarea modului de aplicare al demersului 25
  20. CAPITOLUL 4 : STUDIU DE CAZ PRIVIND IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE
  21. ANAGEMENT AL SECURITĂŢII
  22. 4.1. Principiile controlului riscurilor majore
  23. 4.2. Prezentarea exemplului reţinut pentru ilustrarea demersului
  24. 4.3. Controlul activităţilor IPS
  25. 4.3.1. Etapa 1:Elaborarea listei activităţilor IPS care corespund funcţiilor IPS
  26. 4.3.2. Etapa 2: Precizarea mijloacelor organizatorice destinate realizării
  27. activităţilor IPS
  28. 4.3.3. Etapa 3 : Precizarea modalităţilor de management al mijloacelor
  29. organizatorice
  30. 4.3.4. Etapa 4: Elaborarea listei cerinţelor tehnice necesare pentru realizarea
  31. activităţilor IPS
  32. 4.3.5. Etapa 5 : Precizarea activităţilor de management a cerinţelor tehnice
  33. 4.3.6. Etapa 6 : Precizarea mijloacelor organizatorice destinate controlului
  34. activităţilor de management a cerinţelor tehnice
  35. 4.3.7. Precizarea modalităţilor de management a mijloacelor organizatorice
  36. definite
  37. 4.4. Controlul echipamentelor IPS
  38. 4.4.1. Etapa A : Elaborarea listei echipamentelor IPS corespunzătoare
  39. funcţiilor IPS
  40. 4.4.2. Etapa B : Elaborarea listei cerinţelor tehnice necesare pentru
  41. îndeplinirea funcţiilor IPS de către echipamentele IPS
  42. 4.4.3. Etapa C : Precizarea activităţilor de management a cerinţelor tehnice
  43. 4.4.4. Etapa D : Precizarea mijloacelor organizatorice destinate controlului
  44. activităţilor de management al cerinţelor tehnice 28
  45. Pag
  46. 4.4.5. Etapa E : Precizarea modalităţilor de management a mijloacelor
  47. organizatorice definite
  48. 4.5. Controlul activităţilor de analiză a riscurilor
  49. 4.5.1. Etapa a : Elaborarea listei cerinţelor tehnice necesare pentru realizarea
  50. activităţilor de analiză a riscurilor identificate
  51. 4.5.2. Etapa b : Precizarea mijloacelor organizatorice destinate realizării
  52. activităţii de analiză a riscurilor
  53. 4.6. Controlul calităţilor de management a modificărilor
  54. CAPITOLUL 5 : CONCLUZII PRIVIND MODUL DE ELABORARE A POLITICII DE
  55. PREVENIRE A ACCIDENTELOR MAJORE ŞI A MANUALULUI
  56. SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL SECURITĂŢII
  57. 5.1. Elaborarea politicii de prevenire a accidentelor majore (PPAM)
  58. 5.2. Elaborarea manualului sistemului de management al securităţii
  59. BIBLIOGRAFIE 48

Extras din disertație

1. INTRODUCERE

Directiva europeană 96/82/CE din 9 decembrie 1996, cunoscută sub numele de „Directiva SEVESO II”, are ca obiect prevenirea accidentelor majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi limitarea consecinţelor acestora pentru oameni şi mediu. Transpunerea acestei Directive în legislaţia naţională s-a realizat prin Hotărârea nr.95/2003 a Guvernului României privind controlul activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase, publicată în Monitorul Oficial al României nr.120 din 25 februarie 2003.

Dintre noile exigenţe impuse de legislaţia în domeniu face parte şi obligaţia titularului activităţii într-un obiectiv ce intră sub incidenţa directivei, de a elabora Politica de Prevenire a Accidentelor Majore (PPAM) şi a implementa un Sistem de Management al Securităţii (SSM).

Metodologia prezentată în lucrare se bazează pe studiile realizate de INERIS – Franţa privind implementarea SMS în întreprinderile mici şi mijlocii, dar şi pe experienţa dobândită privind alte tipuri de sisteme de management de tipul referenţialelor ISO 14,001 sau OHSAS 18.001.

Avantajul principal al metodei rezidă din faptul că permite dezvoltarea unui SMS ce poate fi integrat în ansamblul altor sisteme de management deja implementate în obiectiv, în condiţiile garantării faptului că acest SMS este într-adevăr centrat pe prevenirea accidentelor majore. În lucrarea de disertaţie se prezintă o abordare sistematică şi exhaustivă privind principiile de elaborare a unui SMS, bazată pe concluziile analizei riscurilor : identificarea scenariilor de producere a accidentelor majore şi a funcţiilor importante pentru securitate (IPS), aplicate în vederea prevenirii producerii şi limitării consecinţelor. După identificarea elementelor IPS, se fundamentează SMS prin derularea unor tabele ce sintetizează activităţile ce trebuie coordonate etapizat.

Prima etapă esenţială constă în prezentarea către titularul activităţii a demersului ce urmează a fi aplicat în scopul obţinerii implicării conducerii şi stabilirii liniilor directoare.

În al doilea rând se apreciază starea de fapt existentă în obiectiv în raport cu exigenţele SMS, atât în raport cu modul de identificare şi evaluare a riscurilor de producere a accidentelor majore, cât şi cu gradul de formalizare a managementului acestor riscuri :

În continuare, titularul activităţii este asistat în procesul de implementare efectivă a sistemului de management al securităţii.

Această a treia etapă urmează identificarea riscurilor şi a măsurilor de securitate (denumite şi elemente importante pentru securitate IPS), destinate controlului riscurilor. SMS se fundamentează pornind de la activităţile de gestiune şi control a elementelor identificate ca IPS.

În final, atunci când SMS este formalizat şi implementat efectiv în obiectiv, asistenţa este acordată pentru redactarea politicii de prevenire a accidentelor majore (PPAM) şi a manualului SMS.

Preview document

Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 1
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 2
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 3
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 4
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 5
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 6
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 7
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 8
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 9
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 10
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 11
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 12
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 13
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 14
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 15
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 16
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 17
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 18
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 19
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 20
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 21
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 22
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 23
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 24
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 25
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 26
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 27
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 28
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 29
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 30
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 31
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 32
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 33
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 34
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 35
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 36
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 37
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 38
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 39
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 40
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 41
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 42
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 43
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 44
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 45
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 46
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 47
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 48
Politici de Prevenire a Accidentelor Majore - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Politici de Prevenire a Accidentelor Majore.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Te-ar putea interesa și

Managementul Securității și Sănătății în Muncă

CAP I STRUCTURA SI ATRIBUTIILE INSPECTORATULUI PENTRU SITUATII DE URGENTA AL JUDETULUI SIBIU 1.1. Scurt istoric Inspectoratul pentru Situaţii...

Implementarea unui sistem de management de mediu la SC Termica SA Suceava

INTRODUCERE Problemele legate de mediul înconjurător au ajuns din inconştienţa unora să afecteze întreaga umanitate. De aceea una din provocările...

Impactul șantierului naval Aker Tulcea asupra mediului înconjurător

Introducere Sistemul economiei de piață și stilul de viață tind să ceeze un mediu omogen, tradițiile culturale strict legate de resursele locale...

Evaluarea riscurilor specifice în sectorul de competență al ISU Vaslui

Introducere Lucrarea de diplomă cu titlul ” Evaluarea riscurilor specifice în sectorul de competenţă al I.S.U. Vaslui” reprezintă o introducere în...

Regimul juridic al produselor și substanțelor periculoase

I. INTRODUCERE În evaluarea condiţiilor omului contemporan se impune o abordare nouă. Astfel, trebuie să ne consolăm că, omul ca specie între...

Optimizarea Amplasării unui Centru de Calcul

Cap. 1. Cercetare Tema proiectului “Optimizarea amplasării unui centru de calcul” are în partea de “Cercetare” drept scop identificarea metodelor...

Sistemul de management integrat de mediu al firmei SC Romtec SA Iași

ETAPA I – Pregătirea organizației pentru implementarea unui sistem de management de mediu - Descrierea unei organizații ROMTEC S.A. a luat...

Sistemul de Management Integrat de Mediu al Unei Firme

Cap I. Pregatirea organizatiei pentru implementarea unui sistem de managemet de mediu (SMM) 1.1. Descrierea Organizației (profil de activitate,...

Ai nevoie de altceva?