Cuprins
- INTRODUCERE .3
- CAPITOLUL I. ESENŢA ŞI IMPORTANŢA POZIŢIONĂRII ÎN STRATEGIILE DE MARKETING
- 1.1 Definirea poziţionării şi evoluţia istorică a conceptului de mix de poziţionare.6
- 1.2 Rolul şi importanţa strategiilor de marketing.11
- 1.3 Tactici şi strategii de poziţionare pe piaţă.15
- CAPITOLUL II. ANALIZA ACTIVITĂŢII ÎNTREPRINDERII ŞI PROCESUL DE POZIŢIONARE ÎN CADRUL SC „TUR-RETUR” S.R.L.
- 2.1. Caracteristica generală a activităţii economice şi de marketing a întreprinderii SC „TUR-RETUR”S.R.L. .22
- 2.2. Analiza SWOT şi strategiile de poziţionare pe piaţă a firmei ….29
- 2.3. Propuneri şi strategii pentru optimizarea procesului de poziţionare a produselor pe piaţă.33
- CONCLUZII.38
- BIBLIOGRAFIE.41
- ANEXE.44
Extras din disertație
INTRODUCERE
Actualitatea acestei lucrări reprezintă determinarea importanţei poziţionării pe piaţă ca componentă a mixului de marketing în dezvoltarea strategică a intreprinderii. Succesul în afaceri al oricărei întreprinderi este determinat de capacitatea sa de a identifica nevoile consumatorilor şi de a oferi produse şi/sau servicii care să le satisfacă. Pentru întreprindere, rezultatele există numai în exterior, în timp ce în interiorul său nu există decît costuri. În opinia lui P. Drucker, „rezultatul unei întreprinderi este un client satisfăcut”.
Pe măsură ce lumea a evoluat, la sfîrşitul anilor 1970, piaţa vânzătorului a devenit o piaţă a cumpărătorului, ceea ce a determinat o creştere semnificativă a importanţei clientului. Clientul-rege a devenit realitate, iar concurenţa dintre întreprinderi pentru servirea sa la standarde cât mai înalte de performanţă a început să fie din ce în ce mai dură. Într-adevăr, clientul este cel care alege, cel care dă verdictul în confruntarea acerbă dintre firme, cel care stabileşte învingătorii şi învinşii. De mai multe decenii, satisfacţia clientului nu mai reprezintă un aspect ce ţine doar de activităţile de vânzări şi de marketing ale întreprinderii, ci influenţează toate activităţile acesteia. De aceea, numeroase întreprinderi şi organizaţii au adoptat o politică care se conduce după client. În acest sens, un fost preşedinte al companiei Ford Motors, D. L. Petersen, afirma: „Dacă noi nu suntem conduşi de clienţi, nici maşinile noastre nu vor fi”, iar conducerea corporaţiei Pepsi Cola considera că „.dacă sunteţi total orientaţi spre client şi oferiţi serviciile dorite de clienţii dumneavoastră, restul vine de la sine. ”
Considerat de unii specialişti drept funcţie a managementului, iar de alţii o disciplină de sine stătătoare, marketingul joacă un rol important în lumea afacerilor. Conform definiţiei Asociaţiei Americane de Marketing (AMA), marketingul este „procesul de planificare şi de executare a activităţilor de concepere, stabilire a preţului, promovare şi distribuire a ideilor, produselor şi serviciilor în scopul creării şi menţinerii unor relaţii care să satisfacă obiectivele individuale şi organizaţionale”.
Marketingul este:
1. un concept - o atitudine economico-socială orientată spre client;
2. un proces - o serie de decizii strategice asupra modalităţii optime de a satisface clientul.
Marketingul reprezintă o activitate complexă, ce afectează viaţa tuturor oamenilor, căci marketingul este pretutindeni în jurul nostru. La urma urmei, se poate afirma că „fiecare din noi este un client”.
În esenţă, prin marketing se crează utilitate, sub mai multe forme, respectiv cele legate de formă, de loc, de timp, de posesie şi de informaţii. Mai ales în zilele noastre, în era tehnologiei informaţionale şi telecomunicaţionale (IT&T), utilitatea legată de informaţie este extrem de importantă.
Marketingul strategic este un concept complex care are la bază utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activităţilor specifice. Faţă de sistemul de management acesta se plasează în raport de parte la întreg, fiind inclus în cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificării strategice de marketing, al organizării, control – evaluării, etc.
Scopul lucrării este studierea marketingului strategic - un concept complex care are la bază utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activităţilor specifice. Faţă de sistemul de management acesta se plasează în raport de parte la întreg, fiind inclus în cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificării strategice de marketing, al organizării, control – evaluării, etc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Pozitionarea Produselor pe Piata - Mixul de Pozitionare in Strategiile de Marketing.doc