Problematica Servirii Logistice a Clientilor pe Pietele Internationale

Extras din disertatie Cum descarc?

Introducere
Succesul organizatiilor vine din capacitatea de a oferi experiente memorabile clientilor lor. Intr-un mediu de afaceri intens competitiv servirea clientilor constituie un mijloc de diferentiere fata de concurenti si de crestere a loialitatii clientilor. Scopul unui sistem logistic integrat este de a servi clientii la fel de bine sau mai bine decat concurentii. 
Lucrarea de fata aduce in dezbatere si analiza problematica servirii logistice a clientilor pe pietele internationale.
Scopul studiului are in vedere optimizarea servirii logistice a clientilor externi, la nivelul organizatiei Total Lubricants Romania.
Premisa ce sta la baza studiului se refera la confruntarea firmei Total Lubricants cu o reducere a cererii de pe pietele externe, pe fondul scaderii nivelului de servire logistica oferita de firma Total Lubricants clientilor externi. 
Ipotezele analizei pornesc de la consideratii care vizeaza eficienta scazuta a servirii clientilor externi la nivelul firmei Total Lubricants si diminuarea nivelului de servire logistica a clientilor externi in perioada 2008-2009.
Principalele obiective ale investigatiei urmaresc trei aspecte: masurarea nivelului de servire logistica a clientilor externi ai firmei Total Lubricants; evaluarea potentialului actual al strategiei de servire logistica furnizata de Total Lubricants clientilor externi; propunerea unui set de proiecte care vizeaza imbunatatirea calitatii servirii clientilor externi.
Instrumentele utilizate in cadrul analizei pot fi clasificate in trei categorii majore: rezultate economice ale firmei Total Lubricants (variabile absolute de masurare a nivelului de servire); informatii obtinute de la clientii externi, constand in aprecierile acestora referitoare la aspectele investigate; resurse de factura teoretica care privesc analiza nivelului de servire logistica a clientilor. 
Metodele aplicate presupun utilizarea unui procedeu de calcul a variatiei temporale a indicatorilor de masurare a nivelului servirii si implementarea unei cercetari cantitative de marketing constand intr-o ancheta selectiva, care a vizat culegerea informatiilor de la clientii externi prin intermediul unui chestionar si evaluarea rezultatelor pe baza analizei univariate si bivariate a datelor. 
Rezultatele obtinute au stat la baza propunerii a doua proiecte de optimizare a servirii logistice a clientilor externi ai firmei Total Lubricants.
Cap.1 CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND SERVIREA LOGISTICA A CLIENTILOR IN AFACERILE INTERNATIONALE
In timp ce importanta servirii clientilor este recunoscuta de orice manager, definirea conceptului este dificila, datorita complexitatii aspectelor pe care le implica. 
In conceptia celor mai multi autori, nivelul de servire logistica a devenit componenta esentiala in implementarea stategiilor ce vizeaza crearea de valoare adaugata, calitatea totala oferita clientilor si obiectivele firmei. Abordarea de catre firme a acestui concept este imperativa datorita tendintei de scurtare a ciclului de viata al produselor si a unor clienti ,,tot mai educati" si din ce in ce mai exigenti.
Exista numeroase abordari ale servirii logistice a clientilor, fiecare dintre acestea surprinzand o alta fateta a problemei. Pentru a dobandi o imagine clara asupra conceptului de servire logistica a clientilor, se vor prezenta diverse aprecieri prin care autorii de specialitate au incercat sa descrie si sa explice acest concept.
In viziunea autoarei Carmen Balan, nivelul de servire a clientilor este rezultatul intregului sistem de activitati logistice. Impactul sau direct asupra vinzarilor si profiturilor impune stabilirea nivelului de servire logistica ca obiectiv al strategiei logistice a firmei. Servirea logistica face parte integranta din servirea clientilor, ca rezultat a tuturor activitatilor desfasurate de firma. 
Potrivit opiniei autorului Martin Cristopher, servirea clientilor se refera la asigurarea disponibilitatii produselor pentru clienti. Se porneste de la premisa ca valoarea potentiala a produsului devine efectiva numai in momentul in care produsul intra in posesia clientului.
Conceptul de servire a clientilor poate fi analizat din diferite perspective: activitate; nivel de performanta; filozofie a managementului. Abordarea bazata pe conceptul de activitate pune accentual pe managementului servirii clientilor. Considerarea nivelului de performanta este focalizata asupra posibilitatilor de masurare. Privita ca filozofie manageriala, servirea clientilor reflecta importanta acordata de marketing satisfacerii nevoilor clientilor. Eficacitatea conceptului de servire a clientilor presupune considerarea simultana a celor trei dimensiuni, in procesul de definire.


Fisiere in arhiva (1):

  • Problematica Servirii Logistice a Clientilor pe Pietele Internationale.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!