Probleme de Bioetica cu Privire la Inceputurile Vietii Umane

Cuprins disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I: DRAGOSTE, FAMILIE, SEXUALITATE SI PROCREATIE 10
1. Dragostea, principiul fecund al unirii intre persoane (de sex opus) 10
1.a. Persoana - tensiune spre comuniune 16
1.b. Sfanta Treime, structura supremei iubiri 18
1.c. Implinirea persoanei umane prin dragoste in familia binecuvantata de Dumnezeu 21
2. Familia, spatiul dragostei si al sexualitatii 26
3. Sexualitatea umana, dimensiune constitutiva a persoanei 34
4. Dimensiunea procreativa a persoanei umane 37
5. Inseparabilitatea sexualitatii de procreatie in familie 38
CAPITOLUL II: FIZIOLOGIA FECUNDATIEI SI EMBRIOGENEZA 42
1. Producerea gametilor; De la ovulatie la fecundatie; Fecundatia sau conceptia; De la conceptie la nidare 42
2. Dezvoltarea embrionului si a fatului 48
CAPITOLUL III: DEMNITATEA SI STATUTUL EMBRIONULUI UMAN 55
1. Statutul ontologic 55
2. Statutul etic 62
3. Statutul juridic 71
4. Responsabilitatea omului fata de "mugurele vietii" 76
CAPITOLUL IV: CONTRACEPTIA SI AVORTUL 79
1. Viziune stiintifica 79
2. Viziune teologico-antropologica 80
3. Viziune etica 83
CAPITOLUL V: EUGENIA SI CLONAREA 91
1. De la "homo sapiens la homo novus" cu ajutorul stiintei 91
2. Raspunsul crestin 94
3. Etic si juridic 97
CAPITOLUL VI: PROCREAREA UMANA ASISTATA MEDICAL 98
1. Stiinta pentru viata 98
2. Viata cu ce pret? 111
CONCLUZII 115
BIBLIOGRAFIE 119


Extras din disertatie Cum descarc?

INTRODUCERE
Referitor la Dumnezeu si la om, teologia ortodoxa pleaca de la adevarul fundamental revelat ca atat Dumnezeu cat si omul sunt existente personale. Omul este persoana creata dupa chipul lui Dumnezeu, deci subiect deschis comuniunii iubitoare cu alte subiecte El este chemat in existenta sa dobandeasca asemanarea cu Dumnezeu, deci indumnezeirea prin har. Demnitatea si maretia omului trebuie cautate in aceasta calitate de a fi creat de Dumnezeu dupa chipul Sau, deci in relatie permanenta cu Dumnezeu si cu creatia, prin care omul va ajunge sa dobandeasca asemanarea sau indumnezeirea si nemurirea.
Marturisirea adevarului ca omul este existenta personala creat de Dumnezeu si are in el viata ca dar al lui Dumnezeu destinata nemuririi. Aceasta inseamna ca orice fiinta umana, primind viata de la Dumnezeu in momentul zamislirii, este persoana unica si irepetabila chemata sa devina personalitate. In om, viata nu se poate separa de caracterul ei de persoana. Din acest motiv, indiferent de stadiile sale de dezvoltare, ebrionul uman ar trebui sa fie ab initio intangibil, protejat si ajutat sa inainteze in viata, sa devina o personalitate, ceea ce in religii ar echivala cu omul duhonicesc sau sfantul iar in stiinta cu omul de stiinta sau savantul. 
In calitatea de stiinta bioetica s-a dezvoltat abia in a doua jumatate a secolului al XX- lea, incepand cu anii 60 . Insa ca realitate care pune accentul pe implicatiile morale ale atitudinii omului fata de viata proprie cu inceputul si sfarsitul ei inerent, am putea spune ca originile bioeticii urca pana in epoca crestinismului primar si nu numai. In acest sens, ca model de atitudine morala fata de suferinta umana, avem pana astazi pilda ,,doctorilor fara de arginti" Cosma, Damian, Chir, Ioan, Pantelimon etc. Este drept ca anumite referiri si prescriptii privind viata umana si protejarea ei in anumite etape speciale ale inceputului, dezvoltarii si finalitatii ei se pierd in negura istoriei. Ar fi suficient sa ne referim aici doar la juramantul lui Hipocrat ca sa intelegem lucrul acesta. Dar, un accent cu totul special asupra importantei valorii vietii umane si a moralitatii atitudinii fata de ea, se pune de abia in crestinism, si aceasta din perspectiva mantuirii in Hristos Dumnezeul-Om . Invierea lui Hristos, chezasie si anticipare a invierii noastre (I Cor. 15, 13-23), este cea care da cu adevarat sens si valoare efemerei vieti umane, din perspectiva soteriologica a invierii si vesniciei noastre.
Termenul de ,,bioetica" a aparut insa in anul 1970 si este format din doua cuvinte de origine greaca, bios, care inseamna viata, si ethos care inseamna morala, etica. Etimologic, bioetica inseamna etica vietii. Ea se poate defini drept studiul sistematic al atitudinii si comportamentului uman fata de viata in general si de viata umana in special, examinat in lumina valorilor si a principiilor etice .


Fisiere in arhiva (1):

  • Probleme de Bioetica cu Privire la Inceputurile Vietii Umane.doc

Imagini din aceasta disertatie Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta disertatie cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!