Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing

Disertație
8/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 12854
Mărime: 647.90KB (arhivat)
Publicat de: Rodina R.
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marcela Bratianu

Cuprins

  1. INTRODUCERE .3
  2. CAPITOLUL I. ESENŢA ŞI IMPORTANŢA POZIŢIONĂRII ÎN STRATEGIILE DE MARKETING
  3. 1.1 Definirea poziţionării şi evoluţia istorică a conceptului de mix de poziţionare.6
  4. 1.2 Rolul şi importanţa strategiilor de marketing.11
  5. 1.3 Tactici şi strategii de poziţionare pe piaţă.15
  6. CAPITOLUL II. ANALIZA ACTIVITĂŢII ÎNTREPRINDERII ŞI PROCESUL DE POZIŢIONARE ÎN CADRUL SC „TUR-RETUR” S.R.L.
  7. 2.1. Caracteristica generală a activităţii economice şi de marketing a întreprinderii SC „TUR-RETUR”S.R.L. .22
  8. 2.2. Analiza SWOT şi strategiile de poziţionare pe piaţă a firmei ….29
  9. 2.3. Propuneri şi strategii pentru optimizarea procesului de poziţionare a produselor pe piaţă.33
  10. CONCLUZII.38
  11. BIBLIOGRAFIE.41
  12. ANEXE.44

Extras din disertație

INTRODUCERE

Actualitatea acestei lucrări reprezintă determinarea importanţei poziţionării pe piaţă ca componentă a mixului de marketing în dezvoltarea strategică a intreprinderii. Succesul în afaceri al oricărei întreprinderi este determinat de capacitatea sa de a identifica nevoile consumatorilor şi de a oferi produse şi/sau servicii care să le satisfacă. Pentru întreprindere, rezultatele există numai în exterior, în timp ce în interiorul său nu există decît costuri. În opinia lui P. Drucker, „rezultatul unei întreprinderi este un client satisfăcut”.

Pe măsură ce lumea a evoluat, la sfîrşitul anilor 1970, piaţa vânzătorului a devenit o piaţă a cumpărătorului, ceea ce a determinat o creştere semnificativă a importanţei clientului. Clientul-rege a devenit realitate, iar concurenţa dintre întreprinderi pentru servirea sa la standarde cât mai înalte de performanţă a început să fie din ce în ce mai dură. Într-adevăr, clientul este cel care alege, cel care dă verdictul în confruntarea acerbă dintre firme, cel care stabileşte învingătorii şi învinşii. De mai multe decenii, satisfacţia clientului nu mai reprezintă un aspect ce ţine doar de activităţile de vânzări şi de marketing ale întreprinderii, ci influenţează toate activităţile acesteia. De aceea, numeroase întreprinderi şi organizaţii au adoptat o politică care se conduce după client. În acest sens, un fost preşedinte al companiei Ford Motors, D. L. Petersen, afirma: „Dacă noi nu suntem conduşi de clienţi, nici maşinile noastre nu vor fi”, iar conducerea corporaţiei Pepsi Cola considera că „.dacă sunteţi total orientaţi spre client şi oferiţi serviciile dorite de clienţii dumneavoastră, restul vine de la sine. ”

Considerat de unii specialişti drept funcţie a managementului, iar de alţii o disciplină de sine stătătoare, marketingul joacă un rol important în lumea afacerilor. Conform definiţiei Asociaţiei Americane de Marketing (AMA), marketingul este „procesul de planificare şi de executare a activităţilor de concepere, stabilire a preţului, promovare şi distribuire a ideilor, produselor şi serviciilor în scopul creării şi menţinerii unor relaţii care să satisfacă obiectivele individuale şi organizaţionale”.

Marketingul este:

1. un concept - o atitudine economico-socială orientată spre client;

2. un proces - o serie de decizii strategice asupra modalităţii optime de a satisface clientul.

Marketingul reprezintă o activitate complexă, ce afectează viaţa tuturor oamenilor, căci marketingul este pretutindeni în jurul nostru. La urma urmei, se poate afirma că „fiecare din noi este un client”.

În esenţă, prin marketing se crează utilitate, sub mai multe forme, respectiv cele legate de formă, de loc, de timp, de posesie şi de informaţii. Mai ales în zilele noastre, în era tehnologiei informaţionale şi telecomunicaţionale (IT&T), utilitatea legată de informaţie este extrem de importantă.

Marketingul strategic este un concept complex care are la bază utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activităţilor specifice. Faţă de sistemul de management acesta se plasează în raport de parte la întreg, fiind inclus în cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificării strategice de marketing, al organizării, control – evaluării, etc.

Scopul lucrării este studierea marketingului strategic - un concept complex care are la bază utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activităţilor specifice. Faţă de sistemul de management acesta se plasează în raport de parte la întreg, fiind inclus în cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificării strategice de marketing, al organizării, control – evaluării, etc.

Preview document

Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 1
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 2
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 3
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 4
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 5
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 6
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 7
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 8
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 9
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 10
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 11
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 12
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 13
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 14
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 15
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 16
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 17
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 18
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 19
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 20
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 21
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 22
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 23
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 24
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 25
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 26
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 27
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 28
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 29
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 30
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 31
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 32
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 33
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 34
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 35
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 36
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 37
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 38
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 39
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 40
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 41
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 42
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 43
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 44
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 45
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 46
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 47
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 48
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 49
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 50
Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing - Pagina 51

Conținut arhivă zip

  • Pozitionarea Produselor pe Piata - Mixul de Pozitionare in Strategiile de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Strategia de Comunicare On-line și Creația în Publicitatea On-line

INTRODUCERE Tema lucrării de disertaţie se numeşte „Strategia de comunicare on-line şi creaţia în publicitatea on-line” şi este dezbătută pe...

Strategii de Marketing în Servicii

INTRODUCERE Sectorul serviciilor capătă o amploare din ce în ce mai mare, nu numai în economiile dezvoltate (numite adesea economii ale...

Elaborarea strategiei de marketing la societatea Quadrant AMROQ Bbottling Company România Pepsi-cola

INTRODUCERE Marketingul modern presupune mai mult decit dezvoltarea produsului, comunicarea cu clientii, stabilirea pretului produsului intr-un...

Tehnici de poziționare pe piață a berii din România

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui întotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe...

Analiza Celor Mai Importante Branduri din România

INTRODUCERE Prezenta lucrare îşi propune sǎ prezinte particularităţile dintre marcǎ şi brand, poziţia şi importanţa mărcii în economia de piaţa,...

Politică de produs, politică de marcă, marca și imaginea, lansarea de noi produse la Coca Cola

Introducere Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing Intreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrandu-se, prin...

Analiza comportamentului consumatorului

INTRODUCERE Lucrarea prezentă are ca scop principal pe de o parte identificarea gradului în care au fost primite produsele cu specific regional...

Strategii de segmentare și poziționare la SC Ambient SRL

CAP 1. CONSIDERAŢII PRIVIND SEGMENTAREA PIEŢEI 1.1 Paşii principali ai managementului în marketing Oamenii de marketing au un set de reguli, la...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de poziționare pe piață a berii din România

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui întotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe...

Fundamentarea Strategiei de Comunicare în Marketing la Nivelul SC Complex Delta SRL

CAP. 1 : COMUNICAREA ÎN MARKETING – MIJLOC DE REALIZARE A OBIECTIVELOR POLITICII GLOBALE A ORGANIZATIEI ECONOMICE 1.1. Rolul comunicării în...

Plan de marketing - mobilă GreenForest

INTRODUCERE S.C Green Forest. S.R.L. este o firma cu capital integral privat, membra a Asociatiei Producatorilor de Mobila din România si a...

Cercetare Științifică

Capitolul 1 – Evoluţii actuale ale marketingului Marketing. Un nume, un termen tot mai des folosit în vorbirea noastră curentă. Este firesc să fie...

Subiecte Examen Marketing

Conceptul de marketing cu care operam în prezent este complex si este produsul secolului XX (marketingul a aparut în SUA, în cadrul companiei...

Rebrending - Braiconf

CAPITOL 1 Piata de textile din Romania 1. 1. Situatia pietei de textile din Romania Daca inainte romanii erau obisnuiti sa selecteze articolele...

Studiu privind lansarea pe piața românească a cârnaților de pleșcoi

I) Prezentarea zonei Berca - Buzau 1) Areal geografic Asezata in partea centrala a judetului Buzau, la limita sudica a zonei subcarpatice, comuna...

Cuie pentru Construcții

În acest proiect va vom prezenta produsul cuie pentru constructii si tot ceea ce tine de acesta ca si produs al firmei ELFRO SA. Piatra Neamt. Va...

Ai nevoie de altceva?