Presedintele Republicii Moldova

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I CONSIDERATII GENERALE PRIVIND INSTITUTIA SEFULUI DE STAT IN REPUBLICA MOLDOVA 4
1.1. Aparitia, dezvoltarea si importanta institutiei Presedintelui 4
1.2. Alegerea Presedintelui Republicii Moldova 5
1.3. Investirea si durata mandatului in functie a Presedintelui Republicii Moldova 10
1.4. Vacanta si interimatul functiei de Presedinte al Republicii 13
CAPITOLUL II. SARCINILE SI ATRIBUTIILE PRESEDINTELUI REPUBLICII MOLDOVA 19
2.1. Atributiile Presedintelui in raporturile sale cu Parlamentul 20
2.2. Atributiile Presedintelui in raporturile sale cu Guvernul si alte autoritati administrative 26
2.3. Atributiile Presedintelui In raporturile sale cu puterea judecatoreasca 27
2.4. Atributiile Presedintelui in domeniul politicii externe 28
2.5. Atributiile Presedintelui in domeniul apararii 29
CONCLUZII 30
BIBLIOGRAFIE 31


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 
Inca din epoca preiluminista s-a incercat a face prima clasificare a formelor de guvernamint, dupa cum exprima prof. Constantin G. Dissescu1, Aristotel are meritul de a fi incercat prima clasificare a formelor de guvernamint, propunind cele trei grupe: monarhia, unde puterea e concentrata in mina unei singure persoane, oligarhia - puterea se imparte intre mai multi indivizi sau, dupa caz, este rezervata unui grup social restrins, democratia - poporul exercita direct puterea.
Se poate relata ca evolutia ulterioara a fenomenelor politico-statale nu a facut altceva decit sa intareasca constructia teoretica a lui Aristotel, care, ca idee metodologica, este valabila si la ora actuala, tinind insa, seama de amendamentele aduse de iluministi, formindu-se ceea ce doctrina contemporana califica a fi conceptia (clasificarea clasica).
Perioada ce a urmat se caracterizeaza prin trecerea la autonomie a institutiilor sociale, participarea la luarea deciziei si asumarea responsabilitatii pentru actiunile intreprinse la nivel guvernamental si neguvernamental, pluralismul optiunilor si libertatea de expresie, stimularea creativitati individuale si sociale. In aceasta perioada se contureaza si se dezvolta in mod prioritar noua administratie publica cu ambele ei componente: Administratia Publica Locala si Administratia Publica Centrala. Natura insasi a acestui proces reprezinta un complex de actiuni coerente, care se realizeaza treptat pe etape cu obiective si prioritati proprii fiecarei dintre ele.
Obiectivele elaborae in aceasta lucrare de catre autor sunt reglementate de legi, de acte normative care completeaza cadrul juridic al sistemului de administrare a Administratiei Publice Centrale.
Au fost elaborate o serie de proiecte privind organizarea si functionarea statului de catre Presedinte ca fiind sef al statului, stabilirea unui anumit grad de pregatire care ar stabili ca Republica Moldova este un stat iondependent, un stat de drept, democratic in care demnitatea omului, drepturile si libertatile lui, care reglementeaza libera dezvoltare a personalitatii umane.
Potrivit acestor prevederi Presedintele a fost imputernicit cu un sir de atributii privind garantarea drepturilor si libertatea cetatenilor, respectarea normelor constitutionale, apararea suveranitatii, independentei si integritatii teritoriale.
La pregatirea lucrarii au fost examinate minutios o serie de literatura de specialitate, documente, reviste s-a folosit conspectele lectiilor ascultate pe parcursul intruniri teoretice, cit si discutiile avute de catre lectori. Lucrarea contine doua capitole care sunt considerate mai importante la parerea autorului si care se cer ilucidate la etapa actuala. Pe parcursul acestei lucrari se va pune in ascultare si citire aparitia, dezvltarea si importanta institutiei Presedintelui Republicii Moldova si atributiile lui.
CAPITOLUL I CONSIDERATII GENERALE PRIVIND INSTITUTIA SEFULUI DE STAT IN REPUBLICA MOLDOVA.
1.1. Aparitia, dezvoltarea si importanta institutiei Presedintelui.
Institutia sefului de stat este un fenomen cunoscut de societatea umana odata cu aparitia primelor formatiuni statale. Indiferent de etapa de dezvoltare, colectivitatile umane au avut un conducator recunoscut sau ales in functie de imprejuraile istorice.
Pornind de la aceasta, statul ca forma superioara de organizare a societatii a cuprins in sistemul organelor sale institutia Sefului de stat. aceasta institutie a suferit o evolutie in ceea ce priveste formele structurale si imputernicirile lui. Din punct de vedere organizational, seful de stat a cunoscut si cunoaste organizarea unipersonala sau colegiala.
Actualmente institutia sefului de stat exista sub urmatoarele forme:
- monarhul venit la tron pe cale ereditara (Marea Mritanie, Spania, Japonia s.a.);
- monarhul desemnat de familia regala (Arabia Saudita);
- presedintele statului ales de popor, parlament sau un colegiu electoral reprezentativ pentru un termen stabilit (S.U.A, Italia, Germania);
- organ colegial ales de Parlament pentru un termen stabilit, unele atributii care nu pot fi exercitate colegial, cum ar fi spre exemplu, primirea scrisorilor de acreditare ale reprezentantilor diplomatici, se transmit presedintelui organului colegial (Cuba);
- Seful de stat unipersonal ori colegial care uzurpeaza puterea publica in stat de obicei fara stabilirea uni termen anumit.
Este de mentionat ca, formele organizatorice pe care la imbraca institutia sefului de stat, ramine a fi cea mai raspindita Presedintele statului ales de popor, Parlament sau de un colegiu electoral. 
Din acest punct de vedere, pentru Republica Moldova istoria acestei institutii, specificul de manifestare in diferite state reprezinta un interes deosebit. In unele state functia de Sef de stat a fost si este indeplinita de organe colegiale denumite prezidii, consilii de stat. Asemenea situatie am avut si in Republica Moldova pina la adoptarea Legii cu privire la instituirea functiei de presedinte, cind functiile Sefului de stat erau exercitate de Prezidiul Parlamentului Republicii Moldova.
In tara noastra, institutia sefului statului apare in urma multiplelor discutii publice si dezbateri parlamentare, fiind menita in principal sa consolideze ordinea constitutionala si suveranitatea statului, sa asigure securitatea si ordinea publica, sa garanteze drepturile si libertatile cetatenilor, precum si pentru a imbunatati interactiunea dintre organele centrale ale puterii de stat si cele ale administratiei de stat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Presedintele Republicii Moldova.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!