Pozitionarea Produselor pe Piata - Mixul de Pozitionare in Strategiile de Marketing

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE .3
CAPITOLUL I. ESENTA SI IMPORTANTA POZITIONARII IN STRATEGIILE DE MARKETING 
1.1 Definirea pozitionarii si evolutia istorica a conceptului de mix de pozitionare.6
1.2 Rolul si importanta strategiilor de marketing.11 
1.3 Tactici si strategii de pozitionare pe piata.15
CAPITOLUL II. ANALIZA ACTIVITATII INTREPRINDERII SI PROCESUL DE POZITIONARE IN CADRUL SC ,,TUR-RETUR" S.R.L. 
2.1. Caracteristica generala a activitatii economice si de marketing a intreprinderii SC ,,TUR-RETUR"S.R.L. .22
2.2. Analiza SWOT si strategiile de pozitionare pe piata a firmei ....29
2.3. Propuneri si strategii pentru optimizarea procesului de pozitionare a produselor pe piata.33 
CONCLUZII.38
BIBLIOGRAFIE.41 
ANEXE.44


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea acestei lucrari reprezinta determinarea importantei pozitionarii pe piata ca componenta a mixului de marketing in dezvoltarea strategica a intreprinderii. Succesul in afaceri al oricarei intreprinderi este determinat de capacitatea sa de a identifica nevoile consumatorilor si de a oferi produse si/sau servicii care sa le satisfaca. Pentru intreprindere, rezultatele exista numai in exterior, in timp ce in interiorul sau nu exista decit costuri. In opinia lui P. Drucker, ,,rezultatul unei intreprinderi este un client satisfacut". 
Pe masura ce lumea a evoluat, la sfirsitul anilor 1970, piata vanzatorului a devenit o piata a cumparatorului, ceea ce a determinat o crestere semnificativa a importantei clientului. Clientul-rege a devenit realitate, iar concurenta dintre intreprinderi pentru servirea sa la standarde cat mai inalte de performanta a inceput sa fie din ce in ce mai dura. Intr-adevar, clientul este cel care alege, cel care da verdictul in confruntarea acerba dintre firme, cel care stabileste invingatorii si invinsii. De mai multe decenii, satisfactia clientului nu mai reprezinta un aspect ce tine doar de activitatile de vanzari si de marketing ale intreprinderii, ci influenteaza toate activitatile acesteia. De aceea, numeroase intreprinderi si organizatii au adoptat o politica care se conduce dupa client. In acest sens, un fost presedinte al companiei Ford Motors, D. L. Petersen, afirma: ,,Daca noi nu suntem condusi de clienti, nici masinile noastre nu vor fi", iar conducerea corporatiei Pepsi Cola considera ca ,,.daca sunteti total orientati spre client si oferiti serviciile dorite de clientii dumneavoastra, restul vine de la sine. "
Considerat de unii specialisti drept functie a managementului, iar de altii o disciplina de sine statatoare, marketingul joaca un rol important in lumea afacerilor. Conform definitiei Asociatiei Americane de Marketing (AMA), marketingul este ,,procesul de planificare si de executare a activitatilor de concepere, stabilire a pretului, promovare si distribuire a ideilor, produselor si serviciilor in scopul crearii si mentinerii unor relatii care sa satisfaca obiectivele individuale si organizationale".
Marketingul este:
1. un concept - o atitudine economico-sociala orientata spre client;
2. un proces - o serie de decizii strategice asupra modalitatii optime de a satisface clientul.
Marketingul reprezinta o activitate complexa, ce afecteaza viata tuturor oamenilor, caci marketingul este pretutindeni in jurul nostru. La urma urmei, se poate afirma ca ,,fiecare din noi este un client".
In esenta, prin marketing se creaza utilitate, sub mai multe forme, respectiv cele legate de forma, de loc, de timp, de posesie si de informatii. Mai ales in zilele noastre, in era tehnologiei informationale si telecomunicationale (IT&T), utilitatea legata de informatie este extrem de importanta.
Marketingul strategic este un concept complex care are la baza utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activitatilor specifice. Fata de sistemul de management acesta se plaseaza in raport de parte la intreg, fiind inclus in cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificarii strategice de marketing, al organizarii, control - evaluarii, etc.
Scopul lucrarii este studierea marketingului strategic - un concept complex care are la baza utilizarea strategiilor de marketing ca instrument modern de conducere a activitatilor specifice. Fata de sistemul de management acesta se plaseaza in raport de parte la intreg, fiind inclus in cadrul managementului strategic, ca subsistem al acestuia. El face obiectul planificarii strategice de marketing, al organizarii, control - evaluarii, etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Pozitionarea Produselor pe Piata - Mixul de Pozitionare in Strategiile de Marketing.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!