Posibilitati de Valorificare a Potentialului Turistic al Judetului Buzau

Cuprins disertatie Cum descarc?

PREFATA 3
CAPITOLUL 1: ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND FENOMENUL TURISTIC 5
1.1 Definitii in turism 7
1.2 Clasificarea principalelor forme de turism 11
1.3 Avantajele practicarii turismului rural asupra economiei si populatiei gazda 21
CAPITOLUL 2 : PREZENTAREA GENERALA A JUDETULUI BUZAU 30
2.1 Asezarea si cai de acces 32
2.2 Aspecte demografice 35
2.3 Principalele ramuri economice 37
2.4 Descrierea potentialului turistic si al ofertei turistice 41
2.4.1 Atractii turistice 46
2.4.2 Analiza in structura si dinamica bazei tehnico-materiale in perioada 2001-2005 55
2.4.3 Forta de munca din turism 61
CAPITOLUL 3: DETERMINAREA SI INTERPRETAREA PRINCIPALILOR INDICATORI CE CARACTERIZEAZA CIRCULATIA TURISTICA A JUDETULUI BUZAU IN PERIOADA 2001-2005 63
3.1 Numarul de innoptari 63
3.2 Turistii cazati 65
3.3 Durata medie a sejurului 67
3.4 Densitatea turistica 81
3.5 Functia turistica 84
3.6 Coeficientul de utilizare a capacitatii de cazare 86
CAPITOLUL 4 : MODALITATI DE DEZVOLTARE SI PROMOVARE A PATRIMONIULUI TURISTIC BUZOIAN 95
ANEXE 107
BIBLIOGRAFIE 124


Extras din disertatie Cum descarc?

P R E F A T A
Desi aparitia turismului se pierde in negura timpurilor si, in consecinta, din cauza lipsei unor informatii istorice nu se poate stabili o data cat de cat certa a detasarii sale ca activitate distincta, se pare totusi ca unele forme incipiente de turism s-au practicat din cele mai indepartate timpuri. Poate nu ar fi exagerat daca s-ar afirma ca, desi nu au constituit un scop in sine, satisfactiile turistice ale unor calatorii au varsta aproximativ egala cu cea a primelor asezari omenesti stabile. Afirmatia se bazeaza pe ideea ca omul, chiar din cele mai indepartate timpuri ale evolutiei sale, nu a reusit sa produca toate cele trebuincioase subzistentei si, in ciuda mijloacelor precare de comunicatie, a cautat sa cultive si sa intretina relatii cu semenii sai din alte colectivitati, prin intermediul schimburilor comerciale, ceea ce a favorizat, inerent, si o largire treptata a contactelor, permitand o mai buna cunoastere reciproca a colectivitatilor respective.
Romania se afla la o rascruce a drumurilor europene si este usor accesibila din orice punct cardinal pe caile ferate si pe drumurile transeuropene, pe calea aerului sau a apei (Dunarea, Marea Neagra). Relieful tarii, continand campii, dealuri si munti, este ideal pentru turism.
Turismul reprezinta pentru Romania sectorul economic care dispune de un valoros potential de dezvoltare, neexploatat inca suficient si care poate deveni o sursa de atractie atat a investitorilor cat si a turistilor straini, insa acest lucru este ingreunat de concurenta puternica din partea tarilor invecinate (Ungaria, Bulgaria, Croatia) si de amploarea problemelor legate de competitivitatea turismului romanesc
Teritoriul judetului Buzau, leaganul culturii si civilizatiei romane, conserva vestigii care atesta existenta omului in regiune din timpuri imemoriale. Unelte si arme din oase sau pietre cioplite au fost scoase la lumina in cateva locuri pe teritoriul judetului, cat si obiecte ceramice din Neolitic si Epoca Bronzului apartinand Culturilor Boian, Gumesti si Monteoru. Vestigiile din Epoca Bronzului au fost descoperite in regiunea de dealuri, care impreuna cu ruinele campului roman de la Pietroasele si ale altor cateva asezari dacice stau marturie a continuitatii vietii si civilizatiei pe acest teritoriu. Numele Mousaios (Buzau) a fost pentru prima data mentionat in scris intr-o scrisoare a guvernatorului roman din Dobrogea trimisa lui Vasile cel Mare, episcopul de Capadichia, in anul 376 d.Hr. Scrisoarea mentioneaza existenta, pe malurile raului Mousaios, a unei asezari urbane (polis) numita tot Mousaios (Buzau). Documentul se gaseste in Biblioteca Vaticanului.
Lucrarea de fata isi propune sa prezinte judetul Buzau, asezarea acestuia, principalele ramuri economice, descrierea potentialului turistic, a principalelor atractii turistice si analiza bazei tehnico-materiale precum si modalitatile de dezvoltare si promovare a patrimoniului turistic buzoian.
Autorul
CAPITOLUL 1
ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIND FENOMENUL TURISTIC
Prea bogata ca sa fie cuprinsa intr-o definitie, sfera turismului il are in centrul sau pe ''Homo viator'', adica pe omul care calatoreste in timp si spatiu, incercand sa le cucereasca, cunoscandu-le.
Calatoriile pe care grecii din intreaga Elada le faceau cu ocazia Jocurilor Olimpice, precum si pelerinajele la locurile de cult, pot fi si ele considerate, intr-un sens, activitati turistice. De altfel, turismul nu a fost strain nici locuitorilor din Imperiul Roman: Inceputurile calatoriilor in scopuri turistice se intrezaresc si in vizitele pe care patricienii romani le faceau in statiunile cu ape termale din Italia, Galia sau Dacia Felix, pentru tratarea unor maladii, deci in scopuri curative.
Cu toate ca Evul Mediu, cu instabilitatea provocata de navalirile barbare si faramitarea statala, nu a favorizat acest gen de calatorii, turismul nu a disparut in totalitate, acesta desfasurandu-se, cu precadere, in scopuri religioase ( pelerinaje la locurile sfinte).Dupa incetarea navalirilor, in ciuda conditiilor grele, calatoriile turistice au progresat treptat!-cu diferente de la o tara la alta, de la o zona la alta-pana spre mijlocul secolului al XIX-lea.
Ca domeniu relativ nou ,de cercetare, turismul prezinta o complexitate in continua crestere, in plan economic sintetizand rezultatele unui mare numar de activitati, iar in plan psiho-social constituindu-se ca modalitate superioara de organizare a timpului liber, in care se recupereaza energiile cheltuite in procesul muncii de orice fel, dar au loc in mod intrisec, si dezvoltarea personalitatii umane sporirea capacitatii sale creative.
Acest domeniu-turismul antreneaza un circuit greu de masurat de valori si valori de intrebuintare, valorifica superior potentialul natural si antropic al unei tari, imbogatindu-le continuu, satisfacand multiple motivatii umane. 
Ca fenomen continuu, turismul s-a nascut dintr-o necesitate si a capatat amploare pe masura ce mijloacele de transport au evoluat, consumul de energie psihica si nervoasa a crescut, iar mediul urban l-a smuls pe om din mijlocul naturii, singura in stare sa-l purifice si sa-i redea fortele cheltuite, precum Gea lui Ahile si siguranta unor elemente lipsite de agresiune. El are un efect multiplicator, introducand in circuitul economic laturi inedite cum sunt ,,peisajul'' (pentru,, consumarea'' caruia este necesara deplasarea ,,la fata locului''), ospitalitatea, solicitudinea si ,,informatia'' (geografica, cultural-istorica, economica, gastronomica, artistica, etc.).
Diagnoza si prognoza mutatiilor inregistrate in domeniul turismului sunt legate intrisec de cercetarea permanenta a asa-numitei ,,piete a timpului liber'', determinata la randu-i de nenumarati factori sinuosi si in propia lor evolutie, dintre care cei de natura economica isi au un rol important si uneori, inpertubabil.
Mai mult ca oricand, in conditiile actuale exista un climat favorabil dezvoltarii turismului intern-destinat unor segmente de piata cu venituri modeste. Problema aceasta, alaturi de multe altele nerezolvate, figureaza inca in prevederile Actului final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare in Europa- de la Helsinki (1975), in documentele Conferintei Mondiale de Turism de la Manila (1980), ale Reuniunii Mondiale de Turism de la Acapulco (1982) etc


Fisiere in arhiva (1):

  • Posibilitati de Valorificare a Potentialului Turistic al Judetului Buzau.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!