I. INTRODUCERE 4 1.1. INTRODUCERE 4 1.2. ORGANIZAREA PE CAPITOLE A LUCRARII 5 II. LIMBAJUL PHP 6 2.1. ISTORIA APARITIEI PHP - ULUI 7 2.2. ALEGEREA PHP. AVANTAJELE ACESTUI LIMBAJ 8 2.3. PREZENTAREA LIMBAJULUI PHP 9 2.3.1. TIPURI DE VARIABILE 10 2.3.2. OPERATORI ARITMETICI, RELATIONALI SI LOGICI AI LIMBAJULUI PHP 14 2.3.3. STRUCTURI DE CONTROL IN PHP 15 2.3.4. SESIUNILE DE LUCRU IN PHP 19 2.3.5. UTILIZAREA FUNCTIILOR IN PHP 20 III. SISTEMUL DE GESTIUNE MYSQL 22 3.1. MYSQL - SCURT ISTORIC 22 3.2. AVANTAJELE SISTEMULUI DE GESTIUNE MYSQL. 23 3.3. MYSQL - NOTIUNI DE BAZA 23 3.3.1. NORMALIZAREA BAZELOR DE DATE 24 3.3.2. TIPURI DE DATE IN MYSQL 26 3.3.3. OPERATORI ARITMETICI, DE COMPARATIE SI LOGICI IN MYSQL 27 3.3.4. FUNCTII IN MYSQL 28 3.3.5. OPERATII IN MYSQL 29 3.4. INTERACTIUNEA DINTRE SCRIPTURILE PHP SI MYSQL 30 3.4.1. CONECTAREA LA MYSQL FOLOSIND PHP 30 3.4.2. INSERAREA DATELOR PRIN INTERMEDIUL PHP 31 3.4.3. EXTRAGEREA DATELOR PRIN INTERMEDIUL PHP 31 IV. JAVASCRIPT - LIMBAJ DE PROGRAMARE WEB PENTRU CLIENT 32 V. E-LEARNING 35 5.1. AVANTAJE 35 5.2. LIMITE 36 VI. PREZENTAREA APLICATIEI 37 6.1. SCURTA PREZENTARE A APLICATIEI 37 6.2. STRUCTURA BAZEI DE DATE 38 6.3. ORGANIZAREA PE DIRECTOARE 40 6.4. FRONTEND-UL APLICATIEI PENTRU UN UTILIZATOR DE TIP GUEST 41 6.4.1. DESCRIERE PRIMA PAGINA 41 6.4.2. PAGINA DE INREGISTRARE A UTILIZATORILOR NOI 42 6.5. FRONTEND-UL APLICATIEI PENTRU UN UTILIZATOR INREGISTRAT DE TIP "USER" 44 6.5.1. DESCRIEREA PAGINII "HOME" 44 6.5.2. PAGINA COURSES 45 6.5.3. PAGINA MY COURSES 45 6.5.4. PAGINA CHAT 47 6.5.5. PAGINA PROFILE 48 6.5.6. PAGINA LOGOUT 50 6.6. FRONTEND-UL APLICATIEI PENTRU UN UTILIZATOR DE TIP ADMINISTRATOR 50 6.6.1. PAGINA HOME 50 6.6.2. PAGINA USERS 50 6.6.3. PAGINA COURSES 51 6.6.4. PAGINA CHAT 53 6.6.5. PAGINA PROFILE 53 6.6.6. PAGINA LOGOUT 53 VII. CONCLUZII 54 VIII. BIBLIOGRAFIE 56
I. Introducere 1.1. Introducere Odata cu dezvoltarea din ce in ce mai puternica a internetului, au luat amploare si aplicatiile de tipul server-client ce ruleaza prin intermediul acestuia. Principalele avantaje ale aplicatiilor web fata de o aplicatie clasica de tip desktop, sunt: portabilitatea, consumul redus al resurselor, update mult mai usor al acesteia catre o noua versiune(clientul nu va trebui niciodata sa faca absolut nimic in acest sens), dar si costul redus, neavand nevoie de achizitionarea unor unelte separate. Chiar si in acest caz, exista o multitudine de tehnologii de tipul "Open Source". In zilele noastre, majoritatea domeniilor beneficiaza de pe urma dezvoltarii aplicatiilor web ce se bazeaza pe tehnologia server-client. Unul dintre aceste domenii, este chiar invatamantul. Aceste aplicatii au ca suport de stocare a datelor, bazele de date. Un model de aplicatie server-client utilizat in invatamant si care foloseste bazele de date il reprezinta portalul e-learning, despre care vom vorbi mai in detaliu in capitolele ce urmeaza. Bazele de date reprezinta o unealta de care nu te poti lipsi in momentul in care vrei sa dezvolti o aplicatie server-client. Acestea au aparut in mod firesc si natural, ca necesitate de a stoca si de a avea acces cat mai rapid la un volum foarte mare de informatii. O baza de date este formata dintr-o multime structurata de date, ce pot fi accesate rapid cu ajutorul unui calculator. Este un mod de stocare a informatiilor pe un suport extern, oferind posibilitatea modificarii si accesarii informatiei. Informatia continuta de o baza de date poate fi accesata simultan de catre mai multi utilizatori. Accesarea si manipularea se poate realiza cu ajutorul sistemelor de gestiune(SGBD). Aceste sisteme permit operatiuni de creare, interogare si intretinere a unei baze de date. Odata cu cresterea volumului de informatie stocat de catre o baza de date, s-a incercat dezvoltarea modelelor initiale de proiectare si gestionare. Insa, in scurt timp locul acestor modele a fost luat de catre modelul relationar, model ce a devenit rapid foarte apreciat datorita unei fundatii teoretice bune precum si usurinta cu care se puteau atinge diverse scopuri. Cu toate acestea, modelul relationar are si minusuri: imagini, sunete, aplicatii software au scos in evidenta faptul ca modelul relationar este incapabil sa modeleze aspecte ale realitatii contemporane. Drept urmare, stiita s-a indreptat catre cercetarea modelelor ce permit modelarea unor elemente complexe, ca de exemlu, modelul orientat obiect. Combinand tehnologia bazelor de date impreuna cu cea a programarii orientate obiect(POO), s-a obtinut conceptul de model realationar orientat obiect. Aplicatia dezvoltata si prezentata in cadrul acestui document, va fi o descriere a modului de proiectare a unei aplicatii server-client(aplicatie web). Se va utiliza una din principalele tehnologii de dezvoltare si proiectare a unei aplicatii web si anume, PHP si MySQL. Aplicatia descrisa in aceasta lucrare se vrea a fi un Portal E-Learning. Va cuprinde cateva din elementele cele mai des intalnite in proiectarea paginilor Web, precum: manipularea dinamica a datelor, adaugarea / editarea precum si stergerea unei inregistrari, creare cont si autentificare utilizatori. Pentru dezvoltarea acestui proiect s-a folosit limbajul de programare PHP iar ca sistem de gestiune a bazelor de date, MySQL. Pe partea de client, s-a folosit limbajul de scripting JavaScript. 1.2. Organizarea pe capitole a lucrarii Aceasta lucrare a fost impartita in 8 capitole. In cel de-al doilea capitol, se prezinta modalitati de proiectare a site-urilor precum si o clasificare a acestora. Se va face o scurta introducere in limbajul de programare PHP, prezentand totodata un scurt istoric al acestuia. In capitolul al treilea vom prezenta istoria limbajului MySQL, notiuni de baza ale acestuia, iar mai apoi se va face o trecere scurta prin descrierea elementelor constitutive ale limbajului. Tot in acest capitol vom discuta despre legatura dintre PHP si MySQL si vom descrie modul de intreractiune dintre cele doua limbaje, folosind exemple simple ale unor operatii de baza precum: conectarea la o baza de date, extragerea informatiilor prin intermediul PHP-ului, etc. Capitolul patru descrie notiunile de baza precum si modalitatile de utilizare ale limbajului JavaScript, limbaj de programare web pentru client. In cel de mal cince-lea capitol vom incerca sa explicam ce inseamna termenul e-learning, facand de asemenea cateva referiri la istoricul acestuia. Capitolul sase prezinta o descriere a aplicatiei precum si analiza acesteia. Vom prezenta lucrarea structurat atat din punctul de vedere al utilizatorului cat si cel al administratorului. Pe scurt, acest capitol poate fi interpretat ca un ghid de prezentare al aplicatiei. In capitolul sapte vom prezenta concluziile trase in urma efectuarii acestei lucrari. Vom vorbi despre legatura cu tehnologiile noi si interfata prietenoasa oferita utilizatorilor, cu scopul de a scoate in evidenta modul de implementare dobandit prin construirea acestui site, dar si accesibilitatea sa la nivel de utilizator. Capitolul sapte prezinta bibliografia asociata acestei lucrari, formata dintr-o lista ce contine cartile/site-urile web folosite ce au avut un rol importat in prezentarea aspectelor teoretice din aceasta lucrare.
- Popescu, I. - Modelarea bazelor de date, Editura Tehnica, 2001 - Hernandez, J. M. - Proiectarea bazelor de date, Editura Teora, 2003 - Kriegel, A., Trukhnov B.M. - SQL Bible, Editura John Wiley & Sons, 2003 - Bowen, R., Coar, K. - Apache Cookbook, Editura O'Reilly, 2003 - Welling, L., Thomson, L. - Dezvoltarea aplicatiilor Web cu PHP si MySQL, Editura Teora, 2004 - Lerdorf, R., Tatroe, K. - Programming PHP, Editura O'Reilly, 2002 - Gyorodi, C. - Baze de date, Editura Treira, 2000 - Diaconu D. E. - Pagini Web cu JavaScript, Editura Polirom, 2005 - Barsan Ghita - Invatarea organizationala inovatoare,Editura Academiei Fortelor Terestre, Sibiu 2006; - Istrate, Olimpius. Educatia la distanta. Proiectarea materialelor, Editura Agata, 2000 - Trandafir Alexandru Ionut - Lucrare de licenta, Universitatea din Craiova, 2009 - Virtual Learning Environment (VLE) http://www.jisc.ac.uk/index.cfm?name=mle_overview - What is e-Learning: New Paradigm or New Toy? http://www.elearningeuropa.info - Consiliul pentru Educatie si Pregatire la Distanta. Ce este e-learning-ul? http://www.detc.org/) - E-learning programme. http://europe.eu.int/comm/education/programmes/elearning - Virtual companies. Net - learning and net - working will be common. http://www.checkpoint-elearning.com/index.php?co=8&aID=963 - Digital Document Discourse Environment http://d3e.sourceforge.net - The Strategy for e-Learning. Estonian eUniversity standardizes on WebCT. http://www.checkpoint-elearning.com/index.php?co=8&aID=1295 - Joan K. Lippincott. Net Generation Students and Libraries. http://www.educause.edu/NetGenerationStudentsandLibraries/6067 - TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie E-learning. Romania. http://www.elearning.ro/vot_arhiva.php - www.elearning.ro - www.1educat.ro/elearning - http://adl.unap.ro/modules/news - www.mysql.com - www.php.net - http://en.wikipedia.org/wiki/JavaScript
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.