Portal e-Learning

Previzualizare disertație:

Cuprins disertație:

I. INTRODUCERE 4
1.1. INTRODUCERE 4
1.2. ORGANIZAREA PE CAPITOLE A LUCRĂRII 5
II. LIMBAJUL PHP 6
2.1. ISTORIA APARIȚIEI PHP - ULUI 7
2.2. ALEGEREA PHP. AVANTAJELE ACESTUI LIMBAJ 8
2.3. PREZENTAREA LIMBAJULUI PHP 9
2.3.1. TIPURI DE VARIABILE 10
2.3.2. OPERATORI ARITMETICI, RELAȚIONALI ȘI LOGICI AI LIMBAJULUI PHP 14
2.3.3. STRUCTURI DE CONTROL ÎN PHP 15
2.3.4. SESIUNILE DE LUCRU ÎN PHP 19
2.3.5. UTILIZAREA FUNCȚIILOR ÎN PHP 20
III. SISTEMUL DE GESTIUNE MYSQL 22
3.1. MYSQL - SCURT ISTORIC 22
3.2. AVANTAJELE SISTEMULUI DE GESTIUNE MYSQL. 23
3.3. MYSQL - NOȚIUNI DE BAZĂ 23
3.3.1. NORMALIZAREA BAZELOR DE DATE 24
3.3.2. TIPURI DE DATE ÎN MYSQL 26
3.3.3. OPERATORI ARITMETICI, DE COMPARAȚIE ȘI LOGICI ÎN MYSQL 27
3.3.4. FUNCȚII ÎN MYSQL 28
3.3.5. OPERAȚII ÎN MYSQL 29
3.4. INTERACȚIUNEA DINTRE SCRIPTURILE PHP ȘI MYSQL 30
3.4.1. CONECTAREA LA MYSQL FOLOSIND PHP 30
3.4.2. INSERAREA DATELOR PRIN INTERMEDIUL PHP 31
3.4.3. EXTRAGEREA DATELOR PRIN INTERMEDIUL PHP 31
IV. JAVASCRIPT - LIMBAJ DE PROGRAMARE WEB PENTRU CLIENT 32
V. E-LEARNING 35
5.1. AVANTAJE 35
5.2. LIMITE 36
VI. PREZENTAREA APLICATIEI 37
6.1. SCURTĂ PREZENTARE A APLICAȚIEI 37
6.2. STRUCTURA BAZEI DE DATE 38
6.3. ORGANIZAREA PE DIRECTOARE 40
6.4. FRONTEND-UL APLICAȚIEI PENTRU UN UTILIZATOR DE TIP GUEST 41
6.4.1. DESCRIERE PRIMA PAGINĂ 41
6.4.2. PAGINA DE INREGISTRARE A UTILIZATORILOR NOI 42
6.5. FRONTEND-UL APLICAȚIEI PENTRU UN UTILIZATOR ÎNREGISTRAT DE TIP ”USER” 44
6.5.1. DESCRIEREA PAGINII ”HOME” 44
6.5.2. PAGINA COURSES 45
6.5.3. PAGINA MY COURSES 45
6.5.4. PAGINA CHAT 47
6.5.5. PAGINA PROFILE 48
6.5.6. PAGINA LOGOUT 50
6.6. FRONTEND-UL APLICAȚIEI PENTRU UN UTILIZATOR DE TIP ADMINISTRATOR 50
6.6.1. PAGINA HOME 50
6.6.2. PAGINA USERS 50
6.6.3. PAGINA COURSES 51
6.6.4. PAGINA CHAT 53
6.6.5. PAGINA PROFILE 53
6.6.6. PAGINA LOGOUT 53
VII. CONCLUZII 54
VIII. BIBLIOGRAFIE 56

Extras din disertație:

I. Introducere

1.1. Introducere

Odată cu dezvoltarea din ce în ce mai puternică a internetului, au luat amploare si aplicațiile de tipul server-client ce rulează prin intermediul acestuia. Principalele avantaje ale aplicațiilor web față de o aplicație clasică de tip desktop, sunt: portabilitatea, consumul redus al resurselor, update mult mai usor al acesteia catre o noua versiune(clientul nu va trebui niciodată să facă absolut nimic în acest sens), dar și costul redus, neavand nevoie de achiziționarea unor unelte separate. Chiar și în acest caz, există o multitudine de tehnologii de tipul ”Open Source”.

In zilele noastre, majoritatea domeniilor beneficiază de pe urma dezvoltării aplicațiilor web ce se bazează pe tehnologia server-client. Unul dintre aceste domenii, este chiar învățământul. Aceste aplicații au ca suport de stocare a datelor, bazele de date.

Un model de aplicație server-client utilizat în învățământ și care folosește bazele de date il reprezintă portalul e-learning, despre care vom vorbi mai în detaliu în capitolele ce urmează.

Bazele de date reprezintă o unealtă de care nu te poți lipsi în momentul în care vrei să dezvolți o aplicație server-client. Acestea au aparut in mod firesc și natural, ca necesitate de a stoca și de a avea acces cât mai rapid la un volum foarte mare de informații.

O bază de date este formată dintr-o mulțime structurată de date, ce pot fi accesate rapid cu ajutorul unui calculator. Este un mod de stocare a informațiilor pe un suport extern, oferind posibilitatea modificarii și accesării informației. Informația conținută de o bază de date poate fi accesata simultan de catre mai mulți utilizatori. Accesarea și manipularea se poate realiza cu ajutorul sistemelor de gestiune(SGBD). Aceste sisteme permit operațiuni de creare, interogare și întreținere a unei baze de date.

Odată cu creșterea volumului de informație stocat de către o bază de date, s-a încercat dezvoltarea modelelor inițiale de proiectare și gestionare. Însă, în scurt timp locul acestor modele a fost luat de către modelul relaționar, model ce a devenit rapid foarte apreciat datorită unei fundații teoretice bune precum și ușurința cu care se puteau atinge diverse scopuri.

Cu toate acestea, modelul relaționar are și minusuri: imagini, sunete, aplicații software au scos în evidență faptul ca modelul relaționar este incapabil să modeleze aspecte ale realității contemporane. Drept urmare, știița s-a îndreptat către cercetarea modelelor ce permit modelarea unor elemente complexe, ca de exemlu, modelul orientat obiect.

Combinând tehnologia bazelor de date impreună cu cea a programarii orientate obiect(POO), s-a obtinut conceptul de model realaționar orientat obiect.

Aplicația dezvoltată și prezentată în cadrul acestui document, va fi o descriere a modului de proiectare a unei aplicații server-client(aplicație web). Se va utiliza una din principalele tehnologii de dezvoltare și proiectare a unei aplicații web si anume, PHP și MySQL.

Aplicația descrisă în această lucrare se vrea a fi un Portal E-Learning. Va cuprinde cateva din elementele cele mai des întâlnite în proiectarea paginilor Web, precum: manipularea dinamică a datelor, adăugarea / editarea precum și ștergerea unei înregistrări, creare cont și autentificare utilizatori.

Pentru dezvoltarea acestui proiect s-a folosit limbajul de programare PHP iar ca sistem de gestiune a bazelor de date, MySQL. Pe partea de client, s-a folosit limbajul de scripting JavaScript.

1.2. Organizarea pe capitole a lucrării

Aceasta lucrare a fost impartita in 8 capitole. In cel de-al doilea capitol, se prezinta modalitati de proiectare a site-urilor precum si o clasificare a acestora. Se va face o scurta introducere in limbajul de programare PHP, prezentand totodata un scurt istoric al acestuia.

In capitolul al treilea vom prezenta istoria limbajului MySQL, notiuni de baza ale acestuia, iar mai apoi se va face o trecere scurta prin descrierea elementelor constitutive ale limbajului.

Tot in acest capitol vom discuta despre legatura dintre PHP si MySQL si vom descrie modul de intreractiune dintre cele doua limbaje, folosind exemple simple ale unor operatii de baza precum: conectarea la o baza de date, extragerea informatiilor prin intermediul PHP-ului, etc.

Capitolul patru descrie noțiunile de bază precum și modalitățile de utilizare ale limbajului JavaScript, limbaj de programare web pentru client.

In cel de mal cince-lea capitol vom incerca sa explicam ce inseamna termenul e-learning, facand de asemenea cateva referiri la istoricul acestuia.

Capitolul șase prezintă o descriere a aplicației precum și analiza acesteia. Vom prezenta lucrarea structurat atat din punctul de vedere al utilizatorului cat si cel al administratorului. Pe scurt, acest capitol poate fi interpretat ca un ghid de prezentare al aplicatiei.

In capitolul șapte vom prezenta concluziile trase in urma efectuării acestei lucrări. Vom vorbi despre legătura cu tehnologiile noi și interfața prietenoasă oferită utilizatorilor, cu scopul de a scoate în evidență modul de implementare dobândit prin construirea acestui site, dar și accesibilitatea sa la nivel de utilizator.

Capitolul șapte prezintă bibliografia asociată acestei lucrari, formată dintr-o lista ce contine cărțile/site-urile web folosite ce au avut un rol importat in prezentarea aspectelor teoretice din aceasta lucrare.

Bibliografie:

- Popescu, I. - Modelarea bazelor de date, Editura Tehnică, 2001

- Hernandez, J. M. - Proiectarea bazelor de date, Editura Teora, 2003

- Kriegel, A., Trukhnov B.M. - SQL Bible, Editura John Wiley & Sons, 2003

- Bowen, R., Coar, K. - Apache Cookbook, Editura O'Reilly, 2003

- Welling, L., Thomson, L. - Dezvoltarea aplicațiilor Web cu PHP și MySQL, Editura Teora, 2004

- Lerdorf, R., Tatroe, K. - Programming PHP, Editura O’Reilly, 2002

- Gyorodi, C. - Baze de date, Editura Treira, 2000

- Diaconu D. E. - Pagini Web cu JavaScript, Editura Polirom, 2005

- Barsan Ghita - Invatarea organizationala inovatoare,Editura Academiei Fortelor Terestre, Sibiu 2006;

- Istrate, Olimpius. Educatia la distanta. Proiectarea materialelor, Editura Agata, 2000

- Trandafir Alexandru Ionut - Lucrare de licență, Universitatea din Craiova, 2009

- Virtual Learning Environment (VLE) http://www.jisc.ac.uk/index.cfm?name=mle_overview

- What is e-Learning: New Paradigm or New Toy? http://www.elearningeuropa.info

- Consiliul pentru Educatie si Pregatire la Distanta. Ce este e-learning-ul? http://www.detc.org/)

- E-learning programme. http://europe.eu.int/comm/education/programmes/elearning

- Virtual companies. Net - learning and net - working will be common. http://www.checkpoint-elearning.com/index.php?co=8&aID=963

- Digital Document Discourse Environment http://d3e.sourceforge.net

- The Strategy for e-Learning. Estonian eUniversity standardizes on WebCT. http://www.checkpoint-elearning.com/index.php?co=8&aID=1295

- Joan K. Lippincott. Net Generation Students and Libraries. http://www.educause.edu/NetGenerationStudentsandLibraries/6067

- TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare si Inovare în Educatie E-learning. România. http://www.elearning.ro/vot_arhiva.php

- www.elearning.ro

- www.1educat.ro/elearning

- http://adl.unap.ro/modules/news

- www.mysql.com

- www.php.net

- http://en.wikipedia.org/wiki/JavaScript

Descarcă disertație

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Portal e-Learning.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2012
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
55 pagini
Imagini extrase:
55 imagini
Nr cuvinte:
16 777 cuvinte
Nr caractere:
91 328 caractere
Marime:
864.40KB (arhivat)
Publicat de:
Alex T.
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Disertație
Domeniu:
Limbaje de Programare
Predat:
la master
Specializare:
Informatica
Materie:
Limbaje de Programare
An de studiu:
II
Profesorului:
Cristea Boboila
Nota primită:
Nota 10
Sus!